ရာဇဝင္ကုိ ျဖတ္သန္းျခင္း ၁

02Feb11

လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံ ဗုဒၶဟူးမနက္ပုိင္းအစီအစဥ္ ၂.၂.၁၀

မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။ ကေန႔ က်ေနာ္စေျပာမယ့္ အစီအစဥ္သစ္က ျမန္မာသမုိင္းေၾကာင္း အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ သမုိင္းမွာလဲ က်ေနာ္ ပုိစိတ္ဝင္စားတဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္နဲ႔လဲ ပုိနီးစပ္တဲ့ အရင္ ရာစု ၂ ခု အတြင္းက ေခတ္သစ္ျမန္မာသမုိင္း ကုိလုိနီေခတ္နဲ႔ ကုိလုိနီလြန္သမုိင္းျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၿဗိတိသွ်ေအာက္ စက်တဲ့ ၁၈၂၄-၂၆ ကေန မ်က္ေမွာက္ေခတ္ထိပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ ဘာလုိ႔ သမုိင္းလုိ႔မသုံးဘဲ ရာဇဝင္လုိ႔ သုံးရတာလဲဆုိတဲ့ ေမးစရာရွိပါတယ္။ သမိုင္းမွာ ျပည္သူေတြရဲ့ ပါဝင္ဖန္တီးမႈဟာ အဓိကက်တယ္ ဆုိေပမယ့္ ျမန္မာသမုိင္းမွာေတာ့ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈေနာက္ဆုံးအဆင့္ ၁၉၄၂၊ ၄၅-၄၆ တဝုိက္မွာပဲ လူထုက႑ ပီပီျပင္ျပင္ ေအာင္ပြဲခံႏုိင္တာ ေတြ႔ရလုိ႔ အာဏာပုိင္အုပ္စုိးသူေတြအေၾကာင္း ရာဇဝင္ဆုိတဲ့စကားက ျမန္မာႏုိင္ငံအေျခအေနနဲ႔ ပုိသင့္ေတာ္မယ္လုိ႔ ယူဆမိလုိ႔ပါပဲ။ လူမႈေရး စီးပြားေရး ယဥ္ေက်းမႈ ဘာသာေရးေနရာတကာမွာ အုပ္စုိးသူမ်ားအလုိက် ပုံေဖာ္ႀကီးစုိးတာက ေခတ္အဆက္ဆက္ မဟုတ္လား။ ေနာက္ ဒီအစီအစဥ္ကုိ တင္ဆက္ဖုိ႔ စိတ္ကူးခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္ရဲ့ သက္ရွိရာဇဝင္လူသား စာေရးဆရာကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာကုိ သတိရမိပါတယ္။ သူ ေထာင္ကျပန္လြတ္ခ်ိန္ ၁၉၆၇ မွာ ေထာင္ကအထြက္ လမ္းတေလွ်ာက္ေတြ႔ရတဲ့ မဆလေခတ္ ေမွာင္ခုိေခတ္ ျမင္ကြင္းေတြနဲ႔ အတိတ္ကုိ ႏႈိင္းယွဥ္သုံးသပ္တဲ့ ဝတၳဳ ရာဇဝင္ကုိျဖတ္သန္းျခင္းကုိ ျပန္ေအာက္ေမ့တဲ့အတြက္လည္း ဒီေခါင္းစဥ္ကုိ အစီအစဥ္နာမည္အျဖစ္ ျပန္သုံးမိတာပါ။ ဆရာတာရာ ေရဒီယုိနားေထာင္ရင္းနဲ႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ႀကိဳတင္ခြင့္မေတာင္းမိတဲ့အတြက္လဲ ေတာင္းပန္ပါတယ္။

သမုိင္းဆုိတဲ့စကားက မူလက ဘုရားသမုိင္းေတြအတြက္ပဲ သီးသန္႔သုံးစြဲတာပါ။ ဒုတိယကမၻာစစ္မျဖစ္ခင္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ အေ႐ွ႕တုိင္းပညာပါေမာကၡဦးေဖေမာင္တင္ျပဳစုတဲ့ ျမန္မာစာေပသမုိင္းစာအုပ္ကစပီး သမုိင္းအဓိပၸာယ္ကုိ ခ်ဲ႕ထြင္သုံးစြဲလာၾကတာပါ။ ေက်ာင္းသုံးစာအုပ္ကအစ ဦးဘသန္းေက်ာင္းသုံးျမန္မာရာဇဝင္လုိ႔ နာမည္တပ္တဲ့ေခတ္ကေန ကုိလုိနီလြန္ ဆုိရွယ္လစ္ႏုိင္ငံထူေထာင္ေရးကာလမွာ သမုိင္းစကားလုံးက ပုိတြင္က်ယ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာ သမုိင္းေကာ္မရွင္၊ ေဒါက္တာေက်ာ္သက္ရဲ့ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္း ဆုိတာမ်ိဳးေပါ့။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းရဲ့ ဆုိရွယ္လစ္ေတာ္လွန္ေရးေခတ္မွာ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္က အေရွ႕တုိင္းနဲ႔ အေနာက္တုိင္းရာဇဝင္ဌာနေတြကုိ သမိုင္းဌာနတခုထဲအျဖစ္စုစည္းေျပာင္းလဲခဲ့ရာကေန ဆုိရွယ္လစ္အျမင္နဲ႔ သမုိင္းေလ့လာမႈကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ အေရးအခင္းလြန္ စစ္အစုိးရေခတ္မွာလဲ ျမန္မာ့သမုိင္းျဖစ္ရပ္မွန္ျပဳစုေရးအဖြဲ႔ဆုိပီး မ်ိဳးခ်စ္စိတ္အသားေပး ျပည္ပၾသဇာမခံေရးဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသားသမုိင္းပုံစံတမ်ိဳးကုိ ေဖာ္ထုတ္လာျပန္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အုပ္စုိးသူအလုိမေတြ႔ႏုိင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ေရးတဲ့ သမုိင္းေတြ ျမန္မာျပည္မွာ တိမ္ျမဳပ္ရွားပါး ကုန္ပါတယ္။ ျပန္ထြက္လာရင္ေတာင္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္မႈေတြကအမ်ားပါ။ စစ္အာဏာပုိင္မ်ားရဲ့ ဝါဒျဖန္႔ခ်က္မ်ားဟာ ကာလၾကာလာတာနဲ႔အမွ် လူထုၾကားထဲမွာ ပုိထိေရာက္လာပါတယ္။ အေဝးေရာက္ျမန္မာေတြၾကားမွာကုိပဲ မိမိလူမ်ိဳးနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာကုိ တရားလြန္အထင္ႀကီးပီး တျခားလူမ်ိဳးနဲ႔ ဘာသာကုိ ႏွိမ္ခ်လုိတဲ့ အလယ္ေခတ္ အေတြးအေခၚေတြ ေနာက္ လက္နက္ႏုိင္ငံထူေထာင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာစစ္ဘုရင္ေတြေခတ္ကုိ ဘုန္းမီးေနလေတာက္ခ့ဲတဲ့ ေရႊေခတ္ေတြဆုိပီး ေအာက္ေမ့ေနတဲ့ သမုိင္းအျမင္ ခံယူခ်က္ေတြ ေတြ႔ ၾကားျမင္သိေနရတာ မဆန္းလွပါဘူး။ ဒါေတြရဲ့ အက်ိဳးဆက္က ဘာပါလဲ။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိတဲ့ ႏုိင္ငံအမည္နဲ႔ အဓိပၸာယ္ကုိေတာင္ မွန္ကန္စြာ နားမလည္ မက်င့္သုံးႏုိင္ေတာ့တာပါပဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံသားနဲ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးဆုိတဲ့ ေဝါဟာရ ၂ ခုကုိ ေရာေထြး စြဲမွတ္ေနတာပါ။ ၈၈ ေနာက္ပုိင္း စစ္အစုိးရသစ္က ျမန္မာဆုိတာ တႏုိင္ငံလုံးက တုိင္းရင္းသားအားလုံး ကုိယ္စားျပဳတယ္၊ ဗမာက ေျမျပန္႔က အဓိက လူမ်ဳိးစုႀကီးနဲ႔ ဆုိင္တယ္ဆုိပီး ဝါဒျဖန္႔ခ်က္ေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသားေတြၾကား အျမင္ေတြလြဲမွားကုန္တဲ့အျပင္ ကရင္လဲ ျမန္မာ၊ ရွမ္းလဲျမန္မာစတဲ့ ျမန္မာဇာတ္သြင္းမႈေၾကာင့္ ရွိရင္းစြဲ ပဋိပကၡေတြ ပုိျပင္းထန္ကုန္ အစြန္းေရာက္ကုန္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ခုလုိ ဒုတိယပင္လုံဆုိတဲ့ အသံေတြထြက္လာခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္ ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိတဲ့ ရည္ညႊန္းခ်က္နဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ေနတဲ့ႏုိင္ငံကုိ သုံးႏႈန္းေခၚဆုိေနရတာကုိက ဒြိဟပြားစရာပါပဲ။ ဟုိ အႏွစ္ တရာေက်ာ္ ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚကုိ အညာသားေတြ စပါးစုိက္ဖုိ႔ ဆင္းမလာခင္ခ်ိန္ထိက ျမန္မာျပည္ဆုိတာ အခု အထက္ျမန္မာျပည္ကုိသာ ရည္ညႊန္းတာပါ။ ျမန္မာေတြ ႏုိင္ထားတဲ့ေနရာလုိ႔ အနက္ထြက္တဲ့ ပုဂံေခတ္စကား ႏုိင္ငံကလဲ စည္းလုံးညီညြတ္မႈကုိ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္စရာ မရွိပါဘူး။ ေနာက္ ရွမ္းျပည္ ရခုိင္ျပည္ စတဲ့ အစဥ္အဆက္ ရွိရင္းစြဲ ႏုိင္ငံေရး သီးျခားျဖစ္မႈေတြကုိ ျပည္နယ္ဆုိတဲ့ စကားရပ္နဲ႔ ႏွိမ့္ခ်ပစ္တာေတြရယ္၊ ျမန္မာအစုိးရအဆက္ဆက္ရဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြအေပၚ လႊမ္းမုိးခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြေၾကာင့္ရယ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမန္မာလူမ်ိဳးဆုိတဲ့စကားေတြက အင္မတန္ အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုတခုလုံးကုိ ဒီစကားလုံးသုံးပီး ေဖာ္ျပရတာဟာ က်ေနာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံနဲ႔ဆုိင္သမွ်မွာ ျမန္မာခ်င္းထပ္ပီး ေျပာေနရတာဟာ သူတုိ႔ကုိယ္သူတုိ႔ ျမန္မာလုိ႔ မသတ္မွတ္လုိတဲ့ တုိင္းရင္းသားတခ်ိဳ႕အဖုိ႔ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။

ေနာက္ပီး က်ေနာ့မိတ္ေဆြတေယာက္က ေမးဘူးပါတယ္။ တကယ္ဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အာသံ၊ မဏိပူရ၊ စစ္ေဆာင္ပနား စတဲ့ အရင္က ဗမာဘုရင္ေတြ ပုိင္တာေတြ အကုန္ပါရမွာေပါ့တဲ့။ ဒါကလဲ သမုိင္းအေျခခံနားမလည္မႈေၾကာင့္ပါ။ အေတာ္မ်ားမ်ားက ျပည္ေထာင္စုဆုိတာကုိ ျမန္မာျပည္ ျမန္မာေတြရဲ့ႏုိင္ငံအျဖစ္က ေက်ာ္မျမင္တတ္ေတာ့ အရင္ ျမန္မာဘုရင္ေတြရဲ့ လက္နက္ႏုိင္ငံကုိ ျပန္ထူေထာင္တယ္ပဲ မွတ္ယူထားတတ္လုိ႔ပါ။ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ က်သြားပီးေနာက္ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ ကုိလုိနီအုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္နဲ႔ အရင္းရွင္လူမႈစီးပြားေရးတည္ေဆာက္မႈမွာ အရင္ကလုိ ျမန္မာမင္းနဲ႔ ၾသဇာခံေတြ ႀကီးစုိးတဲ့ ႏုိင္ငံမ်ိဳး ျပန္မထူေထာင္ႏုိင္ေတာ့ဘူး ဆုိတာကုိ ေမ့ေနၾကတာပါ။ ဘားမားဆုိတ့ဲ ကုိလုိနီသစ္မွာ အဂၤလိပ္ေအာက္မွာ မ်က္စိပြင့္ တုိးတက္လာတဲ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ျဖစ္ကုန္တဲ့ တုိင္းရင္္းသားေတြရဲ့ ဆႏၵ ေနရာရဲ့ ရပုိင္ခြင့္ေတြကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံေရးသမားေတြ စာနယ္ဇင္းေတြ ပညာတတ္ေတြက ေသေသခ်ာခ်ာ ထဲ့သြင္း စဥ္းစားခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပင္လုံစာခ်ဳပ္တခုထဲကုိ လက္ကုိင္ျပဳပီး ခုခ်ိန္ထိ စကားေျပာလုိ႔ မပီးမေျပေသးတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ပဲ ဘားမားနဲ႔ ျမန္မာဆုိပီး အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ႏုိင္ငံအမည္သတ္မွတ္ခ်က္ကြဲလြဲမႈကအစ ႏုိင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈ သမုိင္း႐ႈေထာင့္စုံကေန ျငင္းခုံေနရတာပါ။ ဘားမားလုိ႔ ဘာေၾကာင့္ေခၚသလဲ အတုိဆုံးရွင္းရရင္ အဂၤလိပ္ဆီက အေမြခံလုိက္ရတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားနဲ႔ နယ္နိမိတ္မွာ အရင္ျမန္မာဘုရင့္ႏုိင္ငံေဟာင္းက ေသခ်ာတက် မအုပ္ခ်ဳပ္ဖူးတဲ့ တုိင္းရင္းသားနယ္ေတြ ပါလာလုိ႔ပါပဲ။ ဘားမားဆုိတာ ကြ်န္ေစာ္နံတယ္ဆုိပီး ျမန္မာအမ်ားစုက လက္ခံႏုိင္မွာမဟုတ္သလုိ တုိင္းရင္းသားေတြကလဲ သူတုိ႔ဟာ ျမန္မာေခၚ ဗမာေတြ မဟုတ္ၾကဘူးဆုိပီး ဒီနာမည္သစ္ကုိ လက္ခံခ်င္ဖုိ႔ မလြယ္ေသးပါဘူး ။ တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးက သုံးတဲ့ ဗမာဆုိတာ ျမစ္ႀကီးနားက ၿမိတ္ထိ ရခုိင္က ရွမ္းထိ အားလုံးနဲ႔ဆုိင္တယ္ဆုိတဲ့ ဝါဒျဖန္႔ခ်က္ကုိ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ့ လက္ခံႏုိင္မႈကလဲ ေစာဒကတက္စရာပါ။ ဒုတိယကမၻာစစ္တြင္းက ေဒါက္တာဘေမာ္ရဲ့ မဟာဗမာဝါဒနဲ႔ ထုိင္းက မာရွယ္ဆုန္ဂရမ္ရဲ့ ဂရိတ္တားထုိင္း မဟာထုိင္းဝါဒေတြကုိ သတိရစရာပါပဲ။ ထုိင္းက ႏုိင္ငံစည္းလုံးေရးမွာလဲ က်ေနာ္တုိ႔လုိ မေျပလည္ေသးဘူးဆုိတာ ေတာင္ပုိင္း မေလးမြတ္စလင္နယ္ေတြက ျပႆနာေတြကုိၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္။ ကဲ ျမန္မာနဲ႔ သမုိင္းအေၾကာင္း ဒီေလာက္ဆုိေတာ္ေလာက္ပါပီ။



No Responses Yet to “ရာဇဝင္ကုိ ျဖတ္သန္းျခင္း ၁”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: