ဘာမႏုိက္ေဇးရွင္းမွ ပင္လုံႏုိက္ေဇးရွင္း ဗမာလူမ်ဳိးႀကီးစိတ္မွ ပင္လံုစိတ္သို႔

08Feb11

လား႐ႈိးက တုိင္းမွဴးနဲ႔ အပစ္ရပ္ေတြၾကား စီးပြား႐ွာတဲ့ဆရာဝန္က ဒုသမၼတျဖစ္ေတာ့ စဝ္ေရႊသုိက္လုိ စဝ္ခြန္ခ်ိဳလုိ လူႀကီးသူမေတြေတာင္ ေထာင္ထဲထဲ့ခဲ့တဲ့ ေသတဲ့ေပ်ာက္တဲ့သူေတြနဲ႔ တုိင္းရင္းသားႏုိင္ငံေရးသမုိင္းကုိ ျပန္သတိရေပ့ါေလ။ အေစာႀကီးထခ်ရတဲ့ ကရင္မ်ားကေတာ့ အင္မတန္မွပဲ ဘဝနာရပါတယ္။ ေစာဘဦးႀကီးကုိ လွံစြပ္တက္ထုိးတဲ့ သမၼတစိန္လြင္လုိဇာတ္ေၾကာင္းမ်ိဳးေပါ့။ ဒါက ဒုတိယပင္လုံသံ မေပၚခင္က မဇၩိမ မွာ ေရးခဲ့တဲ့အလြမ္းစာပါ။

(၁)

ဘဘဦးေရႊအုံးဆုံးသည့္သတင္းရသည့္အခ်ိန္ က်ေနာ္ လန္ဒန္ၿမိဳ ့လယ္ ျမားနတ္ေမာင္အဝုိင္းနား ေရာက္ေနသည္။ ဟုိအႏွစ္ ၈၀ အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာခြဲေရးတြဲေရး ေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ရာ စိန္႔ဂ်ိမ္းစ္နန္းေတာ္နားလဲ ျဖစ္သည္။ ထုိပြဲကုိ ေစာ္ဘြားႀကီးမ်ား၊ ကရင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားလဲ တက္ၾကရာ ဘုိဆန္ေခတ္မီသည့္ သီေပါေမာင္ႏွံ ခန္းမထဲဝင္လာပုံပါသည့္ သူရိယသတင္းစာကုိ ယခုတုိင္ျမင္ေနမိသည္။ အဓိက ကခ်င္ႏုိင္ငံေရးပါတီတခုကုိ ဖြဲ႔ခြင့္မေပးေသးသည့္ လက္ရွိကာလႏွင့္ ႏွုိင္းယွဥ္ရင္း သူ႔ကြ်န္ဘဝ ေတာင္တန္းျပည္မခြဲထားသည့္ေခတ္ကမွ ရွမ္းကရင္တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ လူရာပုိသြင္းေသးသည္ဟု ေအာက္ေမ့ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ လြတ္လပ္ေရးရခါနီး ျမန္မာႏွင့္ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ငယ္မ်ားကုိ ေလ့လာေရးလႊတ္စဥ္က နယူးေယာ့ အင္ပါယာစတိတ္အေဆာက္အဦးေပၚတြင္ စုရုိက္ထားသည့္ပုံေလးကုိလဲ သတိရေနမိျပန္သည္။ သံေဝဂလဲရမိပါသည္။ တုိင္းျပည္တည္ေထာင္ေရးအတြက္ သူမ်ားတုိင္းျပည္က နည္းခံရန္သြားသူေတြ ခင္းသြားၾကသည့္ ႏုိင္ငံေရးဇာတ္မွာ တုိင္းျပည္ပ်က္စီးေၾကာင္း သခၤန္းစာ တျခားႏုိင္ငံေတြကုိ ေပးေနသလုိ ရွိလွပါသည္။ တဦးတေယာက္ၾသဇာမခံဘဲ ဤတုိင္းျပည္ကလူေတြ စုေပါင္းမအုပ္ခ်ဳပ္တတ္ေသးေၾကာင္း လြတ္လပ္ပီးသမုိင္းက သက္ေသခံေနေတာ့သည္။

(၂)

အရင္ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ေလာက္က က်ေနာ့္အဖြားစာေရးစားပြဲေပၚ ညွပ္ထားသည့္ လိပ္စာကတ္တခုတြင္ ဦးေရႊအုံးဆုိသည့္ နာမည္ကုိေတြ႔၍ စိတ္ဝင္တစားႏွင့္ ဖုန္းဆက္ၾကည့္မိပါသည္။ မည္သူမည္ဝါပါဟု မိတ္ဆက္သည့္အခါ “ေဒၚအမာကုိေတာ့ အကုန္သိၾကတာပဲ”ဟု စကားျပန္သည္ကုိသာ မွတ္မိပါသည္။ ဘာေတြဆက္ေျပာမိၾကသည္မသိေတာ့ပါ။

ရန္ကုန္ေရာက္၍ ေဒၚတီႏွင့္ဂ်င္တုိ႔၏ ေကာလိပ္အႀကိဳသင္တန္းရွိရာ သံတမန္ေက်ာင္းဘက္သြားတုိင္း ဝင္ဆာလမ္းနံေဘးက ခြဲထြက္သြားသည့္ ဘုရင္မရွင္ေစာပုအရုိးအုိးေစတီရွိရာလမ္းေပၚမွ က်ဴးပစ္ဆုိသည့္ ဆုိင္းဘုတ္ေလးကုိေတြ႕တုိင္း ဘဘအိမ္ပဲဟုသိေသာ္လဲ ဝင္ေတြ႔ရန္ ထင့္ေနမိပါသည္။ ယခုေတာ့လဲ ပထမမ်ိဳးဆက္လက္က်န္တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္တေယာက္ကုိ ဆုံးခဲ့ရပါပီ။ ေတာင္တန္းျပည္မေသြးစည္းေရး ပေဒသရာဇ္တုိက္ဖ်က္ေရး တန္းတူျပည္ေထာင္စုတည္ေထာင္ေရးကုိ ဘဝႏွင့္ရင္းႀကိဳးပမ္းခဲ့သည့္ ပင္လုံမ်ိဳးဆက္ေတြ တာဝန္ကုိ ေႏွာင္းလူေတြက အသိစိတ္ရွိရွိ ခံယူခ်က္မွန္မွန္ႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ၾကဖုိ႔ပဲ ရွိသည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ ဦးေရႊအုံးကုိ သိခ်င္ရပါသနည္း။ တတိယျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရး၊ စစ္မွန္သည့္ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဆုိသည့္ မူေတြကုိ တသက္လုံးေရးေနေျပာေနသည့္သူတေယာက္ကုိ လူမ်ိဳးႀကီးစစ္ပေဒသရာဇ္မ်ားေခတ္တြင္ အလြန္႔လူစြမ္းေကာင္းဟု ဆုိရေပမည္။ သူ႔ထက္ ဝါရင့္သည့္ ရွမ္းေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားပင္ ေနာက္ပုိင္း ဘာမွမေျပာၾကေတာ့သည့္အခ်ိန္တြင္ သူက အလံမလွဲစတမ္းခံခ်ေနဆဲမဟုတ္ပါလား။ ေနာက္ဆုံး ေရြးေကာက္ပြဲဆုိသည့္ ေထာင္ေခ်ာက္ကုိ မစြံမွန္းသိေသာ္လဲ လက္နက္လဲမကုိင္ႏုိင္ ေနာ္ေဝးလဲ သြားမေနႏုိင္၍ ဝင္ၿပိဳင္သည္ဟု ဘြင္းဘြင္းေျပာ၍ ပါတီေထာင္ခဲ့ေသးသည္။ ဘာေျပာေျပာ အဘတုိ႔အဖြဲ႔က က်န္သည့္ေပါက္ေက်ာ္ေရာေက်ာ္ေတြထက္ လူရုိေသရွင္ရုိေသေတာ့ ရွိပါေသးသည္။

ဘုရားပြဲတြင္ ဗုံးႏွင့္ တုိက္ခုိက္ခံရျခင္း၊ ရွမ္းေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ ့ေတာခုိသည့္ကိစၥအတြက္ အဖမ္းခံရျခင္းစသည့္ လြတ္လပ္ပီးေခတ္ ခရီးၾကမ္းမ်ားကုိ ျပန္ၾကားရသည့္အခါ ပင္လုံအလြန္ ရွမ္းသမုိင္းကုိ ျပန္ေစာေၾကာမိပါသည္။ ျမန္မာစာပါေမာကၡဦးတင္ဧ (ေရႊႏွင္းဆီ)တုိ႔ေခတ္ကထဲက ရွမ္း-ဗမာေက်ာင္းသားႏုိင္ငံေရးလွုပ္ရွားမွု ထိစပ္ေနခဲ့ေလပီ။ စစ္တြင္းေဒါက္တာဗေမာ္ေခတ္ ဂ်ပန္ပညာေတာ္သင္အဖြဲ႔တြင္လဲ မြန္၊ဗမာ၊ရခုိင္၊ရွမ္း၊ကရင္စုံလင္စြာပါခဲ့ရုံမက ထုိသူမ်ားပင္ စစ္ပီးေခတ္ ဗမာျပည္ကုိ အေနေနရာရာက ဦးေဆာင္ခဲ့ရပါသည္။ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရးႏွင့္ လြတ္လပ္စ ေသာင္းက်န္းမွုႏွိမ္နင္းေရးတုိ႔တြင္ ဗမာ့တပ္မေတာ္ႏွင့္ လက္တြဲခဲ့ၾကေသာ ေစာ္ဘြားမ်ိဳးႏြယ္မ်ားဦးစီးသည့္ ရွမ္း၊ကယားတပ္မ်ားမွာ ခ်င္း၊ကခ်င္တပ္မ်ားႏွင့္ အၿပိဳင္းအရုိင္းရွိခဲ့ပါသည္။ ဖဆပလ၊ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ လြတ္လပ္ပီးေနာက္ ပမညတစသည့္ ျပည္မလက္ဝဲပါတီမ်ားသုိ႔ ရွမ္းလူငယ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ဝင္ထြက္ေနခဲ့၏။ ယခုတုိင္လဲ အႏြယ္အဆက္မ်ား အခင္မပ်က္ရွိၾကဆဲျဖစ္သည္။

လြတ္လပ္ပီးေနာက္ ပေဒသရာဇ္၊ တရုတ္ျဖဴႏွင့္ စီအုိင္ေအ၊ စစ္တပ္စသည့္ ဖိႏွိပ္အုပ္စုိးသူမ်ားေအာက္တြင္ ဒုကၡပင္လယ္ေဝကာ ေခတ္ေနာက္က်က်န္ရစ္သည့္ ျပည္နယ္သားတုိ႔ ေရွ ့ေရးအတြက္ အမည္ခံျပည္ေထာင္စုကုိ ဖက္ရယ္ျပည္ေထာင္စုအစစ္ တည္ေဆာက္ေရး ႀကိဳးပမ္းၾကသည့္အခါတြင္ကား မ်ိဳးႏြယ္တူပေဒသရာဇ္ေဟာင္းမ်ားႏွင့္ သူတုိ႔လက္တြဲခဲ့ရသည္။ ဤသည္ကုိ ခြဲထြက္ပီး ဆီးတုိးအဖြဲ႔ဝင္လိမ့္မည္ဟု ဗမာႏုိင္ငံေရးႏွင့္ သတင္းစာေလာကက တံဆိပ္ခတ္ၾကရုံမက အာဏာသိမ္းပီးေနာက္တြင္လဲ ကာလအရွည္ဆုံး ခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံၾကရေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေတာင္ႀကီးတက္သည့္အေခါက္က ရွမ္းလူႀကီးမ်ားဆီက ၾသဝါဒခံကာ ျပည္ေထာင္စုအေရး တုိင္ပင္ရသည္မဟုတ္ပါလား။ ထုိလူႀကီးမ်ားအႏြယ္အဆက္ ခြန္ထြန္းဦးတုိ႔ပါတီႏွင့္ တျခားအတုိက္အခံမ်ား ညီညြတ္စြာႏွင့္ ယခုတုိင္ ေရြးေကာက္ပြဲလမ္းေၾကာင္းကုိ မလုိက္ပဲ ၾကံ့ၾကံ့ခံလ်က္ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးေရးမူကုိ ကုိင္ထားဆဲ မဟုတ္ပါလား။

ရွမ္းမူမွ ေသြဖီပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအစုိးရ၏ ျပည္နယ္ဦးစီးအဖြဲ႔မ်ားတြင္ ပါခဲ့ေသာ ပါဝင္ခဲ့ရေသာ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ ့မဆလႏြံထဲနစ္ပီး ႏုိင္ငံေတာ္ေကာင္စီတြင္ ဘားဆုံးခဲ့ရသည့္ထုံးေဟာင္းသာဓကမ်ားကုိ ျပည္နယ္အစုိးရ လႊတ္ေတာ္တက္ခ်င္ေနၾကသည့္ ၂၀၁၀ တုိင္းရင္းသားပါတီမ်ား မေမ့သင့္ဟု ထင္ပါသည္။ သစၥာေဖာက္ဆုိသည့္စကားသည္ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္မဆုိ မိမိမ်ိဳးႏြယ္ေဒသအက်ိဳးကုိ မိမိကုိယ္က်ိဳးအတြက္ အလြဲသုံးစားသူဟူသမွ်ႏွင့္ အက်ံဳးဝင္ပါသည္။

(၃)

သူ႔ဘဝမွတ္တမ္းကုိ ဆုံးခါနီးထိ အသံသြင္းသြားသည္ဆုိေသာ္လဲ ဤမွတ္တမ္း ဘယ္ခါမွ ထြက္လာမည္မသိ၍ မေမွ်ာ္လင့္ရဲပါ။ ဟုိအႏွစ္ ၄၀ေက်ာ္က မဟာသေရစည္သူဦးၾကာပု၏ ျပည္ေထာင္စုေရးရာစာတမ္း၊ ေနာက္ပုိင္း ရွမ္းေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းတခ်ိဳ ့မွတ္တမ္းမ်ားမွာ ယခုထိ ျပည္တြင္းျပည္ပတြင္ ထုတ္ေဝႏုိင္ျခင္း မရွိေသးေပ။ ဤသုိ႔ႏွင့္ “ပင္လုံစာခ်ဳပ္ဆုိတာ စကၠဴစုတ္ႀကီးျဖစ္သြားပါပီ ငါ့ေျမးရယ္” ဟု ရီေမာေျပာေနသည့္ စုိင္းစုိင္းခမ္းလွုိင္တုိ႔အဖုိး ပင္လုံဦးခြန္ထီးအသံကုိပဲ ေအာက္ေမ့ရင္း ကတိပ်က္ညစ္ပတ္ေသာ ဗမာလူမ်ိဳးႀကီးႏုိင္ငံေရးသမားစစ္ဗုိလ္တုိ႔ ရွုပ္ခဲ့သမွ်ဇာတ္ေၾကာင္းကုိ တရားမွ်တမွုအျမန္ဆုံးရရွိေအာင္ မ်ိဳးဆက္သစ္ ဗမာလူငယ္ပညာတတ္ သတင္းသမားမ်ား ႏုိင္ငံေရးလွုံ႔ေဆာ္သူမ်ားတြင္ တာဝန္ပုိရွိသည္ဟု ခံယူမိပါသည္။

တုိင္းရင္းသား ႏုိင္ငံျခားသားမခြဲျခားပဲ ျမန္မာႏုိင္ငံသားအခြင့္အေရးကုိ ေနထုိင္ခြင့္ရွိသူတုိင္းသုိ႔ တန္းတူညီမွ်ေပးဖုိ႔၊ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးႏွင့္တမ်ိဳး ဘာသာတခုႏွင့္တခုၾကား လႊမ္းမုိးၾသဇာေညာင္းမွု မျဖစ္ေပၚေစရန္ တတ္ႏုိင္သေရြ ့သတိျပဳဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ မီဒီယာႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေလာကက စတင္လုိက္နာႏွုိးေဆာ္သင့္ပီဟုလဲ လူမ်ိဳးစုံေရာျပြမ္းသည့္ ႏုိင္ငံႀကီးမ်ား ဥပမာကုိညႊန္၍ တုိက္တြန္းလုိပါသည္။ ပမာျပရလွ်င္ အစုိးရမီဒီယာမ်ားတြင္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ား ထုတ္လႊင့္ေပးလွ်င္ က်န္သည့္ဘာသာအားလုံးလဲ ရသင့္သည္၊ လြတ္လပ္ေရးေန႔တုိင္း ဘုန္းႀကီးမ်ားအား ဘြဲ႔တံဆိပ္ကပ္လွ်င္ ဖာသာမာသာမ်ားႏွင့္ မူလာႀကီးမ်ား ျဗဟၼဏဆရာမ်ားအားလဲ ခ်န္လွပ္မထားသင့္၊ သာေရးနာေရး လူမွုအသင္းအဖြဲ႔မ်ားတြင္ ဘာသာစုံလူမ်ိဳးစုံ တန္းတူပါဝင္မွုကုိ အားေပးသင့္သည္။ စီးပြားေရး လူမွုေရးအက်ိဳးအျမတ္ရွိသမွ်တြင္ ဟန္ေဆာင္မ်ိဳးခ်စ္ေနျပည္ေတာ္အုပ္စုက အသာစီးယူႏွုိက္ထုတ္ေနျခင္းကုိလဲ ျပန္တပ္ဆုတ္ေစရမည္။ သုိ႔မွသာ တုိင္းျပည္တြင္ ကင္ဆာလုိလွုိက္စားေနသည့္ လူမ်ိဳးမတူသူခ်င္း မသိမသာႏွင့္ သိသာစြာခြဲျခားဆက္ဆံမွုမ်ား ေလ်ာ့က်သြားေပမည္။

အုိ ဦးေရႊအုံး… ပင္လုံရာျပည့္သဘင္ကုိ ဗမာႏွင့္ တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ တန္းတူေသာ ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္တြင္ က်င္းပပရေစဟု ကြ်ႏု္ပ္ ဆႏၵျပဳပါ၏။ တုိင္းရင္းသားထိပ္သီးတခ်ိဳ ့ကုိ အရာသြင္းေက်ာပုတ္ရုံႏွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပတြင္ သန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ထြက္ေျပးပုန္းေရွာင္ေနရေသာ စစ္ေျပးမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ ဒုကၡက တကြမ္းစားမွ ေလ်ာ့အံ့မထင္။



No Responses Yet to “ဘာမႏုိက္ေဇးရွင္းမွ ပင္လုံႏုိက္ေဇးရွင္း ဗမာလူမ်ဳိးႀကီးစိတ္မွ ပင္လံုစိတ္သို႔”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: