ရာဇဝင္ကုိျဖတ္သန္းျခင္း ၂

10Feb11

လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံ

သမုိင္းအေၾကာင္း ရာဇဝင္အေၾကာင္း ဆက္ေျပာၾကပါစုိ႔။ က်ေနာ္တုိ႔ နားလည္လက္ခံထားတဲ့ သမုိင္းဆိုတာဘာလဲ။ ခုႏွစ္ နာမည္ေတြ မွတ္ရတာနဲ႔ စိတ္ပ်က္ပဆုိတဲ့ သမုိင္းလား။ ႏွစ္စဥ္မွတ္တမ္းႀကီးတခုျပဳစုပီး အေသမွတ္ခုိင္းတာကုိ ေခၚတာလား။ ဖတ္ဖူးသမွ်စာျပန္အန္ရုံ၊ ဒီလုိ ဧရာမသမုိင္းဝင္ႀကီးနဲ႔ ခင္တယ္ ရင္းတယ္ဆုိပီး ၾကြားရုံ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ္မွားတာေဖာ့ ေကာင္းတာေဖာ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးအေတြ႔အႀကံဳေတြ လႈိင္ေနတဲ့ ျမန္မာစာေပမွာ ဖတ္သူအေတြးကုိ လႈပ္ႏုိးႏုိင္မယ့္ ဆင္ျခင္ေတြးဆစရာပါတဲ့ စာမ်ိဳးေတြ မရွိေတာ့တာလား။ ဒါေတြက စဥ္းစားစရာႀကီးပါ။

သတိရပါတယ္၊ အခုရပ္သြားပီျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ပုိ႔စ္ဂ်ာနယ္က ၂၀၀၆ ႏွစ္ဦးက ႏွစ္ကူးစကား ေတာင္းလုိ႔ တျခား သတင္းသမားေတြ ၈၈ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔့အတူ ေရးေပး၊ တၿပံဳႀကီး ဆင္ဆာထိသြားတုန္းက ေရးမိတဲ့ စာတေၾကာင္းပါ။ “ျမန္မာျပည္သမုိင္း ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ ေရးခ်င္တယ္၊ တုိင္းျပည္အတြက္ အသုံးက်မယ့္ ပညာေတြသင္ခ်င္တယ္”။ ခုထိလဲ က်ေတာ္ေရးသမွ်ဟာ အမ်ားစာဖတ္ပရိသတ္အသိနဲလိမ့္မယ္ယူဆလုိ႔ အသစ္တမ်ိဳးဆင္ျခင္စရာရွိတယ္ထင္လုိ႔ ေရးခဲ့တာမ်ားပါတယ္။ က်မ္းေဟာင္းပူရန္အသြယ္သြယ္ကုိ စာသားေျပာင္း ကုိယ့္နာမည္္တပ္တဲ့ “စုတုကူး”အလုပ္ကုိေတာ့ သမုိင္းအရာ စာအရာ မသြင္းလုိပါဘူး။

ဆရာ ဒဂုန္တာရာ တဖြဖြေျပာေနေရးေနတဲ့ စကားကုိပဲ ျပန္ကုိးကားပါရေစ။ “သမုိင္းမ်ိဳးဆက္မျပတ္ေစလုိပါ”တဲ့။ “လူေတြဟာ သူတုိ႔ႀကီးျပင္းရာအသုိင္းအဝုိင္း ဖတ္ရႈၾကားျမင္ရာအသိေပၚလုိက္ပီး အျမင္ေတြကြဲၾကတယ္”လုိ႔ တခုေသာေမြးေန႔မွာ က်ေနာ့အဖြားေရးေပးတဲ့ အမွတ္တရစကားတခြန္းကုိလဲ ယခုေနာက္ပုိင္း ႏုိင္ငံေရးတေခတ္ထလာခ်ိန္မွာ ပုိပီး မၾကာမၾကာသတိရေနမိပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနသူ၊ အခါေပးပညာရွိေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးသတင္းလုိက္သူေတြကုိယ္တုိင္က ဘာမွေရေရရာရာမသိ ကုိယ္စီးတဲ့ ႏုိင္ငံေရးျမင္းႀကီးကုိ ဘာမွန္းညာမွန္းမသိ သမုိင္းေမာဟႀကီးလွပါလား လက္လြတ္စပယ္တယ္လုပ္ၾကပါလားလုိ႔ုသာ သူတုိ႔အစား ေခါင္းႀကီးလွပါတယ္။

ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္း နယ္လွည့္ရာဇဝင္ မႏၲေလးသမုိင္းေရးစဥ္က သုံးခဲ့တဲ့ စကားတလုံးကုိပဲ ျပန္သုံးခ်င္ပါတယ္။ “ထုံးမမီ စံမရ”တဲ့။ အဟုတ္ပါဘဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ရြက္ၾကမ္းေရက်ိဳေခတ္ႀကီးက က်ားက်ားမီးယပ္လုပ္ရပ္ေတြက ျမန္မာသမုိင္းမွာ မႀကံဳစဘူး ဒုိင္အာခီေခတ္ မဆလေခတ္ ေတြထက္ပင္ ဆုိးရြား အရွက္ကင္းလွပါတယ္။ ဝင္ကစြပ္ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လုိင္စင္ပါမစ္ေမွ်ာ္တဲ့ သေႏၶဆုိးႏုိင္ငံေရးေခတ္ႀကီးပါပဲ။ ေရြးေကာက္ပြဲက်မွ စစ္အုပ္စုကုိ ျပန္လက္စားေခ်မယ္ဆိုပီး အေျခခံဥပေဒ အတည္ျဖစ္သြားခ်ိန္မွာ လႈပ္ရွားမႈေသေနတဲ့လူထု၊ က်မဆုိ ဒီေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲမေပးဘူးလုိ႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာလုိက္ခ်ိန္မွာ အရွိန္အေတာ္လြန္ပီး ေရြးေကာက္ပြဲဥပါယ္မွာမိေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအုပ္စုေတြ၊ ကြဲၿပဲေနတဲ့ အင္အားစုေတြနဲ႔ အိပ္မက္ဆုိးႀကီးလုိ ေခတ္ႀကီးမ်ိဳး ေပၚလာမယ္လုိ႔ အေရးအခင္းပီးခါစက ထင္မိပါသလား။ က်ေနာ္တုိ႔စိတ္ထဲ ျပည္သူေတြရဲ့ ႏုိင္ငံေရးေရခ်ိန္ သိျမင္ႏုိးၾကားမႈဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ထိပ္ဆုံးက ထင္ထားခဲ့တဲ့ အေတြးေတြဟာ ဘယ္ခ်ိန္က ေႏြလာႏွင္းေပ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ပါသလဲ။ ျပန္စဥ္းစားၾကဘုိ႔ ေကာင္းပါပီ။

က်ေနာ့အျမင္အရ ဒီလုိေပ်ာ့ညံ့ေတြေဝကုန္ၾကတာ စစ္အာဏာကုိ က်ိဳးႏြံပ်ပ္ဝပ္ကုန္တာဟာ သမုိင္းေရေသာက္ျမစ္ ျဖတ္ေတာက္ခံရျခင္းရဲ့ အက်ိဳးဆက္လဲပါတယ္လုိ႔ ျမင္မိပါတယ္။ အရင္ မဆလေခတ္မွာမွ ထုတ္ေဝခြင့္ရေသးတဲ့ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမွတ္တမ္းေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးပညာစာအုပ္ေတြဟာ ဒီ အႏွစ္ ၂၀ တြင္းမွာ လူထုထဲက တေျဖးေျဖးေပ်ာက္ကုန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၀ ေနာက္ပုိင္း လူျဖစ္ရတဲ့ မ်ိဳးဆက္မ်ားအဖုိ႔ ဟုိ အႏွစ္ ၄-၅၀ ရာစုႏွစ္တဝက္က ႏုိင္ငံေရးေခတ္အေၾကာင္း မေျပာနဲ႔၊ အနီးဆုံး မဆလတပါတီေခတ္က လူမႈအေဆာက္အအုံအေၾကာင္းေတာင္ ဆင္ျခင္ေဝဖန္ႏုိင္တဲ့ သုတပညာမရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ လူဒုကၡေရာက္တဲ့ ဘဝပ်က္တဲ့အလုပ္၊ ဘာအက်ိဳးအျမတ္မွ မရွိတဲ့ လူေၾကာင္ေတြအလုပ္လုိ႔ သူတုိ႔စိတ္ထဲမွာ ပုံေဖာ္ေနမိၾကပါတယ္။ လက္ဝဲလက္ယာဆုိတာ ဘာမွန္းမသိတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ စစ္အစုိးရဖိႏွိပ္တာမႀကိဳက္လုိ႔ လူတုိင္း ဒီမုိကေရစီသာ လုိခ်င္တာ၊ ဘယ္လုိႏုိင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ သြားမယ့္ ဒီမုိကေရစီလဲ မသိၾကပါဘူး။ ဒီလုိ ေလဟာနယ္ျဖစ္ေနတဲ့ လူထုေတြၾကား ေရြးေကာက္ပြဲဆုိတာႀကီးခ်ျပလုိက္ေတာ့ ေရဒီယုိနားမေထာင္ေတာ့တဲ့ လူငယ္မ်ားက မ်က္စိေရွ႕ေတြ႔တဲ့ ဂ်ာနယ္ဆုိတာေတြမွာပါတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ေရွ႕ေန ႏုိင္ငံေရးဆရာေတြရဲ့ တတ္ေယာင္ကားၾသဝါဒေတြ အဟုတ္မွတ္ပီး မရွိတာထက္ ရွိတာေကာင္းတယ္ တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းမယ္ဆုိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းႀကီးကုိ လုိက္မိကုန္ၾကပါတယ္။ စစ္အုပ္စုအဆက္ဆက္ရဲ့ လုပ္ထုံးေတြကုိ ေနာေက်ေနတဲ့ သိဘူးၾကားဘူးေနတဲ့သူေတြက ေျပာဆုိသတိေပးလာရင္ပဲ အဆုိးျမင္တယ္၊ လက္ေတြ႔မက်ဘူး၊ ဒီမုိကေရစီဆုိတာ ေရြးေကာက္ပြဲကစရတယ္ စတဲ့ အျမင္သစ္ေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ကုန္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး အာဏာရအုပ္စုက ေပၚတင္မဲခုိးျပလုိက္မွ ေစာေဖတုိ႔အေၾကာေတြကုိ ေနာေၾကကုန္ၾကတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ေနာင္မွသိျဖစ္ရတာထက္ စာေပပညာေတြက သိျမင္ၾကားသိမႈေတြနဲ႔ ေပမီေဒါက္မီ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ႏုိင္တာက ပုိမေကာင္းေပဘူးလား။ ပုိပီး လူရာမဝင္ေပဘူးလား။ ခုေတာ့ ႏုိင္ငံေရးလူနပ္တခ်ိဳ႕ရဲ့ လမ္းေဘးမ်က္လွည့္မွာ အလိမ္ခံရသူေတြက ပညာတတ္ေတြက ထိပ္ဆုံးက ပါေနတာက ေတာ္ေတာ္အရုပ္ဆုိးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးပါးဝခ်င္ရင္ သမုိင္းနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးပညာသိေအာင္လုပ္ပါ။ သမုိင္းမွာလဲ အခ်က္အလက္သက္သက္ထက္ ေဝဖန္ဆန္းစစ္မႈကုိ အားေပးတဲ့ အဂတိနဲတဲ့ ပညာရပ္ဆန္ဆန္ သမုိင္းအေရးအသားေတြကုိ ဦးစားေပးေလ့လာၾကပါ၊ လူထုဦးစိန္ဝင္းေျပာသလုိ ႏုိင္ငံေရးသမားနဲ႔ စာေရးဆရာေတြေရးတတ္တဲ့ အဝါအၾကြားအဖုံးအဖိနဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္ အဂတိ သမုိင္းမ်ိဳးမဟုတ္တဲ့ သမုိင္းသမား၊ ပညာရွင္ေတြေရးတာမ်ိဳးေတြကုိ ဦးစားေပးဖတ္ပါလုိ႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးပညာကုိလဲ အေနာက္တုိင္းက အေပ်ာ္ဖတ္ ႏုိင္ငံေရးစာအုပ္ဘာသာျပန္ေတြထက္ ပညာရွင္သုံးစာေပေတြထဲက ႀကိဳးစားေလ့လာၾကပါ၊ ဝါဒတမ်ိဳး အျမင္တခုထဲကုိ ေဇာင္းေပးဖတ္တာထက္ အမယ္စုံသိေအာင္ ဖတ္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။ ဖတ္မိတဲ့ ျမန္မာစာနယ္ဇင္းေတြထဲမွာေတာ့ အေတြးအျမင္နဲ႔ စပယ္ျဖဴမဂၢဇင္းက ႏုိင္ငံေရးအေတြးအေခၚေဆာင္းပါးေတြဟာ အေတာ္အဆင့္အတန္းရွိမွ်တတာကုိ ေတြ႔မိပါတယ္။ ေနာက္အပတ္မွာေတာ့ က်ေနာ္သမုိင္းကုိ ႐ႈျမင္ခံယူပုံ ဘယ္လုိေျပာင္းခဲ့တယ္ဆုိတာ တင္ျပပါ့မယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။



2 Responses to “ရာဇဝင္ကုိျဖတ္သန္းျခင္း ၂”

  1. 1 T Oo

    BB
    looking forward to your next article.

    please follow in Dr Than Tun’s footsteps.

  2. 2 bobolansin

    Thank you so much Saya🙂 I will try though I’m afraid to follow his work.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: