ေက်ာင္းအမႀကီးရဲ့ အႏုပညာ

18Feb11

သၾကၤန္နားနီးေတာ့ ဒီခ်ိန္ဆုိ နဂါးတုိက္ႀကီးေပၚ ဆုိင္းတၿခိမ့္ၿခိမ့္နဲ႔ အကတုိက္ေရာေပါ့၊ သီခ်င္းသစ္ေတြတက္ၾကေရာေပါ့လုိ႔ပဲ စိတ္ထဲေအာက္ေမ့ေနပါတယ္။ သၾကၤန္ဆုိတာ ေပ်ာ္စရာမဟုတ္တာေတာ့ ၾကာခဲ့ပါပီ။ သူမ်ားႏုိင္ငံက ကာနီဗယ္ပြဲေတြနဲ႔မျခား ရုိင္းစုိင္းတဲ့ စတိတ္႐ႈိးေရပက္ပြဲျဖစ္ခဲ့ပီပဲ။ သီခ်င္းအေဟာင္းေတြပဲ ျပန္ဖြင့္ၾကတာေပါ့။ 1980 Myo-ma Thagyan ဒီတပုဒ္မွာေတာ့ ေပ်ာက္ေနပီျဖစ္တဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြရဲ့ လြတ္လပ္ယဥ္ေက်းတဲ့ေပ်ာ္မႈအေလ့ကုိလဲ ျပန္ေျပာခ်င္တာပါရဲ့။ ေဒၚဦးဆုိတာ ေက်ာ္ဟိန္းစတိတ္႐ႈိး တုိက္ေအာက္ထပ္ တံခါးပိတ္ဆုိခုိင္းခဲ့တဲ့သူပဲ။

(၁)

က်ေနာ့စိတ္ထဲတြင္ စြဲက်န္ေနေသာ ေမေမဦး၏ ပုံရိပ္သြင္မွာ ဆရာဦးေငြကုိင္ဆြဲသည့္ ဆီေဆးကားေလးထဲမွ စပုိ႔ရွပ္ စိမ္းျပာေရာင္ဝတ္ ဆံလွဳိင္းတြန္႔ အေမာက္ဖြာထားေသာ ၁၉၅၀ေက်ာ္ဖက္ရွင္ႏွင့္ ျပံဳးလဲ့လဲ့အမ်ိဳးသမီး တေယာက္သာ ျဖစ္သည္ ။ ထုိရုပ္ပုံရွင္ ဖြားႀကီးေတာ္ဟု ေျမးတသုိက္က ေခၚစမွတ္ ျပဳသည့္ အေမဦးရာျပည့္ခ်ိန္ ေရာက္လာပီဆုိေတာ့ အေဘးဖုိးထင္ ႏွစ္တရာျပည့္ျပကၡဒိန္အေဟာင္းေလး ေနာက္ေက်ာတြင္ မွတ္ထားခဲ့ေသာ မဦး ၂၇.၄.၁၀ ေန႔ေမြးဆုိသည့္ မင္နီစာေၾကာင္းေလးကုိပဲ ျပန္ျမင္မိေတာ့၏။ ရန္ကုန္ၿမိဳ ့ ဆင္းဒဝစ္လမ္းတုိက္ခန္းတြင္ ေတြ႔စဥ္ အန္ကယ္ ထားဝယ္ ဦးသန္းေဆြက “အေမဦးအေၾကာင္း ဘုိဘုိေရးပါလား” ဟု တုိက္တြန္းဖူးေသာ္လဲ တကယ္တမ္းဘာမွ မွတ္မွတ္သားသား ေမးျမန္းမထားလုိက္ ရေသာေၾကာင့္ ကေလာင္တုိ႔ဖုိ႔ သတၱိမရွိလွပါ။ အဖြားရွိစဥ္က သူ႔အမအေၾကာင္းေျပာဖူးေရးခဲ့သမွ်၊ တခုေသာ ေႏြရာသီ ေမၿမိဳ ့၌ နဂါးဦးထြန္းခြ်န္တူ၊ က်ေနာ့္အဖုိးေလး မႏၲေလးယူနီဗာစီတီေကာလိပ္ သမဂၢဥကၠ႒ေဟာင္း ဦးေမာင္ေလးတုိ႔ႏွင့္ ဆုံခုိက္ မွတ္သားခဲ့သမွ်၊ ဟုိဟုိဒီဒီဖတ္မွတ္ဖူးသမွ်ႏွင့္သာ စာဖြဲ႔ရပါမည္။ လက္ဝဲမိသားစုဟု သတ္မွတ္ခံရေသာအမ်ိဳးတသုိက္ၾကားတြင္ တဘာသာထူးေသာ ဘာသာေရးအလွဴအတန္းႏွင့္ နတ္ကနားအေပးသန္ ပဲြႀကိဳက္ေသာ ေရႊမန္းသၾကၤန္၏ ထီးခ်က္ေစာင့္ အေမဦးအေၾကာင္း။

တကယ္တမ္း မေန႔တေန႔ကဟု ထင္ထားခ့ဲသည့္ ေရနန္းသူဇာ နဂါးမယ္သၾကၤန္မ႑ပ္ေခတ္ မရွိေတာ့သလုိ မႏၲေလးၿမိဳ ့ထဲ ေအာင္ဆန္းလမ္း အာဇာနည္လမ္း စေသာေက်ာက္လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚက သၾကၤန္သည္ပင္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ပီး က်ဳံးေဘးက ေၾကာ္ျငာေရပက္ပြဲ စတိတ္ရွဳိးသၾကၤန္ ေတာင္ျပံဳးသႀကၤန္သာ မန္းဟန္ပ်က္လ်က္ က်န္ခဲ့ၿပီပဲ။ သုိ႔ေပသိ ဤႏွစ္တြင္ အေမဦးတူမႏွင့္ ဓားတန္းဦးသန္႔ေျမး သမီးခင္ပြန္းပုိင္ ရီျမင့္ရုပ္ရွင္မွ ရုိက္ေသာ၊ တူ အဥၥလီေမာင္ေမာင္ ဂီတမွဴးလုပ္သည့္ “ သၾကၤန္မုိး” ရုပ္ရွင္ ေငြရတုတုိင္ပီဆုိေတာ့လဲ ယူက်ဳေပၚတြင္ ျပန္ၾကည့္ရင္း ေရွးေခတ္ေကာင္းကုိ လြမ္းၾကရပါသည္။ ေအးခ်မ္းဖြံ႔ၿဖိဳးေနတဲ့ တုိင္းျပည္ႀကီးမွာ အခါတြင္းဗုံးေပါက္သတဲ့အေမရယ္ဟု ေျပာလွ်င္ မႏၲေလးေတာင္ေျမာက္ဖက္ပင္ သူပုန္ေအာက္က မလြတ္ေသးခင္ကထဲကစပီး အႏွစ္ ၄၀ေလာက္ မ႑ပ္ထုိး အလွျပကားထြက္ကာ သၾကၤန္ခံလာေသာ နဂါးေဒၚဦး ဘာေျပာမည္ကုိ သိခ်င္လွေတာ့သည္။

တႏုိင္ငံၿမိဳင္ယံျခားရုံမက မုိင္ေထာင္ခ်ီေဝးသည့္ ေျမာက္ကြ်န္းေရာက္ေနသည္မုိ႔ သၾကၤန္နီးလွ်င္ တခ်ိမ္းခ်ိမ္းအကတုိက္ေနေသာ နဂါးေဆးလိပ္ခုံ တုိက္ႀကီးေပၚက ဆုိင္းသံဗုံသံေတြကုိ ျပန္ၾကားခ်င္သလုိ လူေယာင္ေဆာင္နဂါးမေလးမ်ား ေရကန္သာတြင္ ေရခ်ိဳးဆင္းပုံ ေနာက္ခံကားႀကီးေရွ ႔ မ႑ပ္ေပၚတြင္ နဂါးမယ္ကတဲ့ေဗ်ာလုိ နဂါးသၾကၤန္သီခ်င္း စည္းခ်က္အလုိက္ ကေနၾကသည့္ အက်ၤ ီနီ ခပ္ရဲရဲထမီဒီဇုိင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးတသုိက္၊ ထုိထဲက အမႏွင့္ ညီမေပါက္စ၏ မိတ္ကပ္ရဲရဲပုံေတြကုိပဲ ျပန္ျမင္မိသည္။ မိန္းကေလး ၁၀၀-၁၅၀ေလာက္ကုိ ေန႔တြက္ေပး ထမင္းေကြ်းပီး တႏွစ္တခါ စပ္ခုိင္းသည့္ ေဆးလိပ္ေၾကာ္ျငာမပါေသာ သီခ်င္းအသစ္ႏွင့္ ဆုိင္းဝုိင္းငွား အကတုိက္ခုိင္းရုံမက သူကုိယ္တုိင္ အထာမက်သည့္ မိန္းကေလးေတြကုိ ဝင္သင္ေပးလုိက္ေသးသည္ဟု အဖြားက သူ႔အမအေၾကာင္း ေရးဖူးသည္ ။ စင္ေပၚ ကုိယ္တုိင္မကေသာ္လဲ စိတ္ထဲက လက္ခ်ိဳးခါးညြတ္လုပ္ေနမည့္ အေမဦး။ ငယ္ကထဲက တီးဝုိင္းနဲ႔လွည့္ေသာ ဓာတ္ရွင္ေၾကာ္ျငာကားလာလွ်င္ သင္ေပးမည့္သူမရွိဘဲ ေခါင္းခါးက်န ကတတ္ေသာ အေမဦး။

(၂)

နဂါးသည္ လက္ႏွင့္လိပ္သည့္ေဆးလိပ္ခုံမ်ားထဲတြင္ ပထမဆုံး ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ျဖန္႔ခ်ိႏုိင္သူ ျဖစ္ပါသတဲ့။ ေဆးလိပ္သမ ၅၅၀၀ႏွင့္ တေန႔ကုိ အလိပ္ေရ ၂၇သိန္းခြဲလိပ္ႏုိင္ပါသတဲ့။ အဖြားေရးေသာ အဖုိးအတၱဳပၸတၱိတြင္ ဆုိသလုိ နဂါးေဆးလိပ္စကၠဴပတ္ရုိက္ရေသာ ပုံႏွိပ္ခႏွင့္ပင္ အရင္းရွင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အစုိးရေၾကာ္ျငာမရသည့္ လူထုသတင္းစာမွာ အစုိးရအာမခံေၾကးအႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းသည့္ဒဏ္ကုိ ေတာင့္ခံႏုိင္ခဲ့သည္တဲ့ေလ။ ေဒၚဦးေပးေသာ ဂရန္႔ေၾကာင့္ သတင္းစာဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာစသည့္ အႏုပညာရွင္ေပါင္းစုံကုိ လူထုက မေၾကာင့္မၾက စင္တင္ေပးႏုိင္ခဲ့သည္ ။ ထုိ႔ျပင္တဝ လူထုသတင္းစာေဟာင္းမ်ားမွ ၁၉၄၉ မႏၲေလးကုိ လက္နက္ကုိင္တပ္ သုံးတပ္လက္က ဖဆပလအစုိးရတပ္မ်ား ျပန္သိမ္းပီး နဂါးေဆးလိပ္ခုံတြင္ ယာယီရုံးစုိက္ေၾကာင္းဆုိေသာ သတင္းေဟာင္းေလးကုိ သတိရမိသလုိ ျပည္တြင္းစစ္မီးၾကားက ဥမမယ္စာမေျမာက္ တပ္မေတာ္ သက္သာ ေခ်ာင္ခ်ိေရး အတြက္ မင္းကေတာ္တသုိက္ႏွင့္ ကူညီခဲ့သည့္ အေမဦးပုံကုိလဲ ျပန္ျမင္သည္။ ဖဆပလႀကီးကြဲရျခင္း လတ္တေလာ အေၾကာင္းက ပင္လုံေဒၚႏုယဥ္ကုိ ဆန္တင္ဒါခ်ေပးသည့္ကိစၥဆုိတာမ်ိဳးလုိ အာဏာရအသုိင္းအဝုိင္းႏွင့္ အေမဦး အလြန္အကြ်ံ ေဒြးေရာယွက္တင္ေတာ့ ရွိပုံမေပၚ။ ေရသဘင္တြင္ ဦးႏု ေရအေလာင္းခံရတာမ်ိဳးက မိတ္ေဆြက႑ ျဖစ္လိမ့္မည္။ အဖြားသူငယ္ခ်င္း ေဒၚမာလာ၏ ဖဆပလညီလာခံသြား အေတြ႔အၾကံဳကုိ ေရးေသာ ႏွစ္ထပ္ဆလံ ဝတၳဳ (၁၉၄၆) တြင္ မႏၲေလး အမ်ိဳးသမီး လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ ေငြထိန္းမွဴး နဂါးနီေဒၚဦးႏွင့္ တြဲဘက္အတြင္းေရးမွဴး ညီမ မတင္တင္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ စစ္ပီးေခတ္ အထက္ဗမာျပည္အမ်ိဳးသမီးလွဳပ္ရွားမွုမ်ားမွာ အမ္ေအေဒၚအုန္း၊ ေဒၚဦး၊ ေဒၚအမာစသည့္ မႏၲေလးသူတုိ႔ႏွင့္ မကင္းလွ။

ေဆးရြက္ႀကီးနံ႔ လွဳိင္ေနေသာ နဂါးတုိက္ေအာက္ထပ္ခန္းမႀကီးထဲမွ ၁၉၅၀ေက်ာ္ပုံ မာစီဒီးအနက္ေရာင္ ေရွ ့ရုိက္ထားသည့္ မူလတန္း ေက်ာင္းသား က်ေနာ့္ဓာတ္ပုံကုိ ျပန္ေတြ႔လွ်င္ ဖုိးပါႀကီး ၾကည္ၾကည္ေဌးတုိ႔ စီးခဲ့တာ ဒီကားမ်ိဳးေတြေနမွာဟု ေအာက္ေမ့ရင္း ဖဆပလေခတ္ ေခ်ာင္ခ်ိေသာ ဆုိရွယ္လစ္စီးပြားေရးေအာက္တြင္ ေပၚထြန္းလာေသာ တုိင္းရင္းဓနရွင္လူတန္းစား၏ ဆယ္ႏွစ္အတြင္း ဘုံႀကိဳးျပတ္ခန္းကုိ သတိရသည္။ ျပည္သူပုိင္ ဒလၾကမ္းသိမ္းသည့္ေခတ္မွာ ကုန္သည္လုပ္ငန္းရွင္ေတြကုိ ဇူဇကာပုဒ္မႏွင့္ ေထာင္ခ်ၾကမ္းေနခ်ိန္တြင္ အေမဦးလဲ အျမတ္ေတာ္ႏွင့္ ေရာင္းခြန္ေတာ္ ႏွိပ္စက္မွဳေၾကာင့္ ေဆးလိပ္ခုံႏွင့္တုိက္ေတြ ခ်ိတ္ပိတ္ခံရ၊ အမရပူရအဝင္က ေဆးေပါင္းရုံေတြ ေျမေတြအသိမ္းခံရ ေနာက္ဆုံးေထာင္ပါက်ရရွာသည္။ အလုပ္သမားေခါင္းတုိ႔၏ မရုိးမသားခုိးယူမွုမ်ားကုိ သိေသာ္လဲ ဝါဏိဇၨပဋိပကၡ ဥပေဒႏွင့္ အလုပ္ရွင္ေတြကုိ ႏွိပ္စက္သည့္ အလုပ္သမားေကာင္စီကုိ ေၾကာက္ရသျဖင့္ အလုပ္မလည္ပတ္ႏုိင္ေတာ့မွ ေလ်ာ္ေၾကးေပးပီး ေလွ်ာ့ပစ္ရသည္။ ထုိအထဲ ေက်ာင္းေတာ္ရန္စရွိသည့္ အလံနီလက္နက္ခ် ေဒၚေစာျမ မဆလတြင္ ဘုန္းေတာက္သည့္အခါႏွင့္ သြားၾကံဳသည္။

ဖဆပလ အဖြဲ႔မေပၚခင္ စၿပီးစည္း႐ံုးၾကစဥ္ကတည္းက ေဒၚဦးသည္ ဖဆပလကိုေရာ၊ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကိုပါ အဘက္ဘက္က ေထာက္ခံ အားေပးသူ၊ ေနာက္ပီး နဂါးေဆးလိပ္ခံု အလုပ္သမားသမဂၢ စဖြဲ႔ေတာ့လည္း လိုလိုလားလား အားေပးခြင့္ျပဳခဲ့သူျဖစ္သည္။ ၁၉၂၁က ျမန္မာျပည္တြင္ ဘုိလရွီဗစ္ဝါဒ အေၾကာင္း အေစာဆုံးေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ေနျပည္ေတာ္ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာဦးရွင္၏ တူမ၊ ဆုိဗီယက္ရုရွားအေၾကာင္း စစ္ႀကီးမျဖစ္ခင္ကပင္ စာအုပ္ ေရးခဲ့သည့္ ႀကီးပြားေရးဦးလွမရီးေပမုိ႔ ဤသုိ႔ အလုပ္သမားေရးႏုိးၾကားမွု ရွိသေလာ မဆုိတတ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ နဂါးေဆးေပါ့လိပ္႐ံု အလုပ္သမားေတြက ေဆးလိပ္လိပ္ခ တိုးေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုရာက မေျပလည္ဘဲ ဆက္ဆံေရး ပ်က္ခဲ့ရသည္။ ၁၉၄၅က ပထမဆုံးဖြဲ႔သည့္ အမ်ိဳးသမီးတပ္က ဗုိလ္ေဟာင္း ေဒၚေစာျမမွာ နဂါးတုိက္ေပၚတြင္ ေဒၚဦးေကြ်းေမြးအဝတ္ဆင္ခဲ့ပီး ေနာက္ပုိင္းႏွင္ခ်ခဲ့သည့္ ရဲေဘာ္မ တသုိက္တြင္ ပါေလသည္။ ထုိ႔ျပင္ ဖဆပလေခတ္က ရန္ကုန္ ဘားလမ္းတုိက္သုိ႔ ျမင္းပြဲရွဳံးတုိင္း ပုိက္ဆံလာေတာင္းလြန္းသျဖင့္ မရွိဘူးေျပာခုိင္းပီး ပုန္းေနတတ္သည္ကုိ မွတ္ထားေသာ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ႀကီး ၂၆ႏွစ္ မုိးေကာင္းသည့္ေခတ္တြင္ တျခားေသာ အမ်ိဳးသားေငြရွင္ႀကီးမ်ားနည္းတူ အေမဦးလဲ အထိနာခဲ့သည္။ မႏွစ္က ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းေတြ အေဆာက္အအုံေတြ ျပန္ေပးမည္ဆုိသည့္အထဲ နဂါးပစၥည္းေတြပါသည္ေတာ့ မၾကားမိေသး။ မႏၱေလး နန္းတြင္းေထာင္က အေမဦးေနခဲ့သည့္ တုိက္ကေလးမွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ႀကီးႏွင့္ ခြန္ဆာလဲ ေနခဲ့သည္ဟု ၾကားဖူးသည္။

(၃)

တခါသား မုံရြာအေနာက္ကမ္း လက္ေတာင္းႀကီး အမ်ိဳးအလွဴကအျပန္ ဖုိးဝင္းေတာင္အဝင္ ဇရပ္တခုတြင္ အေမဦးဓာတ္ပုံႀကီးက ခန္႔ခန္႔ႀကီး ႀကိဳေနပါသည္။ မေန႔ကမွ ရြာမွာေတြ႔ခဲ့ေသးသည္ပဲ။ ထုိ႔တူ မင္းဘူး စကၠိႏၲဲ၊ အေလာင္းေတာ္ကႆဖ၊ ေက်ာက္တန္းေရလယ္ဘုရားစသည့္ အေနရာရာက ဘုရားေက်ာင္းကန္အႏွံ႔ သူ႔ကုသုိလ္ႏွင့္ ေရွာင္မလြတ္ေပ။ သူေဆာက္လွဴေသာ ရန္ကုန္အေရွ ့ပုိင္းက ရာမာခရစ္ရွနားေဆးရုံ အေဆာင္ကုိ သမၼတႀကီး ဦးဝင္းေမာင္ကေတာ္ ဖြင့္ေပးသည္။ မႏၲေလးအေရွ ့ျပင္ မေနာရမၼံက အနာႀကီးေရာဂါသည္မ်ားအတြက္ အေမဦး လွဴဒါန္းေသာ နဂါးကြက္သစ္ကုိ အစုိးရသိမ္းပီး အကြက္ခ်ေရာင္းခဲ့သည္။ မႏၲေလး၁၃၀၀ျပည့္အေရးေတာ္ပုံ အာဇာနည္ ၁၇ဦးအေရးအခင္း၊ စစ္ပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလွဳပ္ရွားမွဳတုိ႔တြင္ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ ရဟန္းပ်ိဳ ဥကၠ႒ ဦးကလ်ာဏ (အဂၢမဟာပ႑ိတ) စ်ာပနခ်ေဆာင္လာပုံတြင္ ဇာတ္သမမ်ားႏွင့္ နဂါးယာဥ္၊ တရုတ္တန္းဘုံေက်ာင္းယာဥ္ စသည့္ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ေရွ ့က ယာဥ္တန္းႀကီးကုိ အာဏာသိမ္းပီးစ လူထုသတင္းစာေဟာင္းမ်ားတြင္ ျပန္ေတြ႔ရလွ်င္ နဂါးတုိက္တြင္ ေတြ႔ေနက် ဂ်စ္ကားကုိယ္တုိင္ေမာင္းသည့္ ဗုိလ္ကုေခၚ ဆရာေတာ္ဦးကုသလကုိ သတိရသည္။ ၁၉၅၈တြင္ တည္ျမဲအမာခံအျဖစ္ ဓားထက္ခဲ့ပီး ၁၉၆၅ သံဃာအေရးအခင္းေနာက္ပုိင္း ေထာင္ေက်ာင္းစံ ဗုိလ္ကု၏ မႏၲေလးေတာင္ေျခရဟန္းပ်ိဳအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ ၈၈ အေရးအခင္း ဂဠဳန္နီေခတ္ထိ အထက္ျမန္မာျပည္၏ ႏုိင္ငံေရးဥေသွ်ာင္တခုျဖစ္သလုိ လူထုအေပၚၾသဇာေညာင္းရာ အၾကည္ညိဳခံရမွဳတြင္လဲ ယခုကာလ မဟနႏွင့္ တနံစီျဖစ္သည္။

ေျမာက္ျပင္စတုဘုမၼိကနဂါးရိပ္သာေက်ာင္းအမႀကီးကုိ မဆလေခတ္တြင္ ဘူဇြာဟု ေခ်ာင္ထုိးခဲ့သေလာက္ နဝတေခတ္ဦးက် မႏၲေလးနန္းျမင့္ကုိ ဖြင့္ခုိင္းျခင္း၊ အဂၢမဟာသီရိသုဓမၼသိဂၤ ီဘြဲ႔ကုိ ပထမဆုံးေပးျခင္းစသည့္ ပါဝါအေပ်ာ့မ်ားျဖင့္ သိမ္းသြင္း ခဲ့ၾကေသးသည္။ အေရးအခင္းပီးစ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မႏၲေလးလာစဥ္က အဖြားက မမဦးေရာ က်မဆီ လာေတြ႔ပါအုံးလားဟု ေခၚမိရာ ေဒၚစုက ငါ့ေတြ႔ခ်င္ရင္ ငါ့ဆီလာခဲ့ေပါ့ဟု ျပန္ေျပာသည့္ အေမဦး စကားက အမ်ိဳးမ်ားၾကား ေျပာစမွတ္ျဖစ္က်န္ခဲ့သည္။ အန္တီစုကုို ပထမဆုံး ၆ ႏွစ္ၾကာ အက်ယ္ခ်ဳပ္က ျပန္လႊတ္သည့္ ညေနက သတင္းေလးေတာ့ သိသြားပါေစဆုိပီး အဖြားက ေျပာခုိင္းေပမင့္ အေမဦး သိမသြားရွာဘဲ ေနာက္တေန႔ပင္ ဆုံးရွာသည္။

နဂါးတုိက္အေပၚဆုံးက နတ္ရုပ္ေတြထားေသာအထပ္ကုိ သိပ္မတက္ဝံ့ခဲ့ၾကေသာ္လဲ အင္တာနက္ေပၚကရသည့္ နတ္ဒုိးနတ္ခ်င္းရသမွ် စုထားပီး လန္ဒန္တြင္ ကနားေပးရင္ သြားၾကည့္ၾကမယ္ဟု က်ေနာ္တုိ႔ ေမာင္ႏွမ ၾကံစည္ထားၾကသည္။ လူထုဂ်ာနယ္တြင္ ၁၉၅၀ေက်ာ္က အဖြားေရးခဲ့သည့္ မထြက္ေသးေသာ အေျဖဆုိသည့္ ဝတၳဳထဲမွ သူေဌးမႀကီးႏွင့္ ေမာင္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားတုိ႔ အခ်ီအခ်ေဆြးေႏြးခန္းတြင္ မမက ေခတ္ဆုိးႀကီးထဲမွာ အႏုၾကမ္းစီး ျပန္ေပးဆြဲ လက္ဝဲသမားေတြက ပစၥည္းသိမ္းစတဲ့ေဘးေတြေၾကာက္လုိ႔ ဘုိးေတာ္ကုိးကြယ္တာလုိ မဟုတ္မဟတ္အယူေတြကုိ စြဲလမ္းေနတာ၊ ဘယာေဘးေၾကာက္လုိ႔ လာဘ္လာဘေမွ်ာ္ကုိးလုိ႔ သက္သက္ျဖင့္ ကုသုိလ္မလုပ္သင့္ဘူးစသည့္ ဒုိင္ယာေလာ့ကုိ ဖတ္တုိင္း အေမဦးႏွင့္သီရိစႏၵာမယ္ေတာ္ႀကီးေရာ အဖုိးေလးမ်ားကုိပါ ျမင္လာမိသလုိ အဖြားတုိ႔ အဖုိး စတုဘုမၼိကမဂၢင္တရားျပဆရာႀကီး ဘုိးစုိးေဂါင္၏
“ဘယာလာဘကုလၾကဥ္ေရွာင္တဲ့ေအ့” ဆုိေသာ ဆုံးမစကားကုိလဲ သတိရမိပါေသး။ ယခုထိ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲအယူသီးမွဳမ်ား ေနျပည္ေတာ္က ယၾတာေရႊတိဂုံအထိ လႊမ္းမုိးဆဲ မဟုတ္ပါလား။ မုိးဦးက် ပဒတ္ေပၚလွ်င္ ပဒတ္ေၾကာ္ႏွင့္ သရက္သီးကုိ အေမအဖြားမ်ားတင္သပီးမွ စားေသာ အေမဦး၏ ေဒါင္းလန္းနီေလးေပၚမွ ဇီးျဖဴသီးႏွင့္ ငါးၾကင္းေၾကာ္ခ်က္၊ ပဲႏွပ္စေသာ အညာစမဲဟင္းခြက္မ်ားကုိကား လြမ္းဆြတ္မိပါ၏။

စစ္မျဖစ္ခင္က အေမဦးတုိ႔ စုံတြဲ ကားတစင္းႏွင့္ ရွမ္းျပည္ဘက္ ေလွ်ာက္သြားၾကစဥ္က ရုိက္ခဲ့ေသာ အယ္လ္ဘမ္ေဟာင္းေလးတြင္ It’s a jolly journey! ဟု ေရးထားသလုိ ခရီးသြားရတာ အေမဦးေဟာ္ဘီျဖစ္သည္။ မနက္ခင္းလမ္းေလွ်ာက္ဖုိ႔ကုိ ျမစ္ထဲကကြ်န္းေပၚ ေမာ္ေတာ္နဲ႔ သြားတတ္သူ ျဖစ္၏။ တေပါင္း မင္းလြင္ထခ်ိန္ ရွမ္းျပည္ေျမလတ္ ပင္းဒယမွ ေရႊပုထုိးဘုရားပြဲကုိ အေမဦး၏ ကားတန္းႀကီးႏွင့္ သုိက္သုိက္ဝန္းဝန္းသြားခဲ့ရပုံကုိ ခုထိ ေအာက္ေမ့မိသည္။ ဦးညိဳ (ညီပုေလး) အဖမ္းခံရစက စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ အဖြားႏွင့္ ညီအမ ပခန္း ပခုကၠဴ ဘုရားဖူးလာၾကစဥ္က အိမ္နီးခ်င္းေတြ သူ႔ကုိ လာလာၾကည့္ၾက၊ ေဆးခန္းထဲက လူနာေတြကုိ သူကထုိင္ဧည့္ခံႏွင့္ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ ေရးဖူးသလုိ ညီမသတင္းစာဆရာ စာေရးဆရာမႀကီး ထက္ပင္ ဘုရားအမ ေက်ာင္းအမႀကီးက မ်က္ႏွာပြင့္ေလသည္။ သုိ႔ျဖင့္ စီးပြားေရး၊ သာသနာျပဳဒါန အေရးတုိ႔တြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဦးေဆာင္မွဳကုိ ျမွင့္တင္ခဲ့သူ၊ ယဥ္ေက်းမွဳ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားကုိ စီးပြားေရးမတြက္ ခုံခုံမင္မင္ အားေပးတတ္ေသာ ပြဲႀကိဳက္ခင္ အေမဦး တခမ္းတနား ေကာ္ေဇာႏွင့္ ပြဲၾကည့္လာပုံမွာ ဦးဆူးငွက္လုိ မႏၲေလးဘြဲ႔ဆရာမ်ား မွတ္တမ္းဖြဲ႔စရာ ျဖစ္လာသည္။ ၾကည္ေအး ေရးေသာ ေရႊမင္းသားဝတၳဳထဲက မၾကင္ကုိပဲ သတိရေသးေတာ့။ သုိ႔ေပမင့္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားျမန္မာမ်ားဟူ၍ ၁၉၈၇ခန္႔က ဝင္းတင္ဝင္းမီဒီယာက ဗီဒီယုိရုိက္ကူး ေမးျမန္းျခင္း၊ ၁၉၉၀ေက်ာ္က စီးပြားေရးမဂၢဇင္း တခ်ိဳ ့ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္းမွအပ အေမဦးအေၾကာင္း သူ႔ညီမအျပင္ မည္သူမွ် သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ေရးသည္ မေတြ႔ေသးပါ။

ဆန္ရွင္ေတြ၊ ဓာတ္ေငြ႔ေတြႏွင့္ ဝရခ်ီးလည္ေနသည့္ ျမန္မာ့ဓနဥစၥာသုိက္ကုိ သားတူညီမ်ားအုပ္စုိးမွဳေဘးမွ ကင္းေဝးသည့္ ၊ ထုိထက္ အေမဦးႏွင့္ စပ္တူ ဂ်ပန္က ဟီးႏုိးသြင္းရင္း သူ႔ကုိႏွပ္ခ်သြားသည့္ ေဒၚထူးအမ်ိဳးမ်ား ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေမာင္ပုိင္စီးမထားႏုိင္ေတာ့သည့္ ေနာက္တေခတ္တြင္ က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ရင္း သာသနာ၊ ယဥ္ေက်းမွုႏွင့္ လူမွုအက်ိဳးကုိ ေဆာင္လွည့္ပါအုံးေမေမဦးရယ္ဟု သြားေလသူ ေက်ာင္းအမႀကီးကုိပဲ တမ္းတမိပါသည္။ နဂါးနီတန္ခုိးႏွင့္ အမ်ိဳးဂုဏ္တက္ခဲ့ပီ၊ လူမြဲေတြပဲ မေႏွးေခတ္မီ အျမန္ဆုံး လူတန္းေစ့ႏုိင္ၾကပါေစ။ လက္ေဝခံေကာ္ေဇာအိတ္သမားေခတ္ကုန္ပီး တုိင္းက်ိဳးျပည္ေဆာင္ အမ်ိဳးသားဓနရွင္လူတန္းစား ႀကီးပြားထြန္းကားပါေစ။



No Responses Yet to “ေက်ာင္းအမႀကီးရဲ့ အႏုပညာ”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: