ရာဇဝင္ကုိျဖတ္သန္းျခင္း ၄ သန္းထြန္း၏အာဝါသ

24Feb11

လြတ္လပ္တဲ့ အာရွအသံ

မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။ ကေန႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ့ အရိပ္ၾသဇာပါ။ ဆရာႀကီးကုိ က်ေနာ္ လူခ်င္းစေတြ႔ဖူးတာက ၁၉၉၂ က်ေနာ့အဖုိး ကြယ္လြန္တာ ဆယ္ႏွစ္ျပည့္အမွတ္တရ သစ္ပင္စုိက္ပြဲမွာပါ။ ဒီပြဲကလဲ သူ႔ရဲ့အႀကံအစည္ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကတာပါ။ သူ ဂ်ပန္မွာ ဧည့္ပါေမာကၡဘဝ ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ တကၠသုိလ္ဝင္းထဲမွာ ထင္ရွားသူမ်ား အမွတ္တရ ေက်ာက္တုံးနဲ႔ သစ္ပင္ထားရွိတာကုိ အတုယူပီး မႏၱေလး ျမေတာင္ေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ လူထုဦးလွနဲ႔ ေရႊကုိင္းသားဆုိတဲ့ သူ႔ရဲ့ သုေတသနမိတ္ေဆြႀကီး ၂ ေယာက္အတြက္ စုိက္ေပးခဲ့တာပါ။ ဒီမတုိင္ခင္ကေတာ့ သူ႔စာကုိ စဖတ္ဖူးတာ အသစ္ျမင္ ဗမာ့သမုိင္းပါ။ ၁၉၈၈ က်ေနာ္ တတိယတန္းမွာ ဖတ္ခဲ့ဖူးခ်ိန္မွာ အရင္ဖတ္ဖူးထားတဲ့ ဦးဘသန္းေက်ာင္းသုံးရာဇဝင္၊ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႔နဲ႔ ေရႊေသြးစာေစာင္ထဲက သမုိင္းရုပ္ျပေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကြာျခားတာကုိ သတိထားမိပါတယ္။

ဘာကြာသလဲဆုိေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ့စာေတြက ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာသမုိင္းေတြမဟုတ္ပဲ အေၾကာင္းအရာတခုကုိ ရွာေဖြသုံးသပ္တဲ့ ပညာရွင္သမုိင္းစာေတြျဖစ္ေနတာပါ။ မူလတန္းေက်ာင္းသားတေယာက္အတြက္ ဖတ္ရလဲ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဆရာႀကီးရဲ့ အတုိေကာက္ ရည္ညႊန္းေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ေက်ာဖုံးမွာပါတဲ့ ဖတ္ေကာင္းမယ္လုိ႔ အာမမခံ၊ လားက်မ္းေလာက္မွ မစြံဘူးေျပာခ်င္ေျပာဆုိတဲ့စကားကုိေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိေနပါတယ္။ လားက်မ္းဆုိတာကုိ ဘာမွန္းမသိပါ။ တိရစာၦန္ လားပဲ မွတ္ေနတာပါ။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဆရာႀကီးစာေတြစြဲသြားသလဲဆုိေတာ့ ကလ်ာမဂၢဇင္းမွာ လစဥ္ေရးတဲ့ ပုဂံသမုိင္းအခန္းဆက္ေဆာင္းပါးရွည္မွာပါ။ ဆရာႀကီးစာေတြက သိလုိစိတ္ကုိ ဆြေပးပါတယ္။ သူေတြးသလုိ ျမင္သလုိ ခပ္ရွင္းရွင္းစဥ္းစားတာနဲ႔ပဲ သမုိင္းခဲရာခဲဆစ္ေတြက ပုိရွင္းလာပါတယ္။ ေနာက္ သူက အစဥ္အလာလက္ခံထားတာေတြကုိ သံေယာင္လုိက္ေျပာေနတာမဟုတ္ပဲ သူေတြ႔တာကုိ ေရးတာပါပဲ။ ေတြ႔ေနက် ျမန္မာသမုိင္းအေတာ္မ်ားမ်ားလုိ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ရွင္သန္ေရး၊ ဆုိရွယ္လစ္ေလာကတည္ေဆာက္ေရး၊ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ခုဆုိ အာဏာရွင္တုိက္ဖ်က္ေရးဆုိတာမ်ိဳး ေနာက္ခံဆုိလုိရင္းေတြ မပါပဲ သမုိင္းကုိ ပညာရပ္တခုအေနနဲ႔ ေလးေလးနက္နက္ ျပဳစုတာေတြပါ။ သူ႔မွာရွိတဲ့ လက္ဝဲယုံၾကည္မႈ၊ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္တဲ့အျမင္ကုိပင္ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးရာေနရာတခ်ိဳ႕မွာသာ လွစ္ဟတတ္တာပါ။

သူ႔စာေတြနဲ႔ ယွဥ္ပီး က်ေနာ္တုိ႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္က စာေရးဆရာမတေယာက္နဲ႔ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျပဳစုတဲ့ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး ယုိးဒယားမုန္းတီးေရးစာေတြ ေနာက္ ျမန္မာဘုရင္ဝါဒ သူရဲေကာင္းကုိးကြယ္မႈကုိ ျပန္ေဖာ္တဲ့ ေရႊစၾကာ၊ ဦးဖုိးက်ား၊ မဟာေဆြစတဲ့ဆရာႀကီးေတြေရးတဲ့ သမုိင္းဝတၳဳေတြကုိ က်ေနာ္ဖတ္တဲ့အခါ စိတ္ထဲက ဒါေတြဟာ ဖတ္လုိ႔ေကာင္း စိတ္ကူးယဥ္လုိ႔ေကာင္းေပမယ့္ သမုိင္းအစစ္မဟုတ္ဘူး အခ်က္အလက္မမွန္တာ၊ ဘက္လုိက္တာေတြပါတယ္ ဆုိတာကုိ သိသိလာပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ျမန္မာတုိ႔ရဲ့ စာေပယဥ္ေက်းမႈဖခင္ႀကီး ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းအေၾကာင္း ကမၻာေက်ာ္ ဦးသန္႔အေၾကာင္း ေနာက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္စတဲ့ တုိင္းျပည္ရဲ့ထြတ္ခ်ာ ေခါင္းေဆာင္ေတြအေၾကာင္း ေရးသားတာေတြမွာ အပုိအကဲ ခ်ီးက်ဴးေလးစားတာေတြကုိ ျမင္တတ္ဆင္ျခင္တတ္လာပါတယ္။

ေနာက္ က်ေနာ္ ၉ တန္းေလာက္မွာ က်ေနာ့အဖြားေမြးေန႔ကုိ ဆရာႀကီးဦးသန္းထြန္းလာရင္းနဲ႔ စာအုပ္စည္းေလးတစည္း သယ္လာပါတယ္။ သန္းရင္မသား သမုိင္းစိတ္ဝင္စားတယ္ဆုိလုိ႔ ဝမ္းသာတယ္ဆုိတဲ့ စာတုိေလးလဲပါတယ္။ သူေရးတဲ့ နယ္လွည့္ရာဇဝင္၊ ေခတ္ေဟာင္းျမန္မာရာဇဝင္စတဲ့ ရွားပါးစာအုပ္ေတြ ၉ အုပ္ ၁၀ အုပ္ေလာက္ သူကုိယ္တုိင္ လက္မွတ္ထုိးေပးတာပါ။ ေနာက္ က်ေနာ္ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ သူ႔ဆီလာေန၊ ပညာလာယူ၊ အလုပ္ကူလုပ္ဖုိ႔ ေခၚဘူးပါတယ္။ ဆရာႀကီးက သူ႔ပညာဆက္ခံခ်င္သူေတြကုိ လုိလုိလားလားရွိလွေပမယ့္ အိမ္နဲ႔ခြဲမေနတတ္တာနဲ႔ ဒီအခြင့္အေရးႀကီးကုိ က်ေနာ္ မုိက္မဲစြာ စြန္႔လႊတ္ခဲ့မိပါတယ္။ အခုေခတ္မွာ ဒါ အင္တန္းရွစ္ အလုပ္သင္ဆုိပီး ကုိယ္ေရးရာဇဝင္မွာ တေဆာင္တေယာင္ထဲ့ရတာေတြပါ။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ ခုေခတ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြလုိ အေျမာ္အျမင္မမ်ားေသးပါဘူး။

ဒါတင္မကေသးပါဘူး၊ က်ေနာ္ဆယ္တန္းအပီး တကၠသုိလ္ေတြ ပိတ္ထားလုိ႔ အျပင္ထြက္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာခ်ိန္မွာ ဆရာႀကီးက ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ျမန္မာသမုိင္းအဖြဲ႔က သူ႔မိတ္ေဆြ စုိင္းေအာင္ထြန္းဆီ လႊတ္ပီး ဘန္ေကာက္က ခ်ဴလာေလာင္ကြန္တကၠသုိလ္မွာ သမုိင္းသင္ႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးပါေသးတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အဆင္မေျပခဲ့ပါဘူး။ ဆရာႀကီးလဲ ဒီအေၾကာင္းမေမးေတာ့သလုိ က်ေနာ္လဲ မေျပာျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီလုိနဲ႔ က်ေနာ္လဲ ေဆးတကၠသုိလ္ေရာက္သြားပီး ဝါသနာပါရာ စာေပ သမုိင္းအိပ္မက္ေတြကုိ ေဇာက္ခ်အေရးမျပဳႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ဆရာႀကီး မႏၱေလးမွာ ရုတ္တရက္ကြယ္လြန္ေတာ့ အသုဘမွာေဝဘုိ႔ ကုိယ္ေရးအက်ဥ္း ကမန္းကတန္း က်ေနာ္စီစဥ္ေပးခဲ့ရတာေလာက္နဲ႔ပဲ သူ႔ေက်းဇူးကုိ ဆပ္ရပါေသးတယ္။

ဒီအခ်ိန္မွာပဲ က်ေနာ့ဦးေလးသူငယ္ခ်င္း စာၾကည့္တုိက္မွဴးတဦး၊ ေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က စာေရးဆရာေမာင္ေဇယ်ာစတဲ့ စာေပဟင္းေလးအုိးႀကီးေတြရဲ့ စကားေတြ စာေတြကေန သမုိင္း အတၳဳပၸတၱိေရးသားမႈကုိ ပုိစိတ္ဝင္စားလာမိပါတယ္။ သူတုိ႔သုေတသနျပဳေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြမွာ ဇြဲနပဲနဲ႔ ေဇာက္ခ်လုပ္ေနၾကတာေတြကုိ အားက်လာပါတယ္။ ဥပမာ ဆရာေမာင္ေဇယ်ာက ၂၀ ရာစုဦး ျမန္မာသာသနာေရးႏုိးၾကားမႈ ဘာသာေရးမွာ လြတ္လပ္စြာျငင္းခုန္ၾကတာေတြကုိ ေလ့လာေနပါတယ္။ ေလ့လာမႈရလဒ္ ရွင္ေက်ာ္ တရာဆုိတာကုိ အတြဲလုိက္ စထုတ္ေနပါပီ။ ေနာက္ဆရာကေတာ့ စာေဟာင္းေပေဟာင္း အသံသြင္းပုိ႔ခ်ခ်က္ဆုိတာေတြကုိ ခုေခတ္စာဖတ္သူမ်ားလက္လွမ္းမီေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနတာပါ။ ဆရာႀကီးေရႊျပည္ဦးဘတင္ရဲ့ စာပြဲသဘင္ဆုိတဲ့ စာအုပ္ေလးက မႏၱေလးတကၠသုိလ္ေဟာေျပာခ်က္ေတြက ေပၚထြက္လာတဲ့ သူ႔ရဲ့အားထုတ္မႈပါပဲ။ မဟုတ္ရင္ ဒီအဖုိးတန္စာေတြဟာ အလကားသက္သက္တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္မွာပါ။

ဒီအခ်ိန္မွာ အဖုိးအဖြားတုိ႔မိတ္ေဆြ စာၾကည့္တုိက္မွဴး ဆရာႀကီးဦးေသာ္ေကာင္းနဲ႔ သံအမတ္ႀကီးဦးသက္ထြန္းတုိ႔က စကၤာပူမွာ လုပ္မယ့္ ျမန္မာေရးရာႏွီးေႏွာပြဲမွာ စာတမ္းတေစာင္ဖတ္မလားလုိ႔ ေမးလာပါတယ္။ အေတြ႔အႀကံဳရွိခ်င္တာရယ္၊ ျပည္ပပညာေရးအတြက္ မိတ္ေဆြအဆက္အသြယ္လုိခ်င္တာရယ္ (ခုေခတ္ဆုိ ကြန္ယက္ေပါ့) ေၾကာင့္ က်ေနာ္လုိက္ခဲ့ပါတယ္။ အဂၤလိပ္လုိေရးတဲ့ စာတမ္းေရးတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳသုတမရွိပဲ လက္ျဖစ္စာတန္းတေစာင္ကုိ သြားဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ လာတဲ့အထဲမွာ အငယ္ဆုံးတန္းထဲကမုိ႔ ပညာရွင္မ်ားကလဲ အားေပးၾကပါတယ္။ သူမ်ားေတြ ဘာလုပ္ေနတယ္၊ ဘာေရးေနတယ္၊ ဘာစာအုပ္ေတြထြက္ေနတယ္ဆုိတာပါ သိလာပါတယ္။ ဒိေနာက္ ရလာတဲ့ လူမႈေလာကသစ္အကူအညီနဲ႔ ျပည္ပပညာသင္သြားဘုိ႔ အေၾကာင္းဖန္လာပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေနာက္တပတ္တင္ျပပါမယ္။ နားဆင္တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။



One Response to “ရာဇဝင္ကုိျဖတ္သန္းျခင္း ၄ သန္းထြန္း၏အာဝါသ”

  1. 1 maung tun

    အကိုေရ ဘုန္းတင့္ေက်ာ္ေရးတဲ့ ျမန္မာသမိုင္းကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ ခင္ဗ်ာ


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: