ပေဒသရာဇ္ဥခြံထဲက သေႏၶသူ

11Apr11

ေကာင္းကင္မဂၢဇင္းအဖြင့္အတြက္ေရးတဲ့စာ

ကေန႔ ရန္ကုန္က သတင္းစာေတြထဲမွာ အခါတြင္းကုိ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့အျပဳအမူေတြ မလုပ္ရဆုိတာေတြ႔လုိက္တယ္။ သႀကၤန္က ဗုဒၶဘာသာပြဲလား၊ ပီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈဆုိတာ ဘာကုိေျပာခ်င္မွန္းမသိဘူး။ အရည္းႀကီးလုိလား၊ မဟာယာနလား၊ တႏၱရလား၊ ရွမ္းျပည္က ဝနယ္က ေဇာတိဂုိဏ္းလုိ ျမင္းစီး အရက္ေသာက္တဲ့ ဘုန္းႀကီးမ်ိဳးလား။ စကားရပ္ေတြအနက္ကုိ မသိဘဲ ေပါ့ဆဆသုံးတဲ့အက်င့္က အစုိးရမီဒီယာေတြထိကုိ အရုိးစြဲေနတယ္။

မႏၱေလးအေၾကာင္းေရးရင္လဲ သႀကၤန္မွာ မႏၱေလးသႀကၤန္က အေကာင္းဆုံး အယဥ္ဆုံး အႀကီးက်ယ္ဆုံးဆုိတဲ့ေလေတြက ခုထိမေလွ်ာ့ဘူး။ သႀကၤန္ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္လုပ္တာ မႏၱေလးမွာ စစ္ပီးမွစတယ္ေျပာရင္လဲ ႀကိဳက္ပမလား။ ဒါ ေအာက္ျပည္ကလာတဲ့ အရင္း႐ွင္ကုိလုိနီပုံစံေပ်ာ္ပြဲ (ကားေတြ၊ မ႑ပ္ေတြ၊ ေရခံအဝတ္ေခါင္းစြပ္ေတြေၾကာင့္ ဓာတ္ဆီဘုိး၊ ေရႊေလွာင္စကၠဴဘုိး၊ အဝတ္အစားဘုိး ႏုိင္ငံျခားအရင္း႐ွင္မွာ အျမတ္ထြက္ပါတယ္။) ကုလားသႀကၤန္အေငြ႔အသက္မကင္းဘူးဆုိလဲ ေျပာရမယ္ထင္တယ္။ ယဥ္ေက်းမႈဆုိတာ ႏုိင္ငံေရး-စီးပြားေရး အေဆာက္အအုံရဲ့ လက္ေအာက္ခံပါပဲ။ ေျမရွင္စီးပြားေရးရဲ့ ကုန္စည္ဒုိင္ဘဝကေန တရုတ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေပၚက ၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ေတာပုိင္းတရုတ္ၿမိဳ႕ေတြရဲ့ အသြင္အျပင္ျဖစ္လာတာက လက္မခံလုိ႔မရတဲ့ အေျပာင္းအလဲပဲ။ မစုိးရိမ္ရုံအသြင္ေျပာင္းျခင္း႐ႈ အဂၤလိပ္ေခတ္ရန္ကုန္လုိ အဂၤလိပ္ ကုလားၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္ပီး ဗမာေတြက စီးပြားေရးလူမႈေရး လက္ေအာက္ခံျဖစ္ေနတဲ့ဘဝက ရုန္းထြက္ခ်င္ရင္ေတာ့ ေခတ္မီျပဳျပင္ေရးကုိ ကုိယ့္ဘက္ကလဲ ႀကိဳးစားရမွာပဲ။ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ဆက္သြယ္ေဖာက္ကားႏုိင္တဲ့ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမွာ တုိင္းရင္းသားေတြ ပုိဝင္လာဘုိ႔၊ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲတဲ့ အေဟာင္းအေဆြးအစြဲအလမ္းေတြ ေရႊထီးေဆာင္းခဲ့တာေတြကုိ ျပန္သာယာေနတာထက္ ေခတ္မီပညာတတ္ ဗမာလူရည္တတ္ေတြ ၿမိဳ႕မွာတြင္က်ယ္ႏုိင္ဘုိ႔ ေဖာက္ထြက္ေတြးၾကရမွာပဲ။ မႏၱေလးမွာ အရင္က ဗမာေတြမ်ားလုိ႔ စည္းလုံးပီး ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာတခုပဲ ရွိပါတယ္။ ရန္ကုန္လုိ ေခတ္မီတုိးတက္တဲ့ ၿမိဳ႕ျပမျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ကပ္ေဘး၊ စစ္ေဘး၊ မီးေဘး၊ စီးပြားေရးအက်ပ္အတည္းေတြနဲ႔ ေနမေပ်ာ္တဲ့ေခတ္ေတြလဲ ရွိခဲ့တယ္ဆုိတာ ေမ့လုိ႔မျဖစ္ပါ။

ေသခ်ာတာက ပေဒသရာဇ္မႏၱေလးအစစ္ဟာ ေနျပည္ေတာ္ ေရႊ႕သြားတယ္။

(၁)

ဦးသန္ ့က “From My School Window” (ကြ်ႏု္ပ္၏ ေက်ာင္းျပတင္းေပါက္မွ) ဆုိတဲ့ ေခါင္းစီးနဲ ့ ဂႏၳေလာကမွာ ၁၉၃၀-၄၀တုန္းက ပင္တုိင္ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူတုိ ့ေခတ္က စာေပလူမွဳေရးရာေတြကုိ ေဝဘန္သုံးသပ္တဲ့က႑ပါ။ခုက်ေနာ္လည္း အင္တာနက္ၾကီးေပၚမွာ နိစၥဓူဝ ဗမာျပည္အေၾကာင္း အညာအေၾကာင္း မႏၱေလးအေၾကာင္း စတာေတြကုိ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့အခါ ‘ကြ်ႏု္ပ္၏ အင္တာနက္တံခါးမွတဆင့္’ ဆုိတာမ်ိဳး ေရးခ်င္စိတ္ေပါက္လာပါရဲ ့။ အထူးသျဖင့္ မႏၱေလး၁၅၀ပြဲၾကီးကုိ ထြက္ေတာ္မူၾကီး ဘယ့္ႏွယ္ခင္းျပီး က်င္းပမယ္ဆုိတဲ့ သတင္းမ်ိဳး ၾကားရတဲ့အခါ ပင္လယ္ဝက လူေတြ မုန္တုိင္းေဘးေၾကာင့္ ေပးစာကမ္းစာ စားေနရခ်ိန္၊ တႏုိင္ငံထဲသားေတြ ေသေၾကပ်က္စီးထားတာ ႏွစ္လည္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီလုိပြဲမခံသင့္ပါဘူးဆုိတဲ့ အသံမ်ိဳးကုိ ၾကားရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာေပါ့။

ႏွစ္၁၅၀မွ တခါျပည့္မယ့္ပြဲမုိ ့တေဆာင္တေယာင္လုပ္ခ်င္ၾကတာကုိေတာ့ နားလည္ပါတယ္။ သုိ ့ေပမယ့္လည္း ကမၻာ့စီးပြားေရးက်ေနတဲ့ ခုလုိအခါမ်ိဳးမွာ ဒီလုိ ပုိက္ဆံကုန္ခံလုိက္ရုံနဲ ့ တုိးရစ္ေတြ ဒလေဟာဝင္လာမယ္လုိ ့ တြက္ဆဝံ့ေသးတယ္ဆိုရင္ အေတာ္ပဲ အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းပါလိမ့္မယ္ (ႏုိင္ငံေရးမတည္ျငိမ္တာ၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေခတ္ေနာက္က်ေနတာေတြကလည္း အေၾကာင္းေၾကာင္းေပါ့)။ တမ်ိဳးသားလုံး ေၾကကြဲဖြယ္ အျဖစ္ဆုိးၾကီးကုိမွ မစာမနာလုိ ့ အျပစ္တင္မခံရေအာင္၊ ပြဲျပီးမီးေသ မဟုတ္ဘဲ ေရရွည္ခံ အသုံးက်မယ့္ အမွတ္တရလည္းျဖစ္ေအာင္ ဆုိင္ရာမ်ားက ၾကံဆသင့္တယ္လုိ ့ပဲ ေအာက္ေမ့ပါတယ္။

(၂)

က်ေနာ့အဖုိ ့ေတာ့ မႏၱေလးျမိဳ ့ ဖန္ဆင္းတည္ေထာင္ျခင္းနဲ ့ ျဖစ္တည္ခဲ့ျခင္းရဲ ့သရုပ္သကန္ကုိသာ ၾကံဆခ်င္မိပါေတာ့တယ္။ဘာေၾကာင့္မ်ား နယ္ခ်ဲ ့တံခါးဝမွာ ပေဒသရာဇ္ အစီအရင္ေတြ၊ အိပ္မက္ေတြကုိ တမ္းတမ္းစြဲ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတာပါလဲ။ဟုိးတေလာဆီက လန္ဒန္တကၠသုိလ္ အေရွ ့တုိင္းနဲ ့ အာဖရိက ေလလာေရးေက်ာင္းမွာ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ပါရဂူဘြဲ ့ယူ ေက်ာင္းသားတေယာက္က
မႏၱေလးျမိဳ ့တည္ခ်ိန္ဟာ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ သီဟုိဠ္ကြ်န္းကေန လာတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ျပန္ ့ပြားေရး လွဳပ္ရွားမွဳ
(လွ ြမ္းမုိးလာတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားရဲ ့ ခရစ္ယာန္ ဘာသာကုိ တန္ျပန္တာ)နဲ ့ဆက္စပ္ေနတယ္လုိ ့
စာတမ္းဖတ္သြားတာကုိ သြားအမွတ္ရမိပါေသးရဲ ့။ ေရွ ြဘုိ၊ အဝ၊ အမရပူရ စတဲ့ ေရွးျမိဳ ့ေတာ္မ်ားမွာထက္ မႏၱေလးျမိဳ ့သစ္မွာ ဘာသာေရး အေဆာက္အဦ ပုိေပါျပီး အမ်ားစုကုိ နန္းျမိဳ ့ျပင္မွာ ထားတဲ့အတြက္ သာမန္ျပည္သူေတြအတြက္ ပုိအေရာက္အေပါက္မ်ားေစတယ္၊ သာသနာေရးလွဳပ္ရွားမွဳ ေတြလည္း ပုိမ်ားတယ္ လုိ ့လည္း ဆုိပါတယ္။ ဒါဟာ ေခတ္ေနာက္က် ဆုတ္ယုတ္တဲ့ ပေဒသရာဇ္ေတြရဲ့ အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ ့ကုိ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ပုံတမ်ိဳးလုိ ့ ဆုိႏုိင္ေလမလား။ အေျခခံဝါဒီေတြရဲ ့ စဥ္းစားနည္း၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ တံခါးပိတ္ႏုိင္ငံ၊ မပြင့္တပြင့္ႏုိင္ငံေတြက မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္ေတြနဲ ့ ဘာမ်ားကြာပါလိမ့္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ အရင္းရွင္ေခတ္ရဲ ့ႏုိင္ငံေရးေဘာဂေဗဒကုိ မသိက်ိဳးကြ်ံျပဳတဲ့ ၊ေခတ္မီျပဳျပင္ေရးေတြကုိ အလွမ္းမက်ယ္တ၊ဲ့ တည္ျငိမ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးမွ်ေျခမရွိဘဲ ဦးသူေဆာ္တမ္း လုပ္ေနၾကတဲ့ အညာမင္းဆက္ဟာ နန္းက်ရုံတင္မက ေခတ္သစ္လူ ့အေဆာက္အအုံမွာ ေနရာေပ်ာက္တဲ့ဘဝပါ ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ယုိးဒယား၊ မေလးယား၊ဂ်ားဗား နဲ ့အင္ဒုိခ်ိဳင္းနားစတဲ့ အိမ္နီးခ်င္းေတြနဲ ့မတူဘဲ နယ္ခ်ဲ ့ကုိ ျပန္ရင္ဆုိင္ႏုိင္မယ့္
ထိပ္သီးအလွ ြာကုိပါ ဗမာေတြ ဆုံးရွဳံးတာပါ။

ေခတ္သစ္ လြတ္လပ္ေရး လွဳပ္ရွားမွဳမွာ ေခါင္းေဆာင္ဖုိ ့တက္လာတာက ရန္ကုန္က ေခတ္ပညာတတ္ ေၾကးရည္တတ္ လူတန္းစားသစ္ပါ။ ဒီလူစုဟာ ေခတ္ေနာက္က်ျပီး ဆင္းရဲတဲ့ ေက်းေတာသားေတြေပၚ မွာ ၾသဇာမစူးရွပါဘူး။သူတုိ ့ကုိယ္ႏွဳိက္က လူမ်ိဳးျခားေတြေပၚမွာ စီးပြားေရးအရ မွီခုိေနရတာပါ။ ကုလားၾကီးစုိးတဲ့ ရန္ကုန္ဟာ ျမန္မာျပည္သစ္တည္ဖုိ ့ ႏုိ ့မဟုတ္ ျဗိတိသွ်ဘားမား ေခၚတဲ့ နယ္ျခားေဒသနဲ ့ ျပည္မလုိ ့ ပုိင္းျခားထားတဲ့ ေဒသၾကီးမွာ သီးျခား အမ်ိဳးသားလကၡဏာသစ္ေတြ ေပၚလာေအာင္ မရြက္ေဆာင္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီလုိ ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မယ့္ ေရေျမကုိလည္း ျမိဳ ့တည္သူ ကုိလုိနီအရာရွိမ်ားက မထည့္သြင္းခဲ့ပါဘူး။ ရန္ကုန္ကုိ
ဆန္ပုိ ့မယ့္ ဆိပ္ကမ္းၾကီး ျဖစ္လာေအာင္ပဲ ရည္ရြယ္ခဲ့တာပါ။ သာသနာ ၂၄၀၀မွာ ဗုဒၶသာသနာ တဖန္ျပန္လည္ ထြန္းကားေအာင္ တည္တဲ့ ေနျပည္ေတာ္ မဟုတ္ပါဘူး။ဒါေၾကာင့္ ဗမာဗုဒၶဝါဒီ မ်ိဳးခ်စ္ေတြဟာ ေနာက္ဆုံးပေဒသရာဇ္ ယဥ္ေက်းမွဳ ၾကြင္းက်န္ရာ မႏၱေလးကုိပဲ ယဥ္ေက်းမွဳခံစစ္ အေနနဲ ့ အမွီသဟဲ ျပဳၾကရပါတယ္။

ရန္ကုန္ရဲ ့ေခတ္မီျပီး အင္အားၾကီးတဲ့ အေနာက္ ၾသဇာလွ ြမ္း အရင္းရွင္လူမွဳစံနစ္ကုိ မတုပႏုိင္တဲ့ မႏၱေလးဟာ ေရွးေဟာင္းအေမြေတြကုိ တတ္စြမ္းသေရြ ့ဖက္တြယ္ရင္း သီးျခားျဖစ္မွဳကုိ ေဖာ္ထုတ္ရပါတယ္။ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ပုိျပီး ဆုတ္ယုတ္သြားတာပါပဲ။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦးက ယုိးဒယားနဲ ့ အိႏၵိယကရတဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳ ပညာရပ္ေတြနဲ ့ ပြင့္လန္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာမွဳေတြဟာ အသစ္ဝင္လာတဲ့ အေနာက္ယဥ္ေက်းမွဳကုိ အုပ္စုိးသူ တုိင္းတပါးသားရဲ ့ အေလ့အထလုိ ့ပဲ မွတ္စြဲ ျငင္းဆန္တဲ့ ေရွးရုိးစြဲ မ်ိဳးခ်စ္ေတြ လက္ထက္မွာ ေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာတဲ့ ‘ထုံးမမီ စံမရ’ ေတြပဲ ထြက္လာပါေတာ့တယ္(ေရွ ြဥေဒါင္း၊ ျမိဳ ့မျငိမ္းလုိ ျခြင္းခ်က္ေတြကလြဲရင္)။မႏၱေလးျဖစ္ ျမန္မာမ်ိဳးခ်စ္ယဥ္ေက်းမွဳဟာ ေခတ္ပညာတတ္ လူတန္းစားကုိ ျမန္မာအေလ့မွာ ေပ်ာ္ေမြ ့ေအာင္လည္း မသိမ္းသြင္းႏုိင္သလုိ ဘဂဝါစကူးက ထြက္တဲ့ ေတာသူေတာင္သားေတြကုိလည္း ေခတ္သစ္ အရင္းရွင္ လူမွဳစံနစ္မွာ အံဝင္ဂြင္က် ျဖစ္ေအာင္ မေထာက္မႏုိင္ခဲ့ပါ။ (အဂၤလိပ္ မယ္သီလရင္ေက်ာင္း သာသနာျပဳေက်ာင္းထြက္ ဗမာနဲ ့တုိင္းရင္းသား လူရည္တတ္ေတြဟာ ဗမာမွဳမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးေဝးၾကပါတယ္။ အလားတူပဲ ဆင္းရဲသား ျပည္သူအမ်ားစုဟာလည္း အေနာက္တုိင္း
ပညာေရးရဲ ့စက္ရိပ္ကေန လြင့္ထြက္ေနတာပါ)

(၃)

စစ္ျပီးေခတ္ အေျပာင္းအလဲမ်ားတဲ့ ႏုိင္ငံေရး နဲ ့စီးပြားလူမွဳစံနစ္ေတြအၾကား ျမန္မာယဥ္ေက်းမွဳရဲ ့ၾသဇာဟာ
ပုိလုိ ့သာ က်ဆင္းလာပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း တဖက္မွာေတာ့ ကုိလုိနီေခတ္ မ်ိဳးခ်စ္ပညာတတ္ ပညာမဲ့ ႏုိင္ငံေရးအုပ္စုေတြက ဆင္းသက္လာတဲ့ အာဏာရ လူတန္းစားဟာ ပေဒသရာဇ္ပုံစံ ဗမာယဥ္ေက်းမွဳကုိ အင္နန္ စန္းတင္ျပီး အေနာက္ရိပ္ ခရစ္ယာန္ေငြ ့သက္ဝင္တဲ့ အႏုပညာ လူမွဳဟန္ပန္ဟူသေရြ ့ကုိ ကြ်န္ေစာ္နံတယ္ဆုိျပီး ထိန္းကြပ္ဖုိ ့ ၾကိဳးစားပါတယ္။ ဒီအခါ ဘာသာျခား တုိင္းရင္းသားေတြရဲ ့မႏွစ္ျမိဳ ့မွဳဆီကေန တဆင့္ အုံၾကြ ပုန္ကန္မွဳ (၁၉၆၁ ဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာျပဌာန္းျခင္းနဲ ့ကခ်င္သူပုန္) ထိျဖစ္လာတာေတြ ့ရပါတယ္။

ဝါဒေရး လူမ်ိဳးေရး ကြဲျပားမွဳေတြကုိ ပေဒသရာဇ္ပုံစံ တပ္ေတာင္တာဗုိလ္ထုနဲ ့လူစုတုိက္ျပီး ေျဖရွင္းတဲ့ ဓေလ့ေၾကာင့္လည္း ျမန္မာျပည္ေထာင္စုရဲ ့ လူမွဳယဥ္ေက်းမွဳရယ္လုိ ့ က်က်နန ျပလုိ ့ရေအာင္ ညီညြတ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး အေျခခံဟာ ထြက္မလာႏုိင္ေသးပါ။ ေနာက္ျပီး ကုိလုိနီေခတ္ေႏွာင္းက စီးပြားပ်က္ကပ္ဒဏ္ခ်က္ေၾကာင့္ အရင္းရွင္ဆုိရင္ ေက်ာတြန္ ့ခ်င္တဲ့ ဗမာလူ ့အဖြဲ ့အစည္းမွာ လက္ဝဲဖက္ရွင္ ထြန္းကားလာတာမုိ ့ ျပည္ပေငြရင္းကုိလည္း မႏွစ္လုိ၊ တုိင္းရင္းသား ဓနရွင္ကုိလည္း ေသခ်ာ မျမွင့္တင္ေပးႏုိင္ဘဲ ေနာက္ပိတ္ဆုံး အစုိးရက အားလုံးခ်ဳပ္ကုိင္ထားတဲ့ ႏုိင္ငံအျဖစ္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ လြတ္လပ္ဝေျပာတဲ့ လူ ့အသုိက္အျမံဳ ျဖစ္ထြန္းေစဖုိ ့ လုိအပ္တဲ့ ပညာတတ္ လူလတ္တန္းစားေတြ တုိးပြားမလာဘဲ အခြင့္ထူးခံအလွ ြာနဲ ့ အေျခခံလူတန္းစားေတြ အၾကား ဆန္ ့က်င္ကြာဟခ်က္ေတြ ပုိမ်ားလာျပီး အျပန္အလွန္
ဖိႏွိပ္တြန္းလွန္မွဳေတြနဲ ့သံသရာလည္ခဲ့ၾကပါရဲ ့။ မ်ိဳးခ်စ္ျပည္ခ်စ္စိတ္ဆုိတဲ့ တံတုိင္းေတြ ခတ္ျပီး
ေခတ္မီဖြံ ့ျဖိဳးဆန္းသစ္မွဳေတြကုိ ပထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မႏၱေလးက လက္ဆင့္ပြားတဲ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳဆုိတဲ့ လူမွဳ ပုံရိပ္ေတြဟာ စစ္ေအးေခတ္ေနာက္ပုိင္း အကူးအသန္းမ်ားလာတဲ့ေခတ္မွာ တရွိန္ထုိး ဝင္လာတဲ့ ေပါပ့္လုိ ့ေခၚတဲ့ ေရာင္းကုန္ယဥ္ေက်းမွဳရဲ ့ အဟုန္ကုိ ဇက္မခ်ဳပ္ႏုိင္ဘဲ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္ျပားရတယ္လုိ ့ပဲ ဆုိခ်င္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မႏၱေလး ၁၅၀မွာ အေပၚယံ လူၾကီးၾကိဳက္ တပြဲတုိး အလုပ္ေတြထက္ ျမန္မာမွဳရဲ ့ အမြန္အျမတ္ေတြကုိ လူငယ္ေတြၾကား ဘယ္လုိ ဆန္းသစ္တဲ့ အစီအရင္ေတြနဲ ့ ‘ေပါက္’ ေအာင္လုပ္ၾကမလဲ၊ ႏုိင္ငံတကာမွာ ကုိရီးယား၊ထုိင္းအေလ့ေတြ ေခတ္ထသလုိ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားေတြရဲ ့ေထြတလာစုံ အႏုသုခုမေတြ ေရပန္းစားလာေအာင္ ဘယ္လုိ လွဳံ ့ေဆာ္ေပးၾကမလဲဆုိတာကုိသာ အေရးတယူ ျပဳၾကေစလုိပါရ ဲ ့။
ကမၻာ့လူ ့အဖြဲ ့အစည္းရဲ ့ အႏွစ္သရုပ္ေတြကုိလည္း ျမန္မာျပည္ေထာင္စုထဲ ပုိစိမ့္ဝင္ ကိန္းေအာင္းေစရမွာေပ့ါ။

၁၃၇၁ ႏွစ္ဆန္း ၁



No Responses Yet to “ပေဒသရာဇ္ဥခြံထဲက သေႏၶသူ”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: