ျပည္သူတုိ႔၏ သမားေတာ္ (ဝါ) ေဆးဘက္အႏုပညာမီးအိမ္

20Apr11

(ဓာတ္ပုံ-ဦးသန္းဝင္း)

သႀကၤန္ထက္ ဒီခ်ိန္ေပၚတဲ့ မႏၱေလးသရက္ကုိ ပုိလြမ္းလုိ႔ မႏၱေလးဆရာဝန္အေၾကာင္း တင္လုိက္တာပဲ။ မႏၱေလးစာေပ (ေရႊဥေဒါင္း)၊ မႏၱေလးသတင္းစာ (ဦးလွ-ေဒၚအမာ၊ ဦးစိန္ဝင္း)၊ မႏၱေလးဆရာ(ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊ေဒါက္တာေဖသိန္း)၊ မႏၱေလးသႀကၤန္ (ေဒၚဦး)ေတြလဲေရးပီပီ။ မႏၱေလးဂီတ (ေလဘာတီ၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ ေမရွင္၊ ကုိအံ့ႀကီး)၊ မႏၱေလးရုပ္ရွင္ (ဝင္းလုိက္၊ ဘဝသံသရာမွ ဒ႑ာရီ) ၊ မႏၱေလးအစား(ထုိင္း၊တရုတ္၊ကသည္း၊အိႏိၵယနဲ႔ နန္းတြင္းေပါင္းစပ္)၊ မႏၱေလးပညာတတ္(ေဒၚအုန္း၊ ေဒၚတင္လွ၊ ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညြန္႔)၊ မႏၱေလးပေဒသရာဇ္(ပ်ဥ္းမနား၊မကၡရာ၊ ေမာင္ေမာင္ေက်ာ္)၊ မႏၱေလးဘုန္းႀကီး (မစုိးရိမ္၊ ေရႊက်င္၊ ရဟန္းပ်ိဳ)၊ မႏၱေလးႏုိင္ငံေရး (ကင္းဝန္မင္းႀကီး၊ စီပီခင္ေမာင္၊ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ကေလး၊ ကုိမႈိင္း)၊ မႏၱေလးယဥ္ေက်းမႈထိန္းပုံ(စကား၊ ေခတ္ေနာက္က်ေသာအဝတ္၊ ဘာသာေရး၊ သာေရးနာေရး) ၊ မႏၱေလးသူေဌး(ေလဘာတီေမာင္ကေလးနဲ႔ ဘုရားထူးခံ ဘုရားအမမ်ား၊ အရီးေတာင္း၊ ျဗဟၼစုိရ္) စသျဖင့္ ေရႊမန္းစာဆုိစရာေတြ ရွိေသးတယ္။ မႏၱေလးအားကစား (က်ားဘၿငိမ္း၊ ျခင္းဦးဘသိန္း၊ ေဘာလုံးေအးေမာင္ေလး)၊ မႏၱေလးကြိတ္ (ျခေသၤ့ဦး၊ေက်ာက္သပိတ္မွ သမန္းကုန္း) ၊ မႏၱေလးေရာဂါသည္ (အႏူေပါ့ ရုိင္းရုိင္းေျပာရင္၊ စိတ္ႏွလုံးကုိေမြ႔ေလ်ာ္ေစေသာမေနာရမၼံ)၊ မႏၱေလးဘိန္းေလာက (အစဥ္အဆက္ ဘိန္းနဲ႔ ဖင္စီဒုိင္းလမ္းေၾကာင္း)၊ မႏၱေလးစိန္ေလာက(ေရႊဆုိင္တန္း၊ ဝါးတန္းသူေဌးမ်ား၊ ေဒၚဆယ္ႏွင့္အျခား) အဲဒါေတြေတာ့ ဆုိင္ရာေတြက ေျပာရင္ ပုိေကာင္းမယ္။

(၁)

မာမီ ေဒၚ ျမင့္ျမင့္ခင္တေယာက္ အရင္တပတ္ကဘဲ ၈၅ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ပီ။ ဖ်တ္လတ္ထက္ျမက္ဆဲ စိတ္ႀကီးဆဲ ေအာ္ဆဲဆူျမဲမုိ႔ မာမီ့ကုိ ၇၀ေလာက္ ထင္ေနမိတုန္းပါပဲ။ မာမီ့အေၾကာင္းတေစ့တေစာင္းေရးဘုိ႔ စိတ္ကူးမိေသာ္လဲ ထုိအပတ္က လန္ဒန္တြင္ နာဂစ္ျပဇာတ္ကုိ ျမန္မာေတြကသည့္အထဲ ဝင္အသုံးေတာ္ခံေနလုိက္သျဖင့္ မေရးမိခဲ့။ အႏုပညာစိတ္ႀကီးေသာ မာမီက ျပဇာတ္ဆုိတာေနာ္ အင္မတန္အဆင့္အတန္းရွိတာ၊ ဗမာေတြ ဘယ္လုိကၾကသလဲဟု စိတ္ဝင္စားေနပါလိမ့္မည္။ ဟုိအႏွစ္၂၀ေလာက္က သူ႔ျခံထဲ လာေဆာ့ေနေသာ ေကာင္ေပါက္ကေလးက ဒီထဲပါတယ္ဆုိေတာ့ ပုိလုိ႔ပင္ အံ့ၾသပါလိမ့္မည္။

မွတ္မိေသးေတာ့၊ အိမ္တြင္ရွိေသာ ပုံေဟာင္းေလးတခုထဲမွ ေဒၚေဒၚစဝ္ျမေအးၾကည္ ၁၉၆၇ မႏၲေလး ေနာက္ဆုံးအေခါက္လာတုန္း လူထုတုိက္တြင္ ဂီတမယ္ လွကေလးစိန္၊ စႏၵရားဦးဘသိန္းတုိ႔ႏွင့္ ဆုိၾကတီးၾကစဥ္က မာမီတုိ႔ သားအမိ၊ အဖြား၊ ဦးေမာင္(အဥၥလီေမာင္ေမာင္)တုိ႔ သားအမိတေတြ ဝုိင္းထုိင္နားေထာင္ၾကသည္ကုိ ျပန္ျမင္မိပီး ၁၉၇၀ေက်ာ္က ဆရာေက်ာ္ဝင္းတုိ႔ ေဆးေက်ာင္းအၿငိမ့္မ်ားတြင္ ေရွ႕ဆုံးက ထုိင္အားေပးေဝဖန္ေသာ မာမီ့အေၾကာင္းကုိ အမွတ္ရသည္။

မာမီႀကီးဟု ဆရာဝန္ေလာကတြင္ သိၾကေသာ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ကုိ ပထမဆုံးျမန္မာအမ်ိဳးသမီး သမားေတာ္ပါေမာကၡ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရး ေဆးပညာရွင္ စသည့္ ဂုဏ္ထူးဝိေသသမ်ားႏွင့္သာမက စာေရးဆရာေက်ာ္တေယာက္အျဖစ္လဲ လူသိမ်ားပါသည္။ မာမီ့အရုိက္အရာကုိ ဆက္ခံေသာ မႏၲေလးေဆးရုံႀကီးမွ ေဆးပါေမာကၡ ဌာနမွဴး တပည့္ေဟာင္း ႏွစ္ေယာက္ဆက္တုိက္ အက္ေဆးေရးဆရာအျဖစ္ နာမည္ေက်ာ္သည္အထိ မာမီ့လမ္းစဥ္ကုိ လုိက္ၾကသည္။ မႏၲေလးေဆးေက်ာင္းမွ စာေရးေကာင္းတဲ့လက္ေတြ ထြက္သည္ဆုိရာတြင္ ေဒါက္တာထင္ေအာင့္တပည့္ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ (ဝိဇၨာဘြဲ႔၊အဂၤလိပ္စာ)၏ အႏုပညာ ထုံေမြ႔ျခင္း အရိပ္က တစုံတရာ တြန္းအားျဖစ္တန္ရာေပသည္။

ငယ္စဥ္ဘဝ နန္းေတာ္ေရွ႕က မာမီ့အိမ္ေရာက္သြားလွ်င္ အေမရိကန္ရုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္းတြဲေတြထဲက ဟာဝုိင္ယီကြ်န္း ေပၚေရာက္သြားသလုိ ရွိလွသည္။ ပါတိတ္ခန္းဆီးမ်ားျဖင့္ ဧည့္ခန္းျပတင္းဝတြင္ အလွဆင္ထားသလုိ ရုိးရာ လက္မွဳပစၥည္း ဘုစုခရုေလးမ်ားႏွင့္တကြ ေပၚဦးသက္စသည့္ ပန္းခ်ီေက်ာ္မ်ား၏ ပုံကားအလွမ်ားေၾကာင့္ စတီးခ်ိဳင့္၊မယ္လ္မင္းပန္းကန္စုံမ်ားကုိ ရွဳိးေက့စ္မွန္ဗီရုိႏွင့္ျပတတ္ေသာ သာမန္အိမ္မ်ားႏွင့္မတူမွန္း သတိထားမိေစသည္။ ျခံေဘးပတ္ပတ္လည္မွ ျမက္ခင္းအိအိေပၚ လွဲအိပ္ရင္း ေကာင္းကင္ကုိ ေမာ့ၾကည့္ရသည့္အရသာကုိ ခုတုိင္ ေအာက္ေမ့မိသလုိ စမ္းေခ်ာင္းေလးႏွင့္ ဥယ်ာဥ္ကုိ အကြက္ခ် ျပဳျပင္ထားသည္မွာ Landscaping ဆုိတာကုိ မၾကားဘူးေသးေသာ္လဲ လွမွန္း ျဖစ္ကတတ္ဆန္းမဟုတ္မွန္းကေတာ့ သိေနသည္။ အိမ္ရွင္ျဖစ္သည့္ မာမီမွာ ထုိစဥ္က ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖြဲ႔တြင္ သြားေရာက္ထမ္းေဆာင္ခါနီး မႏၱေလးေဆးတကၠသုိလ္မွ ပင္စင္ယူထားစ မုဆုိးမပူပူေႏြးေႏြးဘဲ ရွိပါေသးသည္။ မုဆုိးမဆုိေသာ္လဲ တပည့္ ေယာက်ာ္းသားဆရာဝန္ႀကီးမ်ားအေပၚ ၾသဇာေညာင္းလွေသာ မာမီႏွင့္ သူ႔အနားက သမားေတာ္အငယ္ ဆရာဝန္မမ်ား (အန္တီမ်ား) ဒြတ္ဒက္ရႊတ္ရွက္ေတြေျပာေနပုံကုိ ျပန္သတိရတုိင္း ပညာေၾကာင့္ ရဲရင့္ျခင္းပဲဟု ေအာက္ေမ့ရင္း က်ားမတန္းတူျဖစ္ေရးဆုိသည့္စကားကုိ ၁၉၈၀ေက်ာ္ကထဲက သိခဲ့ရပါလားဟု ေက်နပ္မိပါေသး။ ေနာင္ မာမီႀကီးႏွင့္ေတြ႔တုိင္း သပ္ရပ္ အႏုပညာဆန္ပီး ခံ့ညားတက္ၾကြသည့္ ဤပုံရိပ္ကုိ ထိေတြ႔မိစျမဲပင္။

(၂)

မာမီကဲ့သုိ႔ အေစာပုိင္း ျမန္မာဆရာဝန္မႀကီးအမ်ားစုမွာ အရာရွိႀကီးႏွင့္သူေဌးသားသမီးမ်ားျဖစ္ေလ့ရွိပါသည္။ ျမန္မာအမ်ိဳးသားဆရာဝန္ပင္ သိပ္မထြက္ေသးခင္က မိန္းကေလးကုိ ေဆးပညာသင္ခြင့္ေပးဘုိ႔ႏွင့္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံႏုိင္ဘုိ႔မွာ ထုိသုိ႔ေသာ လူကုံထံပုိင္းကမွ ျဖစ္ႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ မာမီ့အဖုိ႔မွာကား ပညာေရးဟူေသာ ေလွကားကုိေထာင္၍ ဓူဝံၾကယ္ကုိဆြတ္ခဲ့ရသည့္ မိန္းမရည္ခြ်န္တဦးပါေပ။ စစ္အတြင္း မိဘမ်ားပ်က္စီးခဲ့ေသာ္ျငား စိန္ဂြ်န္းေကာလိပ္ေက်ာင္းဝင္း အေဆာင္တခုတြင္ ေဆးေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကရင္း ေခတ္ဆုိးႀကီးထဲတြင္ ေက်ာင္းတက္၊ ဆရာမရွိဘဲ စာအုပ္ဖတ္ အေလာင္းခြဲခဲ့ၾကရုံမက မာမီ့စကားအတုိင္း လူငယ္တုိ႔၏ ရုန္းကန္ရဲသည့္သတိၱ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာဝန္ျဖစ္ခဲ့၊ ဘိလပ္ျပန္ အေမရိကန္ျပန္ သမားေတာ္ျဖစ္ခဲ့ေတာ့သည္။ ပညာလုိသူကုိ ေထာက္မေပးသည့္ ပညာေရးရပ္ဝန္းေကာင္းႏွင့္ၾကံဳခဲ့ရျခင္းသည္လဲ မာမီ့ကုသုိလ္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။

မာမီ မႏၲေလးတြင္ အႏွစ္၃၀နီးပါး စာသင္ေဆးကုသြားသည္မွာ အထက္ျမန္မာျပည္ က်န္းမာေရးေလာက အထူးသျဖင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႔အတြက္ ေက်းဇူးႀကီးခဲ့ပါသည္။ မင္းစိတ္စုိးစိတ္နဲေသာ တနည္း စာေရးမ လုပ္ဘူးေသာ ဆရာဝန္မႀကီးတေယာက္က ေဆးခန္းမဖြင့္ဘဲ ေဆးရုံတြင္ အခ်ိန္ေျပ့နီးပါး ရွိေနျခင္းသည္ ျမတ္ေသာ မဂၤလာမည္ပါေပ၏။ တနည္း ကုန္ေစ်းႏွဳန္းအတက္နဲနဲေႏွးေသာ ဝန္ထမ္းခံစားခြင့္ရွိေသာ မဆလေခတ္ေက်းဇူးလဲျဖစ္ပါသည္။ ထုိေခတ္က စာေရးဆရာေဒါက္တာထြန္းေရႊကဲ့သုိ႔ နာမည္ေက်ာ္ ေဆးခန္းဆရာဝန္မ်ားပင္ ပုိက္ဆံယူၾကမ္းသည္ဟု သမုတ္ခံရျခင္း ေရႊမန္းတြင္ နဲပါးပါေသးသည္။

လမ္းစဥ္ပါတီမဝင္ေသာေၾကာင့္၊ ပညာေရးအစည္းအေဝးမ်ားတြင္ ထက္ထက္ျမက္ျမက္ ေဝဖန္တတ္ေသာေၾကာင့္ မာမီတေယာက္ မႏၲေလးေဆးတကၠသုိလ္ ေဆးပညာဌာနမွဴးအျဖစ္မွ ဘယ္ေတာ့မွ ရာထူးမတုိးခဲ့ေၾကာင့္လည္း ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ႀကီးမွာပင္ ေဆးပညာဌာနေရႊေခတ္ဟု ေခၚႏုိင္ေလာက္သည့္ ပညာေရးစံခ်ိန္စုိက္ႏုိင္ခဲ့ေလသည္။ ဌာနတြင္းက စိတ္ႏုေသာ၊ သူႏွင့္လုိက္ၿပိဳင္တတ္ေသာ ပညာေက်ာ္တခ်ိဳ႕ကုိ သည္းညည္းခံပီး ဌာနေကာင္းက်ိဳး လက္တြဲလုပ္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္တတ္သည္မွာ မာမီ့၏ ရင့္က်က္မွဳပါေပ။ ၁၉၇၀ေက်ာ္က မာမီ အစည္းအေဝးသြားတက္ခုိက္ အက္ဒင္ဘာရာရဲတုိက္ႀကီးပုံပုိ႔စကဒ္ေနာက္ေက်ာတြင္ တဌာနလုံးကုိ လွမ္းညႊန္ၾကားရင္း ေမာင္…..အဝတ္အစားေတြ ေလွ်ာ့ဝယ္ ဆုိသည့္စာေၾကာင္းမွာ ယခုထိ ေက်ာ့ေက်ာ့ေလးဝတ္တတ္သည့္ ဆရာဦး…နာမည္ကုိ ႀကားတုိင္း ျပန္ျမင္ေနမိပီး ဒါေၾကာင့္လဲ မာမီႀကီးလုိ႔ ဆရာဝန္အားလုံးက သတ္မွတ္ၾကတာကုိးဟုသာ ေျပာရပါမည္။

(၃)

မာမီ၊ အဖြားႏွင့္ ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊ ဦးသက္ထြန္းစသည့္ ပညာတတ္လူႀကီးတခ်ိဳ႕တြင္ အထူးအားက်မိသည့္အခ်က္မွာ ဇရာကုိအံတုပီး အခ်ိန္ရွိသေရြ႕ တုိင္းျပည္ေကာင္းက်ိဳး ပညာရပ္အက်ိဳးကုိ ေဆာင္ဘုိ႔ အားထုတ္ေနၾကျခင္းပင္။ လာဘ္လာဘ၊ ပကာသနဘာတြက္မွ မဟုတ္ဘဲ လုပ္စရာရွိတာကုိ လုပ္သြားၾကျခင္း လုပ္ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မာမီ ဗမာျပည္ျပန္လာပီးေနာက္မွ ေအအုိင္ဒီအက္စ္၊ ကင္ဆာ၊ ေဆးလိပ္၊ အစားအစာစသည့္ အရင္းရွင္မစစ္တစစ္ေခတ္သုိ႔ ျပန္အကူးတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား သတိမူစရာ က်န္းမာေရးျပႆနာ အဖုံဖုံကုိ အစုိးရ ျပည္သူ႕က်န္းမာဘက္ဆုိင္ရာတုိ႔ထက္ ပုိပီး လုံ႔လစုိက္ထုတ္ ႏွဳိးေဆာ္ခဲ့ပါသည္၊မာမီ့စကားႏွင့္အညီ လူတုိင္းအတြက္ ေခါင္းေလာင္းေတြ ထုိးေပးခဲ့ပါသည္။ ျပင္ပအမအစပါသည္ဟုလဲ သဲ့သဲ႔မွ်မၾကားမိပါ။ မွတ္မိေသးသည္၊ သူ႔ပုိက္ဆံႏွင့္ထုတ္ရသည့္ သူ႔စာအုပ္ေတြ အခ်ိန္မီ မထြက္ႏုိင္သျဖင့္ လူထု စက္ၾကာပုံႏွိပ္တုိက္ကုိ မၾကာခဏ ေလာေပးေလ့ရွိျခင္းကုိတည္း။

ျပည္သူေပၚ ထားသည့္ မာမီ့ေစတနာ၊ ေဆးပညာကုိ ေခတ္ႏွင့္အညီ ေလ့လာမွဳမျပတ္ျခင္း၊ စာေပတတ္ကြ်မ္းမွဳ တနည္း ခြန္အားရွိေသာ အရပ္ေျပာ စကားေျပကုိ ေက်ညက္မွဳ (ေခတ္ေဟာင္းမီေသာ ေရႊမန္းလူထုႏွင့္ ထိေတြ႔ခဲ့မွဳအာနိသင္ မွတ္ပါသည္)စသည့္ လူထုက်န္းမာေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ စာေကာင္းတုိ႔၏ ဂုဏ္ၾကန္အင္တုိ႔ႏွင့္ ျပည့္ဝလွသျဖင့္ မာမီမွာ ၇၀ေက်ာ္မွ စာေရးဆရာႀကီးျဖစ္ခဲ့ ျပန္ေတာ့သည္။ စဖုိေဗဒကို လုိက္စားေသာ၊ လမ္းေဘးသေရစာကုိ ႏွစ္သက္စြာသုံးေဆာင္တတ္ေသာ ပါေမာကၡႀကီးအေၾကာင္းကုိသိသျဖင့္ မာမီရယ္ ဗမာအစားအေသာက္ေလးေတြအေၾကာင္းေရးပါအုံးဟု တုိက္တြန္းမိေလရာ က်ေနာ္ ရြက္ႏုေဝတြင္ အယ္ဒီတာလုပ္စဥ္က ပရစ္ေၾကာ္၊ ခုိေတာင္မုန္႔တီ၊ မုန္႔ဟင္းခါးစသည့္ ခဲဘြယ္မ်ားအေပၚ သူ၏ စြဲလမ္းမွဳကုိ ေဆးဘက္အျမင္ပါေရာပီး က်က်နနေရးေပးပါသည္။ ျမန္မာအစားအေသာက္မႏုႆေဗဒကုိ ထူေထာင္ရာတြင္ ဤစာစုမ်ားမွာ ခြ်င္းခ်န္ထားခဲ့လုိ႔ ရမည္မဟုတ္ပါ။

လူငယ္မ်ား အင္တာနက္ေခတ္ပညာေရးကုိ လက္လွမ္းမီႏိုင္ေစရန္ ဇြဲနဘဲႏွင့္လုိက္စားခ်င္ၾကေစရန္ အလုိ႔ငွာ ေဆာင္းပါး အင္တာဗ်ဴးမ်ားမွ တြင္တြင္ႀကီး ႏွဳိးေဆာ္ခဲ့သည္ကုိ လူထုၾကားတြင္ မည္မွ်ေပါက္ေရာက္မွဳရွိသည္ကုိကား မေျပာတတ္ပါ။ ပညာေရႊအုိးေခတ္ႀကီးေပမုိ႔ တခါက ပညာလုိက္စားခဲ့ေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔အေနႏွင့္ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ကုိ မည္သုိ႔ပ်ိဳးေထာင္ေပးရမည္ ဆုိသည့္အေရးမွာ ခါခ်ဥ္ေကာင္မာန္ႀကီးရွိလွပါသည္။ ထုိထက္ မာမီအေလးတယူျပဳ ႏွဳိးေဆာ္သည့္ ပညာရပ္မွာ ဆရာဝန္က်င့္ဝတ္ပင္ျဖစ္ေတာ့၏။ မွတ္မိေနသည္မွာ ၂၀၀၄က မႏၱေလးေဆးသိပၸံ ေရႊရတုတြင္ တျခားဆရာေဟာင္းမ်ားလုိ ေရွးျဖစ္ေဆြးေတြ ျပန္မလွန္ဘဲ ၂၁ရာစု ေဆးပညာေလာကႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ သတိမူစရာမ်ားကုိ ပါဝါပြိဳင့္ႏွင့္ ေဟာေျပာခဲ့ျခင္းပင္။ ေဆးေက်ာင္းတြင္ လစ္ဘရယ္အတ္ေခၚ လူေရးလူမွဳပညာမ်ား တုိးခ်ဲ႕သင္ဖုိ႔ကုိလဲ မာမီ ေျပာခဲ့ဘူးပါသည္။မာမီတပည့္ဆရာဝန္ႀကီးမ်ားကား ေစ်းကြက္မာရ္နတ္၏ ျမဴေခ်ာ့မွဳေကာင္းလြန္း၍လားမသိပါ၊ ခလုတ္ထိမွ လူနာဂုေဏာကုိ သိၾကပါေတာ့သည္။ ျမန္မာလူ႕ေဘာင္မွ အသက္သခင္အျဖစ္ တန္ဖုိးသတ္ခဲ့သည့္ သမားဂုဏ္ရည္မယုတ္ေလ်ာ့ရေအာင္ ေ႐ွ႕ဆက္စုိက္ထုတ္ၾကဖုိ႔ ေကာင္းလွေတာ့သည္။ သုိ႔မွသာ ျမန္မာဆုိတာ က်န္းမာေရးအရည္အေသြး နိမ့္က်လွေပမဲ့ အာဖရိကလုိ လက္တင္အေမရိကတုိင္းျပည္
တခ်ိဳ႔လုိ လူမွဳက်င့္ဝတ္ပ်က္သုဥ္းပီး ကူရာကယ္ရာမဲ့ေနတာမဟုတ္၊ ဆရာဝန္မ်ားက ရွိသမွ်ႏွင့္ ျပည္သူကုိ ကုိယ္ႏွင့္ထပ္တူ ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့တုိင္းျပည္ဟု ဆုိစမွတ္ျဖစ္ေစခ်င္ေတာ့သည္။

(၄)

မာမီ အရင္လက မႏၲေလးတြင္ တပည့္ေတြဧည့္ခံသည့္ ေမြးေန႔လာရင္း သက္ႀကီးဆရာဝန္ေထာက္ပံ့ေရး ရန္ပုံေငြအတြက္ သိန္း ႏွစ္ရာေလာက္ အလွဴခံရသြားသည္၊ ထုိအထဲ တပည့္ေဟာင္း စီးပြားေရးသမားတေယာက္ထဲက သိန္းတရာေက်ာ္ လွဴသည္ဆုိသည့္ သတင္းေကာင္းမ်ား ၾကားရသျဖင့္ လွဳိက္လွဲ ဝမ္းသာရွိလွပါဘိ္။ ဆရာဝန္ေတြ ေငြမက္အက်င့္ပ်က္သည္ဟု နာမည္ဆုိး ထြက္လွသည့္ေခတ္တြင္ ဆရာဝန္အုိႀကီးမ်ား မည္မွ် က်ပ္တည္းဆင္းရဲစြာ ရုန္းကန္ရပ္တည္ေနရသည္ကုိ လူအမ်ား သိနားလည္ႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ ဝန္ႀကီးေဟာင္း ဆရာႀကီးဦးေဖသိန္းတုိ႔စုံတြဲသည္ပင္ အႏွစ္သုံးဆယ္ခန္႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေလာကတြင္ ျပင္ပဝင္ေငြမရွိဘဲ ေနခဲ့ရသျဖင့္ ေဒၚလာႏွင့္ စပ္ဝယ္ရေသာေဆးဘုိးကုိ မခံႏုိင္ေတာ့ေပ။

ရန္ကုန္အျပန္ ေလဆိပ္အဆင္း မ်က္ပါးရပ္ကုန္တုိက္တခုတြင္ သစ္သီးဝင္ဝယ္ရင္း လမ္းေဘးတြင္ေတြ႔သည့္ ငါးေရခြံေၾကာ္ကုိ မ်က္စိက်သျဖင့္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ တပည့္ႀကီးမ်ားက ဝမ္းသာအားရ ဝယ္ေပးလုိက္ၾကသည္ဆုိသည့္ စကားကုိ ၾကားရသည့္အခါ ဒါမာမီ့ရဲ႕ မတုပႏုိင္ေသာ ဝိေသသလကၡဏာပဲ၊ အသက္ရွည္ရွည္နဲ႔ ျမန္မာ့က်န္းမာေရးနဲ႔ အစားအေသာက္အေနအထုိင္ အေလ့အထကုိ အကဲခတ္စာေတြ မ်ားမ်ားေရးပီး ေခတ္က်ပ္ႀကီးမွာ လူေတြအသက္ရွည္ခ်င္ေအာင္ စည္းရုံးႏုိင္ပါေစ၊ က်န္းမာေရး ပညာေရး မူဝါဒေကာင္း အလုပ္ေကာင္းေတြ ျမန္မာျပည္တြင္ အျမန္အထေျမာက္ပါေစ ဟုသာ မွန္းဆ ဆုေတာင္းမိပါေတာ့သည္။

ဘုိဘုိလန္းစင္မွာ မႏၲေလးေဆးတကၠသုိလ္မွ ေဆးပညာဘြဲ႔၊ လန္ဒန္တကၠသုိလ္မွ သမုိင္းမဟာဝိဇၨာဘြဲ႔မ်ား ရယူထားပီး ျမန္မာပညာတတ္အလႊာ၏ သမုိင္းတြင္ ဦးေဆာင္သည့္က႑ကုိ အထူးလုိက္စားသည္။

(ဧရာဝတီမွ)



No Responses Yet to “ျပည္သူတုိ႔၏ သမားေတာ္ (ဝါ) ေဆးဘက္အႏုပညာမီးအိမ္”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: