ရာဇဝင္ကုိျဖတ္သန္းျခင္း ၁၁ သာကီႏြယ္ဇာတ္ထုပ္

28Apr11

လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံ

ဒီတပတ္ေတာ့ သမုိင္းသုေတသနေတြ႔ရွိခ်က္ေတြနဲ႕ သမုိင္းအျမင္ ေျပာင္းလဲ မႈ ေတြ က လူထုအေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္ပုံကုိ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ျမန္မာသမုိင္းအျမင္အေရးေတြ ေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔အမွ် လူထုအၾကား သေဘာ ထား ထင္ျမင္ခ်က္ေတြ ဘယ္လုိေျပာင္းတတ္ပါသလဲ။

တကယ္ေတာ့ သမုိင္းဆုိတာ အႏုိင္ရသူကေရးေလ့ရွိတယ္ဆုိတဲ့စကားအတုိင္းပဲ သမုိင္းကုိ ေရးခြင့္ သာသူေတြဟာ တုိင္းျပည္ကုိ တနည္းနည္းနဲ႔ ခ်ဳပ္ကုိင္လႊမ္းမုိးႏုိင္သူေတြ ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။ သူတုိ႔ ပုံေဖာ္ဖန္တီးထားတဲ့ သမုိင္းအာေဘာ္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ခံျပည္သူေတြအၾကား ျပန္႔ႏွံ႔ စိမ့္ဝင္ဖုိ႔၊ လူထု ေထာက္ခံမႈရဘုိ႔က သူတို႕ရဲ႕ သမုိင္းေရးတဲ့ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္ပါတယ္။ လူထု ေထာက္ခံယုံၾကည္ မႈရတဲ့ အုပ္စုိးသူလူတန္းစားက အာဏာကုိ ပုိျပီး ႀကီးထြားခုိင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္ႏုိင္တာမဟုတ္လား။

ဒါေၾကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ျပန္ၾကည့္လုိက္ရင္ ျမန္မာဘုရင္ေတြဟာ ရာဇဝင္ လို႕ေခၚတဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ မင္းဆက္ အစဥ္အဆက္အုပ္ခ်ဳပ္ပုံမွတ္တမ္းကုိ အထူးဂရုစုိက္ၿပီး ေရးေလ့ရွိပါတယ္။ ေမာ္ကြန္း၊ ဧခ်င္း၊ ရဲတင္း၊ သံပုိင္းစတဲ့ ရာဇဝင္မွတ္တမ္းကဗ်ာေတြစပ္ဆုိတဲ့ စာဆုိေတြကုိ ၿမိဳ႕စား၊ ရြာစားေတြ ေပးကမ္း ခ်ီုးျမွင့္ ေျမွာက္စားပါတယ္၊ မင္းသား မင္းေျမးေတြရဲ့ ပုခက္တင္ မဂၤလာေတြမွာ ဘုိးေတာ္ေဘးေတာ္ ေတြ ေအာင္ပြဲခံ ဘုန္းႀကီးခဲ့ပုံကုိ ဖြဲ႔စပ္တဲ့ ဧခ်င္းေတြ သီဆုိျပီး မင္းစိတ္စုိးစိတ္ကုိ ထုိးသြင္းေပးပါတယ္။

အလားတူပဲ ျမန္မာရာဇဝင္ဆုိတာေတြမွာလဲ ဘုရင္အဆက္ဆက္ တန္ခုိးႀကီးပုံ၊ နန္းမတက္ခင္ ဒါမွ မဟုတ္ နတ္ရြာမစံခင္မွာ ဘယ္လုိ အတိတ္ထူး နိမိတ္ထူးေတြ ေတြ႔ႀကံဳရပုံ၊ ၿပီးေတာ့ ေခတ္ အဆက္ဆက္ မင္းဆက္ေတြ ဘယ္လုိေျပာင္းေပမယ့္ ပထမဆုံးဘုရင္က ဆင္းသက္ လာတာ ဆုိတာေတြ ပါေလ့ရွိပါတယ္။ နန္းခ်ခံရတဲ့ ဘုရင္၊ တုိင္းျပည္ကုိ တည္ၿငိမ္ေအာင္ မအုပ္ခ်ဳပ္ႏုိင္ တဲ့ဘုရင္မ်ိဳးဆုိရင္လဲ အကြပ္အညွပ္ ဖိႏွိပ္မႈျပင္းထန္လြန္းလုိ႔ ( သို႕မဟုတ္ ) ေပါ့ေလ်ာ့ညံ့ဖ်င္း လုိ႔ ဆုိတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ ေတြနဲ႔ ဒီရာဇဝင္ကုိ ဖတ္ရႈမယ့္ မင္းသားမင္းေျမး ဘုရင္ေလာင္းေတြကုိ ပညာေပးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ အုပ္စုိးခံ လူထုၾကားမွာ မင္းမ်ိဳးဆုိတာ သာမန္ဆင္းရဲသားျပည္သူ ေတြနဲ႔ မတူတဲ့ လူေပၚက လူတန္းစား တရပ္ လုိလို၊ ေလာကသမုတိနတ္လိုလို ၊ ေနာင္ပြင့္မယ့္ ဘုရားေလာင္းလိုလို ထင္ျမင္လာေစပါတယ္။

ဒါကေတာ့ ေရွးျမန္မာေတြ ရဲ႕ ရာဇဝင္ေရးရုိးေရးစဥ္ပါ။ အဲသလိုေရးရေလာက္ေအာင္လဲ ေဒသတြင္း မွာ ျမန္မာက စစ္ေရးအရ အင္အားႀကီးခဲ့ဖူးခဲ့ပါတယ္။ ဒီကေန႕ တည္ရွိေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ နယ္နမိတ္ ဟာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦးမင္းေတြျဖစ္ၾကတဲ ့အေလာင္းဘုရား၊ဆင္ျဖဴရွင္၊ ဘုိးေတာ္ဘုရားတို႔ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ နယ္ေျမေတြလို႔ အၾကမ္းသေဘာေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဆင္ျဖဴရွင္လက္ထက္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံဟာ ေဒသတြင္း အနီးတ၀ိုက္မွာ စစ္ေရးအရ အထြတ္အထိပ္ေရာက္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အေလာင္းဘုရားလက္ထက္က မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ယိုးဒယားကို မင္းနဲ႕တကြသိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့တာ၊ အင္အားႀကီးတဲ့ မန္ခ်ဴးက်ဴးေက်ာ္မႈ ကို ေလးႀကိမ္တိုင္တြန္းလွန္ႏိုင္ခဲ့တာ၊ မဏိပူရကသည္းကိုေအာင္ျမင္ခဲ့တာေတြေၾကာင့္လို႔ သမိုင္းပညာရွင္ ေဒါက္တာတိုးလွက ဆိုပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကုန္ခါနီး အင္အားႀကီး ေခတ္မီတဲ့ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ရဲ႕က်ဴးေက်ာ္ခံရၿပီးေနာက္ ဘုရင့္အမိန္႔နဲ႔ေရးရတဲ့ မွန္နန္းရာဇဝင္ေတြမွာေတာ့ ျမန္မာမင္းေတြကုိ ေဂါတမဗုဒၶနဲ႔ ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ အမ်ိဳးဆက္ ေပးထားပါတယ္။ မွန္နန္းအရင္ က ရွိခဲ့တဲ့ ရာဇ၀င္ေက်ာ္ ၊ တြင္းသင္းရာဇ၀င္၊ ဦးကုလားရာဇ၀င္ေတြမွာ ဒါမ်ိဳးမေတြ႕ရပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ အခုလို ျမန္မာမင္းဆက္ကို ေဂါတမဗုဒၶနဲ႔ အမ်ိဳးစပ္လိုက္တာဟာ ကုိးကြယ္ယုံၾကည္မႈကုိ ႏုိင္ငံေရးအတြက္ အသုံးခ်တာပါပဲ။ အရင္ရာဇဝင္ေဟာင္းေတြမွာ အက်ဥ္းခ်ံဳးေလာက္သာပါတဲ့ တေကာင္း ရာဇဝင္ကုိ မင္းစဥ္မင္းဆက္စာရင္းအတိအက်နဲ႔ သေရေခတၱရာ ပုဂံေခတ္ထိ အမ်ိဳးဆက္ေရးဖြဲ႔ရပါတယ္။ ပုဂံမင္းဆက္အစပုိင္းက ပ်ဴေစာထီးမင္းဟာ နဂါးမနဲ႔ ေနမင္းသားသင့္ျမတ္ပီး ဥ အု ရာက ေပါက္တဲ့သား ၊ ဥမ်ိဳးဆုိတဲ့ အရင္ရာဇဝင္ေဟာင္းေတြရဲ႕ အဆုိကုိလဲ ျငင္းပယ္ရပါတယ္။ ဝါဒျဖန္႔ပုံစံသစ္အတြက္ ျမန္မာမင္းဆက္ဟာ လူမ်ိဳးကေပါက္ဖြားတာျဖစ္တယ္၊ ဥမ်ိဳးမဟုတ္ဆုိပီး ျငင္းခ်က္ထုတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေဒသတြင္းအနီးတ၀ိုက္မွာ စစ္ေရးအရ ဗိုလ္ျဖစ္ေနရာကေန အဂၤလိပ္ ကို စစ္႐ႈံးအၿပီး ဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္းေနတဲ့ တုိင္းျပည္တျပည္အတြက္ အားမာန္ျပန္တင္းဖို႔ အေကာင္း ဆုံး ဝါဒျဖန္႔ထုိးစစ္ပဲမဟုတ္လား။

ဒီဝါဒျဖန္႔ခ်က္ ဘယ္ေလာက္ထိ စူးရွတယ္ဆုိတာေတာ့ ကုိလုိနီေခတ္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ရုန္းကန္ လႈပ္ရွားတိုက္ပြဲ၀င္ကာလအတြင္း နဲ႔ လြတ္လပ္ၿပီးေနာက္ပုိင္း ေရးစပ္တဲ့ ဇာတိမာန္သီခ်င္း၊ စာေပ၊ ရုပ္ရွင္ ဆုိတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈမ်က္ႏွာစာအစုံမွာ သာကီဝင္ သာကီေသြးဆုိတဲ့စကားလုံးေတြ ေဖာေဖာသီသီ ေတြ႔ရသလုိ တေကာင္းအဘိရာဇာ ဒုိ႔ဗမာသာကီမ်ိဳးဟာမုိ႔ မညွိဳးဂုဏ္ေတဇာအစခ်ီတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဒုိ႔ဗမာ သီခ်င္းဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းတမွ် ၾသဇာေညာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္း စပ္ဆုိဂုဏ္တင္ခံရတဲ့ ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရုံး သခင္အဖြဲ႔ဟာလဲ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးေရွ႕ေဆာင္ အင္အား အႀကီးဆုံး ႏုိင္ငံေရးအုပ္စုအျဖစ္ စစ္ၿပီးေခတ္အထိ ျမန္မာႏုိင္ငံေရးကုိ လႊမ္းမုိးထားခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္ေျပာခဲ့တဲ့ ဗမာရာဇဝင္နဲ႔ ဆုိင္ရာေယဘုယ်လကၡဏာေတြကုိ မြန္၊ ရခုိင္၊ ရွမ္းစတဲ့ တုိင္းရင္းသား ေတြရဲ့ ရာဇဝင္ေတြမွာလဲ ေတြ႔ရၿမဲျဖစ္ပါတယ္။ ေရွ႕တပတ္မွာေတာ့ ျမန္မာရုိးရာရာဇဝင္ေတြရဲ့ အားနည္း ခ်က္နဲ႔ ဒီအားနည္းခ်က္ကုိေထာက္ၿပီး ကုိလုိနီ အာဏာပုိင္ေတြက ဘယ္လုိဝါဒျဖန္႔ ရာဇဝင္သစ္ေတြ ဖန္တီးခဲ့သလဲဆုိတာ ေဆြးေႏြးပါ့မယ္။



2 Responses to “ရာဇဝင္ကုိျဖတ္သန္းျခင္း ၁၁ သာကီႏြယ္ဇာတ္ထုပ္”

  1. အရင္ေခတ္ေတြထားစမ္းပါဦးေလ…ဒီဘက္ေခတ္ကေရာ ဘာမ်ားထူးေနလို႔လဲ…သမိုင္းဆိုတာ မညာရဘူးဆိုတဲ့ ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းကို အသိအမွတ္မွ မျပဳတာဘဲ…ႏိုင္ငံတကာက ေလးစားေနလို႔သာ ေခ်ာင္ထိုးခ်င္တိုင္း ထိုးလို႔မရခဲ့တာမဟုတ္လား…

  2. 2 Okka Aung

    It’s very interesting post, brother. I love to read such kind of post/article viewing from the aspect of realism. Please continue to write it. I will be looking forward your further post.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: