ရာဇဝင္ကုိ ကာကြယ္ျခင္း ၁၃

12May11

လြတ္လပ္တဲ့အာ႐ွအသံ

မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။ ပါေတာ္မူခ်ိန္က ျမန္မာနန္းတြင္းမွတ္တမ္းေတြ နယ္ခ်ဲ႕တပ္ေတြရဲ႕ ဖ်က္ဆီးခံရတာကုိ အရင္အပတ္က ေျပာခဲ့ပါၿပီ။ ဒီလုိဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရေပမယ့္လဲ ျမန္မာမ်ိဳးခ်စ္ေတြက မာန္မေလွ်ာ့ခဲ့ၾက ပါဘူး။ ဝန္ေထာက္ဦးေမာင္ေမာင္တင္၊ ကႏၷီစစ္ကဲေတာ္မင္း စတဲ့ ျမန္မာပေဒသရာဇ္ အဆက္အႏြယ္ ေတြက သူတုိ႔လက္လွမ္းမီရာ အေထာက္အထားေတြကုိသုံးစြဲျပီး ျမန္မာရာဇဝင္ေတြ ဆက္လက္ ျပဳစု ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဦးေမာင္ေမာင္တင္ရဲ့ ကုန္းေဘာင္ဆက္မဟာရာဇဝင္ႀကီးဟာ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္ က ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ခဲ့တ့ဲ မွန္နန္းရာဇဝင္ ၂ တြဲကုိ ပါေတာ္မူခ်ိန္ထိ နန္းတြင္းမွတ္စုေတြနဲ႔ ဆက္ေရး ထားတာပါ။ ရာဇဝင္ေဟာင္းေတြကုိ ျပဳျပင္ေရးသားတာေတြမ်ားျပီး အခ်က္အလက္အသစ္ ၊ ႐ႈေဒါင့္အသစ္ မပါလွ ပါဘူး။ ဒါေပမ့ဲလဲ ျမန္မာေရွးရုိးရာဇဝင္ဆရာေတြဟာ အုပ္စုိးသူလူမ်ိဳးျခားေတြ အလုိက် ျမန္မာေတြနဲ႕ ျမန္မာဘုရင္ေတြကုိ ႏွိမ္ခ်ေရးတဲ့ ရာဇဝင္သစ္ေတြကုိ တန္ျပန္ထုိးစစ္ဆင္ရာမွာ တာဝန္ေက်ခဲ့တယ္လုိ႔ ေျပာရမွာပါ။ ကႏၷီစစ္ကဲႀကီးစကားနဲ႔ဆုိရရင္ – အဂၤလိပ္တုိ႔သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ အမိန္႔ေတာ္၊ ေက်ာက္စာ၊ ေန႔စဥ္အမွတ္အသားစာတမ္းမ်ားကို ေ႐ြ႕ေျပာင္းယူေဆာင္သြားသည္ကို ေတြ႕ျမင္ေနရ သျဖင့္ ေႏွာင္းလူမ်ား ျမန္မာ့သမုိင္းကို ဘာမွမသိလုိက္မွာစုိးသျဖင့္ ေရးသားခဲ့ရျခင္းဆုိတဲ့ သက္ဆက္ ရာဇဝင္ေတြပါ။

ဒီ့ေနာက္ ၂၀ ရာစုဦး ဘာသာေရးလႈပ္ရွားမႈေတြကတဆင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံေရး တေခတ္ဆန္းလာေတာ့ ေခတ္ပညာတတ္ ျမန္မာလူငယ္ေတြရဲ့ ရာဇဝင္သစ္ေတြေ ပၚထြက္လာပါတယ္။
ဦးဘသန္း၊ ဦးဖုိးက်ား စတဲ့ လူငယ္ေတြဟာ ေလာကဓာတ္ပညာလုိ႔ေခၚတဲ့ ေကာလိပ္သိပံၸေက်ာင္းေတြက ဘြဲ႔ရပညာတတ္ ေတြျဖစ္တယ္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာကုိ သက္ဝင္ယုံၾကည္စိတ္ျပင္းျပတဲ့ လူငယ္အသုိင္းအဝုိင္းမွာ ေပါက္ေရာက္ၾသဇာေညာင္းတဲ့ ေက်ာင္းဆရာေတြ၊ အမ်ိဳးသားပညာဝန္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ၊ ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရးတုိက္ပြဲေတြမွာလဲ
ပါဝင္သူေတြပါ။ ဦးဖုိးက်ားဆုိရင္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းေတြ ထူေထာင္ရာမွာ ဦးေဆာင္ခဲ့သူျဖစ္ေလေတာ့ နယ္ခ်ဲ႕အျမင္နဲ႔ေရးတဲ့ ရာဇဝင္ ေတြက ေက်ာင္းသင္ရုိးေတြကတဆင့္
လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ ၾသဇာလႊမ္းတာကုိ ျမင္တဲ့ အတြက္ ေခတ္အျမင္နဲ႔ေရးတဲ့ ျမန္မာရာဇဝင္ေတြ ေရးဖို႕အားထုတ္ပါတယ္။

သူေရးတဲ့ အေစာပုိင္းစာတအုပ္က ၁၉၂၃ က ျပဳစုတဲ့ ဦးထြန္း႐ွိန္အတၳဳပၸတၱိပါ။ ဒါဟာ ျမန္မာစာေပမွာ ပထမဆုံးေပၚတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္ရဲ့ အတၳဳပၸတၱိလဲျဖစ္ပါတယ္။ ဦးထြန္း႐ွိန္ဟာ
ျမန္မာျပည္ မွာ လူထုေပၚ ၾသဇာေညာင္းတဲ့ အေစာဆုံး ႏုိင္ငံေရးသမားတေယာက္လဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ၁၈၈၁ က ျမန္မာျပည္မွာ အေစာဆုံးေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႔ ကရင္အမ်ိဳးသားအဖြဲ႔ (ေကအန္ေအ) က ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ့ ကရင္ႏုိင္ငံေရးလႈပ္႐ွားမႈေတြကုိ က်ေနာ္ေသခ်ာမသိလုိ႔ပါ။ ဆာစံစီပုိး၊ ဦးလူနီ စတဲ့ ကရင္လူႀကီးေတြရဲ့ ႏုိင္ငံေရးၾသဇာကလဲ ကရင္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္၊ ကရင္အမ်ဳိးသား ေရး လကၡဏာ ေပၚထြက္လာေရးမွာ အမ်ားႀကီးအေရးပါပါတယ္။

ဦးဖုိးက်ားရဲ့ ေခတ္မီျမန္မာရာဇဝင္အက်ဥ္းခ်ဳပ္၊ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ရာဇဝင္ဖတ္စာ၊ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူ အေရးေတာ္ပုံစတဲ့ သမုိင္းစာအုပ္ေတြက လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲဝင္မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ အားတုိးေဆး ေတြပါ။ ေရးနည္းေရးဟန္မွာ ေခတ္အလုိက္ ဝါက်တုိတုိနဲ႔ ႏုိင္ငံလြတ္ေျမာက္ေရး၊ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး လႈံ႔ေဆာ္တဲ့ အသုံးအႏႈန္း စကားလုံးေတြေၾကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္
နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး နဲ႕ ျမန္မာ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ လႈံ႔ေဆာ္လုိတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအာဏာရေတြ က ဒီစာေတြကုိ ထုတ္သုံးေလ့ ႐ွိပါ တယ္။ ျမန္မာ့ရာဇ၀င္သမုိင္းတြင္ လက္႐ုံးရည္၊ ပညာရည္၊ ႏွလုံးရည္တုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံၾကေသာ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔ အေၾကာင္း ျမန္မာ၊ မြန္၊ ရခုိင္၊ ကရင္၊ ႐ွမ္း တုိင္းရင္းသားစုံတုိ႔၏ သမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားမွ ထုတ္ႏုတ္ထားၿပီး အေၾကာင္းအရာမ်ားကို
႐ွင္းလင္းလြယ္ကူစြာ ပုံ၀တၳဳဇာတ္လမ္းသဖြယ္ ဖတ္ခ်င္ေအာင္ စိတ္တက္ၾကြေအာင္ ေရးသားထားတယ္။ ပ်ဴေစာထီး၊ က်န္စစ္သား၊ ႐ွင္ဒိသာပါေမာက္၊ ငတက္ျပား၊ စေလဦးပုည၊
မဟာဗႏၶဳလ၊ ရခုိင္မင္းထီး၊ ကရင္ေခါင္းေဆာင္ ေထာ့မဲဖ၊ ေဒြးမယ္ေနာ္၊ မြန္အမတ္ လဂြန္းအိမ္၊ မြန္ပညာ႐ွိ အမတ္ဒိန္စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ေတြအေၾကာင္းပါ။ အားနည္းခ်က္ကေတာ့
ျမန္မာမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကုိ အသားေပးလႈံ႔ေဆာ္တဲ့အတြက္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးအ႐ွိန္တက္ကာ ျမန္မာေသြးၾကြလြန္းတာပါပဲ။ ကရင္၊ မြန္၊ ရခုိင္ စတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြကုိ ျမန္မာစိတ္ၾကြလာေအာင္ေတာ့ လႈံ႔ေဆာ္မေပးႏုိင္ဘူးလုိ႔ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ရာဇဝင္အရ ျမင္ပါတယ္။ ဦးဖုိးက်ားရဲ႕ စာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကြယ္လြန္သူ သမုိင္းပါေမာကၡေဒါက္တာသန္းထြန္းက ဦးဖုိးက်ားစာေတြနဲ႔
ႀကီးျပင္းခဲ့တယ္။ သူေရးတာေတြ အကုန္ မမွန္ဘူးလုိ႔ ခုမွသိတယ္။ အေျခခံမမွန္ေတာ့ အခု အေနအထုိင္ပုံစံေတြ မမွန္ဘူးထင္တယ္လုိ႔ ငါေျပာခ်င္သမွ်ငါ့အေၾကာင္း ဆိုတဲ့ စာအုပ္မွာ
ေရးဖူးပါတယ္။ ဦးဖုိးက်ားဟာ ပညာတတ္စာေရးဆရာ၊ ပညာေရးဗိသုကာဆိုေပမယ့္ သမုိင္းပညာ႐ွင္မဟုတ္ဘူးဆုိတာေတာ့ သတိျပဳမိၾကမွာပါ။

သူ႔လုိပဲ ထင္႐ွားတဲ့ သမုိင္းေရးသူကေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္ မဟာဗုဒၶေဃာသေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ဦးဘသန္းရဲ့ ေက်ာင္းသုံးျမန္မာရာဇဝင္ပါ။ ဦးဘသန္းစာအုပ္ဟာ သမုိင္းအျမင္မွာ ဦးဖုိးက်ားထက္
ပုိမွ်တျပီး နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္တဲ့ေလသံ မျပင္းထန္ဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဦးဘသန္းဟာ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႕ မိတ္ေဆြ ရင္း မုိ႔ အဲဒီတုန္းက ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္လာတဲ့ သီေပါမင္း မိဘုရားေခါင္ႀကီး
စုဘုရားလတ္ဆီ ဝင္ထြက္ ခစားျပီး ရာဇဝင္ဖတ္ျပေလ့႐ွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဦးဘသန္းရာဇဝင္ဟာ ျမန္မာတုိင္းရင္းရာဇဝင္ႀကီးေတြသာမက ေဟာလ္၊ ဟာေဗးစတဲ့ ကုိလုိနီပညာရွင္ေတြရဲ့
ရာဇဝင္သစ္ေတြကုိပါ ကုိးကားတာပါ။ ပီးေတာ့ ေခတ္အျမင္သုံးသပ္ျခင္းဆုိတာကုိ ေဖာ္ျပႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ထားတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ျမန္မာရာဇဝင္ကုိ မင္းစဥ္မင္းဆက္သာမက
ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ပါ ခ်ီပီးေရးတယ္လုိ႔ ပါေမာကၡ ထြန္းေအာင္ခ်ိန္က သုံးသပ္တာလဲ ေတြ႔ပါတယ္။ ဒီႏုိင္ငံေတာ္အျမင္ကုိ္ ျမန္မာရာဇဝင္မွာ ဦးဘသန္းစသြင္းလာခဲ့သလား မသိပါ။

ဦးဖုိးက်ားေရာ ဦးဘသန္းပါ ဆရာလြန္း၊ ဆရာပြားစတဲ့ ျမန္မာပညာ႐ွိႀကီးေတြဆီမွာ ရာဇဝင္က်မ္းဂန္စာေပေတြ နည္းယူဆည္းပူးခဲ့ၾကသလုိ ဦးဖုိးက်ားဆုိရင္လဲ သူ႔ေခတ္မွာ
ျမန္မာစာေပကုိဦးေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ပညာ႐ွိပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ျဖစ္လာပါတယ္။ ဦးဘသန္းရဲ့ ထင္႐ွားတဲ့တပည့္ေတြကေတာ့ သိပၸံေမာင္ဝ၊ အီးကေဖးဦးညြန္႔တုိ႔ပါ။

၁၉၃၀ ေက်ာ္က ထြက္ခဲ့တဲ့ တျခားနန္းတြင္းမွတ္တမ္းေတြကလဲ ျမန္မာလူထုရဲ့ သမုိင္းအျမင္ ႏုိင္ငံေရး အျမင္ကုိ အမ်ားႀကီးလႊမ္းမုိးပါတယ္။ အထင္႐ွားဆုံးက ေနာက္ဆုံးဘုရင္ သီေပါမင္းရဲ့ စတုတၳ သမီးေတာ္ျပဳစုတဲ့ အေရးေတာ္ပုံစာတမ္းပါပဲ။ အဂၤလိပ္ေတြ ျမန္မာႏုိင္ငံကို မတရား သိမ္းပိုက္ခဲ့ပုံ၊ နန္းတြင္း အဖုိးတန္ပစၥည္းေတြကို ခုိး၀ွက္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ ယူေဆာင္သြားၾကပုံ၊ သီေပါမင္း အပါအ၀င္ ပါေတာ္မူမိသားစုကို မစုိ႔မပို႔ ေထာက္ပံ့စာေပး အက်ဥ္းခ်ထားပုံေတြကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ရဲရဲဝံ့ဝ့ံ ေရးျပီး ႏုိင္ငံေပါင္းခ်ဳပ္အသင္းႀကီးနဲ႔ ကမၻာ့အစုိးရေတြဆီ ပုိ႔ခဲ့တဲ့ အာဏာဖီဆန္ေရးစာတမ္းပါ။
ဒီစာတမ္းေၾကာင့္ မင္းသမီးကုိ ေထာက္ပ့ံေၾကးေတြျဖတ္ပီး မႏၱေလးကေန ေမာ္လၿမိဳင္ကုိ နတ္ရြာစံ တဲ့အထိ ပုိ႔ပစ္ခံရတဲ့အတြက္ ျမန္မာလူထုၾကားမွာ ကရုဏာေဒါသ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေတြ
လႈံ႔ေဆာ္ ေပးခဲ့တဲ့စာအုပ္ပါ။ မင္းသမီး ေမာ္လၿမိဳင္ကုိ ၾကြတဲ့လမ္းမွာ ပဲခူးဘူတာကို ဝင္တဲ့အခုိက္ ျမန္မာ သတင္းစာႀကီးေတြက သတင္းေထာက္အမ်ိဳးသမီးေတြေစလႊတ္ပီး အခစားဝင္
သတင္းယူေစတဲ့အထိ အမ်ားျပည္သူစိတ္ဝင္စားတဲ့ စာအုပ္လဲျဖစ္ပါတယ္။

ေ႐ွ႕အပတ္မွာေတာ့ စစ္မတုိင္ေခတ္ စာနယ္ဇင္းေတြက ရာဇဝင္ေဆာင္းပါး၊ ဝတၳဳေတြကေန လႊမ္းမုိးပုံကုိေျပာပါ့မယ္။



No Responses Yet to “ရာဇဝင္ကုိ ကာကြယ္ျခင္း ၁၃”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: