သမဂၢံ တေပါသုေခါ

20May11

မဆလလုိပဲ ဒီတခါလဲ ဒီမုိကေရစီေစာ္နံေအာင္ ဆုိင္ရာပုိင္ရာမ်ား ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ ထုံးစံအတုိင္း သာကူးနဲ႔ ေလွႀကံဳစီးမ်ားစာရင္းမွာ အရင္ မဆလက ခတ္တုိင္းငန္ေတြ ျပန္ပါလာတာ ေတြ႔ရတယ္။ အေရးအခင္းနဲ႔ ပါတီေထာင္တဲ့ေခတ္ကလဲ ဒီလူေတြပါပဲ။ မီဒီယာ၊ ပါတီ၊ အန္ဂ်ီအုိဆုိ ဝါးလုံးနင္းမိ ဝါးျခမ္းနင္းမိ ေ႐ွ႕ဆုံးကေမာင္ေတြေပါ့။

ျပည္သူ႔ဘက္က အသံေကာင္းဟစ္ေနတဲ့ ဂ်ာနယ္ႀကီးတေစာင္ဆုိ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကုိ ေပၚတင္မဖားရဲေတာ့ စံခ်ိန္မီ ႏုိင္ငံေရးသမားဆုိတာနဲ႔ စဖြင့္ပါတယ္။ ပီးေတာ့မွ ေရြးေကာက္ပြဲဂုဏ္ရည္ေတြဆက္ပါတယ္။ မဆလလက္က်န္ ပါတီေခတ္ပါမီတဲ့ သတင္းအုပ္စုက ဦးစီးတာဆုိေတာ့ က်ီးအာသီးမွန္း ခ်က္ခ်င္းမသိဘူးေပါ့။ ခုေတာ့ ျပည္ပမ်က္ႏွာျဖဴမ်ား ေတာ္ေကာက္တဲ့ ေစ်းကြက္စဝင္ေနပီၾကားရတယ္။ ေ႐ွ႕ေလွ်ာက္ ဖတ္စရာေကာင္း ေပါင္မုန္႔ေထာပတ္သုတ္စာေလးေတြ ပုိပါအုံးမွာဘဲ။

အုတ္အေရာေရာ ေက်ာက္အေရာေရာေခတ္မွာ ေဖ့စ္ဘြတ္၊ ဟစ္ေဟာ့ပ္ေတာ္လွန္ေရးလဲျဖစ္ဖြယ္မျမင္ပါ။ ေ႐ွ႕မွာ သခၤန္းစာေကာင္းေတြက အမ်ားႀကီးရထားေတာ့ ေဘးဆီးရန္ကာ မင္းဘုရားမ်ားသနားေတာ္မူတဲ့ ေညာင္ခ်င္းအုိနတ္ကြန္းမွာ ငတင့္တယ္တုိ႔ မူးရူး ေပ်ာ္ပါးဘုိ႔ပဲ ႐ွိပါလိမ့္မယ္။

(၁)

ဝုိင္အမ္ဘီေအေခၚ ဗုဒၶဘာသာကလ်ာဏယုဝအသင္း ၁၀၅ ႏွစ္ျပည့္သည့္သတင္း ေဆာင္းပါးတပုဒ္တြင္ ဖတ္လုိက္ရသည္။ အသင္းႀကီးသည္ ယခုအခါ လူအုိရုံတပုိင္းဘဝႏွင့္ ဆက္လႈပ္ရွားေနဆဲ။ ေရြးေကာက္ပြဲေတာေျခာက္ခ်ိန္က အသင္းခန္းမတြင္ ရဲထြန္းဆုိသည့္ ႏုိင္ငံေရးသမားက ငွားရမ္းမဲဆြယ္သည္ၾကားလုိက္၍ ရင္ဘတ္နာလွသည္။ အသင္းေထာင္သည့္ထဲက ဆာအမ္ေအေမာင္ႀကီး (ရဲတပ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္)ႏွင့္ နန္းရင္းဝန္ေဟာင္းဦးပုတုိ႔မွာ ေရႊက်င္ဘက္က အဖုိး၏ ဦးႀကီးမ်ားျဖစ္၍ သံေယာဇဥ္ရွိသည္သာမက က်ေနာ့အဖြားဘက္ကလည္း မႏၱေလးတြင္ ဝုိင္အမ္ဘီေအထက္ေစာေသာ ဘိတ္အသင္းလႈပ္ရွားမႈမ်ိဳးဆက္မ်ားျဖစ္၍ သက္ေတာ္ရွည္လူမႈကူညီေရးအသင္းတသင္းအျဖစ္ အာရုံျပဳမိပါသည္။

ဝုိင္အမ္ဘီေအလက္ရွိဥကၠ႒မွာ မုိးေဒဝါမလွေ႐ႊ၊ စာေရးဆရာမ ဏီဏီယဥ္တုိ႔ခင္ပြန္း မဂၤလာယဥ္ေက်းမႈအစ မဂၤလာဦးဘသန္းသမက္ေဟာင္း ဦးေဇာ္ဝင္းေဇာ္ (ႏုိင္ငံျခားေရးအရာရွိေဟာင္း)ပင္ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ဝုိင္အမ္ဘီေအဥကၠ႒ ဘယ္သူလဲဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစုလႊမ္းမုိးေသာ တုိင္းျပည္က မသိေတာ့ပါ။ ထုိထက္ ဝုိင္အမ္စီေအကဲ့သုိ႔ လႈပ္႐ွားေဆာင္႐ြက္မႈတြင္ ကမၻာႏွင့္တန္းတူလုိက္ေသာအသင္းမ်ား၏ လူမႈ ယဥ္ေက်းမႈစက္ဝန္းထဲ ဗုဒၶဘာသာဆုိသည့္ လူငယ္မ်ား ဝင္ေရာက္ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ေနၾကခ်ိန္တြင္ ဝုိင္အမ္ဘီေအက ဆံပင္႐ွည္ၿပိဳင္ပြဲ၊ ဘုိးဘြားပူေဇာ္ပြဲ၊ ဘာသာေရးစာျပန္ပြဲေလာက္ႏွင့္ တန္းကုန္ေနအုံးမည္မွတ္ပါသည္။

ထုိထက္ ျမန္မာျပည္မွာ စစ္အာဏာသိမ္းကထဲက လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ႐ွိေတာ့၍ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းေတြ အားသန္ေအာင္ ျပည္ပက ကူညီရမယ္ဆုိသည့္ အန္ဂ်ီအုိသမားမ်ား၏ မုိးသံေလသံကလည္း ႀကီးလွပါေသးသည္။ တကယ္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းေခတ္ ဘာသာေရးမွလြဲ၍ အသင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပ်က္ကုန္ေသာ္လည္း ျမန္မာရပ္႐ြာယဥ္ေက်းမႈအရ ရပ္႐ြာလူႀကီးမ်ား၊ ေစ်းသူေစ်းသားအေဒၚႀကီးမ်ားႏွင့္ ကာလသားသမီးအုပ္စုမ်ား၏ လူမႈကြန္ယက္မ်ိဳးက မဆလတေခတ္လုံး ခ်ိနဲ႔သြားသည္မဟုတ္ပါ။ ထုိအရပ္သားဓနၾသဇာ မိတၱဗလအားကုိသိေသာ အာဏာရလူတန္းစားကလည္း ျပည္သူပုိင္၊ ရာတန္စသည့္ ပုိင္ဆုိင္မႈဓားျပအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ မီးေဘးေရေဘး ေစ်းဖ်က္သိမ္းသည့္ေဘးစသည့္ ေဘးေပါင္းစုံႏွင့္ ဖိႏွိပ္ရုံသာမက လမ္းစဥ္လူငယ္၊ လမ္းစဥ္ပါတီအရံအင္အားစသည့္ ဖဲ့ထုတ္စည္း႐ုံးသည့္နည္းမ်ားကုိ ယခုတုိင္ က်င့္သုံးဆဲျဖစ္သည္။

(၂)

အတုိက္အခံေစာ္နံေသာ နာေရးကူညီမႈႏွင့္ၿပိဳင္၍ အေလာင္းလုသည္ဆုိေသာ ႀကံ့ခုိင္ေရးလက္ကုိင္ျပဳအစုိးရက ျပည္ပအေထာက္အပ့ံယူအန္ဂ်ီအုိမ်ားကုိ ျပည္တြင္းဝင္ခြင့္ေပးထားသည္ကလည္း တမ်ိဳးေတာ့ဆန္းသည္ထင္ရသည္။ အတုိက္အခံႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးမႏြယ္ေသာအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ဘ႑ာေရးလမ္းေၾကာင္းကုိ ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ေနခ်ိန္မွာပင္ ဝန္ႀကီးမ်ားၾသဇာခံ ပညာ႐ွင္ဆုိသူ အရာရွ္ိပင္စင္စားမ်ား၊ အရပ္သားဝန္ႀကီးတခ်ိဳ႕၏အမ်ိဳးအေဆြမ်ား၊ မဆလအမ်ိဳးအႏြယ္မ်ား၊ အစုိးရၾသဇာမလြန္ဆန္ႏုိင္ေသာ ေခတ္ေဟာင္းအရာ႐ွိမ်ိဳးႏြယ္မ်ားစသည့္သူတခ်ိဳ႕၏လႈပ္႐ွားမႈမ်ားကုိေတာ့ အေတာ္ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးထား႐ုံမက ထုိသူမ်ားက အစုိးရ၏ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈေလ်ာ့ရဲျခင္း၊ သယံဇာတျပဳန္းတီးမႈမ်ားအေပၚ ျပည္တြင္းျပည္ပမီဒီယာမ်ားတြင္ မွတ္ခ်က္ေပးေဝဖန္သည္တုိ႔ကုိလည္း အေတာ္ေဘးမဲ့ေပးထားသည္ကုိ ဒီမုိကေရစီျပရုပ္တခုအျဖစ္ေတြ႔ရျပန္သည္။

ေဘးမဲ့ေပးဆုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းေခတ္ကကဲ့သုိ႔ ဘုန္းႀကီးေတြထဲလဲ စီအုိင္ေအကေမႊေနတာဘဲ၊ မႏၱေလးက ရဟန္းပ်ိဳ၊ ရန္ကုန္က်ားေက်ာင္းေတြမွာ သူတုိ႔လက္ရာေျခရာေတြဟု ေၾကာက္လန္႔တၾကားႏွင့္ ႐ွိ႐ွိသမွ် ေဖာင္ေဒး႐ွင္း အကူအညီေပါင္းစုံကုိ ကန္ေတာ့ဆြမ္းလုပ္လႊတ္စရာမလုိေတာ့ပါ။ ျမန္မာျပည္အနီးတြင္ ဘာစစ္မီးမွ ေတာက္မေနေတာ့သလုိ တဖက္က အိမ္နီးခ်င္းေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္ႀကီးႏွင့္ စီးပြားကူးသန္းက သပိတ္ဝင္အိတ္ဝင္ျဖစ္ေနပီမဟုတ္ပါလား။ ေတာင္ေပၚက သူပုန္အုပ္စုေတြကုိ႐ွင္းလုိက္လွ်င္ တရုတ္မွ ထုိင္းထိ အာစီယံလမ္းႀကီးေပါက္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါလား။

ထုိသုိ႔ စစ္အာဏာခုိင္ေနခ်ိန္တြင္ ဟန္ျပဒီမုိကေရစီႀကိဳးဝုိင္းအျဖစ္ ျပစရာ ပတ္ပတ္နပ္နပ္႐ွိသည့္ အန္ဂ်ီအုိ သာသနာျပဳ သတင္းဂ်ာနယ္စသည္တုိ႔ကုိ သိမ္းသြင္းပ်ိဳးေထာင္ထားပီးလည္းျဖစ္သည္။ စာဖတ္သူေတြ စိတ္ထြက္ေပါက္ အစုိးရကုိဆဲစရာမွတ္ခ်က္ေပးလုိ႔ရသည့္ သတင္းဂ်ာနယ္တြင္ မည္သူ႔႐ွယ္ယာပါသည္ဆုိသည္က လြန္ခဲ့သည့္ ၅ႏွစ္-၆ႏွစ္ခန္႔ကထဲက ေမႊးလွသည္။ အစုိးရကုိဖဲ့သည့္ လက္ခုပ္ျခဴသတင္းေလးမ်ားထဲ့လုိက္ အစုိးရေပၚလစီဘက္ သိမ္းသြင္းသည့္အက်ိဳးျပဳသတင္းမ်ိဳးထဲ့လုိက္ႏွင့္ အကြက္ေစ့ပုံက ေပၚတင္ဖားသည့္ ဂ်ာနယ္တခ်ိဳ႕ႏွင့္ ကြာလွသည္။ နာဂစ္ကာလ အစုိးရကယ္ဆယ္ေရးကုိ အမႊမ္းတင္ ကာကြယ္ေပးခ်ိန္၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအႀကိဳေဘးတီးေပးခ်ိန္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲမဲခုိးခ်ိန္ တခ်က္ထ၍ေဝဖန္သံဟစ္လုိက္ခ်ိန္မ်ားက အလဲဗင္း၊ ဗြိဳက္စ္၊ ျပည္သူ႔ေခတ္ဆုိသည့္ ဂ်ာနယ္ႀကီး ၃ ေစာင္ကုိ ယွဥ္ဖတ္ၾကည့္လွ်င္ လြတ္လပ္ေသာဝါဒျဖန္႔မီဒီယာသေဘာကုိ ပုိသိလာမည္။

ထုိ႔အတူ သံဃာ့အေရးအခင္းတြင္း အစုိးရမေကာင္းေၾကာင္းတရားေဟာျပကာ လူထုအၾကည္ညိဳခံပီး အစုိးရေထာင္တြင္းအေျခအေနမ်ားစြာေကာင္းသည္္ဟု မုသာဝါဒေ႐ွ႕ေဆာင္လုပ္ေပးသည့္ ျပည္ပအန္ဂ်ီအုိႀကီးမ်ား ဝင္ထြက္ဆည္းကပ္ရာ အန္ဂ်ီအုိဆရာေတာ္ႀကီးမ်ိဳးလည္း႐ွိပါ၏။ နာဂစ္ကယ္ဆယ္ေရးျဖင့္ ျပည္ပအေဝးေရာက္မ်ား အၾကည္ညိဳလည္း ယခုတုိင္ခံကာ ျပည္သူ႔ဂုဏ္ရည္စာရင္းပင္ ေပါက္လုိက္ေသးသည္။

(၃)

တိမ္မေယာင္ႏွင့္ခက္သည့္ အန္ဂ်ီအုိေလာကတြင္ ျပည္သူ႔ေမတၱာကုိ အထူးခံယူရေနေသာ အဖြဲ႔တဖြဲ႔တြင္လည္း အသင္းထက္ ေခါင္းေဆာင္ျပရုပ္က ပုိလြန္းေနသည္က ဝါဒျဖန္႔အား မီဒီယာသေဘာအရ ဟုတ္ေသာ္လည္း ေရ႐ွည္အသင္းတည္တံ့ေရးတြင္ အသင္းပုံရိပ္ အသင္းစိတ္ဓာတ္ မွိန္ေဖ်ာ့ခ်ိဳ႕တဲ့စရာဟု ျမင္မိသည္။ ဝုိင္အမ္ဘီေအကုိ ဦးဘေဘအဖြဲ႔ဟု မည္သူမွ မသိေတာ့ပါ။ ဦးဘေဘ၏ သူရိယေက်းဇူးႏွင့္ ဝုိင္အမ္ဘီေအအ႐ွိန္တက္ခဲ့ေသာ္လည္း ဘႀကီးမူပုိင္မလုပ္ခဲ့ပါ။ လူငယ္မ်ားႀကီးပြားေရးအသင္း၊ ဂ်ပန္ေခတ္အာ႐ွလူငယ္၊ ၁၉၆၀ ေက်ာ္က အထက္ဗမာျပည္စာေရးဆရာအသင္းစသည္တုိ႔တြင္လည္း အေဖႀကီးမ်ားမရွိပါ။ မႏၱေလးျဗဟၼစုိရ္ကုိ လူထုေဒၚအမာ၏ ကေလာင္အား၊ ေတာင္စလင္းဆရာေတာ္၏ မတည္မႈတုိ႔ႏွင့္ တည္ခဲ့ေသာ္လည္း မည္သူမွ် အသင္းဓိပတိျဖစ္ေအာင္မႀကံသလုိ ၿမိဳ႕မၿမိဳ႕ဖအားလုံး ညီမူရာစိတ္ျဖင့္ ၿမိဳ႕က်ိဳးျပည္က်ိဳးသာ ဦးထိပ္႐ြက္ကာ ေနာက္ကြယ္က လူမသိေအာင္ လႈပ္႐ွားလာၾကသည္။

ဝုိင္အမ္ဘီေအႏွင့္ အလားတူအသင္းမ်ားမွာ ပညာေရး၊ ဘာသာေရးတုိ႔တြင္ လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခား ၾသဇာႀကီးမႈကုိ ေခ်ဖ်က္ရန္ အမ်ိဳးသားေခတ္မီလုပ္ငန္းအျဖစ္ အိႏၵိယက အသင္းမ်ားအလား တည္ေထာင္လႈပ္႐ွားခဲ့သည့္ ဘူဇြာကြန္ယက္ျဖစ္ပါသည္။ ဝုိင္အမ္ဘီေအတြင္းက အစုိးရလူႀကီးပုိင္းႏွင့္ လူငယ္ပုိင္းတုိက္ပြဲကလည္းျပင္းခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ မဆုတ္နစ္ေသာအားထုတ္မႈ အျမင္ႀကီးမႈတုိ႔ေၾကာင့္ အသင္းသက္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္တြင္ပင္ ျမန္မာျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျပဳျပင္မႈအတြက္ အသင္းက ကုိယ္စားလွယ္လႊတ္ႏုိင္သည္ထိ တန္ခုိးျပႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဂ်ီစီဘီေအကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ထိ အဆင့္တက္ပီးမွ ကြန္ဂရက္ႀကီးမျဖစ္ခဲ့ပဲ ပ်က္ခဲ့ရသည္။

ယခုလုိ အတုိက္အခံပါတီႀကီးစစ္စစ္ပင္ ေန႔လားညလား မေရရာသည့္အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ႏုိင္ငံေရးသက္ဆက္ျဖစ္ရမည့္ လူမႈေရး ဘာသာေရးကြန္ယက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း ဒီမုိကေရစီသေဘာ အသင္းအဖြဲ႔သရုပ္ပုိပီေအာင္ အားထုတ္ပီး ႏုိင္ငံေရးေဒါင္ေဒါင္ျမည္သည့္ ကုမၼာရီအသင္းမ်ား၊ ရဲတပ္၊ အာ႐ွလူငယ္၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကြန္ဂရက္စသည္တုိ႔လုိ အျမဳေတျဖစ္သင့္ေတာ့သည္။ ျခင္းကစား၊ ေဘာလုံးကန္၊ စာက်က္ဝုိင္း၊ ေတာင္တက္၊ ဆြမ္းေတာ္ႀကီးကပ္ လူမႈဘဝမွန္သမွ် လူထုစုစည္းမႈကုိ ဦးတည္ေစမွသာ ႏုိင္ငံေရးက တဦးတဖြဲ႔တစုတြင္သာ ပိတ္ေလွာင္မေနပဲ ျမန္မာႏွင့္အဝွမ္း သက္ေရာက္အားျမင့္လာလိမ့္မည္။



No Responses Yet to “သမဂၢံ တေပါသုေခါ”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: