ရာဇဝင္ကုိ ဆန္႔တန္းျခင္း ၁၈

08Jul11

လြတ္လပ္တဲ့အာ႐ွအသံမွ

ေသာတ႐ွင္မ်ားခင္ဗ်ာ။ ဒီတပတ္ က်ေနာ္တင္ဆက္မွာကေတာ့ လြတ္လပ္ေရးရပီးေခတ္မွာ ျမန္မာသမုိင္းေရးပုံ ႏုိင္ငံသမုိင္းအသစ္ေဖာ္ထုတ္လာပုံေတြျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၄၇ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံအရ ျမန္မာျပည္မနဲ႔ ေတာင္တန္းနယ္မ်ားကုိ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းဘုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ လြတ္လပ္တဲ့ျမန္မာျပည္ဟာ ႏုိင္ငံေရးအရ ျပည္ေထာင္စုအသြင္ေပၚထြက္လာပါတယ္။
ႏုိင္ငံေရးအာဏာပုံစံအသစ္နဲ႔ လုိက္ေအာင္ သမုိင္းအသစ္ စာေပအသစ္မ်ားလဲ ဖန္တီးေရးသားၾကရပါတယ္။

ျမန္မာသမုိင္းဟာ အင္းဝေခတ္ ေညာင္ရမ္းေခတ္ကစလုိ႔ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ပ်က္ပီး ကုိလုိနီေခတ္လယ္ထိ ေရးခဲ့ၾကတဲ့ပုံစံက တမၸဒီပ သုနာပရႏၱကေန ကေမၺာဇ ရာမညတုိင္း မြန္ ၃ ရပ္ ဓညဝတီ ဇင္းမယ္ လင္းဇင္းစတဲ့ ျမန္မာဘုရင္ေတြ ဘုန္းလက္ရုံးဆန္႔တန္းရာ နယ္ပယ္ေဒသေတြကုိ ခ်ဲ႕ထြင္သိမ္းပုိက္ စုိးစံပုံကုိ အေၾကာင္းခံေရးၾကတာပါ။ တုိင္းရင္းသားနယ္ေျမေတြထက္ ၿမိဳ႕႐ြာနယ္ပယ္ေတြရဲ့ သစၥာခံမႈကုိ အေျခခံေရးတာပါ။ ဟုိ အႏွစ္ ၄-၅၀၀ က အေနာက္ႏုိင္ငံသားေတြဆြဲတဲ့ ေျမပုံေတြမွာလဲ ျမန္မာျပည္ မြန္ျပည္ဆုိတာထက္ အင္းဝ၊ ပဲခူးနဲ႔ ရခုိင္လုိ႔ ပုိင္းျခားေဖာ္ျပတာကုိ ေတြ႔ပါမယ္။

ဒါေၾကာင့္ အဂၤလိပ္ေအာက္ က်ခါစ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ နယ္ေျမအုပ္ခ်ဳပ္မႈပုံစံမွာ ရခုိင္ ပဲခူး တနသၤာရီ နဲ႔ အထက္ျမန္မာျပည္လုိ႔ ေလးႏုိင္ငံပုိင္းျခားသတ္မွတ္တာကုိ ေတြ႔ရပါမယ္။ ဒိေနာက္မွာေတာ့ မီးရထား မီးသေဘၤာအကူးအသန္းလြယ္တဲ့ ျမန္မာျပည္ေျမျပန္႔ပုိင္းနဲ႔ ေတာင္ေပၚေဒသေတြကုိ ခြဲျခားအုပ္ခ်ဳပ္ရာကေန ႏုိင္ငံေရးအသြင္ေတြလဲ ကြဲျပားလာပါတယ္။ ျမန္မာဘုရင္နဲ႔ တရုတ္ဘုရင္ကုိ တလွည့္စီ အခြန္ဆက္ေနရတဲ့ ပေဒသရာဇ္႐ွမ္းနယ္ေတြရဲ့ သီးျခားျဖစ္မႈဟာ ေပၚလြင္လာသလုိ ေျမျပန္႔ေန ကရင္အမ်ိဳးသားေတြရဲ့ လူမ်ိဳးေရးႏုိးၾကားမႈကလဲ ပညာေရးနဲ႔ အစုိးရယႏၱရားတြင္း ဝင္ဆန္႔လာမႈမ်ားလာတာနဲ႔အမွ် ထင္႐ွားလာပါတယ္။

ဒီလုိ ျမန္မာႏုိင္ငံေရးမွာ အင္အားစုသစ္ေတြ ေပၚလာတာကုိ သတိမမူမိေသးတဲ့ ျမန္မာပညာ႐ွင္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးေခတ္တေလွ်ာက္လုံး မြန္ျမန္မာအမ်ိဳးသားတုိ႔ဆုိတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္စကားမ်ိဳးေတြသုံးပီး ဗုဒၶဘာသာအေျခခံအမ်ိဳးသားေရးစိတ္ကုိ ႏႈိးဆြေပးတာမ်ိဳးပဲ လုပ္ပါေသးတယ္။ တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးရဲ့ တုိ႔ဗမာဝါဒကလဲ ဗမာစာ ဗမာစကားအေျချပဳ ဗမာမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေဘာင္ကုိ မေက်ာ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ျမစ္ႀကီးနားက ေရးဘိတ္ထားဝယ္ၾကားက ျမန္မာမဟုတ္ေသာ တုိင္းရင္းသားေတြကုိ ျမန္မာစိတ္ဝင္လာေအာင္ မစည္းရုံးႏုိင္ဘူးပဲ ဆုိရပါမယ္။

ကုိလုိနီေခတ္ျမန္မာရာဇဝင္ေတြမွာ အေနာက္တုိင္းပုံစံ ႏုိင္ငံေတာ္ အသုံးအႏႈန္းကုိ ပထမဆုံးစသုံးသူကေတာ့ ဦးဘသန္း (ဘီေအ)လုိ႔ ပါေမာကၡဦးထြန္းေအာင္ခ်ိန္က ေရးပါတယ္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တေလွ်ာက္လုံး ျမန္မာေတြသုံးေလ့႐ွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ဆုိတာက ရတနာပူရ အမရပူရ ရတနာပုံစတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ႀကီးေတြအေျချပဳပီး နယ္ပယ္ေတြသိမ္းပုိက္အုပ္စုိးတဲ့ ဘုရင္ဧကရာဇ္ေတြရဲ့ ပုိက္နက္နယ္ေျမကုိ ဆုိလုိပါတယ္။ လူမ်ိဳးေရးအေျချပဳ ျမန္မာအမ်ိဳးသားႏုိင္ငံစိတ္ဓာတ္က ဘုိးေတာ္ဘုရားလက္ထက္ကေန မင္းတုန္းမင္းေခတ္ထိ အစပ်ိဳးခါစပဲ ႐ွိပါေသးတယ္။

အေနာ္ရထာရဲ့ ပုဂံမင္းဆက္ႏုိင္ငံ၊ ဘုရင့္ေနာင္ရဲ့ ဟံသာဝတီေညာင္ရမ္းေခတ္၊ အေလာင္းဘုရားရဲ့ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ လက္နက္ႏုိင္ငံေတြကုိ ပထမ ဒုတိယ တတိယျမန္မာႏုိင္ငံေတြလုိ႔ ဦးဘသန္း တီထြင္ေခၚသလား၊ သူကုိးကားတဲ့ အေနာက္တုိင္းရာဇဝင္ဆရာေတြေရးတဲ့ ျမန္မာရာဇဝင္ေတြကပဲ စသုံးသလားမသိပါ။ ေနာက္ပုိင္း သေရေခတၱရာပ်ဴႏုိင္ငံကုိလဲ ပထမျမန္မာႏုိင္ငံေခၚထုိက္တယ္လုိ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ေရးဘူးေပမယ့္ လြတ္လပ္ေရးေနာက္ပုိင္း ျမန္မာပညာရွင္ စာေရးဆရာေတြ ေရးၾကတဲ့ ျမန္မာရာဇဝင္သမုိင္းေတြမွာေတာ့ ဒီႏုိင္ငံႀကီး ၃ ေခတ္အယူအဆကုိ လက္ခံရုံမက က်ဆုံးသြားတဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ စတုတၳျမန္မာႏုိင္ငံထူေထာင္သူလုိ႔ ေရးလာတာကုိပါ ေတြ႔ရပါတယ္။ ယေန႔ ေနျပည္ေတာ္မွာ စုိက္ထူထားတဲ့ စစ္ဘုရင္ရုပ္ႀကီးေတြကုိ ၾကည့္ရင္ သူရဲေကာင္းစစ္သမုိင္းဝါဒၾသဇာကုိ သိႏုိင္ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုသေဘာကုိ ေသခ်ာနားမလည္တဲ့အတြက္ တုိင္းရင္းသားနယ္ေတြနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြကုိ ဖိႏွိပ္သိမ္းပုိက္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာဘုရင္ႏုိင္ငံအယူအဆကုိ သမၼတႏုိင္ငံေခတ္ထိ ဆြဲေခၚလာတာပါ။ ပုိဆုိးတာက အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ကုိ နတ္ဘုရားတမွ် သိဒၶိတင္လြန္းတဲ့အတြက္ ဒီေခါင္းေဆာင္ကဲ့သုိ႔ အထြတ္အထိပ္ အရုိအေသခံလုိတဲ့ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္နဲ႔ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားႀကီးစုိးတဲ့သမုိင္း လြတ္လပ္ပီးေခတ္ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ေအာင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ၾကတာပါ။ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ စုေပါင္းအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံသေဘာကေန အာဏာရ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္နဲ႔ အတြင္းစည္းလူတသုိက္က တုိင္းရင္းသားၾသဇာခံတခ်ိဳ႕ကုိ ဟန္ျပ အာဏာခဲြေပးတဲ့ အေဆာင္အေယာင္ ျပည္ေထာင္စုသေဘာမ်ိဳးအဖတ္တင္က်န္ခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္အပတ္မွာေတာ့ ျပည္ေထာင္စုသမုိင္းကုိ ဘယ္လုိပုံေဖာ္ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာကုိေျပာပါ့မယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။



No Responses Yet to “ရာဇဝင္ကုိ ဆန္႔တန္းျခင္း ၁၈”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: