ရာဇဝင္ကုိ ေရာင္ျခယ္ျခင္း ၁၉

14Jul11


လြတ္လပ္တဲ့အာ႐ွအသံ

မဂၤလာပါခင္ဗ်ား

အစဥ္အဆက္ ေရးလာခဲ့တဲ့ ျမန္မာရာဇဝင္ေတြမွာ နယ္ပယ္အလုိက္ ပေဒသရာဇ္ သစၥာခံမႈကလြဲရင္ တုိင္းရင္းသားခ်စ္ၾကည္ေရး ႏုိင္ငံေပၚ သစၥာရွိေရးသေဘာတရားမ်ိဳး ေတြ႔ရနဲတဲ့အေၾကာင္း အရင္အပတ္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ဒါေပမဲ့လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ျမန္မာျပည္ေထာင္စုလုိ႔ ၿဗိတိသွ်လက္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္လာတဲ့အခါ အုပ္စုိးသူလူတန္းစားအေနနဲ႔ ေပၚလစီသမုိင္းသစ္ေရးဘုိ႔ တာဝန္ရွိလာပါတယ္။ ပေဒသရာဇ္ဝါဒျဖန္႔ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ အင္ပါယာစြဲ နယ္ခ်ဲ႕အမႊမ္းတင္သမုိင္းေတြက ေခတ္နဲ႔ မဆီေလ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘယ္လုိႏုိင္ငံေရးအျမင္ေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံသမုိင္းသစ္ကုိ ေရးၾကပါသလဲ။ သမုိင္းေရးမယ့္ အာဏာရနယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္သူသခင္ေဟာင္းေတြရဲ့ ႏုိင္ငံေရးအျမင္က ဘယ္လုိ႐ွိပါလဲ။

သိၾကတဲ့အတုိင္း လြတ္လပ္ေရးရကထဲက ၁၉၈၈ အေရးအခင္းထိ အရပ္သားနဲ႔ စစ္အစုိးရေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ရာမွာ လက္ဝဲ ဆုိ႐ွယ္လစ္လမ္းေၾကာင္းကုိ အားသန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ပါလီမန္ပုံစံ ဆုိ႐ွယ္ဒီမုိကရက္လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ဆုိဗီယက္ပုံစံ စစ္တပ္အေျချပဳတပါတီလမ္းေၾကာင္းပဲ ကြဲပါတယ္။ ဆုိရွယ္လစ္အေပ်ာ့နဲ႔ အျပင္းလမ္းေၾကာင္းေတြပါ။ ပီးေတာ့ ေတာခုိေနတဲ့ ဗကပနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္း တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္လႊမ္းမုိးမႈ ဆန္႔က်င္ေရး၊ ေနာက္ အာဏာခြဲေဝေရးမွာသေဘာကြဲတဲ့ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္ေတြရဲ့ ဖက္ဒရယ္မူကုိဆန္႔က်င္ေရး၊ အေနာက္ၾသဇာခံ အရင္းရွင္လမ္းေၾကာင္းအရိပ္မထုိးေရး တနည္း ႏုိင္ငံျခားေရးဘက္မလုိက္မူ စတဲ့ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအေနအထားေတြအရ အစုိးရမူဝါဒေတြလဲ ေျပာင္းလဲပုံေဖာ္လာပါတယ္။ ၁၉၆၂ အာဏာသိမ္းပီး မဆလအစုိးရမတက္ခင္မွာပဲ ျမန္မာျပည္နုိင္ငံေရးအေနအထားဟာ တရုတ္ဆန္႔က်င္ေရး ဆုိဗီယက္လမ္းေၾကာင္းေပၚက တံခါးပိတ္ အာဏာ႐ွင္ႏုိင္ငံျဖစ္ေနပါပီ။ ျပည္ေထာင္စုနာမည္ခံႏုိင္ငံမွာ ျပည္တြင္းစစ္က ပတ္လည္ဝုိင္းလုိ႔ပါ။ ဒါေတြခ်ဳပ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ျပည္ပစုိးမုိးမႈမခံလုိတဲ့ ဆုိ႐ွယ္လစ္ပုံစံ စစ္ဝါဒပါ။ လူမ်ိဳးေရးမွာလည္း ဗမာေခၚ ျမန္မာမ်ားက တုိ္င္းရင္းသားမ်ားကုိ ညီေနာင္ေသြးခ်င္းစကားေတြတြင္တြင္ေျပာပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးမွာ ကုိလုိနီေခတ္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ အနည္းငယ္ပဲ တုိးတက္ေအာင္ ၾကည့္႐ႈပါတယ္။

ဒီေတာ့ လြတ္လပ္ပီးစျမန္မာႏုိင္ငံရဲ့ သမုိင္းသစ္ေတြမွာ သာတူညီမွ်ဆုိ႐ွယ္လစ္လူ႔ေဘာင္တည္ေဆာက္ေရး၊ ျပည္ေထာင္စုစည္းလုံးညီညြတ္ေရးဆုိတဲ့အာေဘာ္ေတြနဲ႔ပါ။ ဒီေနရာမွာ စည္းလုံးညီညြတ္တာဟာ တန္းတူလြတ္လပ္တာ ေျပာေရးဆုိခြင့္႐ွိတာလုိ႔ အဓိပၸာယ္ေရာက္ပုံမေပၚပါဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ျမန္မာမ်ား တုိင္းရင္းသားစည္း႐ုံးပုံက ႐ွင္ဘုရင္ေတြ ႏုိင္ငံခ်ဲ႕ထြင္သလုိပါပဲ။ အာခံမယ္ႀကံရင္ အမ်ိဳးျဖဳတ္ပစ္ဆုိသလုိ အျပတ္႐ွင္းတဲ့စနစ္ပါ။ အဲဒိစနစ္ေၾကာင့္ပဲ အိမ္နီးခ်င္း မေလး၊ အင္ဒုိနီး႐ွားတုိ႔နဲ႔မတူ ကေန႔ထိ ျပည္တြင္းစစ္သံသရာ႐ွည္ေနရတာပါ။

ကြယ္လြန္သူ လက္ဝဲစာေရးဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကေတာ့ သူ႔ရဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္သမုိင္းမွာ ႐ွိႏွင့္ပီး ျမန္မာသမုိင္းစာအုပ္ေတြကုိ္ ၃ မ်ိဳးခြဲျပပါတယ္။ လူမ်ိဳးစုံေနတဲ့ႏုိင္ငံမွာ လူမ်ိဳးတစုထဲ ၊ ေနာက္ ပုိဆုိးတာက လူတစု လူတန္းစားတခုအတြက္ပဲ ေရးတဲ့သမုိင္းနဲ႔ စာေပေတြ၊ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ တဖက္သတ္အျမင္နဲ႔ေရးတဲ့ ကုိလုိနီဝါဒီစာေတြဆုိပီး ခြဲျပပါတယ္။ ဒီလုိစာေတြကုိ ျပည္သူ႔အာဏာေခတ္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတႏုိင္ငံေခတ္မွာ မသုံးသင့္ေတာ့ဘူးလုိ႔ သူကဆုိပါတယ္။ သူ႔မ်က္ေမွာက္ ဖဆပလေခတ္မွာ ေတြ႔ေနရတဲ့သမုိင္းသစ္ေတြကလဲ အရင္စာေဟာင္းေတြထဲက ထုတ္ႏုတ္စပ္ေပါင္း ေရးတာေတြမုိ႔ ျမန္မာရာဇဝင္သမုိင္းေတြဟာ ျဖစ္စဥ္ျပန္ေျပာတဲ့အဆင့္ကမတက္ေသးဘူး၊ ရာဇဝင္လမ္းေၾကာင္းမွာ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ လူ႔ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းသမုိင္းကုိ ႐ွာေဖြတင္ျပသုံးသပ္တာ မရွိေသးဘူးလုိ႔ ဆုိထားပါတယ္။

ဒီလုိဆုိ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ေရးတဲ့သမုိင္းကေကာ ဘယ္လုိလဲေမးလာရင္ ျမန္မာသမုိင္းဆုိပီး ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ေရးတယ္၊ ခင္မ်ိဳးခ်စ္က အေနာ္ရထာအေၾကာင္းေရးတယ္၊ သူတုိ႔ေရးတာေတြ သမုိင္းမဟုတ္ဘူးဆုိတဲ့ ေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ့ စာတပုဒ္ကုိ သတိရပါတယ္။ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဟာ စာေရးဆရာတေယာက္အေနနဲ႔ သူယုံၾကည္ရာဝါဒက်မ္းဂန္ေတြနဲ႔ ညွိႏႈိင္းသုံးသပ္ပီး ျမန္မာနဲ႔ တုိင္းရင္းသားရာဇဝင္ေတြကုိ သုံးသပ္တယ္လုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးကုိ ပင္မထားေရးတဲ့တခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံေတာ္သမုိင္းဆရာေတြနဲ႔ မတူပဲ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ဟာ လူမ်ိဳးေတြအၾကား ျဖစ္ပြားတဲ့ နယ္ေျမလုစစ္ေတြအေၾကာင္း လက္ဝဲသမုိင္းအျမင္နဲ႔ သုံးသပ္ထားတာပါ။ ေနာက္ ကုိလုိနီဘဝက်ရျခင္းကေန အမ်ိဳးသားစိတ္ေတြနဲ႔ အားယူပီး လြတ္လပ္ေရးရတဲ့အထိပါ။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္စာအုပ္မွာ အားနဲခ်က္တခုကေတာ့ အေတြးသစ္ေပးေပမယ့္ အသိသစ္မေပးႏုိင္တာပါ။ ျမန္မာစာေရးဆရာေတြရဲ့ အဓိကအခက္အခဲက ပင္မအေထာက္အထားေတြ႐ွာေဖြပီး မေရးသားႏုိင္တာပါ။ တဆင့္ခံအေထာက္အထားျဖစ္တဲ့ ထုတ္ေဝပီးစာအုပ္ေတြ ျပန္ကုိးကားေနရတဲ့အတြက္ ေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာတဲ့ စပ္ေစာင္သမုိင္းေတြျဖစ္ေနပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္တဲ့အခုခ်ိန္ထိ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္စကားဟာ အမ်ားဖတ္သမုိင္းစာေပနယ္အတြက္ မွန္တုန္းပဲလုိ႔ယူဆပါတယ္။ တကၠသုိလ္နယ္နဲ႔ သုေတသနစာအုပ္အနည္းငယ္ကလြဲလုိ႔ ေခတ္စားေနတဲ့ သမုိင္းစာအုပ္ဆုိတာေတြ ၾကည့္လုိက္ရင္ ကုိယ္ေတြ႔မွတ္တမ္းေတြနဲ႔ စုေပါင္းစပ္ေပါင္းစာေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ေနာက္ပီး လူမ်ိဳးေရးအသားေပး ႏုိင္ငံေရးအေရာင္ဆုိးသမုိင္းအျမင္ေတြပဲ ဝမ္းနည္းစရာႀကီးစုိးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီလုိအေျခဆုိက္ခဲ့တာ အစုိးရဖိႏွိပ္မႈအျပင္ က်ေနာ္တုိ႔သမုိင္းေရးတဲ့ယဥ္ေက်းမႈအရလုိ႔လဲ ဆုိခ်င္ပါတယ္။ သမုိင္းမွာ အခ်က္အလက္မ်ားတာသာလုိခ်င္တယ္၊ ျပန္စဥ္းစားသုံးသပ္တဲ့အေလ့ကုိေမြးျမဴရမွန္းမသိတာပါ။ ပီးေတာ့ သမုိင္းမွာ အမ်ားေလးစားခံပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ မေကာင္းမေျပာရဘူးဆုိတဲ့ စာေပဓေလ့ကလည္း ေခတ္မီသမုိင္းျပဳစုတဲ့အဆင့္ကုိ မတက္ႏုိင္ေအာင္ ပိတ္ပင္ေနပါတယ္။ အဆုိးဆုံးကေတာ့ ေခတ္စားတဲ့ အာဏာပုိင္ေတြႀကိဳက္တဲ့အာေဘာ္အတုိင္း လုိက္ေရးၾကတာပါပဲ။

ေ႐ွ႕အပတ္မွာေတာ့ ျမန္မာပညာရွင္အဆက္ဆက္ေရးခဲ့တဲ့ နုိင္ငံသမုိင္းပုံစံစုံရဲ့ၾသဇာကုိ သုံးသပ္ျပပါ့မယ္။ နားဆင္တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။



No Responses Yet to “ရာဇဝင္ကုိ ေရာင္ျခယ္ျခင္း ၁၉”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: