သမုိင္းဒ႑ာရီဖတ္စာ ၂၁

28Jul11

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ာ၊ ဒီတပတ္မွာေတာ့ လြတ္လပ္ပီးေခတ္ ျမန္မာသမုိင္းစာအုပ္ေတြအေၾကာင္း ဆက္ပါ့မယ္။ အထူးေျပာလုိတာကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ရာဇဝင္ဆရာမ်ားရဲ့ ေရးသားခ်က္မ်ားပါ။ အာဏာရ ဖဆပလ အစုိးရေက်ာင္းသုံးသမုိင္းစာအုပ္မ်ားနဲ႔ အာဏာပုိင္အသုိင္းအဝုိင္းက ပညာရွင္မ်ားရဲ့ အေရးအသားေတြပါပဲ။

သိၾကတဲ့အတုိင္း စစ္ပီးေခတ္ ျမန္မာအစုိးရအာဏာပုိင္မ်ားဟာ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးမျဖစ္ခင္ တကၠသုိလ္သပိတ္ေမွာက္ေခါင္းေဆာင္ေတြကေန ႏုိင္ငံေရးနယ္ထဲ ကူးလာၾကသူမ်ားပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးသမား၊ စစ္ဗုိလ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရာရွိ၊ တကၠသုိလ္ဆရာေတြအထိ ၁၉၅၀ ေက်ာ္က အေရးပါခဲ့သူေတြဟာ ၁၉၃၀ ေခတ္ေတြမွာ ေက်ာင္းေနဘက္၊ သပိတ္ေမွာက္ဘက္၊ ေဆြးေႏြးဘက္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ စစ္အတြင္း ဂ်ပန္ေခတ္မွာလဲ ဆုိးတုိင္ပင္ ေကာင္းတုိင္ပင္ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကသူေတြပါ။ တခါ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမႈထမ္းေတြနဲ႔ ပညာရွင္ေတြဟာ ႏုိင္ငံေရး ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် မလုပ္ေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရးစိတ္ရွိၾကသူေတြ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္သန္သူေတြ မ်ားပါတယ္။ အဲဒိေခတ္တကၠသုိလ္ေက်ာင္းေဆာင္မွာ ကုိေအာင္ဆန္းနဲ႔ တစားပြဲထဲစားတဲ့သူေတြက အဲဒီတုန္းက ဆရာျဖစ္ခါစ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္တုိ႔နဲ႔အတူ ဒုတိယတကၠသုိလ္သပိတ္ႀကီးျဖစ္ေအာင္ မီးေမႊးေပးတဲ့ ငရဲေခြးေဆာင္းပါးေရးသူ ကုိညိဳျမလုိ႔ ဖတ္ဖူးပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ ႏုိင္ငံေတာ္တံဆိပ္ အလံ သီခ်င္းသတ္မွတ္ေရးနဲ႔ အေျခခံဥပေဒစာေခ်ာေရးအတြက္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီဟာ တုိင္းျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္မွာ အထူးအရာရွ္ိအေနနဲ႔ လာရုံးထုိင္ရပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးေၾကညာစာတမ္းကုိ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္၊ ေဇယ်၊ တက္တုိး၊ တင့္တယ္တုိ႔ေရးပီး သူႀကီးေဂဇက္ဦးခင္ေမာင္၊ ဦးခင္ေဇာ္၊ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္စတဲ့ အစုိးရအရာရွိအမႈထမ္း စာေရးဆရာႀကီးေတြ ဘာသာျပန္ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ ၁၉၄၇ မွာပဲ နန္းရင္းဝန္သခင္ႏုက ျမန္မာႏုိင္ငံဘာသာျပန္စာေပအသင္းကုိ ထူေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ အေမွာင္ခြင္း၍ အလင္းေဆာင္အံ့ဆုိတဲ့ အသင္းေဆာင္ပုဒ္အတုိင္း ဒီအသင္းႀကီးက ကမၻာ့စာေပပညာေတြကုိ ျပည္သူေတြသိနားလည္ေအာင္ ျပန္ဆုိရုံသာမက သုတစာေပေတြ စြယ္စုံက်မ္းေတြကုိလည္း ျပဳစုလာပါတယ္။ သေဘာတရားအားျဖင့္ စစ္မျဖစ္ခင္က နဂါးနီအသင္းကုိ ဆက္ခံတာမွန္ေပမယ့္ ဘာသာျပန္စာေပအသင္းေခၚ စာေပဗိမာန္က ႏုိင္ငံေရးမဆန္လွပါဘူး။ သုတရသ ပညာေပးစာအုပ္ေတြ ျပန္ဆုိဖုိ႔ ပုိအားထုတ္ပါတယ္။ ပီးေတာ့ အာဏာရအစုိးရေခါင္းေဆာင္မ်ားက ကြန္ျမဴနစ္ထၾကြမႈကုိ ရင္ဆုိင္ေနရတာမုိ႔ သေဘာတရားေတြ သိပ္အားမေပးခ်င္တာလည္း ပါပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ ၁၉၅၀ ေက်ာ္မွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုကုိယ္တုိင္ လူထုေအာင္သံျပဇာတ္ေရးပီး ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒတုိက္ဖ်က္ေရးလုပ္လာပါတယ္။ ေနာက္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကုိယ္တုိင္ ဘာသာေရးအားေပးမႈေတြမ်ားလာပီး ဆဌသဂၤါယနာတင္တာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ သီဟုိဠ္က ေဗာဓိပင္ပင့္တာစတာေတြ လုပ္လာပါတယ္။

ဒီလုိေနာက္ခံေတြရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ စာေပဗိမာန္သုခမိန္အဖြဲ႔က လူႀကီးမ်ားက ဘယ္လုိစာေပသမုိင္းေတြ ျပဳစုၾကပါသလဲ။ ေဇာ္ဂ်ီဟာ တကၠသုိလ္စာၾကည့္တုိက္၊ ေက်ာင္းသုံးစာအုပ္ျပဳစုေရးနဲ႔ စာေပဗိမာန္ ရုံး ၃ ရုံးမွာ တာဝန္ယူရင္း ျပည္ေထာင္စုသမုိင္းပုံျပင္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုသမုိင္းမွတ္တုိင္မ်ားဆုိတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းသုံးစာအုပ္ေတြျပဳစုပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုႏုိင္ငံခ်စ္စိတ္ဓာတ္ေမြးႏုိင္တဲ့ သမုိင္းအခ်က္ေတြကုိပဲ ေရြးခ်ယ္ထားတာလုိ႔ အမွာမွာ ေဇာ္ဂ်ီက ဆုိပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္ေတြကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္ ဟံသာဝတီျပည္ကုိခ်စ္ေသာ ကြမ္အပ္သားမင္းသား၊ ဒါက အရပ္ ၇ ေတာင္ျမင့္ ကုလားသူရဲေကာင္းနဲ႔ စီးခ်င္းထုိးတဲ့ မြန္သူရဲေကာင္းအေၾကာင္းပါ။ လြတ္လပ္စြာ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္လုိေသာ ဘဒၵရေဒဝီ၊ မတရားမႈကုိမႀကိဳက္၍တုိက္ဖ်က္လုိေသာ ပ်ဴေစာထီး၊ ရက္စက္ေသာ စေလငေခြးမင္း၊ ျပည္သူအမ်ားက ခ်စ္ခင္လုိလားေသာေၾကာင္ျဖဴမင္း၊ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔၏ဆႏၵကုိေလးစားေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းစတဲ့ ဒီမုိကရစီနံ႔ထြက္တဲ့ စကားလုံးေတြပါပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနလုိၾကေသာ မင္းေခါင္ႏွင့္ရာဇာဓိရာဇ္၊ လူမ်ိဳးထက္တုိင္းျပည္ကုိပုိ၍ခ်စ္ေသာ သမိန္ဗရမ္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ဇာတိမာန္ထက္ျမက္လွေသာ ဝန္းသုိေစာ္ဘြားႏွင့္ခမည္းေတာ္ စတဲ့အေၾကာင္းရပ္ေတြကေတာ့ အပုိအကဲ ျဖစ္ရပ္မွန္နဲ႔ လြဲတဲ့ ျပည္ေထာင္စုေသြးထုိးစာမ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္။ အင္းဝ ဟံသာဝတီပေဒသရာဇ္အင္အားၿပိဳင္ပြဲကုိ စေကာ့တလန္နဲ႔ အဂၤလန္ရန္စစ္မခင္းဘူးသကဲ့သုိ႔ ဖုံးကာတဲ့အသြင္ေပါက္ေနပါတယ္၊ ေနာက္ပီး ဗမာ ဘုရင့္ အက်ဥ္းသားျဖစ္ေနေပမယ့္ တိုင္းတပါးသား တရုတ္သူရဲေကာင္းနဲ႕ စီးခ်င္းထိုးဖို႕ဆံုးျဖတ္ခဲ့တဲ့ မြန္သူရဲေကာင္း သမိန္ဗရမ္း ဇာတ္လမ္းကလည္း အဲဒိခ်ိန္က ျမန္မာနဲ႔စစ္ခင္းခဲ့တယ္လုိ႔ တရုတ္မွတ္တမ္းေတြမွာ မရွိပါဘူး။ ဝန္းသုိေစာ္ဘြားႀကီးကိစၥကေတာ့ ေစာ္ဘြားႀကီးသစၥာခံတာ ကုန္းေဘာင္ထီးနန္းကုိလား၊ ျမန္မာျပည္ကုိလားဆုိတာ ေသခ်ာရွင္းဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ပီးေတာ့ သမုိင္းေၾကာင္းနဲ႔ ပုံျပင္ေတြကုိေရာေထြးပီး မူလတန္းေက်ာင္းသားေတြကုိ သင္ေပးသင့္သလားဆုိတာ စဥ္းစားစရာတခ်က္ပါ။

ျပည္ေထာင္စုသမုိင္းမွတ္တုိင္မ်ားမွာေတာ့ ပ်ဴ မြန္ သက္ ျမန္မာေတြ ပုဂံျပည္ကုိ တည္ေထာင္တယ္၊ ပုဂံပ်က္ပီး ေပၚလာတဲ့ အင္းဝ ဟံသာဝတီ ေျမာက္ဦး ျပည္ငယ္ေတြက ပုဂံယဥ္ေက်းမႈအေမြကုိ တုိးပြားေအာင္ေဆာင္ရြက္တယ္ဆုိပီး အခုေခတ္ တုိင္းရင္းသားေတြၾကားရင္ လက္မခံမယ့္အေရးအသားေတြပါပါတယ္။ မြန္နဲ႔ရခုိင္ယဥ္ေက်းမႈေတြက ပ်ဴ ျမန္မာေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ေပၚထြန္းခဲ့တာမုိ႔ ပုဂံၾသဇာရိပ္ေအာက္ပုိ႔တာကုိ လုိလားမွာ မဟုတ္လုိ႔ပါပဲ။ ေနာက္ ႏုိင္ငံျပန္လည္စည္းလုံးေပးေသာမင္းမ်ားဆုိပီး တပင္ေရႊထီး၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ အေလာင္းဘုရားတုိ႔ကုိ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီဘုရင္ေတြလက္ထက္ မြန္ ရွမ္းပေဒသရာဇ္ႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ျဖစ္ခဲ့တဲ့စစ္ပြဲေတြ ႏုိင္ငံခ်ဲ႕ထြင္မႈေတြကုိ စစ္႐ႈံးသူမ်ားဘက္က စည္းရုံးေရးလုိ႔ ျမင္စရာမရွိပါဘူး။ ပဲခူးအပ်က္မွာ အေလာင္းဘုရားရဲ့ရက္စက္မႈလုိ႔ မြန္နဲ႔ ႏုိင္ငံျခားမွတ္တမ္းေတြမွာ က်န္ခဲ့တာေတြကုိလည္း မေဖာ္ျပပါ။ ဒီလုိ ျမန္မာအဓိကသမုိင္းအျမင္ႀကီးစုိးေနေတာ့ ဇင္းမယ္ အယုဒၶယ မဏိပူရ အာသံစတဲ့ ျပည္နီးခ်င္းႏုိင္ငံသားေတြ ျမန္မာစစ္ဘုရင္ေတြကုိ ေၾကာက္ရြံ႕မုန္းတီးတယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္းကုိ လြတ္လပ္ပီးျမန္မာအစုိးရဖတ္စာေတြမွာ ေတြ႔စရာမရွိပါ။

လြတ္လပ္ေရးနဲ႕အတူ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ေရးသားရတာပါလို႔ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ဒီအတြက္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ သာေစနာေစ မရွိရဘဲ ေတြ႕တဲ့အတိုင္းသာ တင္ျပရတဲ့ သမိုင္းဘာသာရပ္ရဲ႕အႏွစ္သာရတန္ဖိုးကို ေလွ်ာ့ခ်သင့္သလားဆိုတာကလည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တပတ္မွာေတာ့ အျခားထင္ရွားတဲ့ ဝန္ထမ္းသမုိင္းဆရာေတြနဲ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ့ သမုိင္းအျမင္သစ္ေတြ ေပၚလာပုံကုိ ဆက္ပါမယ္။ နားဆင္တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။



No Responses Yet to “သမုိင္းဒ႑ာရီဖတ္စာ ၂၁”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: