အသံနဲ ့အမွန္၂၄

25Aug11

လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံ

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား၊ ယခင္အပတ္က ေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ့ ရာဇဝင္ေဝဖန္မႈအေၾကာင္းေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒိ ေခတ္ေဟာင္းျမန္မာရာဇဝင္ စာအုပ္နိဒါန္းမွာပဲ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ရာဇဝင္ကုိအသုံးခ်ပီး ဝါဒျဖန္႔ လူထုအျမင္ကုိ လႊမ္းမုိးတဲ့အေလ့အထေတြအေၾကာင္း ရွင္းျပပါတယ္။ ကုိလုိနီအစုိးရက ျမန္မာျပည္ကုိ တုိက္ခုိက္သိမ္းရတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ပီး အဂၤလိပ္ကုိလုိနီဝါဒီေတြေရးတဲ့ ရာဇဝင္စာအုပ္ေတြမွာ ေပးေလ့ရွိတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္က ျမန္မာမင္းဟာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တယ္ တရားသျဖင့္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အဂၤလိပ္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာေတြ ႀကီးပြားတုိးတက္ေအးခ်မ္းလာပါသတဲ့။ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာလူျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႀကီးမ်ားရဲ့ အေျပာအဆုိေတြမွာ ဒီအျမင္မ်ိဳးပါလာတတ္တယ္လုိ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက သုံးသပ္ပါတယ္။ လူထုေဒၚအမာ ဒုတိယကမၻာစစ္မျဖစ္ခင္က ေရးခဲ့တဲ့ တုိ႔ပေယာဂဆုိတဲ့ေဆာင္းပါးတပုဒ္မွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူ တဦးႏွင့္ ျမန္မာျပည္၏ လြတ္လပ္ေရးစကားစမိၾကရာ၊ ထိုမိန္းကေလးက “လြတ္လပ္ေရး ဘာလုပ္ဘို႔လဲရွင့္ အဂၤလိပ္ အုပ္စိုးေနတာ အေကာင္းသားဘဲ။ ကၽြန္မတို႔ လက္နက္လဲ ဘာမရွိ၊ ညာမရွိနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ အုပ္စိုးေနရင္ တရုပ္ေတြ ဂ်ပန္ေတြက ဝိုင္းတိုက္ကုန္မွာေပါ့။ ပီးေတာ့ ဘမာမင္းဆိုတာ တေယာက္မေကာင္းရင္ တမ်ိဳးလံုးသတ္တယ္ဆို” စသည္ျဖင့္ ကိုယ့္အမ်ိဳး၏ စြမ္းရည္ကို မယံု၊ ကိုယ့္အမ်ိဳး၏ မင္းမ်ားကို အလြဲလြဲထင္၊ ကိုယ့္အမ်ိဳးကို ကိုယ္မရုိေသ။ ကိုယ္သင္ထားေသာ ပညာမွ်ျဖင့္ မခ်င့္ခ်ိန္ဘဲ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးေနတယ္လုိ႔ ေရးဖူးပါတယ္။ ဒါက ပညာေရးသမုိင္းသင္ရုိးကတဆင့္ လူထုၾကား လႊမ္းမုိးပုံပါ။

ဇာတ္ကတဲ့အခါမွာ ဘုရင္ကလူစြမ္းေကာင္းကုိသတ္၊ သူမ်ားသားမယားကုိသိမ္းတဲ့ဇာတ္ေတြကတာဟာ နယ္ခ်ဲ႕ဝါဒကုိအားေပးေနသလုိရွိတယ္လုိ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ ျမန္မာဘုရင္စနစ္အျပစ္ကုိ အဂၤလိပ္ကျပလွ်င္ ျမန္မာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မည္မွ်အေျခခံႀကီး၍ မည္သည္ကပဓာနခ်ီးမြမ္းဖြယ္ျဖစ္သည္ကုိ လက္ဆုပ္လက္ကုိင္ျပႏုိင္တာမေပၚခဲ့ဘူးလုိ႔ အဂၤလိပ္ဝါဒျဖန္႔တာကုိ တန္ျပန္ဖုိ႔ မ်ိဳးခ်စ္ပညာရွင္ စာေရးဆရာေတြ ေရးတဲ့သမုိင္းေတြရဲ့ အားနည္းခ်က္ကုိ ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ ပင္မရင္းျမစ္ေတြကုိးကားပီး ေရးတဲ့ ပုဂံဦးတင္စာတမ္းႀကီးကုိက နယ္ခ်ဲ႕ဝါဒကုိလက္ခံလာေအာင္ေရးရတဲ့ ေပၚလစီစာမုိ႔လုိ႔ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေကာင္းတာကုိ သိသိသာသာနဲ႔ မသိမသာေဖာ္ျပေနရတယ္လုိ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းကဆုိပါတယ္။

ျမန္မာရာဇဝင္ကုိ ျမန္မာစာမတတ္ပဲ ျမန္မာရာဇဝင္နဲ႔မညွိႏႈိင္းပဲ တဖက္စကားတဖက္နားနဲ႔ ေရးခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးျခားေတြရဲ့ရာဇဝင္ေတြကုိ ျပန္စစ္ေဆးဖုိ႔ေကာင္းပီလုိ႔လည္း အဲဒိ ၁၉၅၀ ေက်ာ္က အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာ ဦးတက္ထြဋ္စတဲ့ ျမန္မာပညာရွင္ေတြက အဂၤလိပ္ရာဇဝင္သမားေတြေရးခဲ့တဲ့ ျမန္မာရာဇဝင္စာအုပ္ေတြထဲက အမွားေတြ ကဲ့ရ့ဲေျပာင္ေလွာင္တဲ့စာေတြကုိ သုေတသနညီလာခံေတြမွာ ေထာက္ျပေဝဖန္တာေတြကုိ ကုိးကားပီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက သတိေပးပါတယ္။ သူ႔သတိေပးစကားဟာ အႏွစ္ ၅၀ လြန္ေလပီးေနာက္ ခုခ်ိန္ထိကုိ မွန္ေနတုန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာစာမတတ္ ျမန္မာျပည္ပင္ မေရာက္ဖူးပဲ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း ေရးသားထုတ္ေဝေနတဲ့ ပညာရွင္ဆုိသူေတြ အေတာ္ေပၚထြန္းလာတာကုိ ေတြ႔ေနရလုိ႔ပါပဲ။ ႏုိင္ငံျခားသားေျပာရင္ အထင္ႀကီးအဟုတ္ထင္တတ္တဲ့ ဓေလ့စရုိက္အားနည္းခ်က္ကုိ ဂရုစုိက္ျပဳျပင္ခ်ိန္တန္ပီျဖစ္ပါတယ္။ ပီးေတာ့လည္း ေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာသလုိ စစ္ေဆးေလ့လာပီး သုေတသနလုပ္တဲ့ က်မ္းျပဳတဲ့အက်င့္ ျမန္မာျပည္မွာ ေသခ်ာထြန္းကားဖုိ႔ လုိေနပါပီ။

ႏုိင္ငံျခားသားက ျမန္မာရာဇဝင္ကုိ ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ဖဲ့ေရးသလုိ ျမန္မာကေတာ့ ဖုံးဖိေရးတယ္၊ လွေအာင္ျပင္ေရးတယ္လုိ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ေဝဖန္ပါတယ္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကုိ ဦးစားေပးပီး မျဖစ္ဖူးပဲ ျဖစ္ခဲ့သလုိေရးတာေတြက တေကာင္းကုိ သာကီဝင္ေတြ ၂ ႀကိမ္ တည္ေထာင္တာ၊ အေနာ္ရထာက တရုတ္ဥတည္ဘြားကုိ ၿခိမ္းေျခာက္တာ၊ အေလာင္းစည္သူ ေဖာင္စၾကာနဲ႔တုိင္းခန္းလွည့္တာ၊ မြန္သူရဲေကာင္းသမိန္ဗရမ္း ၂ ေယာက္က အင္းဝကုိ တရုတ္စစ္ကေန ကာကြယ္ေပးတာေတြလုိ႔ သူကေထာက္ျပပါတယ္။ ေနာက္ မလုိတဲ့အုပ္စုကုိသမုိင္းမွာ နာမည္ဖ်က္တဲ့ဥပမာကုိေတာ့ အရည္းဂုိဏ္းနဲ႔ေပးပါတယ္။ ပန္းဦးလႊတ္တယ္ဆုိတာ သက္ေသအေထာက္အထားမေတြ႔ပါဘူးတဲ့။ ေနာက္ပီး ပုဂံေခတ္မွာ ဘုရင္ေတြက အရည္းေတြကုိ ႏွိမ္နင္းတယ္ဆုိတာလည္းမဟုတ္ပါဘူး၊ ဝိနည္းလုိက္စားတဲ့ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ ဓမၼေစတီမင္းလက္ထက္က်မွ သီဟုိဠ္သံဃာေတြကုိအားေပးလုိ႔ ဒီဂုိဏ္းအရွိန္က်သြားပီးေနာက္မွ မေကာင္းေရးတာေတြေပၚလာတယ္လုိ႔ ေဒါက္တာသန္းထြန္းကဆုိပါတယ္။ အရည္းဂုိဏ္းဟာ ပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္း လက္ေဝွ႔သတ္သင္တဲ့ဂုိဏ္းအျဖစ္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ထိရွိခဲ့ပီး မင္းတုန္းမင္းအမိန္႔နဲ႔မွ ပြဲေက်ာင္းပညာေရးခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ့ရတာပါ။ ပတူႀကီးသဃၤရာဇာဟာ အင္းဝေခတ္မွာထင္ရွားတဲ့ လက္ေဝွ႔အေက်ာ္ သာသနာပုိင္ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ပီး ႏုိင္ငံျခားသားေတြစြပ္စြဲတတ္တဲ့ ၿမိဳ႕တည္ရင္လူစေတးတယ္ဆုိတဲ့ဓေလ့ဟာ ဟုတ္မဟုတ္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းေတြမွာ တူးေဖာ္ၾကည့္သင့္တယ္လုိ႔လည္း သူကအႀကံေပးပါတယ္။ အျပစ္ရွိတဲ့လူ ဆိတ္ႏြားၾကက္ဘဲစတာေတြသာ ၿမိဳ႕တည္ရင္ မဂၤလာယူပီးလႊတ္တာေတြ႔ရပါသတဲ့။ ဒီမွာေတာ့ မဇၥ်ိမတုိင္းမွာစီရင္တဲ့နည္းဆုိပီး အင္းဝေခတ္မွာ
သတၱဝါေတြေခါင္းကုိျဖတ္ပီးအင္းျမွဳပ္တဲ့ဓေလ့ရွိေၾကာင္း အမိန္႔ေတာ္ေတြကုိ ကုိးကားပီးေရးတဲ့ ျမန္မာဘေလာက္တခုကုိေတြ႔ထားပါတယ္။ ေနာက္ ႏုိင္ငံျခားသားမွတ္တမ္းေတြမွာ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ေဖာ္ျပတတ္တာတခုက အင္းဝ ဟံသာဝတီက ျမန္မာ မြန္အမ်ိဳးသားေတြရဲ့ တန္ဆာမွာ ခ်ဴဆြဲတဲ့အေလ့ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဇဝနစတဲ့ ျမန္မာစာေရးဆရာေတြကေတာ့ ဒါဟာ ေတာင္ေပၚသား ကြ်န္းသားလူရုိင္းေတြနဲ႔မွားယြင္းတာပါလုိ႔ ျငင္းဆုုိေလ့ရွိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့လည္း ေဒါက္တာသန္းထြန္းေရးခဲ့သလုိပဲ လူမ်ိဳးတုိင္းတခါကရုိင္းခဲ့ ေနာက္မွာ ယဥ္ေက်းလာခဲ့တာရွိသလုိ ေအာင္ျမင္တာ က်ရႈံးတာေတြလည္းရွိတာပါပဲ။ သမုိင္းရဲ့တာဝန္က ဒါေတြကေန သခၤန္းစာထုတ္တတ္ဖုိ႔ျဖစ္ပီး အနိမ့္ကုိ ပုိနိမ့္ အျမင့္ကုိပုိျမင့္ေအာင္ မလွည့္စားသင့္ဘူးလုိ႔သူက သတိေပးသြားပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာပဲ ႏုိင္ငံေရးဝါဒျဖန္႔အတြက္ စစ္အာဏာမသိမ္းခင္ ကုိလုိနီေခတ္ ဖဆပလေခတ္ေတြကုိ ေခတ္ေကာင္းႀကီး၊ အာရွမွာ ဗုိလ္လုပ္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္၊ အာဏာသိမ္းပီး အကုန္ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးတယ္လုိ႔ ဟုတ္တာထက္ ပုိလြန္ခ်ဲ႕ကားေျပာၾက ေရးၾကတာေတြကုိ ျပည္တြင္းျပည္ပမီဒီယာေတြမွာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ တကယ္က ျမန္မာျပည္ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ျပည္တြင္းမၿငိမ္သက္မႈ၊ ဖိႏွိပ္ေသြးစုပ္မႈေတြက သူ႔အထြာနဲ႔သူ ရွိခဲ့တာျဖစ္ပီး အဆင္ေျပဝေျပာမႈဆုိတာ သူ႔ေခတ္သူ႔အထြာ လူလတ္တန္းစားတရပ္မွာသာရွိခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ သုေတသနက်မ္းျပဳခ်က္ေတြ ေခတ္ၿပိဳင္အေထာက္အထားေတြ ရွိပါတယ္။ စစ္အာဏာသိမ္းတာ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ပုိမုိက်ပ္တည္းလာတာရွိသလုိ ေဒသဌာနအေပၚမူတည္ပီး အဆင္ေျပေခ်ာင္ခ်ိလာသူေတြလည္းရွိပါတယ္။ တကယ္က ေခတ္တုိင္းမွာျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ် အေကာင္းအဆုိးေတြကုိ ဟုတ္တုိင္းမွန္ရာစာတင္ဖုိ႔က ကေလာင္သမား ပညာရွင္ေတြရဲ့ တာဝန္ႀကီးမုိ႔ ဒီတာဝန္ကုိ တည့္တည့္မတ္မတ္ထမ္းၾကဖုိ႔လုိပီး ကေလာင္သိကၡာကုိ ဆႏၵေဒါသအလုိလုိက္ကာ ဝါဒျဖန္႔အျဖစ္တလြဲမသုံးသင့္ဘူးလုိ႔ ယူဆပါတယ္ခင္ဗ်ား။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။



One Response to “အသံနဲ ့အမွန္၂၄”

  1. နုိင္ငံတကာ စာအုပ္ႏွစ္ထဲက ေဒါက္တာသန္းထြန္းဖတ္တဲ႔ စာတမ္း (ဖတ္စာအုပ္ သမုိင္း) ရယ္၊ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ရ၅ ႏွစ္ျပည့္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ စာတမ္းမ်ားထဲက ျမင့္သန္း ေရး စာတမ္း -( လူျဖဴ၏ အျမင္/ လူျဖဴ၏ အေရးအသား) ထဲမွာ အသံနဲ႔ အမွန္အေၾကာင္း လည္း ဖတ္ဖူးတယ္….


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: