တံခါးပိတ္သမုိင္း ၂၅

01Sep11

လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံ

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား၊ ယေန႔တင္ဆက္မွာကေတာ့ ၁၉၆၂ စစ္အာဏာသိမ္းပီးေနာက္ပုိင္း ျမန္မာသမုိင္းသင္ၾကားေရးနဲ႔ ေရးသားမႈမွာ ဘာအေျပာင္းအလဲေတြ ရွိလာတယ္ဆုိတာပါ။ သိတဲ့အတုိင္း စစ္အာဏာသိမ္းေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဟာ ဆုိရွယ္လစ္ေတာ္လွန္ေရး ပေဒသရာဇ္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရး ဓနရွင္အေဆာင္အေယာင္ႏုိင္ငံေရးစီးပြားေရးစနစ္ေတြကုိဖ်က္မယ္ဆုိတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံနဲ႔ တက္လာတဲ့ အာဏာသိမ္းအစုိးရပါ။ တနည္းေျပာရင္ ယခင္ ဦးႏုအရပ္သားအစုိးရထက္ ပုိပီး လက္ဝဲဆန္တဲ့ႏုိင္ငံေရးအျမင္ရွိပါတယ္။ အာဏာပုိင္ေလာကမွာ ဒီအျမင္ေတြေျပာင္းတာနဲ႔အတူ စီးပြားေရး လူမႈေရးေတြမွာ ႏုိင္ငံနဲ႔ခ်ီတဲ့အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။

ပညာေရးမွာ သိသာတာက ပုဂၢလိကစာသင္ေက်ာင္းေတြ ျပည္သူပုိင္သိမ္းခံရတာပါ။ အထူးသျဖင့္ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေက်ာင္းေတြကုိ အဓိကသိမ္းပါတယ္။ သတင္းစာဆရာမ ေဒၚစန္းစန္းတင္ရဲ့ ကုိယ္ေရးမွတ္တမ္းစာအုပ္ No Time for Dreams မွာ သူ အလယ္တန္းေက်ာင္းသူဘဝ သာသနာျပဳကြန္ဗင့္ေက်ာင္း ျပည္သူပုိင္သိမ္းခံရေတာ့ ၿဗိတိသွ်ရာဇဝင္စာအုပ္ေတြ ဆက္မသင္ရေတာ့ပဲ ျမန္မာသမုိင္းစာအုပ္ေတြကုိ ျမန္မာဘာသာနဲ႔ သင္ရေတာ့တယ္ဆုိတာပါပါတယ္။ ဒီမွာတခုသြားသတိရမိတာက စာေရးဆရာမႀကီး ခင္ႏွင္းယု ၁၉၅၀ ေက်ာ္က ျမဝတီမဂၢဇင္းမွာ ေရးခဲ့တဲ့ ႏြားတေထာင္ဝတၳဳပါ။ အဲဒိဝတၳဳမွာ ဇာတ္ေဆာင္အမ်ိဳးသမီးက သူ႔သမီးေလးမိကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲက အဂၤလိပ္မယ္သီလရင္ေက်ာင္းကုိ ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစားထားရေတာ့ ခေလးက အိမ္ကသင္ေပးတဲ့ ဗမာစာေပ ယဥ္ေက်းမႈ သမုိင္းေတြကုိ ေမ့ပီး အေနာက္တုိင္းအေလ့အထေတြပဲ ဝင္လာတယ္လုိ႔ စုိးရိမ္ပူပန္စိတ္နဲ႔ ေရးဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။ သူခုိးသတက္ျပားဆုိတာ ေရာ္ဘင္ဟုလုိေနမွာဘဲ၊ ေမေမေျပာတဲ့ ဗမာသူရဲေကာင္း က်န္စစ္သားဆုိတာ ဆုိပီး ခေလးစိတ္ကူးထဲမွာေပၚလာတဲ့ အလယ္ေခတ္ သံခ်ပ္ကာဝတ္ အဂၤလိပ္သူရဲေကာင္းပုံကုိ ပန္းခ်ီဆရာက သရုပ္ေဖာ္ဆြဲပီး ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိ စာေပေတြဟာ လြတ္လပ္ပီးေခတ္ ျမန္မာလူ႔ေဘာင္မွာ ရုိးရာနဲ႔ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈအားၿပိဳင္ပြဲေတြရွိတာကုိ ေဖာ္ျပေနတာပါ။

ပါလီမန္ေခတ္မွာ ကုိလုိနီေခတ္က က်န္ခဲ့တဲ့ ပညာေရး လူမႈယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔အစည္းေတြကုိ ဆက္လက္ရပ္တည္ခြင့္ေပးတာကုိ မႏွစ္လုိတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္ပညာတတ္အသုိင္းအဝုိင္းလည္း ရွိေနပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာ စစ္ေအးေခတ္ အင္အားလြန္ပြဲေတြေၾကာင့္ အေမရိကန္ ဆုိဗီယက္ တရုတ္စတဲ့ ႏုိင္ငံႀကီးေတြက ဝါဒျဖန္႔စာေပယဥ္ေက်းမႈေတြ အၿပိဳင္အဆုိင္ျဖန္႔ျဖဴးလာပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ဟာ တရုတ္နဲ႔ အေမရိကန္ဆုိတဲ့ အင္အားႀကီးႏုိင္ငံႀကီး ၂ ႏုိင္ငံ စစ္တန္ခုိးၿပိဳင္တဲ့ စက္ကြင္းထဲမွာ အေရးပါတဲ့ ပထဝီႏုိင္ငံေရးအေနအထားရွိေနေတာ့ ျပည္ပၾသဇာေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် နည္းေစခ်င္တာက အာဏာရအစုိးရမ်ားရဲ့ မူဝါဒျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကုိ ႏုိင္ငံေရးအားၿပိဳင္မႈေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းမတည္ၿငိမ္မႈေတြနဲ႔ ပတ္လည္ဝုိင္းေနတဲ့ ဦးႏုအစုိးရက ေသခ်ာမကုိင္တြယ္ႏုိင္ခဲ့ပဲ သူ႔လက္ထက္မွာ ျပည္ပယဥ္ေက်းမႈေတြ အဆီးအတားနည္းနည္းနဲ႔ ထုိးေဖာက္ေနတာကုိ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းက အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈလုံၿခံဳေရးလုိ႔ သူျမင္တဲ့ဘက္ကေန ကာကြယ္ေျဖရွင္းခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ စစ္အာဏာသိမ္းျပီးတဲ့အခါ သာသနာျပဳ ေက်ာင္း ေတြပိတ္ခိုင္းခဲ့တဲ့အျပင္၊ အေမရိကန္၊ ျဗိတိသွ်၊ ဆိုဗီယက္၊ တရုတ္၊ ေျမာက္ကိုရီးယား စတဲ့ သံရံုးေတြက ထုတ္ေ၀တဲ့ စာေစာင္ေတြကို အေသ အခ်ာစိစစ္ဖို႕လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈလုံၿခံဳေရး လုိ႔ သူျမင္တဲ့ဘက္ကေန ကာကြယ္ေျဖရွင္းခဲ့တယ္လို႕ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီကတဆင့္ စာေပစိစစ္ေရးအထိ ခ်ဲ႕ထြင္လာခဲ့တာကေတာ့ ေနာက္ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ ေခတ္ေဟာင္းပုံစံ အဂၤလိပ္ဘာသာသက္သက္ စာသင္ေက်ာင္းေတြ ျမန္မာျပည္မွာ ျပန္ေပၚေနပီလုိ႔ ၾကားသိရပါတယ္။

ေနာက္ပီး ၁၉၆၂ မွာ ႏုိင္ငံေတာ္မူဝါဒျဖစ္လာတဲ့ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ဆုိတဲ့ မည္သူ႔ၾသဇာမွမခံတဲ့ ဗုဒၶဘာသာစကားလုံးေတြနဲ႔ ဆုိရွယ္လစ္ဝါဒကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ တကၠသုိလ္လူမႈဝိဇၨာဌာနေတြ၊ ေနာက္ လမ္းစဥ္ပါတီဝါဒျဖန္႔စာအုပ္ေတြနဲ႔ မီဒီယာေတြက လႈံ႔ေဆာ္ေပးရပါတယ္။ ဒႆနိကဌာန၊ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံဌာန၊ ေဘာဂေဗဒဌာနေတြေလာက္ သိသိသာသာ အသုံးခ်တာမခံရေပမယ့္ ရာဇဝင္ဌာနေတြနဲ႔ ျမန္မာစာဌာနေတြလည္း မဆလမူဝါဒေတြအတြက္ အားျဖည့္ေပးခဲ့ရပါတယ္။ အေရွ႕တုိင္းနဲ႔ အေနာက္တုိင္းရာဇဝင္ဌာနေတြကုိ သမုိင္းဌာနေတြအျဖစ္ ပူးေပါင္းဖြဲ႔စည္းခဲ့ပီး ကမၻာ့သမုိင္း ျမန္မာ့သမုိင္းသင္ၾကားေရးေတြမွာ လက္ဝဲသေဘာတရားေရးအျမင္ျဖစ္တဲ့ သမုိင္းဦးဘုံေျမေခတ္၊ ေက်းပုိင္ကြ်န္ပုိင္ေခတ္၊ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္၊ အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႕နဲ႔ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ဆုိတဲ့ ေခတ္ႀကီး ၅ ေခတ္ေျပာင္းလဲလာပုံအျမင္နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္သင္ၾကားရပါတယ္။ ဒီအျမင္ေတြကုိ ကမၻာ့သမုိင္းမွတ္တုိင္မ်ား ျမန္မာ့သမုိင္းမွတ္တုိင္မ်ားစတဲ့ လမ္းစဥ္ပါတီထုတ္ ေစာင္ေရေသာင္းနဲ႔ခ်ီျဖန္႔တဲ့ စာအုပ္ေတြမွာလည္း ထည့္သြင္းေဖာ္ျပပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ေတြဟာ ပီအက္စ္စီေခၚတဲ့ ဝန္ထမ္းေရြးခ်ယ္ေရးစာေမးပြဲေတြ ေျဖဆုိသူတုိင္း လက္ကုိင္ထားက်က္မွတ္ရတာေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္ ၂၆ ႏွစ္တာ မဆလေခတ္ကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ သက္လတ္ပုိင္းနဲ႔အထက္ မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ မဆလေခတ္ပါးရွားဖိႏွိပ္မႈေတြကုိ ဘယ္လုိပဲ မႏွစ္ၿမိဳ႕ေစကာမူ အဲဒိေခတ္မီဒီယာစာေပနဲ႔ ပညာေရးကေပးတဲ့ မဆလသမုိင္းအျမင္ ယဥ္ေက်းမႈစံႏႈန္းေတြကုိ ေမ့ပစ္ဖုိ႔ ခက္ပါတယ္။ ေခတ္ႀကီး ၅ ေခတ္မွာ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ပီးလုိ႔ အရင္းရွင္ေခတ္ျပန္ေရာက္ေနတာကေတာ့ အစပုိင္းမွာ ထူးဆန္းေနမွာပါ။

ေနာက္ပီး ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဟာ ဖက္ဒရယ္မူကုိအေၾကာင္းျပပီး အာဏာသိမ္းခဲ့တာျဖစ္ေတာ့ တုိင္းရင္းသားကိစၥကုိလည္း အထူးသတိထား စည္းရုံးပါတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြအၾကား အထင္အျမင္လြဲေစတဲ့ စကားအသုံးအႏႈန္း သမုိင္းေရးသားမႈေတြကုိ ေသခ်ာစိစစ္ပါတယ္။ မြန္လူမ်ိဳးေတြမႀကိဳက္တဲ့ တလုိင္းေဝါဟာရကုိတားျမစ္သလုိ ကရင္ျပည္နယ္ကုိ ဖလံေတာင္ေဝွးေပါက္ရာလုိ႔ အဓိပၸာယ္ရတဲ့ ေကာ္သူးေလျပည္နယ္လုိ႔ တုိင္းရင္းဘာသာနဲ႔ ေျပာင္းလဲ မွည့္ေခၚတာမ်ိဳးလည္း လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြကုိ ေရွးျမန္မာဘုရင္ေတြက ဖိႏွိပ္ရက္စက္မႈကုိျပတဲ့ ခ်င္းဖေဝး၊ နန္းေရႊက်င္ဇာတ္ထုပ္ေတြကုိ ယုတၱိမရွိေၾကာင္း မဆလဘက္ေတာ္သား စာေရးဆရာေတြက ေျဖရွင္းေပးၾကသလုိ လူမ်ိဳးစုျပ႒ာန္းခြင့္နဲ႔ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတြက္ စစ္အစုိးရကုိ လက္နက္ကုိင္တုိက္ခုိက္ေနတဲ့ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္ေတြကုိ ေဒသခံေတြက မယုံၾကည္မေထာက္ခံၾကဘူး၊ ဒီသူပုန္ေတြဟာ ျပည္ပႏုိင္ငံေတြမွာ ေျခကုပ္ယူပီး ျပည္ေထာင္စုကုိၿပိဳကြဲေအာင္ ႀကံစည္ေနသူေတြ စသျဖင့္ ခရီးသြားေဆာင္းပါး သတင္းေဆာင္းပါးေတြေရးပီး ဝါဒျဖန္႔ေပးၾကတဲ့ ျမန္မာစာေရးဆရာေတြလည္း အမ်ားအျပားေပၚထြက္လာပါတယ္။ ဒီအျမင္အယူအဆေတြကုိ ျပည္နယ္ေဒသေတြဆီ အေရာက္အေပါက္နည္းတဲ့ ျပည္မက ျမန္မာေတြအေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ခံယုံၾကည္ပီး တုိင္းရင္းသားသူပုန္ေတြကုိ အၾကမ္းပတမ္းလူသတ္လုယက္ဖ်က္ဆီးမုိင္းခြဲေနသူေတြလုိ႔ ယူဆေၾကာက္ရြံ႕မႈ အေတာ္ႀကီး အျမစ္တြယ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့လည္း အစုိးရတပ္ေတြရဲ့ ျဖတ္ေလးျဖတ္ေခ်မႈန္းတာကုိ လက္ေတြ႔ခံရတဲ့ ျပည္နယ္သားေတြကေတာ့ မဆလဝါဒျဖန္႔ တုိင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရးစာေပမီဒီယာေတြကုိ အယုံအၾကည္အေတာ္မရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းပီး ၿမိဳ႕ေပၚက တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားေတြ တုိင္းရင္းသားနယ္စပ္ေတြမွာ လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးစမွပဲ ဒီဝါဒျဖန္႔ယႏၱရားရဲ့ အေငြ႔အသက္ေတြ စျပယ္တယ္လုိ႔ ေျပာရင္ရပါမယ္။ စစ္သားနဲ႔ ဝန္ထမ္းမဟုတ္တဲ့ ျမန္မာေတြကုိ စေတြ႔ခြင့္ရတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြအတြက္ ျမန္မာမုန္းစိတ္ေၾကာက္စိတ္ အနည္းငယ္ေလ်ာ့ပါးသြားသလုိ ၿမိဳ႕ေပၚမွာလည္း စစ္တပ္ရဲ့ ရက္ရက္စက္စက္ေခ်မႈန္းမႈကုိ လက္ေတြ႔ႀကံဳလုိက္ရေတာ့ သူတုိ႔အထင္နဲ႔ေၾကာက္တဲ့ သူပုန္ဆုိတာမ်ိဳး သူတုိ႔ကုိအုပ္စုိးေနတဲ့ စစ္တပ္လည္း ျပည္သူေတြေပၚ က်ဴးလြန္တတ္မွန္း ေကာင္းေကာင္းသိသြားၾကပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။



No Responses Yet to “တံခါးပိတ္သမုိင္း ၂၅”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: