ဆုယူသမုိင္း၂၆

08Sep11

လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံ

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား၊ ဒီတပတ္က်ေနာ္တင္ဆက္မွာက လြတ္လပ္ပီးေခတ္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ စာေပသုေတသီမ်ားရဲ့ လူမႈ ယဥ္ေက်းမႈသမုိင္းေတြျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယကမၻာစစ္ပီးစကထဲက ျမန္မာစာေပပညာရွင္ေတြဟာ စာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈျပန္လည္ထူေထာင္ေရးကုိ အဓိကထား အားထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ စစ္တြင္း ၃ ႏွစ္မွာ မဟာမိတ္နဲ႔ ဖက္ဆစ္ ၂ ဖက္လုံးရဲ့ ေရွ႕တန္းစစ္မ်က္ႏွာ ၂ ႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့တာမုိ႔ ျမန္မာျပည္ၿမိဳ႕ရြာေတြ အေတာ္ေၾကပ်က္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းအႏုပညာအေဆာက္အအုံ၊ လက္ရာ၊ စာေပမွတ္တမ္းဆုိတာေတြလည္း အေတာ္ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ပါတယ္။ စစ္တြင္းပ်က္စီးတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈအေမြေတြထဲမွာ အထင္ရွားဆုံးက မႏၱေလးနန္းေတာ္နဲ႔ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္စာၾကည့္တုိက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါမယ္။ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္က စုေဆာင္းလာတဲ့ ေရွးေဟာင္းစာစုေတြ တရုတ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေထာက္အထားမွတ္တမ္းေတြ စစ္မီးဒဏ္ခံရသလုိ စစ္ႀကီးမျဖစ္ခင္က သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းစတဲ့ ျမန္မာပညာရွိႀကီးေတြ အားထားရာျဖစ္တဲ့ ဘားနတ္အခမဲ့ပိဋကတ္တုိက္ပုိင္ စာစုေတြလည္း ဖရုိဖရဲေပ်ာက္ပ်က္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ အျခားပညာရွင္ေတြ ရႏုိင္သမွ် စုစည္းသိမ္းဆည္းထားတဲ့ထဲက ျပန္ပီး အမ်ိဳးသားစာၾကည့္တုိက္ တကၠသုိလ္စာၾကည့္တုိက္ေတြကုိ ထူေထာင္ခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ စစ္ပီးေခတ္တုိင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးကုိအားထုတ္တာနဲ႔အတူ ယဥ္ေက်းမႈထူေထာင္ေရးကလည္း အင္မတန္အေရးႀကီးလာပါတယ္။ ဒဂုန္တာရာရဲ့ တာရာမဂၢဇင္း၊ ဦးေက်ာ္ရဲ့ရႈမဝမဂၢဇင္း၊ ေနာက္ တပ္မေတာ္စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးကထုတ္တဲ့ ျမဝတီမဂၢဇင္း၊ မင္းယုေဝရဲ့ ေငြတာရီမဂၢဇင္းစတဲ့ စစ္ပီးေခတ္မွာထင္ရွားခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္းႀကီးေတြဟာ ေခတ္ေပၚစာေပထြန္းကားေရးနဲ႔အတူ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔သမုိင္းထိန္းသိမ္းေဖာ္ထုတ္ေရးကုိလည္း သူရိယ၊ ဒဂုန္စတဲ့ေခတ္ေဟာင္းမဂၢဇင္းႀကီးေတြနဲ႔မျခား ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

စစ္တြင္းမွာ ဦးဖုိးက်ား၊ အေဝးေရာက္မင္း၊ ေမာ္ပီဆရာသိန္းႀကီး၊ သိပၸံေမာင္ဝစတဲ့ နာမည္ေက်ာ္စာေရးဆရာပညာရွိႀကီးတခ်ိဳ႕ အနိစၥရာက္ကုန္တဲ့အျပင္ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း၊ သဘင္ဝန္ဦးႏု၊ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးစတဲ့ လက္ေဟာင္းကေလာင္ႀကီးေတြလည္း စာေရးက်ဲသြားပါတယ္။ ဒီေနရာကုိ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္၊ ေဇယ်၊ ေငြဥေဒါင္းစတဲ့ လူလတ္တန္းသုေတသီေတြက အစားဝင္ေရးလာၾကပါတယ္။ ရႈမဝမဂၢဇင္း အႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္သက္တမ္းရဲ့ မာတိကာေတြကုိျပန္စဥ္လုိက္ရင္ စာေပေလာက ဝါစဥ္ႀကီးငယ္အေျပာင္းအလဲသေဘာကုိ သိႏုိင္ပါတယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္တုိ႔ဟာ မဂၢဇင္းသက္တမ္းတေလွ်ာက္ အဆက္မျပတ္ေရးသားခ်ီးျမွင့္ၾကသူမ်ားပါ။ အရင္ေဆာင္းပါးေတြမွာ ပါခဲ့သလုိပဲ ဒီဆရာႀကီးေတြဟာ လြတ္လပ္စျမန္မာျပည္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုရဲ့ မိတ္ေဆြရင္းမ်ားျဖစ္တာနဲ႔အညီ တုိင္းျပည္ရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈထိန္းသိမ္းျမွင့္တင္ေရးမွာ ေဒါက္တာထင္ေအာင္စတဲ့ အျခားပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားနဲ႔အတူ ဦးေဆာင္ခဲ့ရပါတယ္။ သူတုိ႔ဦးစီးတဲ့ စာေပဗိမာန္က စာေပဆုေပးတဲ့အခါ စာပေဒသာဆုဆုိတာပါပါတယ္။ ဝတၳဳနဲ႔ ဘာသာျပန္မဟုတ္ေသာစာေပလက္ရာေတြထဲက ေရြးခ်ယ္ခ်ီးျမွင့္တာပါ။

၁၉၅၁ မွာ ဒီဆုကုိ ပထမဆုံးဆြတ္ခူးသူက ရဟန္းေတာ္တပါးပါ။ စစ္မျဖစ္ခင္ မႏၱေလးေက်ာက္စာဝန္ရုံးစာေရးဘဝထဲက သူရိယမဂၢဇင္းမွာ ရတနာပုံလႈိင္ခင္ေအးနာမည္နဲ႔ သုေတသနစာေတြေရးခဲ့တဲ့ ကုိထြန္းလႈိင္ဟာ စစ္တြင္းမွာ ရဟန္းဘဝကူးေျပာင္းပီး စာေပသုေတသနအလုပ္ေတြဆက္လုပ္ရင္းနဲ႔ လူဘဝကေရးခဲ့တဲ့ ဆင္ယင္ထံုးဖဲြ႕မႈက်မ္းကုိ ေရႊကုိင္းသားနာမည္နဲ႔ အပီးသတ္ေရးသားထုတ္ေဝခဲ့တာပါ။ စစ္တြင္းနဲ႔ စစ္ပီးေခတ္ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ဆင္ယင္ထုံးဖြဲ႔မႈအခန္းေတြကုိ လူထုဦးလွျဖည့္စြက္ေရးသားတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ တေကာင္းေခတ္ကေန ပုဂံ၊ အင္း၀၊ ေတာင္ငူ၊ ဟံသာ၀တီ၊ ကုန္းေဘာင္၊ ဘုိးေတာ္ဘုရား၊ ဘႀကီးေတာ္၊ ရတနာပုံ၊ စစ္ၾကဳိ၊ စစ္တြင္းေခတ္ထိ ျမန္မာအမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး ၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြကို အေသးစိတ္ သုေတသနျပဳထားတာျဖစ္ပီး စစ္ေျပးဘဝမွာ စစ္ေဘးႀကံဳခဲ့ရင္ အႏွစ္ႏွစ္အလလစုေဆာင္းလာခဲ့တဲ့ ဗဟုသုတေတြ တုိင္းျပည္အတြက္ မသုံးလုိက္ရပဲ အလဟႆျဖစ္သြားမွာစုိးလုိ႔ ေလယာဥ္ပ်ံသံနားစြင့္ရင္း ျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္ေရးခဲ့တဲ့စာအုပ္လုိ႔ အမွာမွာ ဆရာေတာ္ကေရးထားပါတယ္။

ဆင္ယင္ထုံးဖြဲ႔မႈဟာ စာေပဗိမာန္ထုတ္ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈသုေတသနစာအုပ္ေတြရဲ့ အာဒိကမၸ မူလအစလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ့ အႏွစ္(၁၀၀)ျပည္႕မႏၱေလး၊ ပုဂံသြားမွတ္တမ္း၊
ႏွစ္ ၆၀၀ ျပည့္ အင္းဝ၊ အထက္ဗမာျပည္စာေရးဆရာအသင္း စာဆုိေတာ္ေန႔ေတြမွာ ဖတ္ခဲ့တဲ့ စာတမ္းေတြ စတဲ့က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ စာေပအလုပ္ေတြကုိျပန္ၾကည့္ရင္ ေခတ္ပညာမတတ္ေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္တပါးရဲ့ သမုိင္းနဲ႔သုေတသနျမတ္ႏုိးစိတ္က ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ တန္ဖုိးႀကီးလွတဲ့သုေတသနေတြ႔ရွိခ်က္ေတြ ခ်န္ထားခဲ့ႏုိင္တာကုိ ေတြ႔ရမွာပါ။ ဆရာေတာ့္စာေတြက သူ႔လုိပဲ ေက်းလက္ေန ရဟန္းေတာ္၊ ေက်ာင္းဆရာႀကီးစတဲ့ ျမန္မာမႈသုေတသီေတြကုိ သုေတသနလမ္းေၾကာင္းေပၚ တက္လာေအာင္ တုိင္းျပည္ကုိ သူတုိ႔ေတြ႔ရွိ္ထားတဲ့ ရွားပါးစာစု အႏုယဥ္ေက်းမႈ အသိပညာေတြနဲ႔ ပုိၾကြယ္ဝလာေအာင္ အားထုတ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၅ ရက္ေန႔ဆုိ ဆရာေတာ္ေရႊကုိင္းသား သက္ေတာ္ရာျပည့္ပီမုိ႔ ဂုဏ္ျပဳအမွတ္တရစာတမ္းဖတ္ပြဲ ျပပြဲေတြက်င္းပသင့္သလုိ သူ႔စာစုေတြလည္း မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ စုစည္းထုတ္ေဝသင့္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ သုေတသနမွာသာမက စာေပေရးခြ်တ္မႈမွာလည္း လက္ရာထူးျခားတဲ့ စာနယ္ဇင္းေဆာင္းပါးရွင္တေယာက္ပါ။

ေနာက္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ့့သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းဋီကာ၊ ေရႊျပည္ဦးဘတင္ရဲ့ ျမဝတီစာေပဂီတ၊ ေဇယ်ရဲ့ ျမန္မာ့မ်က္ပြင့္၊
ေမာင္သုတရဲ့ စာဆုိေတာ္မ်ား အတၳဳပၸတၱိ၊ သစ္ေတာဝန္ေထာက္ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ေဟာင္းစည္သူေမာင္ေမာင္ေက်ာ္ရဲ့ မဟာဂီတအေၾကာင္းစာစုေတြကုိ မႏၱေလးတကၠသုိလ္ ျမန္မာစာဆရာ ဦးလွေမာင္ျပန္တင္ဆက္တာ စတာေတြဟာ အဲဒိေခတ္ မဂၢဇင္းႀကီးေတြရဲ့ ပင္တုိင္ေဆာင္းပါးေတြက ထြက္လာတာပါ။ ဒါေတြက သာမန္အမ်ားႀကိဳက္ အခ်စ္ဝတၳဳကဗ်ာစတာေတြနဲ႔တင္ မတင္းတိမ္ပဲ ေခတ္ေဟာင္းေခတ္သစ္ဗဟုသုတေတြမွ်ေဝႏုိင္ဖုိ႔ ဆရာတင့္တယ္၊ သန္းေဆြ၊ ဗုိလ္မွဴးေက်ာ္ေသာင္း၊ ဇဝန၊ ဦးသိမ္းေမာင္စတဲ့ စာဖတ္နာတဲ့ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားႀကိဳးစားခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ေရွ႕တပတ္မွာေတာ့ လြတ္လပ္ေရး ေတာ္လွန္ေရးေမာ္ကြန္းတင္စာေပေတြအေၾကာင္း ဆက္ေျပာပါ့မယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။



2 Responses to “ဆုယူသမုိင္း၂၆”

  1. ကပၸ .. ကမာၻ . ကမာၻတည္ပံုကို ျပဆိုတဲ့က်မ္းလို႔ ေဗဒင္သင္တုန္းက ဖတ္ဖူးတယ္။ ကမၸ အစား ကပၸလို႔ ေရးသင့္တယ္ ယူဆပါတယ္။ အက်အေပါက္ျဖစ္သြားတာလို႔ ေအာက္ေမ့ပါတယ္။

    • 2 bobolansin

      မသိလုိ႔ပါ က်ပ္မရယ္ အနားလဲ ဦးဟုတ္စိန္မရွိလုိ႔

      ေနတၱိဟာရတၳဒီပနီ ေနတၱိဟာရတၳဒီပနီ
      http://www.dhammavideo.com/files/8f7e5866f6dc9a0c.pdf – United States
      File Format: PDF/Adobe Acrobat – Quick View
      အာဒိက ပၸိက ာနာဒိက ပိၸက တြင္ အာဒိက ပိၸက ၊ ျဗဟၼာျဗဟၼဘ ာသာ. တြင္ ျဗဟၼဘာသာ၊ သုတ ာလာပါသုတ ာလာပတြင္ အသုတ ာလာပ၊ …


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: