ေတာ္ႀကီးတုိ႔သမုိင္း ၃၂

20Oct11

လြတ္လပ္တဲ့အာရွအသံ

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား၊

နဝတေခတ္မွာ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ကုိ လႈံ႔ေဆာ္မီးထုိးတဲ့ သမုိင္းစာအုပ္ေတြအေၾကာင္း အရင္ပတ္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစာမ်ိဳးကုိ ေရးသားတဲ့ထဲမွာ စစ္အစုိးရဝန္ထမ္း အစုိးရနဲ႔မကင္းတဲ့ ပညာရွင္ စာသမားေတြသာမက အတုိက္အခံႏုိင္ငံေရးသမားေတြပါ ပါလာပါတယ္။ အထင္ရွားဆုံးတေယာက္ကေတာ့ ေနာက္ဆုံးျမန္မာဘုရင္ သီေပါမင္းရဲ့ေျမးေတာ္ ေတာ္ဘုရားကေလးပါပဲ။ ေတာ္ဘုရားကေလးဟာ နဝတေခတ္ထိ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြေၾကာင့္ အေရးယူေထာင္ခ်ခံရေလ့ရွိတဲ့ လက္ဝဲႏုိင္ငံေရးသမားတေယာက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔မ်ိဳးရုိးေနာက္ခံအရ ဘုိးေတာ္ကုိနန္းခ် တုိင္းျပည္သိမ္းသြားတဲ့ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕က်ဴးေက်ာ္မႈကုိ အင္မတန္ဆန္႔က်င္စိတ္မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူေရးတဲ့ သမုိင္းအေတြအႀကံဳေဆာင္းပါးေတြဟာ နယ္ခ်ဲ႕လက္သစ္ဆန္႔က်င္ေရးဆုိပီး ျမန္မာအတုိက္အခံလႈပ္ရွားမႈကုိ ေထာက္ခံေနတဲ့ အေနာက္အုပ္စုႏုိင္ငံေတြကုိ တန္ျပန္ဝါဒျဖန္႔ထုိးစစ္ဆင္ေနတဲ့ စစ္အစုိးရအာေဘာ္သတင္းစာေဆာင္းပါးေတြနဲ႔ ေလယူေလသိမ္းဆင္ေနတတ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သူ႔မိတ္ေဆြ လူထုေဒၚအမာက ဒီလိုအေၾကာင္းအရာေတြက ရွင္ကလြဲၿပီးဘယ္သူမွ မေရးႏိုင္ဘူး။ ရွင္နဲ႕ ရွင့္အသိုင္းအ၀ိုင္းပဲ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့ကိစၥေတြ ဟုတ္လား။ ဒါေပမဲ့ ျမစ္ေရေတြကစီးဆင္းေနၿပီရွင့္။ ၁၈ ရာစု၊ ၁၉ ရာစုက နယ္ခ်ဲ႕အရင္းရွင္၊ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕၊ နယ္ခ်ဲ႕လက္ပါးေစ၊ နယ္ခ်ဲ႕ပုဆိန္ရိုး ဆိုတာေတြက ဒီကေန႔ ၂၀ ရာစုေႏွာင္းပိုင္းမွာေရာ ဟုတ္ပါေသးရဲ႕လား။ ခုထိမ်က္စိမွိတ္ၿပီး ဆန္႕က်င္ေနအုံးမွာလား။ ရွင္တို႕ ကြၽန္မတို႕ ဆင္းရဲမြဲေတေနတဲ့ၾကားက ရွိသမွ်အားနဲ႕ အသံျပာေအာင္ ေထာက္ခံခဲ့၊ ရပ္တည္ခဲ့၊ ေရးခဲ့၊ သားခဲ့ ရတဲ့အိမ္နီးခ်င္းမိတ္ေဆြႀကီးကေရာ အခုထိကြၽန္မတို႕ အတြက္ မိတ္ေဆြျဖစ္ေနေသးပါရဲ႕လား။ ဒီေတာ့ အင္မတန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ရွင့္စာေတြထဲက နတ္သုဒၶါထဲ ၁၈ ရာစု၊ ၁၉ ရာစုက ရန္သူ အသံုးအႏႈန္းေတြ ေဖာေဖာသီသီပါေနေတာ့ ကြၽန္မကေတာ့ မစင္တစက္လိုခံစားရတယ္ လို႔ ျပတ္ျပတ္သားသားေျပာခဲ့ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးေရစီးအေရြ႕မွာ ပုဂၢိဳလ္ေရးခံစားခ်က္မေဖ်ာက္ႏုိင္တဲ့ သမုိင္းသမားေတြႀကံဳရတဲ့ အခက္အခဲတမ်ိဳးပါ။ သူလုိပဲ အျခားကုိလုိနီအလြန္ႏုိင္ငံေတြမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ ပေဒသရာဇ္အႏြယ္ေတြ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးမ်ိဳးဆက္ေတြနဲ႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအၾကား ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရးခ်ိန္ခြင္အေရြ႕မွာ ညွိႏႈိင္းလုိ႔မရတဲ့ကိစၥေတြ ရွိစၿမဲပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒါကပဲ တည္ဆဲအာဏာရအစုိးရရဲ့ ျပည္ပဆန္႔က်င္ေရး မီဒီယာထုိးစစ္ကုိ သြယ္ဝုိက္အက်ိဳးျပဳသလုိမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ေလာေလာဆယ္အထင္ရွားဆုံး ဥပမာကေတာ့ ဧရာဝတီျမစ္ဆုံဆည္ကိစၥမွာ တရုတ္ႏုိင္ငံရဲ့ စီးပြားေရးေသာင္းက်န္းမႈအေပၚ မခံမရပ္ႏုိင္တဲ့ စာေပသမား သတင္းသမားဆုိသူမ်ားရဲ့ အမ်ိဳးသားစိတ္လႈံ႔ေဆာ္မႈက တည္ဆဲအစုိးရရဲ့ ႏုိင္ငံျခားေရးမူဝါဒကစားကြက္မွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မိသလုိျဖစ္တာပါပဲ။ အရင္ကလည္း လူထုေဒၚအမာနဲ႔ မႏၱေလးစာေရးဆရာမ်ားရဲ့ တရုတ္လႊမ္းမုိးမႈဆန္႔က်င္တဲ့စာေပအေရးအသားေတြက ဆင္းရဲက်ပ္တည္းတဲ့ လူထုၾကားထဲမွာ အရင္းအႏွီးအလုံးအရင္းႀကီးနဲ႔ လာေရာက္ေဖာက္ကားေနတဲ့ တရုတ္လူမ်ိဳးမ်ားအေပၚ မၾကည္လင္တင္းမာတဲ့သေဘာထားဆန္႔က်င္မႈေတြကုိ ႏႈိးဆြေပးလာခဲ့တာပါ။

ေတာ္ဘုရားေလးနဲ႔အလားတူ အႏြယ္ေတာ္သမုိင္းပညာရွင္ စာေရးဆရာေတြရဲ့ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒကဲတဲ့ သမုိင္းစာေပေတြကလည္း လူထုၾကားမွာ အထူးသျဖင့္ အသစ္ေပၚလာတဲ့ လူလတ္တန္းစားေပၚမွာ လႊမ္းမုိးမႈတစုံတရာရွိပါတယ္။ ေရႊဘုိမိမိႀကီး၊ ဦးစိန္ေမာင္ဦးအစရွိသူေတြထဲမွာ လူသိအမ်ားဆုံးက ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီကေန အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္ေနတဲ့ ေမာင္သန္းေဆြ (ထားဝယ္)ပါ။ သူက ကေနာင္မင္းသားအဆက္အႏြယ္ တရုတ္ကျပားမုိင္းသူေဌးႏုိင္ငံေရးသမားမိသားစုက ဆင္းသက္ပါတယ္။ သူနီးစပ္ရာ မင္းမ်ိဳးမတ္မ်ိဳးေတြအေၾကာင္းကုိ ဟုိဆယ္နွစ္ေလာက္ကစပီး ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္းမွာ စေရးပါတယ္။ ေရးခါစက လက္ဝဲကဗ်ာဆရာႀကီးဦးအံ့ေမာင္က ရနံ႔သစ္မွာပါေနတဲ့ မင္းသားေတြအေၾကာင္းက ဘယ္သူေတြဖတ္မွာလဲ လနဲ႔ခ်ီထည့္ေနတယ္လုိ႔ မဂၢဇင္းတေစာင္မွာ ေဝဖန္တာဖတ္ဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း အစက အထူးတလည္စိတ္မဝင္စားလွပါဘူး။ ဖတ္မိရင္းက သူသိတဲ့အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကုိ စိတ္ဝင္စားေအာင္ တင္ျပတဲ့ကေလာင္စြမ္းက ပုိသြက္လာပါတယ္။ မကၡရာလုိ တခ်ိဳ႕အႏြယ္ေတာ္မိသားစုေတြက သေဘာမတူတဲ့အခ်က္ေတြရွိေပမယ့္ သာမန္ျပည္သူေတြၾကားမွာေတာ့ ပါေတာ္မူေနာက္ပုိင္းမွာ တိမ္ျမဳပ္သြားတဲ့မင္းေဆြစုိးမ်ိဳး ပေဒသရာဇ္ေဟာင္းေတြအေၾကာင္းက အသစ္အဆန္းျဖစ္ပီး စိတ္ဝင္စားလာၾကပါတယ္။ ကုိလုိနီေခတ္တေလွ်ာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအသုိင္းအဝုိင္းမွာ မင္းမ်ိဳးအႏြယ္အဆက္ေတြကုိ ေနရာေပးအသုံးခ်တာရွိခဲ့ေပမယ့္ လြတ္လပ္ေရးရပီးေနာက္ပုိင္း ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ေတြမွာ ေခတ္ေဟာင္းမင္းစုိးရာဇာေတြ ပင္စင္ေတြရပ္စဲခံရပီး တေျဖးေျဖးတိမ္ျမဳပ္သြားခဲ့တာပါ။

ခုလုိ မင္းမ်ိဳးေတြအေၾကာင္းေရးလာၾကတဲ့စာေတြမွာ အမ်ားစုက နယ္ခ်ဲ႕ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေၾကာင့္ ဘဝပ်က္တိမ္ေကာသြားတဲ့အႏြယ္ေတာ္အထည္ႀကီးပ်က္ေတြဘဝကုိ သနားစရာ ဖြဲ႔တာကမ်ားပါတယ္။ ဒီလူတန္းစားဟာ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္မွာ စီးပြားေရးေသြးစုပ္ခ်ယ္လွယ္ခံေနရတဲ့ လူထုအမ်ားစုကုိ ဦးေဆာင္မႈေပးတဲ့ ႏုိင္ငံေရးက႑ကုိမရယူပဲ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေဝခံအခြင့္အေရးေမွ်ာ္ဘဝနဲ႔ တိမ္ေကာသြားတာကုိ ေဝဖန္ျပႏုိင္ရင္ ပုိျပည့္စုံတဲ့ ျမင္ကြင္းကုိ ရမွာပါ။ ခုေတာ့ နယ္ခ်ဲ႕မုန္းတီးေရး ပေဒသရာဇ္တမ္းတတဲ့ လူမ်ိဳးေရးေသြးထုိးစာေတြပဲထြက္လာတာ မ်ားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကြယ္လြန္သူ ျမသန္းတင့္ရဲ့ ေတာင္သမန္ေရႊအင္းက ေလညွင္းေဆာ္ေတာ့ ေဆာင္းပါးႀကီးဟာ
ျပတ္သားရွင္းလင္းတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းေဝဖန္ခ်က္ေတြေပးခဲ့တယ္ဆုိတာ ၁၉၈၀-၉၀ ေက်ာ္မွာ ရႈမဝမဂၢဇင္းဖတ္ခဲ့တဲ့ ပရိသတ္ေတြ သေဘာတူၾကမွာပါ။ အခုထိလည္း ျမန္မာဘာသာနဲ႔ မႏၱေလးသမုိင္းကုိျပဳစုသူေတြထဲမွာ ျမသန္းတင့္ရဲ့စာအုပ္ကုိ ေက်ာ္ႏုိင္သူ မရွိေသးပါဘူး။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။



No Responses Yet to “ေတာ္ႀကီးတုိ႔သမုိင္း ၃၂”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: