My Burma 2

24Nov11

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား အရင္ပတ္က စခဲ့တဲ့ တုိင္းရင္းသားနဲ႔ ႏုိင္ငံအေရးကိစၥကုိ ဆက္ေျပာပါ့မယ္။ ျမန္မာမင္းႏုိင္ငံက လက္ရွိျမန္မာျပည္ေထာင္စုရဲ့အျမဳေတဆုိေတာ့ အဲဒိဘုရင္ႏုိင္ငံကေရာ အခုေခတ္ ႏုိင္ငံစံႏႈန္းေတြနဲ႔ၾကည့္ရင္ ဘာကြာျခားပါလဲ။ တည္ၿငိမ္တဲ့ နယ္နိမိတ္နဲ႔ ျပည္သူ အခြန္ေကာက္ခံပုံ စာသင္ေက်ာင္းသင္ရုိး စတဲ့ တေျပးညီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ေတြ ရွိပီလားဆုိရင္ မရွိေသးဘူးေျပာရပါမယ္။

ဒုတိယေနာက္ဆုံးဘုရင္ မင္းတုန္းမင္းေခတ္ကစတဲ့ အခြန္ေကာက္ခံပုံစနစ္သစ္က အရင္ ၿမိဳ႕စားရြာစားစနစ္ကုိပ်က္ျပားေစပီး အေျခမခုိင္ေသးတာမုိ႔ အခြန္လစ္ဟင္းမႈေတြရွိခဲ့တဲ့အတြက္ မေအာင္ျမင္ဘူးလုိ႔ ေျပာရပါမယ္။ တနည္း ျမန္မာမင္းႏုိင္ငံသားေတြဟာ အစုိးရနဲ႔ အၿမဲတုိက္ရုိက္ထိေတြ႔လုိတဲ့ဆႏၵမရွိဘူး၊ ၿမိဳ႕ရြာအႀကီးအကဲထက္ပုိပီး သူတုိ႔စိတ္ထဲမွာ ျမင္မထားႏုိင္ေသးဘူးလုိ႔ ဆုိပရေစ။ ဒီေတာ့ ဗဟုိအစုိးရခုိင္ခုိင္မာမာမရွိေသးခ်ိန္ပါ။

နယ္စပ္က ပေဒသရာဇ္နဲ႔ ျပည္သူေတြဟာလည္း နီးရာ အင္အားႀကီးတဲ့ ပေဒသရာဇ္ႀကီးေတြကုိအခြန္ဆက္ေနရတာမုိ႔ ၂ ဖက္အခြန္ဆက္ရတဲ့ေစာ္ဘြားနယ္ေတြ တရုတ္ ျမန္မာ ထုိင္း နယ္စပ္ေတြမွာ အမ်ားႀကီးပါ။ သီေပါမင္းေခတ္မွာဆုိရင္ မုိးေခါင္တဲ့အငတ္ေဘးေၾကာင့္ ခုိးသားဓျမထူတဲ့အတြက္ အစုိးရအာဏာစက္ဟာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရုိးအျပင္မွာ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ မီးသေဘၤာခုတ္ႏုိင္သေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ က်န္တာက ၿမိဳ႕ဝန္ေတြ ထိန္းထားႏုိင္တဲ့ အာဏာစြမ္းေလာက္ ရွိပါတယ္။ ရွမ္းပေဒသရာဇ္ေတြဟာလည္း အရုိက္အရာဆက္ခံေရးအရႈပ္အေထြးေတြေၾကာင့္ ဗမာဘုရင္ကုိ ေထာင္ထားျခားနားေနၾကတာပါ။

တကယ္က ဗမာမင္းနဲ႔ ေတာင္တန္းသားေတြအၾကားမွာ တႏွစ္တခါ အခြန္ပဏၰာအျဖစ္ ေရႊပန္းခုိင္ ေငြပန္းခုိင္ ႀကံ့ခ်ိဳ သစ္ခြပန္း အင္တြဲပြဲညက္ ဆုိတာေတြ ဆက္သရတာေလာက္ပဲ အထိအစပ္ရွိပါတယ္။ က်န္တာေတာ့ ေနျပည္ေတာ္မွာ ဓားစာခံသေဘာမ်ိဳး သူတုိ႔သားေျမးေတြကုိ လႊတ္ထားရတာနဲ႔ သမီးကညာဆက္တာ၊ စစ္သားလုိရင္ စုေပးရတာေလာက္ပါပဲ။ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာေပၚတဲ့ ခြဲျခားအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိတာ ဗမာဘုရင္ေခတ္ကလည္း သိပ္မထူးပါဘူး။ အဓိကက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစရိတ္အရ ဘယ္လုိမွမကုိက္လုိ႔ပါပဲ။

ေနာက္ ေတာင္ေပၚသားေတြဟာ စရုိက္အရ အအုပ္စုိးမခံလုိတဲ့သေဘာရွိလုိ႔ လွည့္ေျပာင္းက်က္စားတဲ့ ဘဝဓေလ့လည္းရွိပါတယ္။ ဒီသေဘာတရားကုိ မၾကာခင္က ေယးလ္တကၠသုိလ္က ပါေမာကၡဂ်ိမ္းစ္စေကာ့ေရးသားတဲ့ The Art of Being Not Governed အႏုိင္မခံျခင္းဆုိတဲ့ စာအုပ္မွာ အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဦးေရႊရုိးလုိ႔လည္း လူသိတဲ့ ပါေမာကၡစေကာ့က အေရွ႕ေတာင္အာရွကုန္းေျမပုိင္းႏုိင္ငံေတြနဲ႔ တရုတ္ႏုိင္ငံ၊ အိႏၵိယတုိ႔မွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ ေတာင္တန္းေဒသႀကီးက သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့လူမ်ိဳးစုေတြဟာ ေျမျပန္႔က လာေရာက္တုိက္ခုိက္အုပ္စုိးသူေတြကုိ ေရွာင္တဲ့အေနနဲ႔ အထက္တက္ေျပးသူေတြ၊ ေအာက္ကေန အေပၚေျပးလာသူေတြစုပီး လူမ်ိဳးေတြစုံလာတာျဖစ္တယ္၊ သူတုိ႔ဟာ ကုိလုိနီအုပ္စုိးသူေတြသာမက ခုခ်ိန္ထိ ေခတ္ေပၚအစုိးရႏုိင္ငံေတြကုိ သူတုိ႔တတ္ႏုိင္သေလာက္ ဆန္႔က်င္တြန္းလွန္ေနဆဲပဲလုိ႔ သုံးသပ္ျပထားတဲ့အတြက္ ဒီစာအုပ္ဟာ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံေလ့လာေရးနယ္မွာ အထူးထင္ရွားေနပါတယ္။ ဆရာစေကာ့က တရုတ္ျပည္က နာမည္ေက်ာ္ မဟာတံတုိင္းႀကီးကုိေတာင္ အခြန္ေရွာင္ခ်င္လုိ႔ ထြက္ေျပးတဲ့ တရုတ္လယ္သမားေတြကုိ တားဆီးတဲ့အေနနဲ႔ေဆာက္တာလုိ႔ အစဥ္အလာအရ လက္ခံထားတဲ့ လူရုိင္းေတြရန္က ကာကြယ္ဖုိ႔ ေဆာက္ထားတာဆုိတဲ့အျမင္ကုိ ေမးခြန္းထုတ္ပါတယ္။

ဒီလုိဆုိ က်ေနာ္တုိ႔ဆီက အေနာ္ရထာေစာတည္ခဲ့တဲ့ ေထာင္ျပဳ ရာျပဳ ဆယ္ျပဳဆုိတဲ့ ရွမ္းျပည္စပ္က ခံၿမိဳ႕ေတြကေရာ ရွမ္းယြန္းတုိ႔မေရာစိမ့္ေသာငွာဆုိတဲ့ ရာဇဝင္ႀကီးေတြလာ စကားအတုိင္းေဆာက္တာ ဟုတ္ရဲ့လား၊ ေျမျပန္႔က ဗမာနဲ႔ စေၾကာ မြန္စတဲ့တုိင္းရင္းသားေတြ ထြက္မေျပးေအာင္ ေဆာက္တာလားလုိ႔ စဥ္းစားစရာရွိလာပါတယ္။

တကယ္က ပေဒသရာဇ္ေတြရဲ့ နယ္ခ်ဲ႕စစ္ေတြဟာ ျပည္တြင္းဝမ္းစာဖူလုံေရးအတြက္ လယ္စုိက္ဖုိ႔လုိတဲ့လူကုိ ျဖည့္တင္းတဲ့အေနနဲ႔ ျပည္နီးဝန္းက်င္က လူေတြကုိ လုိက္ဖမ္းသိမ္းသြင္း ေခၚလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္အလယ္ပုိင္း ေက်ာက္ဆည္ ေရႊဘုိစတဲ့
ေရသြင္းစုိက္နယ္ေတြမွာ အစဥ္အဆက္ ေနခဲ့ၾကသူေတြထဲမွာ ေညာင္ရမ္းေခတ္က စစ္ရႈံးတဲ့ ေပၚတူဂီဘုရင္ဂ်ီေတြ၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ စစ္ပြဲကသိမ္းလာတဲ့ ယုိးဒယား ေလာေခၚတဲ့ လင္းဇင္း ဇင္းမယ္သားအဆက္အႏြယ္ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။

အလားတူပဲ ေတာင္ေပၚသားေတြက ေျမျပန္႔သားေတြကုိ ကြ်န္ျပဳဘုိ႔ ဖမ္းေခၚသြားတာ ေရာင္းစားတာေတြလည္း အဂၤလိပ္ေခတ္ ၂၀ ရာစုဦးအထိ ရွိေနပါတယ္္။ သူတုိ႔ရဲ့ ရည္ရြယ္ရင္းက သူတုိ႔ကုိ လာတုိက္မယ့္ ေျမျပန္႔က ၿမိဳ႕ရြာေတြကုိ ပ်က္စီးေအာင္လုပ္ဖုိ႔၊ ပီးေတာ့ သူတုိ႔အတြက္လုိတဲ့ ကြ်န္ဦးေရရဘုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေယာနဲ႔ ခ်င္းေတာင္အစပ္၊ ကရင္နီနယ္နဲ႔ နီးတဲ့ေျမျပန္႔ေတြမွာ လူဖမ္းတဲ့ပုံျပင္ေတြ ေရွးစကားမွတ္တမ္းေတြ ေပါပါတယ္။

ေရွ႔တပတ္ဆက္ပါမယ္။



No Responses Yet to “My Burma 2”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: