My Burma 4 Making Plural Burma

08Dec11

Radio Free Asia

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ာ အရင္တပတ္က ပတ္ဝန္းက်င္အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံသစ္ေတြ စစ္ပီးေခတ္လြတ္လပ္ေရးရခ်ိန္မွာ အလွ်ိဳအလွ်ိဳေပၚလာတာကုိ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဖိလစ္ပုိင္ဆုိရင္ ရုိးရာေက်းလက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆင့္ကေန စပိန္ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အေမရိကန္ပုံစံ သမၼတႏုိင္ငံျဖစ္လာခဲ့ပီး ခုခ်ိန္ထိ အေမရိကန္နဲ႔ ဆက္ဆံေရးနီးကပ္ဆဲျဖစ္ပါတယ္။ တရုတ္ျပည္ႀကီးကေကာ မန္ခ်ဴးအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပ်က္တဲ့ခ်ိန္မွာ တျပည္လုံးမွာ အစိတ္စိတ္ကြဲေနတဲ့ စစ္မင္းေတြ ဘုရင္ခံေတြက ယူႏုိက္တက္စတိတ္စ္ေအာ့ဖ္ခ်ိဳင္းနား တရုတ္ျပည္ေထာင္စု ေထာင္ပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖက္ဒရယ္ပုံစံအုပ္ခ်ဳပ္ဖုိ႔ ႀကံခဲ့ေသးတယ္လုိ႔ တရုတ္သမုိင္းဆရာတေယာက္ ေျပာသြားတာကုိ ၾကားလုိက္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ပုိင္း ခ်န္ေကရွိတ္ ဂ်ာမန္ ရပ္ရွားစတဲ့ ႏုိင္ငံႀကီးေတြအကူအညီနဲ႔ တုိက္ခုိက္သိမ္းသြင္းပီး သမၼတအာဏာရွင္စနစ္ကုိ ထူေထာင္ခဲ့တာပါ။ အိႏၵိယကေရာ မဂုိအုပ္ခ်ဳပ္ေရးေနာက္ပုိင္းမွာ ၿဗိတိသွ်ပုိင္ အိႏၵိယအင္ပါယာထဲက ေစာ္ဘြားနယ္ေတြ တုိက္ရုိက္အုပ္ခ်ဳပ္ရာနယ္ေတြ ေနာက္ အဂၤလိပ္သိမ္းယူထားတဲ့ အာသံ မဏိပူရလုိနယ္ေတြပါ ထပ္ေပါင္းပီး ေပၚထြန္းလာတဲ့ ႏုိင္ငံႀကီးပါ။ စစ္ပီးမွာေတာ့ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးေတြေၾကာင့္ ၃ ပုိင္းကြဲသြားခဲ့ပါတယ္။ အာရွတလႊားမွာ ဂ်ပန္လုိ သီးသန္႔ဝိေသသရွိတဲ့ တုိင္းျပည္မ်ိဳးေတာင္မွ ဆာမူရုိင္းပေဒသရာဇ္ေတြလက္က ဘုရင္အာဏာျပန္ယူပီး တုိင္းျပည္ကုိ တံခါးဖြင့္ခဲ့ရပါေသးတယ္။

အေျခတက် လူေနမႈမရွိခဲ့တဲ့ အာရပ္နယ္ေတြနဲ႔ လူမ်ိဳးစုံေရာျပြမ္းေနတဲ့ အာဖရိကမွာေတာ့ ႏုိင္ငံေတြ ေပါင္းလုိက္ ခြဲလုိက္ နာမည္ေျပာင္းလုိက္နဲ႔ လြတ္လပ္ေရးရပီးထဲက မတည္ၿငိမ္ေသးတာကုိ သတိျပဳမိၾကမွာပါ။ နယ္နိမိတ္မ်ဥ္းေတြဟာလည္း ကုိလုိနီရွင္ေတြ နယ္လုစဥ္က လတၱီတြဒ္ ေလာင္ဂ်ီတြဒ္ေတြအတုိင္း ခြဲထားၾကလုိ႔ ေပါင္မုန္႔ ကိတ္မုန္႔တုံးမ်ားလုိ တုံးတိတိႀကီးေတြနဲ႔ပါ။ ပါလက္စတုိင္း အစၥေရးျပႆနာလုိ အိမ္ႀကီးေပၚ အိမ္ငယ္တင္တဲ့ကိစၥေတြကေတာ့ ကုိလုိနီသမားရဲ့ က်ားကြက္ေတြပါ။ ဒုတိယကမၻာစစ္မျဖစ္ခင္က ဂ်ဴးလူမ်ိဳးေတြကုိ ရွမ္းျပည္က လူေနက်ဲတဲ့ေဒသေတြမွာ ေနရာခ်ဘုိ႔ စီစဥ္ခဲ့ဘူးတယ္လုိ႔ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ကုိလုိနီဘဝကလြတ္လာတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာ ဆုပ္ကုိင္ထားစရာဆုိလုိ႔ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ပဲရွိတယ္လုိ႔ ပညာရွင္တေယာက္ေရးတာကုိ ဖတ္ရပါတယ္။ အမ်ိဳးသားစိတ္ေတြ မႊန္ထူကုန္ေတာ့ ၁၆ ၁၇ ရာစုမ်ားက ဥေရာပႏုိင္ငံေတြလုိပဲ အခ်င္းခ်င္း စစ္ခင္း ဗုိလ္လုပ္လာခ်င္ၾကပါတယ္။ ဘုရင္ေခတ္ထက္ပုိတာက စီးပြားေရးအရ အသာစီးက အျမတ္ထုတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ နယ္ခ်ဲ႕ဆီက ယူလုိက္ၾကတာပါ။

ကုိယ့္တုိင္းျပည္ကုိ ကုိယ္ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြလုိပဲ ၂၀ ရာစုဦး ဘာသာေရးအေျခခံ လႈပ္ရွားမႈေတြကတဆင့္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသားလကၡဏာတည္ေဆာက္လာရတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ့ ပထမဆုံးႏုိင္ငံအဆင့္ အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈက ၁၉၂၀ မွာ တည္ေထာင္တဲ့ ဂ်ီစီဘီေအ ျမန္မာအသင္းခ်ဳပ္ႀကီးပါ။ ဂ်ီစီဘီေအဝံသာႏုေခတ္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ မြန္ျမန္မာအမ်ိဳးသားမ်ားဆုိပီး က်ေနာ္တုိ႔ ဘု္ိးေဘးေတြ ဦးတည္ေတာင္းဆုိစာေတြေရးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ျမန္မာစာနယ္ဇင္းေတြမွာေတာ့ ခ်င္းကခ်င္လူရုိင္းမ်ား ရွမ္းလူဆုိးမ်ားစတဲ့ အေခၚအေဝၚေတြက ကုိလုိနီအုပ္စုိးသူေတြအျမင္အတုိင္း အုပ္စုိးခံေျမျပန္႔သားေတြကလည္း လုိက္ ခံယူၾကတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါကုိၾကည့္ရင္ ယဥ္ေက်းမႈျမင့္တယ္ နိမ့္တယ္ ကုိယ္လက္ခံတဲ့ေပတံအတုိင္း မ်ိဳးႏြယ္စုေတြကုိ ျမင္တဲ့အျမင္မ်ိဳး ျပည္မသားေတြမွာ ရွိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ တရုတ္ကုလားဥေရာပသား ကျပားစသူေတြေပၚမွာေရာ ျမန္မာေတြက ဘယ္လုိရႈျမင္လက္ခံပါသလဲ။

စီးပြားေရး ယဥ္ေက်းမႈကိစၥေတြမွာ ျမန္မာလူေနမႈကုိ လာေရာက္ထိပါးတဲ့သူေတြလုိ႔ ျမင္တဲ့မ်ိဳးခ်စ္ေတြေပၚလာပါတယ္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တုန္းက ႏုိင္ငံျခားသားေတြေပၚ သည္းခံဆက္ဆံ ဧည့္ဝတ္ေက်တယ္လုိ႔ ထင္ရွားတဲ့ ျမန္မာေတြဟာ အရင္းရွင္ကုိလုိနီဘဝမွာေတာ့ ႏုိင္ငံျခားသားေပါင္းစုံအဆင့္ဆင့္ အျမတ္ထုတ္ခ်ယ္လွယ္မႈေအာက္မွာ အရင္းအႏွီးမဲ့ပီး ဆင္းရဲတဲ့ လူမ်ိဳးျဖစ္လာပါတယ္။ ေနာက္ဝင္လာတဲ့သူေတြကလည္း အရင္ဗမာဘုရင္ေခတ္ကလုိ ဘုရင့္သစၥာခံ အသုံးေတာ္ခံမင္းမႈထမ္းေတြမဟုတ္ေတာ့ပဲ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေဝခံ စစ္ပါရီ ရုံးဝန္ထမ္း သေဘၤာအမႈထမ္း ေငြေခ်းတဲ့ ခ်စ္တီးနဲ႔ အျမတ္ယူေစ်းေရာင္းတဲ့ ကုန္စုံဆုိင္ရွင္ ဘိန္းခန္းေထာင္ဆုိတာေတြပါ။ လူဝင္အမ်ားဆုံး အိႏၵိယတုိင္းသားေတြေပၚမွာ ဆက္ဆံေရးက ရန္လုိတဲ့သေဘာအမ်ားႀကီးပါလာပါတယ္။ ဥပမာ ၁၉၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က ျမန္မာသႀကၤန္အခါတြင္းမွာ လူမ်ိဳးျခားေတြပါ ပါဝင္ကစားလာတာဟာ ခုိက္ရန္ျဖစ္ေစတယ္၊ ျမန္မာေတြ ေရွးပုံစံအတိုင္း ကုိယ့္လူမ်ိဳးခ်င္းပဲ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ကစားသင့္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းစာေဆာင္းပါးမ်ိဳးေတြ ေပၚလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိလုိနီေခတ္ လူမ်ိဳးေရးတင္းမာမႈ အဓိကရုဏ္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ရင္ အခုေခတ္ နယ္စပ္ကဝင္လာတဲ့ အာဏာပုိင္ေတြနဲ႔နီးစပ္တဲ့ တရုတ္လူမ်ိဳး စီးပြားေရးသမားေတြရဲ့ တြင္က်ယ္မႈကုိ ျမန္မာေတြရဲ့ မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့အျမင္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။

ေရွ႕တပတ္ဆက္ပါမယ္။



No Responses Yet to “My Burma 4 Making Plural Burma”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: