My Burma 5 သူတုိ႔ဗမာ

15Dec11

Radio Free Asia

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား

အရင္ပတ္က တင္ဆက္ခဲ့သလုိပဲ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးမတုိင္ခင္က ျမန္မာအမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ ႏုိင္ငံျခားသားဆန္႔က်င္ေရးနဲ႔ တုိင္းရင္းသားခ်င္း ႏွိမ့္ခ်တဲ့အျမင္အေတြးေတြ ပါေနခဲ့ပါတယ္။ ေရွးပေဒသရာဇ္ေခတ္ေနာက္ခံ ထုိးဇာတ္ေတြျဖစ္တဲ့ ခ်င္းဖေဝး နန္းေရႊက်င္ ေစာမြန္လွလုိ ဇာတ္သီခ်င္း ဓာတ္ျပားေတြကလည္း ျမန္မာနဲ႔ ေတာင္ေပၚေျမျပန္႔မွာ လူႀကိဳက္မ်ား ေက်ာ္ၾကားခဲ့တာပါ။ အဲဒိေခတ္ေပၚယဥ္ေက်းမႈေတြရဲ့ ၾသဇာက စစ္ပီး အႏွစ္ ၂၀ ၃၀ ေက်ာ္ထိ ျမန္မာလူထုရဲ့ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈထဲမွာ ထုိးေဖာက္တင္က်န္ဆဲျဖစ္သလုိ တုိင္းရင္းသားေတြဘက္ကလည္း သူတုိ႔ကုိ ေတာသူေတာင္သားလူရုိးလူအေတြအျဖစ္ သရုပ္ေဖာ္တာကုိ ေအာင့္သက္သက္နဲ႔ လက္ခံေနရပါတယ္။ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္မွာ ေဟာင္းႏြမ္းေခတ္မမီေတာ့တဲ့ ဒီပေဒသရာဇ္ေတြးေတြကုိ တုိက္ဖ်က္ရမယ္ဆုိပီး ဝါဒျဖန္႔စာေပေတြနဲ႔တုိက္ဖ်က္ခဲ့ေပမယ့္လည္း ျခားနားမႈေတြကုိ ဆြဲမေစ့ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအလွမ္းကြာလြန္းေတာ့ လူေနမႈတန္းတူျဖစ္မလာႏုိင္လုိ႔ပါပဲ။ ဆယ္စုႏွစ္ေတြခ်ီ ၾကာခဲ့တဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီးေၾကာင့္ ရန္ကုန္နဲ႔ ၿမိဳ႕ႀကီးတခ်ိဳ႕ကအပ နယ္ေတြအေျခအေနက ကြ်န္ေခတ္နဲ႔ ဘာမွမထူးလာပဲ လုံၿခံဳမႈနဲ႔ ဥပေဒစုိးမုိးေရးမွာ ပုိပ်က္ျပားတဲ့အေျခကုိ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဗဟုိအစုိးရမွာ ႀကိဳးကုိင္ေနတဲ့ အာဏာပုိင္ေတြမွာလည္း အမ်ားစုက ျမန္မာမ်ားျဖစ္ေလေတာ့ စီးပြားေရးနဲ႔ လုံၿခံဳေရးအရ ပုိပီးအခရာက်စိတ္ခ်ရတဲ့ ျပည္မနယ္ေတြမွာပဲ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံခ်က္ေတြ အဓိကေဖာ္ေဆာင္ၾကပါတယ္။ ေလာပိတလုိ စီမံကိန္းႀကီးမ်ိဳး ေဆာက္ေပးရင္လည္း ျပည္နယ္သားေတြထက္ ျပည္မအတြက္ ဦးစားေပးတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဆုိတာ အေျပာသက္သက္ကလြဲပီး ရုပ္လုံးေပၚမလာခဲ့ပါဘူး။

တခ်ိဳ႕ျမန္မာပညာတတ္မ်ားကလည္း ၁၉၃၀ ကုလားဗမာအဓိကရုဏ္းပီးမွာ သခင္ဘေသာင္းတည္ေထာင္တဲ့ တုိ႔ဗမာအစည္းအရုံးက တုိ႔ဗမာဝါဒဟာ တႏုိင္ငံလုံးက လူမ်ိဳးဘာသာမေရြး ဗမာလုိ႔ ခံယူသူတုိင္းနဲ႔ဆုိင္တယ္လုိ႔ အေၾကာင္းျပတတ္ပါတယ္။ သူတုိ႔အျမင္က ဗမာႏုိင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ တုိင္းရင္းသားထဲက ႏုိင္ငံေရးအျမင္က်ယ္သူတခ်ိဳ႕ပူးေပါင္းပီး လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈစခန္းအဆင့္ဆင့္မွာ လက္တြဲခဲ့ၾကတယ္။ တရုတ္ကုလားသခင္ေတြနဲ႔ သခင္မဟုတ္တဲ့တက္ၾကြသူမ်ားကလည္း နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးမွာ အေရးႀကီးတဲ့က႑ေတြကေန အားျဖည့္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သားစိတ္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဆုိတာ ခံယူခ်က္တူရင္ ေပၚလာဖုိ႔ မခက္ဘူးလုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔အာေဘာ္က အစုိးရအဆက္ဆက္အေၾကာင္းျပခဲ့ၾကတဲ့ တရားဝင္အမ်ိဳးသားေရးဝါဒနဲ႔ သံစဥ္မကြာပါဘူး။ ဘယ္သူဘယ္ဝါေတြက ျမန္မာအမ်ိဳးသားလႈပ္ရွားမႈမွာပါတယ္ဆုိေပမယ့္ အမ်ားစုေသာ လူနည္းစုမ်ိဳးႏြယ္ေတြဟာ ျမန္မာေတြရဲ့ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးတုိက္ပြဲမွာ ဘယ္ေလာက္ထိပတ္သက္ခဲ့တယ္ဆုိတာ ဆန္းစစ္ရခက္ပါတယ္။ ပီးေတာ့ တုိ႔ဗမာလႈပ္ရွားမႈကုိ ျမန္မာရုံးသုံးေက်ာင္းသုံးစာေပေတြမွာ အမႊန္းတင္ေနခ်ိန္မွာ ကရင္ ရခုိင္ မြန္ ရွမ္း ကခ်င္စတဲ့ စစ္မျဖစ္ခင္နဲ႔ စစ္ပီးမွာ ေပၚထြန္းႏုိးၾကားလာတဲ့ စင္ၿပိဳင္အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ေတြကုိ ဘယ္ဗမာပညာရွင္နဲ႔ စာနယ္ဇင္းကမွ ေသခ်ာေလ့လာသုံးသပ္တာ မရွိခဲ့ပါဘူး။

ကရင္ဗဟုိအဖြဲ႔ကုိ တည္ေထာင္တာ ၁၈၈၀ ေက်ာ္ သီေပါမင္းပါေတာ္မမူခင္ကထဲကမုိ႔ ျမန္မာေခတ္သစ္အမ်ိဳးသားစိတ္ႏုိးၾကားခ်ိန္ထက္ အႏွစ္ ၂၀ ေလာက္ေစာပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာလူလတ္တန္းစားေခတ္ပညာတတ္ဓနရွင္ႏုိင္ငံေရးသမားနဲ႔ စာနယ္ဇင္းဆရာမ်ားဟာ မိမိတုိ႔ဆရာတင္ရာ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ရဲ့ ေသြးနားထင္ေရာက္လူမ်ိဳးေရးဝါဒကုိ အတုယူပီး ကုိယ္ပုိင္လူမ်ိဳးေရးဝါဒ တနည္း အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေၾကြးေၾကာ္သံကုိ ေဖာ္ထုတ္သူမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္ သူမ်ားအမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကုိ တန္းတူလက္ခံဖုိ႔က တယ္ပီးျဖစ္ႏုိင္ေခ်မရွိလွပါဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈခ်င္း တယ္မကြာတဲ့ မြန္၊ လူမ်ိဳးနဲ႔ ဘာသာစကားဆင္တဲ့ ရခုိင္၊ ၾသဇာအာဏာရွိတဲ့ ရွမ္းပေဒသရာဇ္တခ်ိဳ႕ရဲ့ အေဆာင္အေယာင္ေလာက္ကုိသာ သူတုိ႔နဲ႔ တတန္းထဲထားလက္ခံစရာ ျမန္မာမ်ားအျဖစ္ စာရင္းသြင္းတယ္လုိ႔ ကုိလုိနီေခတ္ကေန မ်က္ေမွာက္ေခတ္ထိ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲလာတဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသားေရးဝါဒကုိ သုံးသပ္ၾကည့္ရင္ ေတြ႔ပါမယ္။ ဝ ပေလာင္ ပအုိဝ္း ဂ်ိန္းေဖာ ခ်င္း ကရင္နီစတဲ့ ေတာင္တန္းသားအမ်ားစုကုိ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈေနာက္က မယဥ္မရုိင္းေတြအေနနဲ႔သာ ျမန္မာအမ်ားစုရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ေခတ္ေတြဘယ္လုိေျပာင္းေသာ္လည္း စြဲေနၾကဆဲျဖစ္တာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။

ေရွ႕တပတ္ဆက္ပါမယ္။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။



No Responses Yet to “My Burma 5 သူတုိ႔ဗမာ”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: