ဆီးပန္းနီ ၂၀၀

19Dec11

ဇီးဗနီ ဆရာေတာ္ ၂ ရာျပည့္ ၁၃၇၃ ျပာသုိဆုတ္ ၁ (၂၀၁၂ ဇန္ ၉) မွာ က်မယ္လုိ႔ လွသမိန္ရဲ့ ဂႏၳဝင္စာျပဳစာဆုိေတာ္မ်ားအတၳဳပၸတၱိ၊ နန္းညြန္႔ေဆြေဆာင္းပါးနဲ႔ စြယ္စုံက်မ္း အစရွိသည္မ်ားမွာ ေဘာ္ျပၾကတဲ့အတြက္ ဒီသကၠရာဇ္ကုိပဲ ယာယီ အတည္ယူထားလုိက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကုိ ထီးသုဥ္း နန္းသုဥ္း၊ ၿမိဳ႕သုဥ္းသုည၊ သုဥ္းသံုး၀ျဖင့္၊ ႀကံဳရျပန္လစ္၊ သုညေခတ္၀ယ္၊ ျဖစ္လာရေလ၊ ဒို႔တေတြသည္၊ ေသေသာ္မွတည့္ ေၾသာ္ ေကာင္း၏။… ကဗ်ာစာဆုိရွင္အေနနဲ႔ ေႏွာင္းလူမ်ားက ျမတ္ႏုိးေကာ္ေရာ္ ျပဳၾကေပတယ္။ ဆရာေတာ္ နဲ႔ ကင္းဝန္မင္းႀကီး၊ မဟာဒါန္ဝန္ ဦးၾကြယ္ဝစတဲ့ မွဴးေဟာင္းမတ္ေဟာင္းအရာက်မ်ား အျပန္အလွန္စာခ်ိဳးၾကတယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥကုိ ျပန္စဥ္းစားယင္ ဆရာေတာ္ဟာ ေက်ာင္းဒကာ ဆြမ္းဒကာ မ်က္ႏွာႀကီးေတြကုိ ဖီလာအံတုျပဳဝံ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးသူပုန္လုိ႔ ေျပာသင့္ပါရဲ့။

‘ျမန္မာဘုရင္၊ ဇာတာျပင္လည္း၊ မစင္သန္႔ၾကိဳက္၊ နိစ္ျပဆိုက္က၊ မွားမိုက္လွစြာ၊ ကိုယ့္မွီရာကို၊ ကိုယ္သာဖ်က္ဆီး၊ ဖိကာစီးသည့္၊ မွဴးၾကီးမတ္ငယ္၊ မာေလာႏြယ္တို႔၊ ၀ွက္ကြယ္လွည့္၀ိုက္၊ သူ႔ဘက္လိုက္၍၊ စရိုက္ေစာင္းငဲ့၊ သစၥာမဲ့ေၾကာင့္၊ ႏွစ္ဆယ့္ခုႏွစ္၊ နန္းစံရွစ္တြင္၊ ကသစ္ဘံုေန၊ သိၾကားေၾကြသို႔ – ခ်က္ေရႊသိုရာ၊ မန္းျပည္သာမွ၊ မိစၧာေမာဟ၊ ျပြမ္းျပြမ္းထသည့္၊ ကုလားႏိုင္ငံ လႊဲေျပာင္းစံရွင့္ -‘

မွဴးမတ္သား စာတတ္ေပတတ္ ရာဇဂုရု မင္း ၂ ဆက္ ကုိးကြယ္ခံရတဲ့ ဆရာေတာ္တပါးအေနနဲ႔ ဇီးဗနီဟာ စာေရးစာခ်အလုပ္မ်ားနဲ႔ပဲ ေခတ္ပ်က္ႀကီးမွာ ဆြမ္းဒကာ အာဏာပုိင္ေဟာင္းမ်ားနဲ႔ မိစၦာဒိ႒ိ ကုလားမင္းလက္သစ္ၾကား အဆင္ေျပေအာင္ ပညာယွိပီပီ ၾကည့္ေရွာင္ရင္း အရုိးထုတ္သင့္တယ္မဟုတ္လား။ ေခတ္ပ်က္ အေျခပ်က္မွာ မင္းမ်ိဳး မွဴးမ်ိဳးမ်ားပင္ အေျခမရပဲ ေဆာက္တည္ရာမဲ့ လယ္ယာကန္ေခ်ာင္း အပုိင္စား ကံေကြ်းရတာေတြ အသိမ္းခံရ၊ ရာထူးဌာနႏၱရေတြ လက္လႊတ္ရ ဂြ်မ္းသဒါလန္ေနၾကတာမုိ႔ သူတုိ႔ပူေဇာ္ပသတာ သုံးေဆာင္ရတဲ့ ရဟန္းပုဏၰား ပညာယွိဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအဖုိ႔ ေက်ာင္းေတြထဲ စစ္ဗာရီတပ္ေတြလာစြဲတာ၊ သူပုန္က ဝင္စီးပီး ၿမိဳ႕မီးရႈိ႕မယ္လုပ္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးပါ လက္လြတ္ေျပးရတာ (အကၠပတ္ျမင္းဝန္ဆရာေတာ္)၊ အဓိကေထာက္ပံ့မယ့္ မင္းမဲ့ပီး ၿမိဳ႕ရြာမၿငိမ္လုိ႔ သံဃာငယ္ေတြ ျပန္ၾကြကုန္လုိ႔ သာသနာဆုတ္ယုတ္တာ စတဲ့ ေလာကဓံဆုိးမ်ိဳးေတြ ရုိက္ခတ္တာ ခံရတာ မဆန္းပါ။ ေနာက္ မင္းမ်ိဳး မွဴးမ်ိဳးဆုိတဲ့ လူေဟာင္းေတြဟာ အသစ္ဝင္လာတဲ့ အာဏာစက္ေအာက္မွာ အလုိက္သင့္ ခုိဝင္အမႈေတာ္ထမ္းပီး နယ္ခ်ဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကုိ အက်ိဳးေဆာင္ၾကတာ တနည္း သခင္သစ္ဆီ က်ိဳးႏြံၾကတာမုိ႔ ပညာယွိဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကလဲ ေလာကီကိစၥ ပလိေဗာဓေတြနဲ႔ ကင္းခ်င္ၾကဟန္တူပါတယ္၊ အမ်ားအားျဖင့္ ခပ္မဆိတ္ အရိပ္အျခည္ၾကည့္လုိ႔သာ ေနၾကေပတယ္။

သာသနာေရးကိစၥဆုိဒါေတြမွာလဲ မွဴးမတ္ေတြကပဲ ဆက္ပီး ခ်ယ္လွယ္ႀကီးစုိးၾကပါတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ဥပမာကေတာ့ သီေပါေခတ္ခန္႔တဲ့ ေတာင္ေတာ္သာသနာျပဳဆရာေတာ္လြန္လုိ႔ အသစ္ေျမွာက္မယ့္ သာသနာပုိင္ေနရာကုိ အမတ္ႀကီးေတြ အုပ္စုဘြဲ႔ပီး ေနရာလုၾကတဲ့အတြက္ ခန္႔အပ္ေရးကိစၥဟာ သာသနာပုိင္စင္ၿပိဳင္ေတြေပၚပီး အပီးမသတ္ႏုိင္တဲ့အျပင္ သုဓမၼာဂုိဏ္းႀကီးကေန ၂က်ိပ္တပါးဂုိဏ္းပါ ပဲ့ထြက္သြားပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး ဒုဘုရင္ခံ ဆာနပ္အမိန္႔ျပန္ပီး ခန္႔တဲ့ ေတာင္ခြင္သာသနာပုိင္ႀကီးဟာ အဂၤလိပ္နဲ႔ အင္မတန္အလြမ္းသင့္တဲ့ ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ေဟာင္း ဦးေပစိ (C.I.E; Companion of the Indian Empire) ရဲ့ညီပါ။ မင္းဘုန္းႀကီးပီပီ အင္မတန္ပကာသနလာဘ္လာဘမက္ေမာတယ္တူပါတယ္။ ကုိပညာ (အမရပူရ)ရဲ့ ေတာင္သမန္ဝန္းက်င္သမုိင္းဝင္ေနရာမ်ားမွာ သူငယ္ငယ္က သူ႔ဦးေလးဘုန္းႀကီးနဲ႔အတူ ေက်ာင္းေျမကိစၥအတြက္ သာသနာပုိင္ႀကီးဆီ လွည္းယဥ္နဲ႔သြားပီး ခဏခဏ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ကန္ေတာ့ၾကရတယ္လုိ႔ဆုိတယ္။ သာသနာေရးဝိနိစၦယစီရင္ထုံးမ်ားျပဳစုေပးလုိ႔ ေတာင္ခြင္ကုိ အဂၤလိပ္ေဆာက္တဲ့ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္က ဂုဏ္ထူးေဆာင္စာေပပါရဂူဘြဲ႔ကပ္ပါတယ္။ သူပ်ံေတာ့ ၁၉၃၉ မွာ လႈပ္တုတ္တုတ္ႏုိင္ငံေရး စစ္မီးေပါက္ခါနီးအခ်ိန္ႀကီးမုိ႔ အေပါက္အစမ်ားလွတဲ့ သုဓမၼာဂုိဏ္းႀကီး ႏုိင္ငံမွာ အင္အားအမ်ားဆုံးနဲ႔ ညီညီညြတ္ညြတ္မရွိတဲ့ သံဃာအဖြဲ႔အစည္းအတြက္ သာသနာပုိင္ေရြးဘုိ႔တာဝန္ကုိ ဗမာညြန္႔ေပါင္းအစုိးရဝန္ႀကီးေတြက ေခါင္းမခံပဲ လက္ေရွာင္ေနၾကတာ ခုခ်ိန္ထိပါပဲ။ ဦးႏုေခတ္မွာ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ သမုတိသုဓမၼာသာသနာပုိင္အျဖစ္ အဘိဓဇ ဆက္ကပ္
တာမ်ိဳးေတာ့ ရွိပါတယ္။ သာသနာကုိ ကုိလုိနီေခတ္ကေန မဆလေခတ္ဦးထိ တကယ္ပုိင္သူမ်ားကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီးအဖြဲ႔ေတြလုိ႔ ဆုိသင့္ပါတယ္။

ေနာက္ပီး နန္းတြင္းဝင္ထြက္ရတဲ့ ဘုန္းႀကီးမ်ားဟာ မင္းစုိးပြဲလယ္မွာ ထုိင္တာေတာင္ တင္ပလင္မေခြပဲ ပုဆစ္တုတ္သာ ထုိင္ၾကသတဲ့။ ဒြါရသာသနာပုိင္ ဓႏုျဖဴဆရာေတာ္ကုိ သူ႔အမဝမ္းကြဲေတာ္တဲ့ ဆင္ျဖဴမရွင္မိဘုရားေဟာင္းက ရန္ကုန္ ဝင္ဆာအိမ္ေတာ္ (ရွင္ေစာဘုလမ္း)မွာ ဆြမ္းကပ္ေတာ့ တျခားဆရာေတာ္ေတြက ဓႏုျဖဴဘယ္လုိထုိင္သလဲလုိ႔ ေမးၾကပါသတဲ့။ တင္ပလင္ေခြပဲထုိင္တယ္ဆုိေတာ့ ေတာဘုန္းႀကီးပဲလုိ႔ မွတ္ခ်က္ခ်ၾကသတဲ့။ ေနာက္ ျမေတာင္ဆရာေတာ္လုိ နာမည္ႀကီးဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံေတာ္မူယင္ အေလာင္းေတာ္ကုိ အေျမာက္ဝန္သား တုိင္တားမင္းႀကီးျမစ္ေတြက ေပြ႔ပီး စံေက်ာင္းေပၚေရႊ႕ရတယ္ ဆုိတာမ်ိဳး အထက္လႊာနဲ႔ သာသနာနယ္ၾကားမွာရွိတဲ့ လူမႈတည္ေဆာက္ပုံမ်ားဟာ ခုခ်ိန္ထိ မနီးရင္းစြဲလုိက္တယ္ထင္ပါတယ္။ တာေၾကာင့္ ဇီးဗနီခ်ဲလင္းေခၚသင့္တဲ့ ဆရာေတာ္အုိႀကီးတပါးက မွဴးႀကီးမတ္ႀကီးေတြကုိ ေပၚတင္ျပစ္တင္စာခ်ိဳးတာမ်ိဳးက ဘုန္းႀကီးအမ်ားစု စာတတ္ေပတတ္အသုိင္းအဝုိင္းကလူေတြ ဘယ္သူမွမစဝံံ့တဲ့အလုပ္ပါ။ သီေပါေခတ္ကထဲက အရာက်သြားတဲ့ ရေနာင္မင္းသားညီ ပင္းသာၿမိဳ႕စား ေမာင္ေမာင္ေျဗာင္းလုိ လူေအးအမတ္ေဟာင္းရဲ့ ဆရာေတာ္မုိ႔သာ ဒီလုိမာဝ့့ံတာလုိ႔လဲ တဘက္ကေတြးႏုိင္ပါတယ္။ သာသနာနဲ႔ ရာဇာဆက္ဆံေရးက အလယ္ေခတ္ႏုိင္ငံေတြမွာ အင္မတန္စကားေျပာပါတယ္။ ခုထိလဲ တခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံေတြမွာ အေရးပါတုန္းပါ။

‘တဦးေသာမမကား ေဒါသႀကီးသည္။ ‘တုိ႔လူမ်ိဳး ေခါင္းေဆာင္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ မွဴးႀကီးမတ္ႀကီးတုိ႔သည္ .. ေတြလုိပဲ၊ ဒါကုိ အင္မတန္မက္သည္’ ဟု ညစ္ညစ္စုတ္စုတ္ေျပာျပ၏။ ‘ဒါေၾကာင့္ ဂုဏ္ႏွင့္ ရာထူးကုိ ပလႊားဖုိ႔ အင္မတန္လုိလား၏။ ဒါေၾကာင့္ ဉာဏ္သည္ ေမွးမွိန္ေန၏။’ ….စစ္ကုိင္းဦးဘုိးသင္း ကုိယ္တုိင္ေရးအတၳဳပၸတၱိ (၁၉၇၉)။

သာသနာ့ဒါယကာ ရာဇာမရွိတာၾကာပီ…

“ေရႊျပည္ႀကီး၊ ဆို – စိန္ပါတီ”



No Responses Yet to “ဆီးပန္းနီ ၂၀၀”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: