ပ်ဥ္ဦးလြန္သုိ႔ လြန္းလ်က္သာ

07Apr12

ဘေလာက္မကိုင္တာၾကာပီ အဖြားႏွစ္လည္ေလး ေရးမွ စိတ္ကူးတုန္း အန္တီ ဝင္ဒီေလာရုံကို သြားသတိရသည္။ ေျမာက္အီလီႏြိဳင္းက ဆရာေစာ ေျပာဘူးသလို ဗမာျပည္ ဘာသတိရဆုံးလဲဆို အေပါင္းအသင္းပါပဲ။ ကုိယ္နဲ႔ေလေပါက္တူတာ ခ်င္းမွ ပုိအလြန္းသင့္တာကလား။ သုိ႔ေၾကာင့္ ဗမာျပည္ သတင္းစာေလာက ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ေျပာလို႔ရသည့္ ေနးရွင္းႏွင့္ ဘိလပ္လာအဖြဲ႔က်သလို အင္တာနက္မွလည္း လူ႔ျပည္မွာ (မရွိေတာ့ေသာ)ဇဝန၏ ေပါက္စႏွင့္ ေတြ႔ေနသည္။

တေလာကတင္ အန္တီ ဝင္ဒီႏွင့္စပ္၍ အုိးေဝ ဦးညိဳျမသမီး လြစ္လမ္းတြင္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ဖြင့္ထားေၾကာင္း သူေတြ႔ခဲ့သည္ကုိေျပာသည္။ အဲဒိ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ဆႏြင္းမကင္းေကာင္းတာ သိတယ္၊ ျမနဲ႔စတယ္၊ သူ႔သမီးမွန္းမသိတာဟု ဖလွယ္မိသည္။ အဲဒါ သူ႔အေဖမသာမွာ ေဆးေပါ့လိပ္ အေဖနဲ႔ တပုံစံထဲခဲတဲ့ အညာက သမီးဆိုဒါ ေနမယ္ဟု တကၠသုိလ္စိန္တင္ေရးတဲ့ သူ႔ဆရာအေၾကာင္းကုိ ျပန္ေဖာက္သည္ခ်ခဲ့သည္။

အန္တီက သူ႔အေဖအေၾကာင္း က်ားႀကီး ေျခရာႀကီးဟု စာအုပ္ေရးေနသည္။ အဖြား အဖိုးအေၾကာင္း ေရးခဲ့သည့္စာအုပ္ ထြက္လာသည္ကုိ ေျပာမိသလို အဖြားရာျပည့္မွာ သူ႔အေၾကာင္း စာအုပ္ေကာင္းေလး တအုပ္ စာေပထုပၸတၱိသေဘာမ်ိဳး ထြက္ေစခ်င္သည္။ အဖြား လက္ကုန္ႏႈိက္ ေရးခဲ့သည့္ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းႏွင့္ ဦးသိန္းေဖ၏ ဆရာလြန္း အတၳဳပၸတၱိမွ တဆင့္ ေႏွာင္းေခတ္ပရိသတ္မ်ား ဆရာႀကီးအေၾကာင္း ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္း နားလည္ၾကရသည္ မဟုတ္လား။ လူႀကီးေတြ သမိုင္းေတြ အေၾကာင္း ရႈေဒါင့္မွန္ႏွင့္ မွ်တစုံလင္စြာ ေရးသည့္ စာအုပ္ေတြရွိမွ လူေတြ အတိတ္ကို ေျချမစ္စြာ နားလည္ႏိုင္ၾကမည္။

ေဒၚအမာ စာအုပ္ထုတ္ပီး ေဒၚအမာဝါဒ ထူေထာင္ရန္လည္း မဟုတ္ေစရာ။ ေဒၚအမာလို႔ တေခတ္မွာ ေရရွည္တည္တံ့ခဲ့တာ ဘာေတြကို ဆင္ျခင္တတ္လို႔ တနည္း ရႊံ႔ေစးအညစ္နဲ႔တူတဲ့ အာဏာတန္စုိး ေလာ္လီသည့္ ဘူးေတာင္းေက်ာ္ၾကားမႈေနာက္ မလိုက္ ကုိယ့္အျမင္ေပၚ ကိုယ္ ရဲရဲၾကည္ၾကည္ စိုက္လိုက္မတ္တတ္ လုပ္ႏိုင္ခဲ့လို႔ လူရွိန္ခဲ့ၾကသည္ပဲ ေခတ္ေပၚ ႏိုင္ငံေရးေလာကနဲ႔ ေနာက္လိုက္ ေဝေနယ်မ်ား သိေစလိုသည္။

ႏိုင္ငံေရးေလာကက ဒီလို အၿမဲေဖာသြပ္ေနမည္မဟုတ္ပဲ ခ်ပ္ခ်ိန္တန္ခ်ပ္ မွတ္ခ်ိန္တန္မွတ္ပါလိမ့္မည္။ အေရးႀကီးသည္က ေရရွည္တည္ေဆာက္ေရးျဖစ္သည့္ ပညာေရး စာေပႏွင့္ အေျခခံ လူမႈဖူလုံေရးမွာ စီးပြားေရးတည္ေဆာက္မႈႏွင့္အတူ လူအမ်ားစုႀကီးအတြက္ ဦးတည္ျမွင့္တင္ေပးဖို႔သာ ျဖစ္သည္။ ေရွ႕က မ်ိဳးဆက္အဆက္ဆက္လည္း ေခတ္ပ်က္ေတြ ေခတ္ၾကပ္ေတြထဲ ေရဆန္ကုိလွန္ပီး ထူေထာင္ခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ပါလား။

ေၾသာ္ အဖြား စာေတြတြန္းေရးသြားခဲ့တာ လူေတြ ဖတ္ေစခ်င္လို႔ပဲ။ ပေရာဂ်က္နဲ႔ စာအုပ္ထုတ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ကမ္ပိန္းစုံ လုပ္ၾကတဲ့ အေလ့လည္း မသိရွာပါဘူး။ မႏၱေလးညေနေတြမွာ ဆႏြင္းမႈိင္း နာနာတိုက္ပီး ယပ္ေတာင္တဖ်တ္ဖ်တ္ရုိက္ စာေရးသြားတာပဲ။ မနက္ခင္းလည္း ေစာေစာထ လမ္းေလွ်ာက္ ေစ်းဝယ္ ဘုရားခန္းက ထြက္ တေရးအိပ္ပီးတာနဲ႔ စာေရးတာ ဧည့္သည္စုံနဲ႔ စကားေျပာတာ စားခ်ိန္ ကာဖီေသာက္ခ်ိန္ေတြ ႏႈတ္ပီး ည ေရဒီယိုလာခ်ိန္ ၆ နာရီ ၇ နာရီထိ ျဖစ္သည္။

စာေရးဖို႔ စာကလည္း ဖတ္ရသည္။ လိုခ်င္တာသိဖို႔ စာေရးေမး ဖုန္းဆက္ေမး လူေတြ႔ေမးဖို႔ အိမ္ကိုဖိတ္ရႏွင့္ အင္တာနက္ေခတ္လည္း မဟုတ္ရကား အေတာ္ေတာ့ အပန္းသား။ စာေရးစရာေတြ တတန္တက ေျပာလာေရးလာသူကလည္း မရွား။ အရင္က မွတ္စုအေဟာင္းေတြထဲ သိမ္းထားသည့္ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြ ျပန္သန္႔စင္ ထည့္သြင္းေစရသည္ကလည္း ရွိသည္ (ဤသုိ႔ႏွင့္ စၾကာေရခ်ဇာတ္၊ ထန္းေတာင္သူ စသည္တို႔ ထြက္လာသည္) လူေရးလူဝတ္ ကိစၥေတြမလိုက္ပဲ ဘာသာ စာထိုင္ေရးႏိုင္သူလည္း မဟုတ္ရွာ။

သူ႔လိုပဲ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဗမာစာေပမွာ ျဖည့္တင္းခဲ့ၾကသည္တို႔က ေတာေက်ာင္းဘုန္းႀကီးမိန္႔သလို ေရွ႕လူေတြေရးတာေတာင္ ဖတ္မကုန္ေသး၊ ငါေရးစရာမလိုေသး။ ထုိစာေဟာင္းတို႔မွ သင့္ရာေကာင္းႏိုးတို႔ကို ထုတ္ႏုတ္ဆင္ျခင္ ကမၻာႏွင့္ယွဥ္ပီး စာသစ္ထြင္ဖို႔က အႏွစ္ ၅ဝ ေက်ာ္မက ေနာက္က်သည္။ ေမာင္သာႏိုးေလႏွင့္ဆို ေမာ္ဒန္လစ္ထေရခ်ာက မူးလို႔ရွဴစရာမရွိေသး ေမာ္ဒန္ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္က ေမာ္ဒန္ယဥ္ေက်းမႈက..။

အေမရိကန္ ပါရဂူေက်ာင္းသားတေယာက္ အျမင္ကုိဆိုရလွ်င္ ကုိရီးယားက ဝင္လာေသာ အေပါစား ေဟာလီးဝုဒ္ေရာင္းကုန္ကို အာရွသားတို႔ စုံစုံမက္မက္ ရွိလွသလို ေတာက္တိုမယ္ရ ေဆးၿမီးတို ဘာသာျပန္ေတြ ပေရာဂ်က္ ဝါဒျဖန္႔ေတြႏွင့္ ေခတ္ေဟာင္း ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္မႈိင္းသင့္သည့္ အာဏာရ ေၾကးရတတ္ပိုင္း အေထာက္အပံ့ႏြယ္ဟန္တူေသာ ဘာသာ သာသနာ အမ်ိဳးသားေရး အေရၿခံဳ စာတေစၦေတြလည္း လက္လက္ထေနသည္။

ေၾသာ္ ငါ့အဖြား လက္အသားမာတက္ေအာင္ ေရးသြားတာက လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ ခ်စ္ၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရး လူတန္းေစ့ လူ႔ေဘာင္ကို ခ်ီတက္ေရး၊ ခုလို လူမ်ိဳးမုန္းတီးေရး အာဃာတစာေတြ မီဒီယာ ဆိုတာေတြမွာ မရွက္မေၾကာက္ လက္ခုပ္ခ်ဴစားေနတာ ဘာမ်ားေျပာပ။ သူေရးတဲ့ တရုတ္စုိးမိုးမႈ ဆန္႔က်င္ေရး ဘာသာ စာေပ ယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းေရးဆိုတာေတြမွာ ဒီလို မီးေမႊးစာ သင္းခြဲစာေတြ မပါခဲ့ပါဘူးဟု ေခတ္ကာလ၏ ပ်က္စီးျခင္းသေဘာကို ဆဝါးရသည္။

ီဒီမိုကေရစီ အမည္ခံပီး ကုိလိုနီရွင္တို႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေသြးစုပ္ရာ၊ ထို႔ေနာက္ လက္ေဝခံ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီမ်ားမွတဆင့္ အဆီအဥခြဲယူရာ ႏိုင္ငံေရးေခတ္အဆက္ဆက္ကို ျမန္မာတို႔ ႀကံဳလာခဲ့သည္မွာလည္း ပထမဆုံး ေရြးေကာက္ပြဲေပၚသည္မွ အႏွစ္ ၉၀ ရွိေတာ့မွာပဲ။ ခုထိ လူယဥ္ေက်းႏိုင္ငံတို႔မွာ အေျခခံ လက္ခံရာ ႏိုင္ငံေရး လူ႔အခြင့္အေရး အျမင္မွန္ကို ျမန္မာမွာ မစြဲၿမဲပဲ မင္းေလာင္းေမွ်ာ္ ေနာက္လိုက္လုပ္ အခြင့္အေရးယူခ်င္သည့္ အက်င့္က (ဟုိ အႏွစ္ ၆ဝက စာေပဗိမာန္ ဦးေအးေမာင္ ေထာက္ျပခဲ့သည္) ကံေကြ်းခ် အစဥ္အလာအတိုင္း ဆက္ၿမဲေနသည္က အစိုးရဖိႏွိပ္မႈထက္ လူထုစရုိက္ကို ခ်ယ္လွယ္သည့္ စာေပဖန္တီးသူမ်ား ညံ့ကြက္ခ်ာကြက္ဟုသာ ျမင္ပါသည္။

ျပန္ေကာက္ရလွ်င္ တေန႔က လန္ဒန္တကၠသုိလ္တြင္ အီဂ်စ္ စာေရးဆရာ တဦး အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္စာေရးသည့္ သူ႔အေတြ႔အႀကံဳ အထူးသျဖင့္ လစ္ဗ်ားတြင္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားအေၾကာင္း ေျပာလာပါသည္။ သူတို႔ တိုင္းျပည္မ်ား၏ ႏိုးၾကားေတာ္လွန္မႈတြင္ စာေပ မီဒီယာ ဆိုသည္မ်ားကို ေမာင္းႏွင္ေနသူတို႔၏ လူခ်င္းတူ သူခ်င္းမွ်လိုမႈ အရင္းခံသည့္ အာဏာလႊမ္းမိုးသူတို႔ကို အညံ့မေပး ခုခံဓေလ့ ေလးနက္ျပင္းျပစြာ ရွိသည္က ပဓာန ဟု ျမင္ပါသည္။ သမၼတႀကီးခင္ဗ်ား ဆိုသည္ေလာက္ႏွင့္ အေမေခၚစာမ်ိဳးႏွင့္ မေနပဲ လူ၏ တဦးခ်င္း အမွီကင္းမႈႏွင့္ ဦးထိပ္ဝယ္ ဘယ္သူမွမထား လူသား၏ အခြင့္အေရးကိုသာ ကိုးကြယ္သည့္ ေသာမတ္စ္ပိန္းလို စာေရးသမားမ်ိဳးေတြ မ်ားမ်ားထြက္မွ ျဖစ္ပါမည္။



One Response to “ပ်ဥ္ဦးလြန္သုိ႔ လြန္းလ်က္သာ”

  1. 1 honey

    bravo ko bo bo
    i miss your grandmother a lot


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: