အပူႏွင့္အဧ

14Apr12

ေမာင္ပုတို႔ ခ်စ္ခ်စ္တို႔ ေရာက္ၾကပီလား။

ဟုတ္ကဲ့ ကုိကုိ က်မတို႔ ခုပဲ ေမၿမိဳ႕ေရာက္တယ္။ မႏၱေလးမဝင္ပဲ ျမစ္ငယ္လမ္းက တက္လာၾကတာ။

မင္းတို႔ဆီေရာ အပူ ေတာ္ေတာ္ျပင္းေရာေပါ့။ ဒီမွာေတာင္ ပူေနပီ။ ေရႊဥေဒါင္းေရးခဲ့သလို ၁၉၅ဝနဲ႔ ၁၉၆ဝေတာင္ ေမၿမိဳ႕ အပူခ်ိန္က မတူတာ၊ ခုဆို ကြာသြားပီေပါ့။

ေဖ်ာ္ရည္ေသာက္ၾကပါအုံး။ တင္တင္က ဖလ္ခြက္ရွည္မ်ားႏွင့္ ထည့္လာေသာ ရွာလဘတ္ရည္မ်ား လာခ်သည္။

ဒီလို အခါတြင္းဆို လူႀကီးေတြ ေရကေတာ့ရတဲ့ခ်ိန္ပဲ။ ခုေတာ့ ကေတာ့စရာလဲ မက်န္ေတာ့ သေလာက္ပဲ ဟု ကုိကုိေခၚသည့္သူက စကားဆက္သည္။

တခါမ်ား ေတာင္ႀကီးေရာက္သြားေတာ့ အာဏာသိမ္းခ်ိန္မွာ သီေပါေစာ္ဘြား ေပ်ာက္မသြားခင္ ထမင္းစားသြားတဲ့ အိမ္က အိမ္ရွင္ ဖက္ဒရယ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးကုိ ရွမ္းရြာသားေတြ ေထာ္လာဂ်ီေတြနဲ႔ လာကေတာ့ၾကတာ မွတ္မိတယ္။ ဒီလူႀကီးမွာ ဘာအာဏာတန္စိုးမွလဲ မရွိေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘာမွဝင္ပါေတာ့တာလဲမဟုတ္ဘူး။ အရင္ခင္ေဟာင္းလက္စ ရွမ္းေျပအတြက္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာေတြ မေမ့တဲ့ ရွမ္းေတာသားေတြ လာကေတာ့ၾကတာပဲ။

အၾကည္အညိဳဆိုဒါမ်ိဳးက ဟုန္းေရတက္သလို အရွိန္ေကာင္းတုန္း ဒလိမ္းထိုးတက္ပီး ေခြးက်က်တာမ်ိဳးလဲ ရွိတာကိုး ဟု ေမာင္ပု အေခၚခံ ပုဂၢိဳလ္က ဝင္ေထာက္သည္။

၁၉၆ဝတုန္းက တျပည္လုံးက လူေတြ စစ္တပ္နဲ႔ အေပါင္းအပါ ေဆြၿငိမ္းေတြ ရမ္းကားတာ မခံႏိုင္လို႔ ရွိခိုးဦးတင္ မဲေပးလိုက္တဲ့ သာသနာ့ဒကာႀကီးလက္က အာဏာသိမ္းသြားပီးေနာက္ တိုင္းျပည္က ထြက္ဆူတယ္မွ မရွိခဲ့ပဲကို။ ေတာထဲအဆက္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ဘာသာေရး အခြင့္ထူးေတြ ဆုံးမွာစိုးတဲ့ ယန္းကီးဘုန္းႀကီးေတြ ဒီေလာက္ပဲ ထြက္ခဲ့ၾကတာ။

ဟုတ္ပ လူေတြက ၆၂ ေက်ာင္းသားေတြ ဆူတာေလာက္ မွတ္မိၾကေတာ့တာ။ ၆၃ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုဒါက ေနာက္ဆုံး ပါတီေတြ မဖ်က္ခင္ အႀကီးအက်ယ္ျပလို႔ရခဲ့တဲ့ ပြဲ။ ဒိေနာက္မွ ၁၉၆၅ မႏၱေလး ဘုန္းႀကီး ဆႏၵျပပြဲ။ အဲဒိေနာက္ ၁၅ ႏွစ္ၾကာမွ သံဃမဟာနာယကဖြဲ႔ပီး ဘုန္းႀကီးထုကုိ အုပ္ႏိုင္ေတာ့တာဟု ခ်စ္ခ်စ္ေခၚသည့္ သူငယ္မႀကီးက ဆိုသည္။ ခ်စ္ခ်စ္မွာ အညာၿမိဳ႕တၿမိဳ႕မွ ေက်ာင္းဆရာအမတ္ေဟာင္းတဦးသမီး ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ မပတ္သက္ေသာ္လည္း တခုခု ဆုိသည္ႏွင့္ ဖုန္းေကာက္ဆက္ပီး အရပ္လည္ သတင္းေမးတတ္သူမ်ိဳး။

အဲသည့္ ႏိုင္ငံေရးဆိုဒါမ်ိဳးက အင္မတန္ဆဝါးရခက္တာ။ မထင္ပဲ ထဆူ၊ ဆူေအာင္ ဘယ့္ႏွယ့္လႈံ႔ေဆာ္ေပမယ့္ မထြက္။ ခုေန စုံမွိတ္ယုံေပမယ့္ ေတာ္ၾကာ ဟင္ခနဲျဖစ္ကုန္တာမ်ိဳးက မဆန္းဘူး။

တခုရွိတာက လူေတြကို သုိးေတြ ၾကြက္ေတြလို လွိမ့္လို႔ ဖိန္းလို႔ရမယ္ထင္ယင္ ခဏပဲ ရမယ္။ အလိမ္ေျပတာနဲ႔ အဲဒိႏိုင္ငံေရးအာဝါးေတြ ေျပးေပေရာ့ပဲ။ ဗမာျပည္ ႏိုင္ငံေရး မ်က္စိဖြင့္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမႀကီး လူေပါင္းမွားပီး ဘယ္လို သိမ္သိမ္ငယ္ငယ္နဲ႔ ပ်ံေတာ္မူခဲ့လဲ။ နာမည္ႀကီး ဝံသာႏုေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕၊ ပီးေတာ့ သခင္ဘေသာင္းလို သခင္တို႔ရဲ့ ဘုရားသခင္ႀကီး ႏိုင္ငံေရးစန္း ဘယ္လိုခမ္းသြားလဲ ဒါေတြဟာ ယူတတ္ရင္ သံေဝဂေတြပဲ။ ဒုိ႔ဘုိးဘေတြေခတ္က ပစၥည္းရွင္ေတြ ေထာက္ခံတဲ့ ၂၁ ဦး ပူးသတ္သမားေတြကို ေနာက္ ဆယ္ႏွစ္ၾကာေတာ့ အဲဒိ ပစၥည္းရွင္ေတြ သားသမီးေတြေခတ္မွာ စားဖား သူရဲေဘာႀကီးေတြ အေခၚခံေနရတာလဲ တကယ္ေတာ့ မဆန္းတဲ့ သေဘာပဲ။ ညစ္ပတ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး ယႏၱရားမွာ ဒလက္ႀကိဳးဆင္ ေရွ႕ထြက္ရတဲ့သူေတြမွာ ေနာက္ကြယ္က မလြန္သာတဲ့ ဖိအားေတြက အမ်ားႀကီး။ ဒါကို ကလကာၾကားက ၾကည့္တတ္မွ။

ဟာ အစစ္ပဲ။ လူေတြက မီးေရာင္ေအာက္က ၿပိဳးၿပိဳးေျပာင္ေျပာင္ေတြေအာက္မွာ ျမင္ရၾကားရတာကို ႏိုင္ငံေရးမွတ္ၾကတာ။ စတိတ္ခုံဆိုဒါက ျပဇာတ္ရဲ့ အကြက္ေဖာ္တဲ့ တခန္းရွိေသးတာဟု ေျပာရင္း ေမာင္ပုက ရီသည္။

ဆိုေဒါ့ဗ်ာ လူေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုဒါႀကီးကုိ သုိက္စာေဆးစာလို ဟုတ္ႏိုးႏိုးလိုက္မိၾကယင္ ၾကာလာမွ ခါးမွန္းသိၾကတာ။ လူထု အၾကည္ညိဳခမ္း စိ္တ္ကြက္ စိတ္ကုန္တာ ခံရသူမ်ားဟာ ဘယ္လိုပင္ စြမ္းေစကာမူ ျပန္ေပၚလာဘို႔ အမ်ားႀကီး ခဲယဥ္းတယ္။ ၆၂ တုန္းက ဦးႏုေပ်ာ့ကြက္ေတြ သိတဲ့ စစ္ဗိုလ္ေတြက ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ဆယ္ေႏြဆယ္မိုး အသံေပးလာတဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ႏိုင္ငံကုိ ပတ္ၾကမ္းတိုက္ ေထာင္ေတာ့မယ္ပုံဖမ္းျပေတာ့ တခ်ိဳ႕ ေယာင္ပီး က်သြားၾကတာပဲ။ အမ်ားစုကေတာ့ တက္သမွ် အစိုးရ ငါ့ေယာက္ဖ ဘယ္သူလာလာ ျပာေနေအာင္ ေၾကာက္ရေတာ့ အလိုက္သင့္ ေမာင္ဘဦးဆိုသလို ဘသားတလွည့္ ေယာတလွည့္ေပါ့ ကိုကုိရဲ့ ဟု စကားလက္တံရွည္ႀကီးဆြဲပီးမွ ေမာင္ပု ရွာလဘတ္ရည္ ကုန္ေအာင္ ေသာက္ခ်လိုက္သည္။

အဲဒါ အဟုတ္ပဲ အာဏာရွင္ ႏုိင္ငံ သတင္းစာထဲေလာက္ ဒီမိုကေရစီရွိတဲ့ တိုင္းျပည္မ်ိဳးမွာ လူေတြစိတ္ခံစားခ်က္ဟာ ပုံဖ်က္ထားေလ့ရွိတယ္ တနည္း ပုံဖ်က္ေဖာ္ျပခံရတတ္တယ္။ မ်က္စိႀကီး နားႀကီးဆိုတဲ့ အကြက္ျမင္တဲ့သူေတြက ဆိုင္ရာပိုင္ရာ စာမ်က္ႏွာေတြေပၚ ဟစ္လိုက္ယင္ အလိုတူခ်ိတ္ဆက္ရွိတဲ့ ကေလာင္သမားေတြကလည္း ေဘးတီးေပး ဒီလိုနဲ႔ ေခတ္ေျပာင္းတယ္ဆိုဒါ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကတာပဲ။ ေအာင္ျမင္တာ မေအာင္ျမင္တာကေတာ့ ကာယကံ့ရွင္မ်ား အစြမ္းအစ ဥသဟနဲ႔ ေစတနာ စင္ၾကယ္ဘို႔က ပဓာနပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ဗမာမွာ ေခတ္ေတြကလဲ ေျပာင္းလွပါပီ။ လူေတြအေနကေတာ့ စစ္ႀကီးပီးစ ထူေထာင္ေရးေခတ္ကထက္ေတာင္ မြဲတဲ့သူလဲ မြဲ။ တခ်ိဳ႕လဲ ကံၾကမၼာေကာင္းတုန္း မိုးမျမင္ေလမျမင္ ျဖစ္တာလဲ ရွိေပါ့။ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေျမႀကီးက ရယ္တယ္ဆိုဒါလို တခါက ဟုန္းဟုန္းေတာက္ခဲ့သူႀကီးမ်ား သမိုင္းအေဆြးပုံထဲမွာ တေစၦသဘက္လို က်န္ခဲ့တာေပါ့။

ဗမာျပည္ရဲ့ လက္ရွိ အေျပာင္းအလဲေကာ ဘယ့္ႏွယ့္ျမင္တုံးဟု ခ်စ္ခ်စ္က ေမးေတာ့

ဘာေတြ ထူးျခားလာသတုံးဟု ကိုကုိက ျပန္ေထ့သည္။

ဒီမိုကေရစီသံ တစီစီ ၾကားရပီး လႊတ္ေတာ္ထဲ ဝင္ျပင္မယ္၊ ပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားက ၇ ျပည္ေထာင္ မင္းသားေတြ သေဘၤာစီးပီး အဆက္အဆံ ကူးသန္း လုပ္ၾကေတာ့မယ္ဆိုဒါေတြက က်မတို႔ ရေသ့ျပည္ႀကီးမွာ ရွင္အဇၨေဂါဏ ဆိုက္သလို ထင္စရာေပါ့ရွင္ ။

ဟုတ္ပါတယ္ ေျပာင္းေတာ့ ေျပာင္းမွာေပါ့ ဒါေပတဲ့ ဒီစစ္တပ္အုပ္စီးထားတဲ့ တိုင္းျပည္ႀကီးရဲ့ အေျခအေနက ဟုိ ဦးႏုေခတ္ အဂၤလိပ္ေခတ္ေတြကို ျပန္မီလာရုံထက္ ထူးႏိုင္ပါ့မလား။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ လူတန္းစားဆိုဒါ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမဆို ထိ္ပ္က အဆီအဖူး ခူးစားလာၾကတာ။ ဒီတိုင္းျပည္မွာက ဘယ္တုံးကမွ လူထုလူတန္းစားစုံ အေျခတိုးေအာင္ ေရေရရာရာ ႀကံစည္ခဲ့တာမွ မဟုတ္တာ။ မဆလေခတ္မွာ အေျခခံစားကုန္တခ်ိဳ႕ၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းထားႏိုင္တာ တခုေလာက္နဲ႔ ဒီတိုင္းျပည္ဟာ ျပည္ေတာ္သာခဲ့ဘူးတဲ့ အခြင့္မရခဲ့ပါဘူး။ စစ္ပီးေခတ္ ဘိလပ္ေလဘာအစိုးရလုပ္တဲ့ ရီေဖာင္းေတြကုိ ကေန႔ထိ အဂၤလိပ္လူထု ခံစားေနရတာပဲ။ ဒါကို လက္ရွိ အာဏာရ ဓနရွင္အစိုးရက ျဖဳတ္ပစ္ဖို႔ ႀကံေနတာပဲ။ ဗမာမွာ ဒီေလာက္ တက္လွမ္းႏိုင္တဲ့အခြင့္ရွိယင္ ေခတ္ေျပာင္းတယ္ ဆိုရမွာေပါ့။ သတင္းစာထဲ စပီကာရွိရာ ေလဗူေဘာင္းေဖာက္ႏိုင္တာေလာက္က ကုလားေျပ ေနရူးဒီမိုကေရစီေပါ့။ ငတ္ေသခ်င္ေသၾက မေသခင္ေျပာသြားၾကအုံးေပါ့။ ဓနရွင္လက္ဖက္ထုပ္ေတြက ဆိုင္ရာပိုင္ရာ အညြန္႔ခူးမပ်က္ေလ။

ေနာက္ပီး လႊတ္ေတာ္ကို တခမ္းတနားလုပ္ေျပာေနတာက ရီစရာပါလား။ ဦးႏုေခတ္မွာ လႊတ္ေတာ္က အဓိကလား ဖဆပလ ေရခဲဆိုင္မွတ္တိုင္နားက ရုံးက အဓိကလား။ ဝင္ဒါမီယာက လူတသိုက္နဲ႔ ဒဂုံရိပ္သာ စစ္ရုံးက စီမံတဲ့ ဒီမိုကေရစီလားဆိုဒါ လူေတြ ျပန္ၾကည့္မွ သိမွာပဲ။ အမ်ားစုေနရာေတြက အာဏာရေတြ လက္ထဲပဲ။ သူတို႔လက္လႊတ္ရမယ္ထင္ယင္လဲ ၅၈ ကလို သိမ္းပစ္မွာပဲ၊ ဒီတခါေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အတိုက္အခံမႏိုင္ေအာင္ ညစ္ေပးမွာပဲ။ ေနာက္ ဆယ္ႏွစ္မွာ အတိုက္အခံဆိုတာေတြ စစ္တပ္ၾသဝါဒခံျဖစ္ေအာင္ ဆြဲစားျပလိမ့္မယ္။ ႏိုင္္ငံေရးအရလည္း မက်စ္လစ္၊ ဝါဒသေဘာထားကလဲ အိေယာင္ဝါး၊ သူတို႔အုပ္စုေတြ ကိုယ္ႏႈိက္မွာက ဒီမိုကေရစီ မက်င့္သုံးတတ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး နာမည္ခံ၊ ႏိုင္ငံေရးမပါတဲ့ ႏိုင္ငံေရးလူျပက္ေတြဟာ သုိင္းဂုိဏ္းေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြဘဝပဲ ရလိမ့္မယ္။ သုိင္းေရးေကာင္းေပမယ့္ ေတာင္ကုန္းကုိ တကယ္မသိမ္းႏိုင္သူေတြအတြက္ လူထုစည္းရုံးမႈယူပီး တကယ့္အေျပာင္းအလဲ အာဏာကို အရယူဘို႔ဆိုဒါ စစ္ဗိုလ္ေယာက္ဖျဖစ္ေတာင္ လြယ္မယ္မထင္ဘူး။ ဒီတိုင္းျပည္ရဲ့ အရင္းအျမစ္ဟူသမွ် ႏွစ္ ၅ဝ ခံစားလာတဲ့သူေတြကိုး။ ဒီေတာ့ ေနာက္ကဝင္ေရာမယ့္ ႏိုင္ငံတကာ ကုန္သယ္ေတြကလဲ ေငြရွိတဲ့သူကိုပဲ စကားေျပာမွာေပါ့။ ကံစြမ္းရင္ အန္ဂ်ီအိုဆက္တာမွာ အေဝစားရမွာပါ။ မာသာထရီဆာတို႔ ဒုိင္ယာနာတို႔လို စယ္လီဘရစ္တီ ကရုဏာရွင္ေတြ ေမြးပီး ကမၻာ့စင္ျမင့္မွာ ဇန္းတင္ေပး၊ ဆင္းရဲတဲ့ျပည္ေတြမွာ ဘယ္သူေတြ ေနာက္ေဖးေပါက္က တက္ႏႈိက္ေနၾကသတုံး ေမာင္တို႔ မယ္တို႔ရဲ့ဟု ေလရွည္ႀကီးကုိ အဆုံးသတ္လိုက္လွ်င္

ကိုကို က်မတို႔ ကန္ေတာ္ႀကီး လမ္းေလွ်ာက္ၾကအုံးစို႔ဟု ခ်စ္ခ်စ္က စကားစ ျဖတ္လိုက္သည္။

(အႏွစ္ ၂ဝ က ေသလြန္ေသာ မာလာ၏ ဘီရုိၾကားက ထြက္လာေသာဝတၳဳ)



2 Responses to “အပူႏွင့္အဧ”

  1. 1 kzy

    ကိုဘိုဘိုလန္းစင္ေရ
    အေမ လူထုေဒၚအမာ ေရးတဲ႔ ၿပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာရွင္မ်ား ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ေလး download လုပ္ခ်င္လို႔ လင္႔ခ္ေပးလို႔ ရမလား။

    • 2 bobolansin

      အကုိေရ က်ေနာ္ ပီဒီက္ဖ္လုပ္ဖို႔ စာအုပ္စကင္ဖတ္တာ မလုပ္ႏိုင္ေသးလို႔ပါ လုပ္ႏိုင္တဲ့သူရွိရင္ ဝမ္းသာပါတယ္။ ခုထိေတာ့ ျမန္မာ့မဟာဂီတပဲ ေတြ႔မိတယ္။


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: