ဝိဇၨာ သိပၸ

29May13
Greatgrandpa and his sons in 1930s

Greatgrandpa and his sons in 1930s

လာမည့္ႏွစ္ ဇန္နဝါရီတြင္ အေဘးဆုံးတာ ႏွစ္ ၃ဝ ျပည့္ေတာ့မည္မို႔ က်န္ရစ္ေသာ သားေျမးျမစ္မ်ား က အမွတ္တရ စာေလးတအုပ္ေလာက္ ထုတ္ဖို႔ေကာင္းေၾကာင္း ေျပာေနစဥ္ ရန္ကုန္က သူ႔တူမ ဗိုလ္မွဴးႀကီး လွေအာင္ (ဟင္နရီစမိုက္၊ ေျခလ်င္ေတာင္တက္)၏ ဇနီး ဆုံးပါသည္။ အမ်ိဳးတအုပ္တြင္ တူတေယာက္ ၉ဝ ေက်ာ္သာ ဝါအရင့္ဆုံး ရွိေနပီး ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ စိန္ရတုတြင္ အသက္ အငယ္ဆုံး ကန္ေတာ့ခံ ေက်ာင္းသားေဟာင္း လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူ႔ဖခင္ ဦးဖူးညိဳ မွာ ေရႊဥေဒါင္း တသက္တာ မွတ္တမ္း ထဲက ေက်ာင္းေနဘက္ ကိုဖူးညိဳ (ဂ်ပ္ဆင္ ေကာလိပ္) ျဖစ္ပီး ရန္ကုန္ ေကာလိပ္ ဘက္က ကိုထြန္းရွိန္ (ေဖပုရွိ္န္) ကိုကြန္း စသည့္ ေက်ာင္းသား လူစြာမ်ားကို လမ္းမေတာ္ တန္ေဆာင္တိုင္ ပြဲ တြင္ ဂ်ပ္ဆင္ ဘက္က လူမ်ား မလွန္ရဲရွာဟု ေရးခဲ့ပါသည္။ အေဘး (အမ်ိဳးထဲတြင္ အဖိုးထင္ ဟုသုံး)သည္လည္း ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသား ေဟာင္း ျဖစ္သည္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကို ကြ်န္မတို႔ ငယ္ငယ္က တြင္ သမီး လူထု ေဒၚအမာ က ေရးပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း လိုရင္း ျပန္ေကာက္ရလွ်င္ အေဘးသည္ တသက္လုံး စာဖတ္ပီး လုပ္ခ်င္တာ လုပ္သြားသူဟု ဆိုရပါမည္။ သူႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ က်န္ရစ္ေသာ စာအုပ္စင္ႀကီး တလုံး၊ သူဖုတ္သည့္ ေက်ာက္အုတ္ မ်ားႏွင့္ ေဆာက္သည့္ ဓမၼာရုံႏွင့္ တိုက္ပ်က္ေလး တလုံးကို ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိပါသည္။

သူဆုံးစဥ္ မမာစဥ္ကသာ မီလိုက္သည္မို႔ ေျပာစကားမ်ားသာ သိရပါသည္။ စာအုပ္ထဲပါတာ အင္မတန္ စမ္းသပ္ ေလ့လာခ်င္သူ ျဖစ္၍ အာလူးကို အခြံမႏႊာဘဲ ခ်က္လွ်င္ အာဟာရ ပိုပါေၾကာင္း ေတဘယ္စပိခ်္ (ထမင္းစားပြဲတြင္ အမွာစကား) ေျပာသည္ဟု ေျမးမ်ားက ဆိုပါသည္။ ေသာ္တာေဆြ ေရးသည့္ ေမၿမိဳ႕ေနာက္ခံ ဟာသဝတၳဳ တပုဒ္ တြင္ ပန္းမ်ား ငံု႔နမ္းရႈပ္ ေနသည့္ ဖိုးထင္ ႏွင့္ တုတ္ေကာက္ႀကီး ႏွင့္ ေရႊဥေဒါင္းတို႔ ေမၿမိဳ႕က လူမေနေသာ အိမ္ႀကီးထဲ ဝင္မိပီး ေဂ်ာက္က်ၾကပုံ ဦးဘဂ်မ္း သရုပ္ေဖာ္ပုံ ကို မွတ္မိ ပါသည္။ ေရႊဘို ေျမာက္လက္ ေတာရြာက ဖခင္ ျဖစ္သူက သားကို ေကာလိပ္ ပို႔သည္ အထိ အျမင္က်ယ္ ေသာ္လည္း သိပၸံ ဝါသနာ ပါသည့္ သားက အယူေျပာင္းပီး ႏွစ္ျခင္းခံသည္ အထိေတာ့ အျမင္ မက်ယ္ရွာ။ ထိုအတြက္ သူ႔ခမ်ာ ဘြဲ႔မရ ပညာတတ္ ဘဝႏွင့္ ၿမိဳ႕ေရးရြာေရးတြင္ ေယာကၡမ ၿမိဳ႕မ်က္ႏွာဖုံး၏ အဂၤလိပ္ စာတတ္ သမက္ဘဝႏွင့္ ပါခဲ့ေတာ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာ ဘဝ တြင္လည္း ဘာသာေရး အေၾကာင္း ႏွံ႔ႏွံ႔ပတ္ပတ္ ေလ့လာသည့္ လူသိုက္တြင္ ပါဝင္ခဲ့ရကား ဖဆပလေခတ္ ဘာသာေရး အေလးထား ခ်ိန္တြင္ ထုတ္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶအလင္း ဓမၼအလင္းစသည့္ မႏၱေလး ရန္ကုန္တြင္ အဂၤလိပ္ စာတတ္ ေရွးလူႀကီးသင္းတို႔ ႀကီးမွဴးသည့္ ဘာသာေရး စာေစာင္မ်ား တြင္ ေရႊဥေဒါင္း၊ ေဒါက္တာဆိုနီ စသည့္ လူႀကီးမ်ားႏွင့္ အတူ စကၠဴ ကုန္သည္ ဦးထင္ အျဖစ္ပါဝင္ခဲ့သည္။ ဘာသာေရး သန္သူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလာကီေရး ညံ့သူမဟုတ္၊ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ မိဘမဲ့ ကေလးမ်ား ဘဏ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ ဗမာပိုင္ ဒါးတန္း ဘိလပ္ရည္စက္၊ အာဠဝီ စီလမ္းက ဗီယင္နာကေဖး မုန္႔တိုက္ စသည့္ သူမပါဖူးသည့္ ျမန္မာ အဖြဲ႔အစည္း မန္ေနဂ်ာ မလုပ္ဖူးသည့္ ဌာနဟူ၍ စစ္မျဖစ္ခင္က မႏၱေလးတြင္ ရွားမည္ ထင္ပါသည္။ သူ႔အစ္ကို ျဖစ္သူက ပို၍ ငံငံစပ္စပ္ ရွိ၍ ဂ်ာနယ္တိုက္ေတြ ဘာေတြေထာင္ကာ အယ္ဒီတာလုပ္၍ ႏိုင္ငံေရး ဝါဒေတြ ျဖန္႔ျဖဴးခဲ့သည္။ ဗမာျပည္တြင္ ဒီမိုကေရစီ မရေသး၍ ရယ္ရႊင္စရာက႑ ဂ်ာနယ္တြင္ မထည့္သြင္း ႏိုင္ပါဟု ေရးတတ္ေသာ အယ္ဒီတာမ်ိဳး။ သူတို႔တေတြ မင္းတိုင္ပင္ ေရာဂါ မထခဲ့သည္ကိုပဲ ေက်းဇူးတင္လွပါရဲ႕။

၂၁ ဦး၊ ဒို႔ဘုရင္ အညာသားပါတီ စသည့္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါ ႏိုင္ငံေရး ေလာကသား ကုန္သည္ပြဲစား ပညာတတ္ဝံသာႏု ဆိုသူမ်ားႏွင့္ က်င္လည္ခဲ့သည့္ သူတို႔မိသားစုဘဝ သည္ မယားသည္ အဖြားစုက ဂ်ီစီဘီေအ ကြန္ဖရင့္ ရန္ပုံေငြ ဆႏြင္းမကင္းမုန္႔ဖုတ္ စီမံရသည့္ ကာလ၊ ေယာက္ဖ ကိုၾကာညြန္႔က သခင္လုပ္မည့္ ေမာင္ဘေသာင္းတို႔ လူသိုက္ႏွင့္ မႏၱေလးတြင္ ပထမေက်ာင္းသား သပိတ္ ေမွာက္သည့္ ေခတ္မ်ားမွ သမီး ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူ သပိတ္ေမွာက္ သည့္ေခတ္၊ ထိုမွ သမက္ စာေရးဆရာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အဖမ္းခံရ၊ ေနာက္ သမက္ ဘိလပ္ျပန္ စစ္ဗိုလ္ ေတာခို၊ ထိုမွ သားငယ္ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ေျမးမ်ား ႏိုင္ငံေရး လုပ္သည့္ ကိုကိုးကြ်န္း ေခတ္ထိ သူမီခဲ့ပါသည္။ ဖြားစု အသက္ ၇၇ ႏွစ္တြင္ ဆုံးစဥ္က သားငယ္ ဆရာဝန္မွာ ေထာင္ထဲက ထြက္ကန္ေတာ့ရ သည္၊ ေနာက္ ဖိုးထင္ ၉ဝ နားနီးကာမွ အတူေန သမက္ သမီး ေျမး တၿပံဳလိုက္ အဆြဲခံရ၍ ေျမးမႏွင့္ ၂ ေယာက္တည္း ေနရ၊ အျခား ေထာင္ထြက္ သမီး တေယာက္က လာေနေပးရသည့္ အခ်ိန္လည္း ရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုေခတ္ ထိုကာလမ်ားကို အဖိုးထင္ ဘယ္သို႔ သုံးသပ္ခဲ့သနည္း သိလိုပါလွသည္။ ရန္ကုန္တြင္ မင္းသမီးႏွင့္ ရ၍ အရာရွိဘဝ ထိုမွ ဝန္ႀကီးေယာကၡမ ေတာမခိုေသာ စစ္ဗိုလ္မ်ား အလယ္ ေနရေသာ အစ္ကို လုပ္သူႏွင့္ ျပည္သူပိုင္ ေခတ္တြင္ အညွဥ္းခံရေသာ သူေဌးႏွင့္ ကုန္သည္မ်ား၊ ပိတ္လိုက္ရေသာ သတင္းစာ တိုက္ရွင္တို႔ အေဖ ဘဝ ဘယ္သားသမီး မ်ိဳးက ပိုေတာ္သည္ကို သူစဥ္းစားခဲ့မိ ပါမည္။ အဖိုး ႀကံဳခဲ့သည့္ ကမ္းနားသစ္ပင္ စစ္ဗိုလ္ဘဝႏွင့္ အညွဥ္းခံ အရပ္သားဘဝ စက္ဝန္းမွာ ခုမွ ရပ္ခါစ ရွိေသးသည္ကိုလည္း သိမ်ားသိႏိုင္ေလဦးမေလာ၊ ထိုထက္ ေလာကီကို ၾကဥ္ပီး သူထားခဲ့သည့္ ဘာမွန္း မသိေသာ စာအုပ္ႀကီး ေတြထဲကလို က်င့္ႀကံပီး ဆရာႀကီး ဦးသိဒၶိ၊ ေရႊဥေဒါင္း မိဘ ဦးဧရာ-ေဒၚေရႊတို႔လို တရား ျပလိုစိတ္က ပိုမ်ားေနမည္လားလည္း မသိႏိုင္ပါ။ ၉ဝ ေက်ာ္မွ ေလရူးသုန္သုန္ ဖတ္ခ်င္၍ ရွာေပးရတာလို အင္တာနက္ သုံးခ်င္ျပဳခ်င္ သိပၸံဆိုက္ေတြ ဖတ္ခ်င္ေနမလား သိခ်င္ပါသည္။ ၇၆ ႏွစ္တခါ လာသည့္ ေဟလီ ၾကယ္တံခြန္ ၾကည့္ဖို႔ သူမွန္ေျပာင္းဝယ္ တာမ်ိဳး ေနလ နကၡတ္ေလ့လာမႈ သတင္းသစ္ေတြက ဆန္း၍လာေနပါသည္။ ထိုထက္ လူ႔ကမၻာ ျဖစ္ပုံပ်က္ပုံ ကလည္း ကင္ပြန္းခ်ဳံထက္ပင္ ရႈပ္ေထြးပါလွသည္။

ေဘးတြင္ အေဖအိုကို လုပ္ေကြ်းဖို႔ သူတို႔ ညီအစ္ကို စပ္ဟပ္ ေပးစားခဲ့သည္က ျမင္ေသာ ညီတေယာက္ ယခုတိုင္ က်န္ရစ္သည္။



No Responses Yet to “ဝိဇၨာ သိပၸ”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: