ကိုင္းေနဆဲ ေပါက္ပင္ႀကီး

14Jun13

ျမန္မာ စစ္တပ္နဲ႔ ဘာသာေရးက အရပ္သား ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား လိုပါပဲ အျပန္အလွန္ ဆရာဒကာ အသုံးခ်ၾကတယ္ ေျပာရမလား။ ျမန္မာမွာ စစ္ပီးစ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ လူႀကီးပိုင္းမွာ ဘာသာေရး သမားေတြ ပါလာတယ္။ ဒီးဒုတ္ခ်ိဳေသေတာ့ ဘုရားဒကာႀကီး သခင္ႏုရဲ့ အနာထပိဏ္ ဆာဦးသြင္၊ ေနာက္ ဖိနပ္ သိမ္းေမာင္ အမည္တြင္ခဲ့တဲ့ ေရႊတိဂုံမွာ ႏိုင္ငံျခားသား ဖိနပ္ခြ်တ္ဖို႔ အမိန္႔ ထြက္ေအာင္ ဦးေဆာင္တဲ့ တရား ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးသိမ္းေမာင္ တို႔ဟာ ဘာသာေရးသမားႀကီး မ်ားေပါ့။ သာသနာ့ ႏုဂၢဟ ေကာင္စီ၊ ပါဠိ တကၠသိုလ္ အက္ဥပေဒ စတဲ့ ဘာသာေရး ၾသဇာေတြ လြတ္လပ္ ပီး ေခတ္မွာ တက္လာတာ ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ ၾသဇာခံ ႏိုင္ငံေရး ဒကာေတြ လက္ခ်က္ပါ။ အျပန္အလွန္ မီးနဲ႔ ေဆာ့ေနၾက တာပါ တကယ္က။ တိုင္းျပည္မွာ ကရင္ အုံၾကြမႈႀကီး၊ လက္ဝဲ သူပုန္ေတြ ရွိေနခ်ိန္မွာ ဘာသာေရးနဲ႔ လူမ်ားစု ေထာက္ခံမႈ ယူတာေလာက္ မိုက္တာ မရွိဘူး ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အေမရိကန္ အေထာက္အမ ပါတယ္ ဆိုစမွတ္ရွိတဲ့ ဆ႒ သဂၤါယနာ ႀကီးကို တိုင္းျပည္ ျပာက် ေနတဲ့ ၾကားက ဆယ္ႏွစ္ ေလာက္ ၾကာေအာင္ တင္ယူ ပါတယ္။ အာဏာသိမ္း ခါနီးေလာက္မွ သဂၤါယနာ အပီးသတ္ တာပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ နာမည္ တြင္တြင္ သုံးပီး အာဏာယူထားတဲ့ လက္ဝဲယိမ္း အစိုးရ တရပ္က ဘာသာေရး ကိစၥကို ဘုရင္ႏိုင္ငံေတြမွာလို အႀကီးအက်ယ္ အားေပး ခဲ့တာ ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ လူ႔ေဘာင္ အတြက္ အံ့မခန္း သမိုင္းကြက္ေတြပါ။ ဗမာ ဘုရင္ေခတ္က ၾသဇာကို ရဟန္းထုနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အာဏာသစိုး မ်ား ျပန္တည္ေဆာက္ ခြင္ဖန္မႈပါ။

ဘာသာေရး ကိစၥ အျပင္းဆုံး ထုတ္သုံး တာကေတာ့ ၁၉၆ဝ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဆယ္ေႏြ ဆယ္မိုး အုပ္စိုး လာသူခ်င္း ဗိုလ္လုရခ်ိန္မွာပါ။ ကိုယ္ေသ သူေသ အာဏာအရသာ သိသူအခ်င္းခ်င္း လုပြဲဆိုေတာ့ ေျဗာင္အက်ဆုံး သရုပ္ အပ်က္ဆုံး မဲဓားျပတိုက္ တာကို ဘာသာေရး လက္နက္နဲ႔ ခုခံတာမွာ လူမ်ိဳးစုမ်ား၊ ဘာသာကြဲ မ်ားရဲ့ အျမင္ မၾကည္လင္ ျခင္းေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ရဲ့ ညီညြတ္ေရး ဟာ အမ်ားႀကီး ယိုယြင္း ခဲ့ပါတယ္။ စစ္တပ္ဟာ အိမ္ေစာင့္ အစိုးရ အျဖစ္ အာဏာ ယူပီး လက္ဝဲ ၾသဇာ ေခ်ဖ်က္စဥ္က သီေပါမင္း သမီး အမယ္ႀကီးနဲ႔ သမီး သမက္ ေတြကို လူၾကား ထုတ္ျပတာ၊ ဘုန္းႀကီး ေသာင္းခ်ီပီး အပတ္စဥ္ ဝတ္တက္ပီး ကြန္ျမဴနစ္ ဓမၼႏၱရာယ္ ႐ႈတ္ခ်တာ စတဲ့ စိတ္ဓာတ္ စစ္ဆင္ေရး (အေနာက္အုပ္စု သြန္သင္ခ်က္ ပါပါမယ္၊ ကက္သလစ္ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ထိုင္းလို ႏိုင္ငံ ေတြမွာ စီအိုင္ေအနဲ႔ တိုင္းမ္စ္လို အေနာက္ စာနယ္ဇင္းေတြ လက္တြဲ ၾသဇာ ထူေထာင္ တာ ျပန္ရႈ) ေတြ လုပ္ခဲ့ ေသာ္ျငား သူ႔သမီး ေယာက္ဖ ညီေနာင္ ရဲေဘာ္တို႔ ေဆြၿငိမ္း ဂိုဏ္းႀကီး ခြက္ခြက္လန္ ေအာင္ ႏိုင္ငံေရး ေသခဲ့ တာရယ္၊ ေယာဂီဦးႏု အစိုးရက နတ္ကြန္း ေဆာက္ ဗလိနတ္စာ ေကြ်း ဝက္လႊတ္၊ ဥပုသ္ ရုံးပိတ္စတဲ့ ဘာသာေရး ေသာင္းက်န္းမႈေတြ လုပ္ေနတာကို အေက်ာ မခံလို တာေတြရယ္ ေၾကာင့္ ၁၉၆၂ အာဏာ သိမ္းပီးစမွာ ဘြဲ႔တံဆိပ္ ဆက္ကပ္ပြဲကို ညႊန္ၾကားေရးဝန္ အဆင့္ေလာက္နဲ႔ ခ်ထားလိုက္ပီး ေနာက္ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ သာသနာေရး ဘြဲ႔ေတြ မကပ္ဘဲ ထားခဲ့ ပါတယ္။ အမဲသား ပိတ္ပင္တာ ရုပ္တာ၊ သာသနာ့ ေကာင္စီေတြ အေထာက္ အပံ့ေတြ ဖ်က္တာ စတဲ့ ဘာသာေရးက ခြာခြာေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘာသာေရး သမားမ်ား အေတာ္ မခံခ်ိ ျဖစ္ပါတယ္။

Myitkyina protest against State Religion

Myitkyina protest against State Religion

အာဏာသိမ္း စစ္ဆိုရွယ္လစ္ အုပ္စု အတြက္ လက္ဝဲက ေက်ာင္းသား လက္ယာက ဘုန္းႀကီး ရန္စြယ္က ႏွစ္သြယ္ မီးက ႏွစ္စပါ။ ေက်ာင္းသားကို ဇူလိုင္ အေရးအခင္းမွာ ပက္စက္စြာ ေခ်မႈန္း ရဲေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးက ထိန္းရ ပိုခက္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘာသာ ျပ႒ာန္း စဥ္ကလဲ ရဟန္းငယ္ မ်ားရဲ့ အုံၾကြမႈ ေၾကာင့္ အတြင္းဝန္ရုံး ဝိုင္းခံရတာ၊ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႔ေပၚမွာ ေလတပ္က စာခ် သတိေပးရ တဲ့ထိ ကေသာင္း ကနင္း ျဖစ္ခဲ့ တာေတြမို႔ လြယ္လြယ္ မရပါဘူး။ ဘာသာေရး အရ မူကြဲတဲ့ ရွင္ဥကၠ႒ ကို မဆလ မူဝါဒ ေရးဆြဲဖို႔ ဆည္းကပ္ ခဲ့တာေတြေၾကာင့္ ရဟန္းထုရဲ့ အျမင္ ကလဲ စစ္ေကာင္စီကို အေတာ္ ေမတၱာတုံး ေနပါတယ္။ တဘက္ကလဲ MRA လို စီအိုင္ေအ ေအာက္စြယ္ အဖြဲ႔အစည္း ေတြက ရဟန္းထုမွာ ေဖာက္ထြင္း ျဖန္႔က်က္ ေနတယ္လို႔ စြပ္စြဲမႈေတြ သံသယ ေတြက ႀကီးပါတယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ ဗဟိုစည္ သတင္းစာပါ သံဃာ သန္႔ရွင္းေရး ေဆာင္းပါး မေက်နပ္တဲ့ ရဟန္းေတြက တိုက္ကို ဖ်က္ဆီးတာ၊ ေတာင္ျပင္ မဆလ ယူနစ္ရုံးကို တိုက္ခိုက္တာ စတဲ့ အဓိကရုဏ္းေတြ ျဖစ္ေပၚ လာမွ ဗိုလ္စိန္လြင္က ဖမ္းဆီး ထိန္းသိမ္း ခဲ့ပါတယ္။ အရင္ တည္ၿမဲ အတြက္ စတင္းဂန္းလြယ္ ဓားျပတိုက္ ေပးတဲ့ ရဟန္းပ်ိဳ ဆရာေတာ္ ေတြပါ ေထာင္က် တာပါ။ ဒိေနာက္ ေမွာ္ဘီ သံဃာ့ အစည္းအေဝးမွာ သန္႔ရွင္းေရး အတြက္ ေတာင္ၿမိဳ႕ ဆရာေတာ္လို စစ္တပ္ လိုလားသူမ်ားက အနဲစု ျဖစ္ေနေတာ့ သံဃာ မွတ္ပုံတင္ ကိစၥ၊ သံဃာ့ေကာင္စီ ဖြဲ႔ဖို ႔ေတြဟာ ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ ဆက္ေႏွာင့္ေႏွး ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဖြဲ႔အစည္း ေထာင္တဲ့ ရက္ေတြ ၾကည့္ရင္ စာေရးဆရာ သတင္းစာ ဆရာနဲ႔ ဘုန္းႀကီးဟာ ဗိုလ္ေနဝင္း ထိန္းရ အခက္ဆုံး လူတန္းစား ေတြ ျဖစ္ပါ လိမ့္မယ္။ ဒိေနာက္ေတာ့ မဟာ ဝိဇယ ေစတီ ေခတ္ေပါ့။ ဗိုလ္ေနဝင္း ဆည္းကပ္ ခဲ့ေသာ ဘုန္းႀကီး မ်ားကို ေလ့လာ ၾကည့္ပါ။ မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ရဲ့ ဥသ်ွစ္သီး မ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံေရးဟာ အေကာင္းဆုံး ဘြဲ႔ယူုက်မ္း ျဖစ္ပါမယ္။

ႏိုင္ငံေရးကို အမ်ားႀကိဳက္ ေပၚျပဴလာ မဲေရာင္းမဲဝယ္ သေဘာေတြ ျပန္ဆန္းသစ္ လာတဲ့ ေခတ္အခါ မ်ိဳး၊ ႏိုင္ငံျခား အေထာက္ အပံံ့ေတြ ဘြင္းဘြင္းႀကီး ျပန္ယူ ေနၾကတဲ့ ေခတ္မွာ သံဃာ့ ၾသဝါဒခံ အဖြဲ႔ေတြ ေပၚလာစရာ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး တင္းမာမႈ အမ်ားႀကိဳက္နဲ႔ ဗိုလ္က်မႈေတြ ပိုပီး ထြက္လာစရာ ရွိေနတာကို ၾကည့္ရရင္ တိုင္းျပည္ဟာ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး လက္ယာစြန္း ေခ်ာက္ ကို က်ဖို႔ က အလြယ္ေလးမို႔ ဗမာျပည္မွာ အႏွစ္ရွိတဲ့ ေခတ္သစ္ စာေတြ ပညာေတြ ထြန္းကား ဖို႔ ယဥ္ေက်း ေခတ္မီတဲ့ လစ္ဘရယ္ အရင္းရွင္စနစ္ အျမန္ တည္ေထာင္ ဖို႔ ေအာက္ေျခ လူတန္းစားကို ဘဝ အဆင့္ ျမွင့္ပီး ျပည္သူ အမ်ားမွာ အယူ သည္းမႈေတြ ေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ အခ်ိန္တန္ ပါပီ။ စီးပြားေရး နိမ့္က်မႈ လက္ညွိဳး ထိုးပီး ဘာသာျခားကို အျပစ္ဖို႔တဲ့ ဖက္ဆစ္ ပုံစံ ႏိုင္ငံေရးကို ဒို႔ဗမာေခတ္မွာပဲ ထားရစ္ပါေတာ့။



No Responses Yet to “ကိုင္းေနဆဲ ေပါက္ပင္ႀကီး”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: