လာေတာ္မူ

05Jul13
Burma Challenge in 1962

Burma Challenge in 1962

လာေခ်ၿပီ ပ်ိဳတို႔ေမာင္လည္း သူလည္းပါေလၿပီ…

သမၼာက်မ္းလာ အဲဂုတၱျပည္ႀကီးမွာ ေနာက္တခ်ီ သိမ္းျပန္ပဗ် ။ သိမ္းတာနဲ႔ မသိမ္းတာ ဘာကြာလဲ ဆိုရင္ သိမ္းတာက တိုက္ရိုက္ စြက္ဖက္တာ မသိမ္းတာက ေနာက္ကြယ္က ဖိအားေပးတာ အဲေလာက္ ေတာ့ ကြာမွာေပါ့။ ခုဟာက လူထု ဖိအားနဲ႔ သိမ္းတာ ဆိုေတာ့ စကထဲက အႀကိတ္အနယ္ တက္လာရတဲ့ မြတ္ဆလင္ သမၼတကို ဖယ္ရွားတာ အမ်ား သေဘာက် ပါတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္သြား တာေပါ့။ ဘာသြား သတိရလဲ ဆိုေတာ့ ၁၉၅၈ ဝင္ဒါမီယာ အာဏာသိမ္းမႈဟာ ကမၻာမွာ ဘယ္ကမွ မရွိတဲ့နည္းကို ျမန္မာက အစျပဳတာလို႔ ေဒါက္တာဘေမာ္ ေျပာစမွတ္ ျပဳသလိုပဲ ခုလည္း အီဂ်စ္က ထြင္စမွတ္ ျပဳျပန္ တာေပါ့။

ဒီမွာ ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာ လြတ္လပ္ပီးေခတ္ စစ္တပ္က႑ကို ေလ့လာရာမွာ တပ္ေတြရဲ့ ႏိုင္ငံေရး အေၾကာကို ေသခ်ာ က်နေလ့လာမႈ၊ အထူးအားျဖင့္ တပ္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ေလ့လာ အတုယူမႈေတြကို သိဖို႔က လိုေနတယ္။ မ်က္စိ နားႀကီးသူမ်ားကေတာ့ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာ ဘာတဲ့ ဆိုရင္ ဘယ္လို ရိုက္ခတ္မႈ လာမယ္ဆိုတာ သိၾကတယ္။ အီဂ်စ္မွာ နာဆာ အာဏာရွင္ စနစ္တက္လာခ်ိန္မွာ ဗမာျပည္မွာ ဒါမ်ိဳး လာေတာ့မယ္လို႔ ခံစားရေၾကာင္း ဟံသာဝတီ ဦးဝင္းတင္က ေရးပါတယ္။ အာရပ္ ျပည္ေထာင္စု (ၿပိဳကြဲသြားတဲ့ အီဂ်စ္+ဆီးရီးယား ႏိုင္ငံအတြဲ) မွာ ၁၉၆၁ ေလာက္က ပါတီေတြကို ဖ်က္တာ ႏွိပ္ကြပ္တာ ေတြဟာ ဗမာျပည္ မွာလည္း ႏွစ္အနည္းငယ္ တြင္း ျဖစ္လာ ခဲ့ပါတယ္။ အလားတူ ဆူကာႏိုရဲ့ လူႀကိဳက္ မ်ားတဲ့ အာဏာရွင္ ပါလီမန္ မွာလည္း ပါတီေတြ ဖ်က္တာ၊ လက္ဝဲယိမ္းတာ တရုတ္ လႊမ္းမိုးမႈ မ်ားလာတာေတြက ေနာက္ဆုံး အေနာက္ စြက္ဖက္မႈနဲ႔ လူမ်ိဳးေရး သတ္ျဖတ္မႈေတြနဲ႔ ေသြးေခ်ာင္းစီး စစ္အာဏာသိမ္းပြဲထိ တိုင္ခဲ့တာပါပဲ။ ၁၉၆၅ အင္ဒို သတ္ျဖတ္မႈေတြဟာ ၁၉၆၇ တရုတ္-ဗမာ အေရးအခင္း ေရွ႕ေျပးလို႔ ယူလို႔ ရပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္ဘက္ လႊမ္းမိုးတဲ့ ယူဂို ဆလားဗီးယား၊ အီဂ်စ္ ႏိုင္ငံေရး မူဟာ ဟိုေခတ္ ျမန္မာ စစ္တပ္ အားက်စရာလို႔ အေနာက္တိုင္း ပညာရွင္မ်ားက ေရးပါတယ္။ အလားတူပဲ တတိယလမ္း ေခၚတဲ့ ဥေရာပ ေျမာက္ဖ်ား တိုင္းျပည္ ေတြက ဆိုရွယ္ ဒီမိုကရက္ လမ္းဟာလည္း အလယ္အလတ္ ႏိုင္ငံေရး လမ္းရွာေနတဲ့ စစ္ေအးေခတ္ ျမန္မာ စစ္တပ္နဲ႔ ဆိုရွယ္လစ္မ်ား အတြက္ စံနမူပါ။ အခု အီဂ်စ္ လူထုအားနဲ႔ စစ္အာဏာသိမ္းပြဲက ျမန္မာ အတြက္ ဘာလမ္းျပ ျဖစ္မလဲ။ ၁၉၈ဝ ေက်ာ္က ဖိလစ္ပိုင္ အာဏာရွင္ကို အုံၾကြမႈက ျမန္မာ အတြက္ လမ္းစ တခု ျဖစ္သလို ဒီတခါ အီဂ်စ္ စစ္နဲ႔ ၿမိဳ႕သား ညီညြတ္ေရး ကေကာ။

မြတ္ဆလင္ ညီေနာင္မ်ားရဲ့ အေျခခံအားက ေတာေက်းလက္က ေရွးရိုးစြဲ ဘာသာေရးသမားေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ အာဏာရခ်ိန္မွာ အစၥလာမ္ မူေတြနဲ႔ လူထုကို ထိန္းကြပ္မယ္ ႀကံေတာ့ ၿမိဳ႕ျပက ဘာသာစုံ ေခတ္မီ လူထုႀကီးနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔တာပါပဲ။ ေနာက္ အီဂ်စ္က ၿမိဳ႕ေန လူနဲ႔ ေတာေနက ထက္ဝက္စီေလာက္ ရွိတာ၊ ၿမိဳ႕မွာ ေတာက လာအလုပ္ရွာတဲ့ ဆင္းရဲသားထုက မ်ားတာဆိုေတာ့ လူမႈ ႏိုင္ငံေရး အုံၾကြမႈက အၿမဲရွိေနတာပါ။ ဒီလႈပ္ရွားမႈ ေတြကပဲ အရင္က အႏွစ္ ၆ဝ ေလာက္ စစ္တပ္ေနာက္ခံနဲ႔ တင္ထားတဲ့ နာဆာ အႏြယ္ အာဏာရွင္ အုပ္စုကို ဖယ္ခ် ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ ႏိုးၾကားမႈ အရွိန္ အင္မတန္ႀကီးၿပီး အာရပ္ ကမၻာနဲ႔ အာဏာရွင္ ႏိုင္ငံမ်ားကို ေျခာက္ျခားသြားေစတဲ့ အာရပ္ လႈပ္ရွားမႈ ဟာ တခ်ိဳ႕ ႏိုင္ငံေတြမွာ ေရအီတဲ့ ဘက္ကို ဆိုက္ေနေပမယ့္ အီဂ်စ္မွာေတာ့ အလံမလွဲစတမ္းလို႔ ဆိုရမလား။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေတာ္လွန္ေရး ကြ်ံတယ္ ျမင္မွာေပါ့။

တိုင္းျပည္ တည္ၿငိမ္ေရးမွာ အဓိက အေရးပါတဲ့ လူမ်ားစု စားဝတ္ေနေရးကို ေျပလည္ေအာင္ မေျဖရွင္းႏိုင္သေရြ႕ေတာ့ ဘယ္လို ႏိုင္ငံေရး ေလႀကီး မိုးႀကီးမ်ိဳး ဘာသာေရး လမ္းစဥ္မ်ိဳးကမွ ကယ္မႏိုင္မွာ မဟုတ္တာကေတာ့ အေသခ်ာပါပဲ။ ခုလို ကမၻာ့ စီးပြားေရး ကေသာင္းကနင္း ျဖစ္ခ်ိန္ မ်ိဳးမွာ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳး ဟာျဖင့္ ဒိသာ ပါေမာကၡလည္း မတတ္ႏိုင္၊ ဒီမိုကေရစီ ဘြားေအႀကီး လည္း မကယ္ႏိုင္ ေနာက္ဆုံး သူရဲေကာင္း ေရႊဓားခ်ိတ္ လည္း ေအာင္ဖ်ာ လိပ္ရမယ့္ ကိန္းေတြက မ်ားေနပါတယ္။

စစ္တပ္ဟာ ႏိုင္ငံ အုပ္ခ်ဳပ္ စီမံမႈမွာ သူ႔ေဝစုကို အၿမဲ ေမွ်ာ္လင့္တယ္၊ တိုင္းျပည္ အာဏာေသာ့ခ်က္ကို ခါးပိုက္ပိုက္ ထားရသူေတြဟာ သူမ်ားကို သံသယနဲ႔ အၿမဲၾကည့္မယ္၊ ပီးေတာ့ သူမ်ားကို ႏွိပ္ကြပ္ရသူ ေတြဟာ သူတို႔ အလွည့္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေရာက္ေအာင္ ႀကံတယ္။ ဒါေတြဟာ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ႀကံဳခဲ့ ရတဲ့ ကိစၥေတြ ပါပဲ။ စစ္တပ္ လူတန္းစားဟာ ဘာသာေရး အစြဲႀကီးတာ၊ တခါတခါ က်ေတာ့လည္း ဘာသာေရး လိုင္းပူးပီး လူလည္ က်တဲ့ ႏိုင္ငံေရး သမားကို မႏွစ္ၿမိဳ႕တာ (ဥပမာ ဦးႏုနဲ႔ ျမန္မာ စစ္တပ္)၊ အရာရွိ လူတန္းစား ညာဥ္နဲ႔ သူ႔လုံၿခံဳေရး ဘက္က စဥ္းစားတာ (တနည္း လႈံ႔ေဆာ္ အုံၾကြတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားကို အထင္ေသးတာ၊ မယုံတာ) .. ဒါေတြကို လူတန္းစား စရိုက္ အေနနဲ႔ ျမင္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။

၁၉၅၆ ေလာက္က ဦးႏု အတြင္းဝန္ ခင္ႏွင္းယု နဲ႔ သခင္သာခင္တို႔ ေျပာခဲ့ၾကတဲ့ တိုင္းျပည္ကို အရိပ္ထိုး ေနတဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ ဆိုတာ ခုေလာက္ဆို သိၾကေလာက္ပါပီ။ ႏိုင္ငံေရးသမားဟာ လူထုကို ၾသဇာရွိေကာင္းရွိမယ္၊ သို႔ေသာ္ လက္နက္မပါလို႔ကေတာ့ လက္နက္ရွိသူကို ဘယ္ေနရာမွ တုဖက္ၿပိဳင္လို႔ မရပါဘူး။ ခါးပိုက္ေဆာင္ တပ္ေမြးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးရဲ့ က်ဆုံးခန္း ကလည္း ပ်ဴေစာထီးရဲ့ ဖခင္ႀကီးေတြရဲ့ ႏိုင္ငံေရး လမ္းဆုံး ၁၉၆ဝ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ပဲ သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ပလႅင္မွာ ၾကာၾကာ ထိုင္လိုလွ်င္ ေဂြးေအာင္ လုံေအာင္ ထိုင္ရတယ္ ဆိုတဲ့ မင္းတုန္းမင္း နန္းတက္စက မေကြးမင္းႀကီးကို ရည္ညႊန္းတဲ့ စကားလိုပဲ တခ်ိဳ႕လူမ်ား အတြက္ေတာ့ အာဏာ ဟာ ေသနတ္ ေျပာင္းဝမွာ အၿမဲ တည္ေနသလို ေသနတ္ေျပာင္း ေနာက္က လိုက္မယ့္ လူအုပ္ကို ေမြးတတ္ တာလည္း ပညာတမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း။

မဲျပားေတြ စာရြက္ေတြ ေလေတြေတာ့ ေလျပန္ေခ်ေပါ့ တခါ (၁၉၉ဝ ကတခါ သနားစရာ )



No Responses Yet to “လာေတာ္မူ”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: