မွာေတာ္ပုံ

10Jan14

kyatkho

ေမာင္က်ပ္ခိုးကို လူ႔ေလာကတြင္ အေကာင္အထည္ႏွင့္ ေတြ႔သိဖူးသည္ မဟုတ္ပါ။ အင္တာနက္ေခၚ တက္ေခတ္ရုပ္သံ စက္ခလုပ္မ်ားမွ သိကြ်မ္းရသည္ ျဖစ္ရကား က်ပ္ခိုးစာေရးေကာင္းသည္မွ လြဲ၍ တိတိပပ သိႏိုင္သည္မဟုတ္။ က်ပ္ခိုးကို ၾကားလူတေယာက္ဆီမွ သိလာရပီးေနာက္ သူ႔စာဆိုသည္ေတြကို ေပးဖတ္ပါသည္။ မွန္တာေျပာရလွ်င္ အသိစာဖတ္ရတာ ေလာကမွာ ဝန္ႀကီးလွေသာအလုပ္ဟု ျမင္ပါသည္။ ေကာင္းပီေကာင္းရဲ့ ေျပာလႊတ္လိုက္ရုံႏွင့္ အေတာ္မ်ားမ်ားက ဇာတ္လမ္းက ျပတ္သည္မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ က်ပ္ခိုးစာ စဖတ္ရသည္ႏွင့္ ဤသူကား ႏွယ့္ႏွယ္မဟုတ္ဟု သိလိုက္ပါသည္။

က်ပ္ခိုးေလ က်ပ္ခိုးအသုံးတို႔က သူတို႔ေခတ္ သူတို႔အရြယ္ စာသမားေတြ သုံးတတ္သည့္ ေလေပါက္ေတြမဟုတ္ဘဲ ဆရာေမာင္ထင္တို႔ ေခတ္က လူႀကီးေတြ၏ အာဝဇၨန္းမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါသည္။ က်ပ္ခိုးေရးတာမွ ဟုတ္ကဲ့လား၊ လူႀကီးတေယာက္ေယာက္မ်ား ေနာက္ကေရးေနတာလားလို႔လည္း ဒြိဟပြားစရာမရွိျပန္။ အေၾကာင္းက သူႀကံဳေတြ႔ရေသာ ေလာကျပတင္းက ျမင္ကြင္းစုံကို စာဖတ္နာသူ တေယာက္၏ စာနာစိတ္ႏွင့္ ဖြဲ႔သည္ဟုသာ ျမင္ပါသည္။ သူ႔စာ အသစ္ ဖတ္ရတိုင္း ေခတ္တိမ္စျပဳေနေသာ ဘဝသရုပ္ေဖာ္ေခၚ စာေပတမ်ိဳး၏ အနာဂတ္အတြက္ အားတက္ရပါသည္။ ေခတ္ေပၚေရးနည္းသစ္ေတြ ဆန္းျပားေနခ်ိန္တြင္ တိုင္းျပည္လူထုဘဝက ကပၸလာက အျခားနိမ္းဆိုသလို ထူးျခားေျပာင္းလဲမလာေသးရကား လူအမ်ားစုဘဝ ေျပလည္တိုးတက္ဖို႔က သူတို႔ဘဝေတြကို စာဖတ္သူေတြ ေရွ႕ေမွာက္ဆြဲေခၚျပေပးဖို႔ လိုေနေသးသည္ဟုသာ နားလည္မိပါသည္။ ဒါမွသာ ဆင္းရဲသားပေပ်ာက္ေရး ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္း အရွိန္မျပတ္ ဒရစပ္ႀကီး လည္ႏိုင္ပတ္ႏိုင္ ေပမည္ မဟုတ္ပါလား။ သို႔အတြက္ ဆန္းညြန္႔ကြန္႔ထြင္ ေရးလိုရာေရးၾကေသာ္လည္း ေခတ္သရုပ္ေခတ္ဘဝကိုေတာ့ မေမ့ၾကသင့္ေသးဟုသာ ေတာင္းပန္ပရေစ။

သို႔ေသာ္ က်ပ္ခိုးသည္ ဝမ္းစာကုန္က ဆီခမ္းမည့္ သာမန္လူတန္းစားဖြဲ႔ စာသမားေလာဟု သိလိုၾကေပလိမ့္မည္။ က်ပ္ခိုးမွာ စာေရးဘို႔ ပါရမီမ်က္စိက ပါလာသည္ဟု သူ႔စာအေရး အေတြးကို ေထာက္၍ သိႏိုင္ၾကပါသည္။ စာေပပညာသုတကို အစဥ္စိုက္လိုက္ လိုက္စားမႈလည္းရွိသည္ဟု သူ႔ဗဟုသုတကို ေထာက္ဆ၍ သိရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ပ္ခိုးအတြက္ လွဝင္းရီေတြ ကဲလားေလးေတြထက္ ဆန္းေသာ ဇာတ္နာေသာ ဘဝေတြ ေနာက္ထပ္ထုတ္ျပစရာ ရွိပါအုံးမည္။ သို႔ေသာ္ ထိုထိုဇာတ္ေတြ ဘဝေတြထက္ လူ႔ေဘာင္ေလာကတြင္ မိုးလိုက္လို႔ရြာမဆုံးသည့္ ဘဝထိုထိုကို စာနာစိတ္၊ ခြင့္လႊတ္အေကာင္းျမင္စိတ္ႏွင့္ ၾကည့္သည့္ စိတ္အျမင္ကသာ က်ပ္ခိုးကို ဒိထက္ျမင့္ေအာင္ တိုးဆင့္ေပးလိမ့္မည္ဟု ယူဆပါသည္။

ဘိုဘိုလန္းစင္

ဗိလပ္ျပည္