ဦးလွေခတ္

19Jan15
U Hla and President Win Maung in Maymyo Karen New Year with other writers

U Hla and President Win Maung in Maymyo Karen New Year with other writers

ကေန႔ရွိရင္ လူထုုဦးလွ ၁ဝ၅ ႏွစ္ျပည့္ပါ။ ေသေသာသူကေတာ့ သြားရွာေပါ့။ သက္ဆိုုင္သူမ်ားမွာ သတိတရ ရွိၾကပါတယ္။ အထူးတလည္ သတိရစရာ ရွိရင္ ထုုတ္ေျပာမိၾကၿမဲေပါ့။ ဒီေခတ္ ဒီခါမွာ သူ႔ကိုု ဘာသတိရစရာ ရွိမလဲ။ ခုုလိုု တိုုင္းျပည္တံခါးပြင့္ၿပီး လူငယ္ေတြ အတြက္ အခြင့္အခါေတြ ေပၚစျပဳလာတာကိုု သူတို႔ ေသခ်ာ ဟုုတ္ေအာင္ ယူေစခ်င္တာ ေျပာမိၾကမလား။ စာေပ စာနယ္ဇင္း တံခါးေတြ ျပန္ပြင့္၊ ႏိုုင္ငံေရးျပန္ပြင့္ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဘာသာေရး၊ ႏိုုင္ငံေရး ဖိႏွိပ္မႈ ပုုံစံသစ္ေတြ ေပၚလာတာ၊ ဥပေဒနဲ႔ အညီ ညွဥ္းပန္းခ်ဳပ္ျခယ္တဲ့ ဖဆပလ ကိုုလိုုနီေခတ္ေတြ ျပန္ေပၚလာတာေတြ … ဒါေတြ ဒါေတြ။

သူ႔ကိုု သူ႔ေခတ္နဲ႔ ျပန္ၾကည့္ရင္ လြတ္လပ္ေရး လႈိင္းတံပိုုးၾကားက လူငယ္တေယာက္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ဒဂုုန္တာရာ စသူေတြလိုု လက္ဝဲႏြယ္တဲ့ ႏိုုင္ငံေရး စာေပက႑ကိုု အေျခခိုုင္ေစခဲ့တယ္။ တျခား စာေရးဆရာ အမ်ားထက္ သာတာက ၾသဇာရွိတဲ့ အရပ္ဘက္ ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ေနရာ ယူႏိုုင္တာပါ။ ရန္ကုုန္ၿမိဳ႕မွာ နာမည္ေက်ာ္ စာေပပပညာရွင္ေတြ မ်ားစြာစုုေနေသာ္ျငား အရာရွိ အရာခံထက္ ပိုုတဲ့ လူမႈေနရာ မရတတ္ဘူး။ သခင္ကိုုယ္ေတာ္မႈိင္းမွ အပ။ ဒီလိုုေနရာဟာ ဘုုန္းႀကီး၊ ႏိုုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္၊ စစ္ေခါင္းေဆာင္၊ ၾကြယ္ဝသူေတြ အတြက္ ထားသလိုုရွိတယ္။ ဒီအခါ နယ္ၿမိဳ႕ေတြက စာသမားေတြက တပန္းသာၾကတယ္။ မင္းဘူးၿမိဳ႕မွာ ဦးမင္းႏြယ္၊ မေကြးၿမိဳ႕ အမတ္ ဦးဆုုၿမိဳင္၊ စစ္ကိုုင္း ဦးဘိုုးသင္း စတဲ့ ေက်ာင္းဆရာလက္ေဟာင္း စာသမားႀကီးေတြဟာ ၿမိဳ႕ရြာမွာ ၾသဇာေညာင္းတယ္။ ထိုုထက္ ခဏ စာသင္ခဲ့တဲ့ ဦးလွဟာ စာသမား အေနနဲ႔ ၿမိဳ႕မွာ ေဒသမွာ ေနာက္ ႏိုုင္ငံမွာ ဘယ္လိုု ပါဝင္ဆံ့ခဲ့လဲ။

စာသမား အမ်ားဟာ အတြင္းစြဲစိတ္ေခၚတဲ့ လူေပါင္းမဆံ့တဲ့ အေလ့ရွိတတ္တယ္။ အေနအထိုုင္ ေပါ့ပါးၿပီး သူမ်ားကိုု ပမာမျပဳရွိတတ္တယ္။ ဒဂုုန္တာရာ၊ ေရႊဥေဒါင္း၊ ဆရာႀကီး ပီမိုုးနင္း စသူေတြဟာ ဒီစရိုုက္ရဲ့ အခြဲေတြပါ။ ဦးႏုုသည္ပင္ ႏိုုင္ငံေရးသမားထက္ ျပဇာတ္ဆရာစိတ္ ဒြန္တြဲတဲ့ အခ်ိန္ေတြ မ်ားမယ္ ထင္ပါတယ္။ သိန္းေဖျမင့္ဟာ ႏိုုင္ငံေရး ဆန္ေသာ စာေရးဆရာ ၊ သူေရးသမွ်စာဟာ အခ်စ္အေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ေသာ္လဲ ႏိုုင္ ငံေရး ဘဝကိုု မီးထိုုးျပသလိုု ရွိေနတယ္၊ သူငယ္စဥ္ ေရးတဲ့စာတခ်ိဳ႕ကလြဲလိုု႔။ သူ႔ရဲ့ လက္ရင္း ဆရာ ဆရာမႈိင္းဟာ ဘုုန္းႀကီး၊ ရန္ကုုန္ေရွးဦးေခတ္က စာဆိုု၊ ျမန္မာဆရာ၊ ေနာက္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ႏိုုင္ငံေရးသမား၊ ၿမိဳ႔မိၿမိဳ႕ဖ ဆိုုတဲ့ အသြင္ပုုံစံေတြ ရွိသူလိုု႔ ထင္ပါတယ္။ ေမာင္ဝ၊ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ စတဲ့ အေနာက္တိုုင္း ပညာတတ္ စာသမားေတြက အရာရွိႀကီး အျဖစ္ ေလာကနဲ႔ အကန္႔ထားေလ့ ရွိပါတယ္။ ဦးလွက ဘယ္လိုုလမ္းေၾကာင္းကလဲ။

နဂါးနီ စာအုုပ္တိုုက္က ႏိုုင္ငံေရး စင္ျမင့္ေပၚ တက္သူေတြလိုုလား၊ သတင္းစာမွာပဲ နစ္သြား၊ ဒါမွမဟုုတ္ မီဒီယာနဲ႔ ႏိုုင္ငံေရး ဒီ ၂ ခုုမွာ ေျခ ၂ ခြ ထားတဲ့သူမ်ိဳးလား။ သူဟာ စာေရးဆရာ သတင္းသမား အလုုပ္သင္ လိုုမ်ိဳးနဲ႔ ဘဝ စခဲ့ေပမယ့္ သူ႔ အသိုုင္းအဝိုုင္းက ႏိုုင္ငံေရး သမားေတြ။ ဦးခ်စ္ေမာင္လိုု ႏိုုင္ငံေရးမွာ အဆုုံးသတ္တာလည္း မဟုုတ္၊ တခ်ိဳ႕ေတြလိုု ႏိုုင္ငံေရးက ခြာသြားသည္လဲ မဟုုတ္၊ ပါတီ အဖြဲ႔အစည္းမွာ တသက္မွာ ၂ ခါသာ ပတ္သက္ခဲ့ေပမယ့္ သူ႔ဘဝဟာ ႏိုုင္ငံေရးကိုု စာေပ ဘက္က ေထာက္ျပ လမ္းညႊန္တဲ့ အလုုပ္ကိုု တျခား လူမႈ တိုုးတက္ေရးေတြနဲ႔ အတူ ထမ္းေဆာင္တာ မ်ိဳးပါ။ ဒါေတြ သူမ်ားေတြ ေရးခဲ့ပါပီ။

ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာႏိုုင္ငံမွာ စာေရးေကာင္းေတြ ရွိေပမယ့္ စာေကာင္း စာၾသဇာေညာင္းတာ (လူထုုေသြးဆူေစတဲ့ ႏိုုင္ငံေရး ေဝဝါးေအာင္လုုပ္တဲ့ စာၾကမ္း စာေပါ့ေတြ မဟုုတ္) သိပ္မရွိေတာ့တာဟာ စိစစ္ျဖတ္ေတာက္မႈ မရွိတဲ့ေနာက္မွာ ဆက္တည္ၿမဲ ေနတာက အဓိကက ေလးနက္ တည္ၾကည္မႈ၊ ျပည္သူကိုု ပဓာန ျပဳ စဥ္းစားတဲ့ ႏိုုင္ငံေရး၊၊ ယုုံၾကည္ခိုုင္မာတဲ့ ေပးဆပ္မႈေတြ စတာေတြ အားနည္းေနေသးလိုု႔လိုု႔ ထင္ပါတယ္။ လူထုုစိန္ဝင္း၊ ဦးဝင္းတင္ စသူေတြ မရွိတဲ့ေနာက္ ႏိုုင္ငံေရး အကဲျဖတ္ေလာကဟာ အမုုန္းခံ အမိုုက္ခံ ေျပာရဲတဲ့ စာသမားမ်ားကိုု ေစာင့္စားလိုု႔ ေနပါတယ္။



No Responses Yet to “ဦးလွေခတ္”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: