မွတ္ပါရစ္ေစ

11Mar15

Atumashi

လူ႔ေဘာင္သစ္ ဂ်ာနယ္မွ

ေက်ာင္းေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး

ျမန္မာျပည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထုတ္ ျမန္မာသမိုင္းသုေတသန စာေစာင္ ဒီဇင္ဘာ ၂ဝ၁၃ တြင္ စိတ္ဝင္စားစရာ စာတမ္းတေစာင္ ပါေလသည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ အေ႐ွ႕ျပင္ မဟာအတုလေဝယန္ အတုမ႐ွိေက်ာင္းႀကီး တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ထိုေက်ာင္းေပၚတြင္ သံဃာတခ်ိဳ႕၏ သီးျခားသဂၤါယနာ တင္ပြဲ အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၿမိဳ႕တည္ ၇ ဌာန အဝင္ ဤေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ ျမန္မာ ႐ွင္ဘုရင္မ်ား လက္ထက္ တည္ေဆာက္သမွ် ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားထဲတြင္ အႀကီးဆုံး ေက်ာင္းႀကီးဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ၁၈ ႏွစ္ၾကာ တည္ေဆာက္ခ်ိန္ ၾကာျမင့္ၿပီး မင္းတုန္းမင္း နတ္႐ြာစံခါနီးမွ ေက်ာင္းေရစက္ခ်ႏိုင္သည္ဟု သိရပါသည္။ ထိုထက္ ဤေက်ာင္းမွာ မူလ ပႏၷက္ပုံစံ မ်ားအရ အေဆာင္ ၄ ေဆာင္ ထည့္သြင္း ေဆာက္လုပ္ရန္ ႐ွိေသာ္လည္း ေဆာင္မႀကီးႏွင့္သာ ၿပီးခဲ့ရသည္ကို မႏၱေလးျပတိုက္႐ွိ ပုရပုိက္မူ အရ သိရေၾကာင္း စာတမ္း႐ွင္ ေဒါက္တာ တင္မိုးလတ္၊ မႏၱေလး တကၠသိုလ္က ေရးသားသည္။ ပတ္ပတ္လည္ ေပ ၃ဝဝ ဝန္းက်င္ခန္႔ တဘက္စီ ႐ွိေသာ ဤေက်ာင္းႀကီးကို မင္းတုန္းမင္း၏ ပိဋကတ္ က်မ္းစာမ်ား သိုမွီးရာ အျဖစ္ သုံးသည္ဟုလည္း သိရၿပီး ေသနတ္ကိုင္ ၁ဝ ေယာက္အပါ အေစာင့္ အမႈထမ္း ၆ဝ ထား႐ွိသည္ ဟု ဆိုသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္ ေက်ာင္းေတာ္အျဖစ္ အင္မတန္ ခမ္းႀကီးနားႀကီး အမႊမ္းတန္ဆာႏွင့္ တည္ေဆာက္ျခယ္လွယ္ထားသည့္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ျဖစ္၍ အဖိုး မ်ားစြာ ထိုက္ၿပီး ၃၂ ရတီ စိန္လုံးႀကီးတပ္ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးလည္း ထား႐ွိပူေဇာ္သည္ဟု ဆို၏။ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေ႐ႊ႕ေျပာင္း၊ ေက်ာင္းဘုရားေဆာက္တည္၊ ပိဋကတ္ ေက်ာက္စာတင္ စသည့္ အစုစု သာသနာေရး အလွဴေငြေတာ္ ၂၂ ကုေဋ ၆ သန္း ကုန္သည္ဟုလည္း ေရးထားသည္။ ဤမွ် မင္းတုန္းမင္းက စိုက္ထုတ္ ကုန္က် ခံသည္မွာ သာသနာေရးျဖင့္ ႏိုင္ငံ စည္း႐ုံးေရး လုပ္လိုသည္ဟု စာတမ္း႐ွင္က ယူဆသည္။ နန္းတက္စကပင္ တိုင္းျပည္တဝက္ အဂၤလိပ္လက္ပါျခင္း၊ နန္းတြင္း ဆူပူမႈမ်ား၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး က်ဆင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား အဂၤလိပ္လက္ ခိုဝင္ၾကျခင္း စသည္တို႔ကို ျပန္လည္ စည္း႐ုံးသည့္ အေနႏွင့္ ထိုသို႔ စည္း႐ုံးသည္ဟု ယူသည့္ အျမင္မ်ားလည္း ယခင္က ေတြ႔ရပါသည္။

မင္းတုန္းမင္းသည္ စက္႐ုံတည္၊ သတင္းစာတည္၊ လစာေပး၊ အခြန္စနစ္ျပင္ စသည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႀကီးမ်ားကို ျမန္မာ ဘုရင္ အဆက္ဆက္ထက္ ထူးကဲသာလြန္ လုပ္ခဲ့သူ မွန္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေခတ္သစ္ အရင္း႐ွင္ နယ္ခ်ဲ႔ႏွင့္ ယွဥ္ရသည့္ ေခတ္ေဟာင္း ပေဒသရာဇ္ အဖို႔ အကြက္ခ်င္း ယွဥ္ဖို႔ ခက္ပါသည္။ ေဘးေတာ္ ဗဒုံမင္း လက္ထက္ မင္းကြန္း ပုထိုးေတာ္ႀကီး မၿပီးမျပတ္ႏွင့္ တိုင္းျပည္တြင္ အငတ္ေဘး၊ ေရာဂါမ်ားေဘးၾကားမွ မနည္း ရုန္းခဲ့ရသည္ကို သူ သခၤန္းစာ ယူဟန္မတူပါ။ တိုင္းျပည္ ထူေထာင္မႈ မူလ ပင္မ စားဝတ္ေနေရး ေျပလည္ဖို႔ အရင္းမခံဘဲ ၿမိဳ႕သစ္ နန္းသစ္ တည္လိုစိတ္၊ သာသနာ့ဒါယကာ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ အျဖစ္ ေမာ္ကြန္းတင္လိုစိတ္ တို႔က တိုင္းသူျပည္သားတို႔ အတြက္ ၾကည့္သည့္စိတ္ထက္ လႊမ္းမိုးခံခဲ့ရပုံ ႐ွိပါသည္။ တနည္း တိုင္းျပည္တြင္ သာယာဝေျပာ၍ တိုင္းျပည္လူထု တည္သည့္ဘုရားက ဘုရင္ကုသိုလ္ေတြႏွင့္ အၿပိဳင္မ်ားသည့္ ပုဂံေခတ္ လိုမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အာဏာဘုရား ၊ ယၾတာဘုရားမ်ား ပိုမ်ားခဲ့ပုံ ေပၚပါသည္။ ေအာက္ျပည္ေရာက္၍ စီးပြားေရး ေကာင္းလာသည့္ ျမန္မာမ်ား ေက်ာင္းဘုရားတို႔ကို အညာႏွင့္အၿပိဳင္ တည္ၾကသည္မွာ ထိုေခတ္က စပါသည္။

ယခု ပို၍ ထူးသည္မွာ ဤမွ် မင္းအာဏာျဖင့္ တည္ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ေပၚတြင္ သံဃာမ်ား အစီအမံႏွင့္ သဂၤါယနာ တႀကိမ္တင္ခဲ့သည့္ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ကုန္းေဘာင္ဆက္၊ မွန္နန္းစသည့္ ရာဇဝင္ အေစာင္ေစာင္တြင္ မပါခဲ့သည့္ အခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ေ႐ွးေ႐ွး သဂၤါယနာတို႔မွာ သံဃာညီညြတ္ေရး၊ က်မ္းဂန္တည္တံ့ေရးတို႔ အတြက္ သံဃာမ်ား ႀကီးၾကပ္မႈႏွင့္ တည္ရေလ့ရွိသည္ဟု စာတမ္းရွင္က ဆိုပါသည္။ ေပထက္ ေက်ာက္ထက္ ပိဋကတ္ တို႔ကို ေရးကူးၿပီး ျဖစ္၍ ႏႈုတ္ငုံေဆာင္ေသာ မင္းတုန္းမင္း၏ ပဥၥမ သဂၤါယနာမွာ မလိုဘဲ ဘုရင့္ဆႏၵသေဘာႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ဗန္းျပတင္ေသာ သဂၤါယနာဟု ဆိုသည္။ အသိအမွတ္မျပဳသည့္ သံဃာမ်ားလည္း ႐ွိပါသည္။ အတုမရွိတြင္ သဂၤါယနာ ထပ္တင္သည့္ ႀကိဳးပမ္းမႈ ရွိခဲ့ေၾကာင္း စာတမ္းရွင္က ပုရပိုက္ အကိုးအကားႏွင့္ ေဖာ္သည္။ ပရကၠမ ဆရာေတာ္ ဦးေဆာင္၍ သံဃာမ်ား အတုမရွိ ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သံဃာ အပါး ၁၉၂ဝ ႏွင့္ သဂၤါယနာ တင္လိုေၾကာင္း ဘုရင္ထံသို႔ ၁၈၇၇ ခုႏွစ္တြင္ စာသြင္းပါသည္။ ေနာက္ သံဃာမ်ား အတြက္ သဂၤါယနာ တင္စဥ္ ဆြမ္းကပ္ဖို႔ ၁၈၇၈ တြင္ စာတင္သည္ကို ေတြ႔သည္ ဆိုသည္။ ထိုအႀကိမ္ကိုလည္း ပဥၥမ ဟုပင္ ေရတြက္ပါသည္။ မင္းတုန္းမင္း ပထမတင္ေသာ သဂၤါယနာႏွင့္ ၇ ႏွစ္ကြာပါသည္။ ေနာက္တႀကိမ္ကို မင္းမိန္႔ရမရ မသိဆိုသည္။ ဤကား မင္းကုသိုလ္ ေက်ာင္းေပၚတြင္ သံဃာအားႏွင့္ ဖီဆန္မႈ ဟု ေျပာေလာက္ပါသည္။

ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကား ပ်က္ယြင္းခဲ့ေလၿပီ။ မူလ လက္ရာအႏုပညာ တို႔ကို ၿဗိတိသွ်မွတ္တမ္းတင္တို႔ ေကာင္းမႈႏွင့္ အင္တာနက္ ဝက္ဆိုက္တို႔တြင္ ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး အေၾကာင္းတြင္ အဖိုးမ်ားစြာ စိုက္ထုတ္ၿပီး တိုင္းျပည္ေငြႏွင့္ ခက္ခက္ခဲခဲ တည္ခဲ့ေသာ္ျငား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မည့္ အာဏာပိုင္ မရွိလွွ်င္ အဖ်က္အဆီး ေလာင္မီးတို႔ႏွင့္ ႀကံဳရတတ္ပါသည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ ဘုရင္မရွိသည့္ေနာက္ ပ်က္စီးေသာ ေက်ာင္းဘုရားဇရပ္တန္ေဆာင္း ကုသိုလ္မ်ား မ်ားပါသည္။ ေနာက္ဆုံး ဘုရင္နန္းေတာ္ပင္ ပ်က္ရပါေသးသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဘုန္းႀကီးသခိုက္ ဘုန္းတန္ခိုးျပလိုသူတို႔သည္ သူတို႔ျပဳသမွ် လုပ္ရပ္အစုံကို တိုင္းျပည္အက်ိဳးထက္ ပကာသနႏွင့္ အာဏာစြမ္းျပဖို႔ လုံ႔လထုတ္ေလလွ်င္ တိုင္းျပည္လည္း ပင္ပန္း၊ လုပ္ရပ္လည္း ေရရွည္မတည္တတ္သည္ကို ၁၅ ႏွစ္ခံ အတုမရွိ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး က ျပေနသည္ပါတကား။

မွတ္ပါရစ္ေစ မွာခဲ့ေပအံ့။



No Responses Yet to “မွတ္ပါရစ္ေစ”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: